”Vedetään yhdessä köyhiä turpaan”, sopisi kyllä paremmin Kokkolan Nissenin kuin kokoomuslaisen presidentin Sauli Niinistön hieman ilkikurisesti muokattuun kamppanjajulisteeseen. Käväsinpä kyseisessä liikkeessä laseja hommaamassa. Näöntarkastus tehtiin ja kustannusarvio annettiin ihan asianmukaisesti. Nykyisen elämäntilanteeni vuoksi sain sitten Kokkolan perusturvatoimistolta 165€ maksusitoumuksen. Maksusitoumuksen kanssa sitten takaisin liikkeeseen. Kamppanjatarjouksena on tällä hetkellä moniteholasit 165€ ja toiset lasit kaupan päälle. Minulle ilmoitettiin tylysti että minä en noita toisia laseja saa. Kysymykseeni miksi en saa niin vastaus oli seuraava. ”sinähän saat jo ilmaiset lasit kun perusturva ne sinulle maksaa”. Minun ajatusmaailmaani, eikä varmaan monen muunkaan, ei mahdu että miksi minä en saisi niitä toisia laseja kun Nissen kuitenkin saa saman summan rahaa eli 165€. Mielestäni minulle kuuluu ne toisetkin lasit niin kuin kaikille muillekin asiakkaille riippumatta siitä maksaako ne perusturva vai minä itse. Näin toimien nissen syrjii osaa ihmisistä, ihmisen sen hetkisen elämäntilanteen vuoksi. Ihmiset asetetaan eriarvoiseen asemaan sen mukaan kuka ostoksen maksaa ja se ei voi olla oikein koska kyseinen yritys saa molemmissa tapauksissa saman summan rahaa eli mainoksen edellyttämän 165€. Tässä syrjitään juuri niitä kaikkein pienituloisempia joille tämän kaltainen tarjous todella olisi tarpeen eli saisi kahdet lasit yksien hinnalla. Poituessani liikkeestä perään vielä huudettiin, niin että kaikki sen varmasti kuulivat että ” tervetuloa takaisin kun on rahaa”.
Harvoin minua on kukaan edes kapakassa kännipäissään näin verisesti loukannut ja syvästi syrjinyt. Näöntarkastus kuuluu lasien hintaan enkä ole siitä mitään maksanut. Mikäli tarvitsette sen ilmoittamanne hinnan 30€ voitte lähettää minulle laskun. Osoitteen tiedätte. On minulla vielä sen verran säästössä että saan sen teille maksettua. Mielestäni voisitte laittaa oveen kyltin jossa ilmoitetaan tulorajat tervetulleiksi toivotuille asiakkaille jotta me hieman vähemmän tienaavat emme turhaan avaisi armollisen liikkeenne ovea.
Ex asiakas
Avoin kirje optikkoliike Nissenille.
106
5222
Vastaukset
- Rillit
Tuohan nyt on ihan perseestä tuollanen kohtelu.Sanoisin että älä ihmeessä jätä asiaa tähän,ole yhteydessä perusturvaan ja selvitä mistä on kysymys. Heidän kuuluu mielestäni setviä kyseisen liikkeen kanssa millä valuutalla heidän lasejaan ostetaan. Oeltuksena tietenkin että euroilla mutta ilmeisesti tuo perusturvan maksu on heille pelkkää ilmaa. Laita kylmästi paikallisiin lehtiin tuo tapaus esille jotta tulee ilmi kyseinen kusetus.Et ole ilmeisesti ensimmäinen jota kyseinen firma pallottelee mutta ole se henkilö joka lopettaa kyseisen toiminnan. Toivottavasti saat asian järjestymään vaikka sitten toisen optikon kautta.
- Mikko Mallikas
Voi surku. Onneksi en ole kyseisen firman asiakas enkä tule olemaankaan tämän luettuani. Ota yhteyttä kuluttajaviranomaiseen. Ja kuten tuossa jo aiemmin mainittiin laita Kepariin ja Kokkola-lehden mielipidepalstoille sama juttu. Ei ihmisiä voi tulla tavalla kohdella vaikka suorittaisi maksun perusuturvan maksusitoumuksella. Toivottavasti tämä juttu kantautuu myös kyseisen firman omistajan ja työntekijöitten korviin.
- reiluakauppaa
Hyvä tietää. On todella törkeää kohtelua, enkä myyntityössä itse olevana voi todellakaan käsittää tuollaista. Asiakaspalvelusta ja myyntityöstä ei ole tietoakaan.
Kaiken lisäksi ihmisten eriarvoistaminen on törkeääkin törkeämpää.
Meidän perheessä on silmälasit 5 ihmisellä ja kaikilla myös aurinkolasit vahvuuksilla.
Tietääpä minne ei meidän perheen rahat jatkossa ainakaan mene.
Boikotoidaan porukalla paskaa palvelua. - minä vaan..
Törkeetä asiakaspalvelua! Mutta tsemppiä sinulle Ex-asiakas, kaikki eivät onneksi käyttäydy noin!
- Anonyymi
Kävin tarkaksussessa 2/8 -24, moniteholinssit tilasin heti samalla
Ei kuulema kuulunot toiset lasit!
Hinta sanottiin jotain 326 per linssi + kehykset!
En ole vieläkään 16/11-24 saanut lasit,olen soitellut noin kerran ,eri syitä ,se ja se on poissa ,silloin,silloin asia edisyy.?? Sieltä ei ole soiteltu kertaakaan,
Että sellainen asiakaspalvelu kokkolan nisseniltä
- hyväuskoiset
Specsaverssin ilkkujien propagandaa, halpaan menitte.
- ex-ex-ex-asiakas
Onneksi et saanut niitä laseja, sillä jos ne olisivat olleet samanlaiset kuin minä sain, niin niillä ei tee yhtään mitään!
Ajattele positiivisesti: Säästit 165 egee!!!!- Ruhves
Ettei vaan olis muovilinssit ?
Meikäläinen sortu Specsaverin muka edullisiin silmälaseihin, jotka on muovia.
Puolen vuoden käytön jälkeen näky jo hiusnaarmuja, vaikka linssit oli puhdistettu niin hellävaroin kuin on mahdollista.
Specsaverin takuu on susi, koska sen mukaan linsseihin tyytymätön asiakas saa uudet linssit, mutta eipä saa, vaikka jo puolen vuoden kuluttua linssit ovat jo samentuneet, johtuen hiusnaarmuista.
Specsaverilla myyjä vaan yritti puhdistaa linssejä ja tokaisi, että se on varmaan jotain likaa, joka ei ole irronnut, mutta ei yhtään muuttunut asia.
Seuraavat lasit hankin ihan muualta ja ehdottomasti lasia.
2 vuotta on nyt aikaa kulunut, mutta täytyy yrittää pärjäillä vielä 3 vuotta, jos sitten olisi varaa laitatuttaa uudet lasit.
Ei ne Specsaverilla silmiä tarkemmin tutkineet, eivätkä mitanneet silmänpaineita.
Edelliset lasit hankin Nisseniltä ja sain ihan hyvää palvelua, paitsi että silmälääkärin palvelusta joutu maksaan erikseen, kun mittasivat silmänpaineet ja tutkivat silmät tarkemmin.
Eipä ole silmän paineita mitattu kohta 12 vuoteen.
Eihän sen pitäisi silmälasiliikkeelle merkata mitään, että mistä asiakas saa ne rahat silmälaseihin, vaan luulisi pääasian olevan se, että saavat rahaa.
Eikä se, että sosiaalitoimistosta saa rahan silmälaseihin tarkoita, että ne on ilmaiset silmälasit, vaikka asiakas ei ole niitä suoraan omalta tililtä maksanut. - Nissen päänsärkyä
Jaahas. Kävi sitten samoin kuin 5:lle lähipiirissäni olevalle. Ei todellakaan nissenin laseilla tee mitään. Kaikille viidelle linssi ongelmia, yleensä toisella ei näe, harmaita linssejä. Myös vääriä mittaus tuloksia. Itsellä päälle kuukauden ''totuttelua'' ja naama saanut ylimääräisen pakkoliikkeen kun menee ajatukseen asti, enkä näe toisella silmällä oikein. Äitini odottanut laseja 5 viikkoa koska tuo ensimmäinen mittaus oli väärin. Eipä siinä mitään mutta nissenin käytäntöön kuuluu valmistuttaa ne väärät ja odottaa niitä liikkeeseen ja lähettää sitten korjattaviksi, eikä lähetä uusia tuloksia ennen kuin väärät ovat tulleet???
No tuota kusettamisen makua tänäpäivänä muutenkin joka paikassa. Harmittaa kun jo 2/4 erää on jo maksettu ja edessä silmälääkärillekin meno ja vertaan sitten mittauksia. Huom! Porin nissenillä ei ole silmälääkäri palvelua joten sen joutuu sitten luokattomat linssit saaneena itse maksaa ja tarkistuttaa muualla. Ei enää ikinä tuohon kuppaseen paikkaan.
- Katse pomoon....
Valitettavsti olen itsekin törmännyt kokkolassa liikkeisiin joissa yksinkertaisesti henkilökunnalta puuttuu käytöstavat!
Täysin sopimattomia ja suorastaa moukkamaisia,tyhmiä tyyppejä päästetään tuonne tiskin taakse "myyjän" nimikkeellä.
Jonkinlainen koulutus ja asiakaspalvelukokemus olisi vaadittava,fiksuus ja yleissivistys sekä korrektit käytöstavat ovat ehdoton vaatimus asiakaspalvelutyössä.
Jos yrittäjän ammattitaito ei riitä kunnollisen ja osaavan henkilökunnan valitsemiseen se on loppupeleissä aina hänen menetyksensä.Jotkut tuon ymmärtävät,jotkut eivät ja heiltä se oma ammattitaito yrittäjänä toimimiseen on silloin puutteellinen.
Me ihmiset olemme kaikki onneksi erilaisia mutta itse 25v myyntityössä toimineena voin kertoa,että valitettavasti noita "huippumyyjiä" ei valmiina tule mistään.Koulutus ja henkilökohtaiset ominaisuudet ja taipumukset tekevät kokonaisuuden.
Toivonkin,että yrittäjät hieman enemmän panostaisivat omaan osaamiseensa henkilökunnan rekrytoinnissa tai jos siihen ei oma taito riitä,löytyy osaavaa apua alan ammattilaisilta.- käytöstapainen rouva
Vai että myyjiltä puuttuu käytöstavat. Asiakkailta se vasta ammattitaito, ja käytöstavat löytyykin. Voi hyvää päivää.
- wertyukjhgfds
käytöstapainen rouva kirjoitti:
Vai että myyjiltä puuttuu käytöstavat. Asiakkailta se vasta ammattitaito, ja käytöstavat löytyykin. Voi hyvää päivää.
HALOO.
Kyllä se on myyjä, jonka tehtävä asiantuntijana on myydä kuluttajalle joka ei välttis tunne tavaraa.
Myyjä tienaa kun asiakas ostaa.
Jos ei pärjää asiakaspalvelussa on paras vaihtaa alaa.
Asiakkaan ei tarvitsekaan olla ammattilainen, asiakas maksaa myyjän elämisen. - kilpailua vaan
wertyukjhgfds kirjoitti:
HALOO.
Kyllä se on myyjä, jonka tehtävä asiantuntijana on myydä kuluttajalle joka ei välttis tunne tavaraa.
Myyjä tienaa kun asiakas ostaa.
Jos ei pärjää asiakaspalvelussa on paras vaihtaa alaa.
Asiakkaan ei tarvitsekaan olla ammattilainen, asiakas maksaa myyjän elämisen.höpö höpö. Ensinnäkin ette osaa käyttäytyä ja myyjä vain pitäisi kestää kaiken paskan kohtelun. Näin pitäisi mutta näin sen ei tarvitse mennä.
Myyjä tienaa kun asiakas ostaa. Näin on myyjä tienaa, mutta firmat verotetaan rapakuntoon. kun asiakas ostaa niin valtio tienaa 23% lisäverot. Kukaan muu kuin valtio ei teinaa.
Jos ei pärjää asiakaspalvelussa. Tämä tulee väistämättä tässä verotuksessa vastaan että ei tarvitse palvella ketään.
Totta. Asiakas maksaa vielä myyjän elämisen mutta ei sen jälkeen kun verotus vie firmat alta.
Nyt ollaan kuilun partaalla yritysmaailmassa, missä iso pommi räjähtää viimeistään ensi syksynä. - ertygfdsxcvb
kilpailua vaan kirjoitti:
höpö höpö. Ensinnäkin ette osaa käyttäytyä ja myyjä vain pitäisi kestää kaiken paskan kohtelun. Näin pitäisi mutta näin sen ei tarvitse mennä.
Myyjä tienaa kun asiakas ostaa. Näin on myyjä tienaa, mutta firmat verotetaan rapakuntoon. kun asiakas ostaa niin valtio tienaa 23% lisäverot. Kukaan muu kuin valtio ei teinaa.
Jos ei pärjää asiakaspalvelussa. Tämä tulee väistämättä tässä verotuksessa vastaan että ei tarvitse palvella ketään.
Totta. Asiakas maksaa vielä myyjän elämisen mutta ei sen jälkeen kun verotus vie firmat alta.
Nyt ollaan kuilun partaalla yritysmaailmassa, missä iso pommi räjähtää viimeistään ensi syksynä.Taas huomaa että joku tietämätön siellä huutelee.
Minä ainakin ostan tavaran Alv 0% hinnalla, lasken siihen tarvittavat kulut ja katteet, ja lopuksi päälle läntätään Alv 23%
Asiakas maksaa siis Alv:n ihan täysin, minä vain tilitän sen valtiolle.
Jos taas ei laskupää toimi, niin ei se kauppakaan kannata.
Kaikkea vaan ei kannata myydä, mutta eihän se asiakkaan vika ole, jos kauppias ei osaa laskea.
Johan homma pahenee entisestään, jos asiakaspalvelu ei pelaa, asiakkaat siirtyvät sinne missä on mukava asioida.
Eihän asiakasta tarvitse rakastaa, mutta ei asiakasta saa törkeästi tai loukkaavastikaan kohdella, vaikka asiakas oliskin ääliö.
Mutta totuus on, että kautta aikojen on ollut niin kauppiaita kuin myyjiä, joista siihen hommaan vaan ei ole, kaikki eivät ole sosiaalisia. Itselläni ei ole mitään ongelmaa ollut koskaan asiakkaiden kanssa, ja kauppa käy.
Toiset ihmiset on asiakaslähtöisempiä kuin toiset, toiset soveltuvat paremmin työhön jossa ei tarvitse olla tekemisissä ihmisten kanssa.
Näiden myyjien kohdalla huokuu tosin negatiivinen asenne jo evelle asti, ja toiset asiakkaat suhtautuvat sitten epämielyttävästi alusta asti, liene jonkinlainen suojautumiskeino.
Myyntityötähän ei kenenkään tarvitse tehdä jos ei siinä tunne viihtyvänsä, eiku sanoo itsensä irti ja lähtee katselemaan muita hommia. - en ole myyjä
kilpailua vaan kirjoitti:
höpö höpö. Ensinnäkin ette osaa käyttäytyä ja myyjä vain pitäisi kestää kaiken paskan kohtelun. Näin pitäisi mutta näin sen ei tarvitse mennä.
Myyjä tienaa kun asiakas ostaa. Näin on myyjä tienaa, mutta firmat verotetaan rapakuntoon. kun asiakas ostaa niin valtio tienaa 23% lisäverot. Kukaan muu kuin valtio ei teinaa.
Jos ei pärjää asiakaspalvelussa. Tämä tulee väistämättä tässä verotuksessa vastaan että ei tarvitse palvella ketään.
Totta. Asiakas maksaa vielä myyjän elämisen mutta ei sen jälkeen kun verotus vie firmat alta.
Nyt ollaan kuilun partaalla yritysmaailmassa, missä iso pommi räjähtää viimeistään ensi syksynä.ai ostaja maksaa myyjän elämisen???? heh heh! ostajan maksamat sentit menee kyllä suoraan omistajan taskuun - ja omistaja sitten antaa myyjälle rupusen sentin työpanoksesta- sen lisäksi myyjä taitaa saada pienenpalkan lisänä ihan verottomana tulona vielä ne asiakkaan haukut päälle... :) ... ja se on se omistaja joka ei anna edes myyjälle mahdollisuutta tehdä kunnolla työtään kun on liian vähän henkilökuntaa työtä tekemässä... ja kaikenkukkuraksi me lasien käyttäjät emme edes välitä siitä mihin ne meidän eurot kulkeutuvat- nissenin ja specsaversin osalta taitaa eurojen matka olla rakkaan Suomen maamme ulkopuolelle suurilta osin... :(
- rahastusta
Minä myös ex-asiakas, tosin jo oman kokemukseni myötä.
Hain lasit Nisseniltä..näkö tarkastettiin, valitsin kehykset ja maksoin koko homman samanten pois. Lupasivat ilmoittaa, kun lait valmiit. Ilmoitus tuli ja menin noutamaan laseja.....mutta siellähän odottikin ihan eri pokat kuin olin valinnut, lisämaksusta olisi kuulemma saanut ko. linssin kuulemma myös valitsemiini pokiin...- ahnepukki-5
En ymmärrä jos olet tietoinen että saat silmälasit ja maksajaksi perusturvan. Miksi sinun pitäisi saada kaksi paria? Et maksa niitä mutta kuitenkin ahneudessasi sinun pitäisi saada kahdet. Kyllä olisin tyytyväinen jos saisin ilmaiseksi edes yhdet.
Tätä tämä maailma on. Ilmaiseksi ja ilmaiseksi kaikki vaan. Voi olla että perusturva on neuvotellut itselleen halvemman hinnan, ja saavat halvemmalla sen itselleen kun kyseessä vain yhdet lasit. Voisikos olla näin. Näin se on. Oikein meni. - haisunäätäpoika
ahnepukki-5 kirjoitti:
En ymmärrä jos olet tietoinen että saat silmälasit ja maksajaksi perusturvan. Miksi sinun pitäisi saada kaksi paria? Et maksa niitä mutta kuitenkin ahneudessasi sinun pitäisi saada kahdet. Kyllä olisin tyytyväinen jos saisin ilmaiseksi edes yhdet.
Tätä tämä maailma on. Ilmaiseksi ja ilmaiseksi kaikki vaan. Voi olla että perusturva on neuvotellut itselleen halvemman hinnan, ja saavat halvemmalla sen itselleen kun kyseessä vain yhdet lasit. Voisikos olla näin. Näin se on. Oikein meni.Hommatkaa kunnon silmät niin ei tarvi laseja. Minä käytän haajuaistia.
- wqertyuijhgfdxcvb
ahnepukki-5 kirjoitti:
En ymmärrä jos olet tietoinen että saat silmälasit ja maksajaksi perusturvan. Miksi sinun pitäisi saada kaksi paria? Et maksa niitä mutta kuitenkin ahneudessasi sinun pitäisi saada kahdet. Kyllä olisin tyytyväinen jos saisin ilmaiseksi edes yhdet.
Tätä tämä maailma on. Ilmaiseksi ja ilmaiseksi kaikki vaan. Voi olla että perusturva on neuvotellut itselleen halvemman hinnan, ja saavat halvemmalla sen itselleen kun kyseessä vain yhdet lasit. Voisikos olla näin. Näin se on. Oikein meni.Koitahan miettiä.
Jos liike mainostaa että saat 2 lasit yhden hinnalla, onko sillä oikeus eritellä että tarjous koskee vain tiettyjä ihmisiä tai tiettyjä rahoja?
Et se sinäkään ole ihan terve.
Sitten varakkaat ja hyvin toimeentulevat saavat ilmaiseksi aurinkolasit vahvuuksilla, vaikka olisi varaa ostaa vaikka neljät.
En vain ymmärrä tuota ihmisten eriarvoistamista, se on sairasta ja on ykkössyy maailman pahionvointiin ja sotiin. - kaikkirahakelpaa
ahnepukki-5 kirjoitti:
En ymmärrä jos olet tietoinen että saat silmälasit ja maksajaksi perusturvan. Miksi sinun pitäisi saada kaksi paria? Et maksa niitä mutta kuitenkin ahneudessasi sinun pitäisi saada kahdet. Kyllä olisin tyytyväinen jos saisin ilmaiseksi edes yhdet.
Tätä tämä maailma on. Ilmaiseksi ja ilmaiseksi kaikki vaan. Voi olla että perusturva on neuvotellut itselleen halvemman hinnan, ja saavat halvemmalla sen itselleen kun kyseessä vain yhdet lasit. Voisikos olla näin. Näin se on. Oikein meni.Ei ole.
Minä olen kauppiasurani aikana ollut tekemisissä perusturvan kanssa, ja jos perusturva antaa maksusitoomuksen 100 €urolle, heiltä saa juuri sen 100 €uroa.
Joskus voi olla että asiakas on saanut heiltä maksusitoomuksen x-summalle ja maksaa itse pikkaisen lisää.
Minulle on sama minkä rotuinen, ikäinen, näköinen... on maksaja, kaikki raha on samaa rahaa, myös perusturvan rahat. - summarummmm
kaikkirahakelpaa kirjoitti:
Ei ole.
Minä olen kauppiasurani aikana ollut tekemisissä perusturvan kanssa, ja jos perusturva antaa maksusitoomuksen 100 €urolle, heiltä saa juuri sen 100 €uroa.
Joskus voi olla että asiakas on saanut heiltä maksusitoomuksen x-summalle ja maksaa itse pikkaisen lisää.
Minulle on sama minkä rotuinen, ikäinen, näköinen... on maksaja, kaikki raha on samaa rahaa, myös perusturvan rahat.No satasella ei voi saada kahta paria? Eihän.
- summarumm
summarummmm kirjoitti:
No satasella ei voi saada kahta paria? Eihän.
Kysymys kuuluu. Onko tämä kyseinenasiakas pulittanut äyriäkään, vaan haluaakos hän kaksi paria ilmaiseksi?
- helgaveera.
summarumm kirjoitti:
Kysymys kuuluu. Onko tämä kyseinenasiakas pulittanut äyriäkään, vaan haluaakos hän kaksi paria ilmaiseksi?
Kyseinen asiakas oli niin kierä että se meni sellaseen firmaan ostoksille mistä hän saa kylkiäiseksi kaksi paria.
Näin se sitten meni. Perusturva ja muu suomi maksaa verotuksen kautta pinnareille kaksi paria.
Ei ole sympatiaa. Ajatelkaa nyt jo puolustajat miten tämä käytännössä menee.
Yhdet lasit riittää. - ertyuhgfdsxcvbn
summarummmm kirjoitti:
No satasella ei voi saada kahta paria? Eihän.
Mutta jos liike mainostaa 2 paria yhden hinnalla niin asiakkaalle kuuluu 2 paria sillä yhden hinnalla, tuli se raha sitten mistä tuli.
Vai oletko sitä mieltä että kun äiti tulee ostaan tyttärelleen laseja, niin se tytäerkään ei saa kaksia yhden hinnalla, koska ei maksa itse, vaan äiti maksaa?
Jos lasien hinta on 165 ja perusturva sitoutuu maksamaan sen 165 niin tarjouksen mukaan asiakkaalle kuuluu kshdet lasit yhden hinnalla, kuten mainoksessa luvataan.
Mainoksessa ei lue että "TARJOUS KOSKEE VAIN NIITÄ JOTKA MAKSAVAT LASINSA ITSE". Jo laki kieltää mainonnan ja markkinoinnin jos se syrjii.
En vieläkään tajua mikä asiassa on ongelma? Asiakas ostaa lasit, liikkeellä on tarjous KAHDET YHDENHINNALLA liike saa aivan saman voiton, maksoi ne lasit sitten kuka tahansa.
Mitä jos lasien maksaja onkin asiakkaan työpaikka, kun luontaisetuihin kuuluu silmäläasit, eikö asiakas silloinkaan saa kaksia laseja yhden hinnalla, koska ei maksa itse? - asasaasass
ertyuhgfdsxcvbn kirjoitti:
Mutta jos liike mainostaa 2 paria yhden hinnalla niin asiakkaalle kuuluu 2 paria sillä yhden hinnalla, tuli se raha sitten mistä tuli.
Vai oletko sitä mieltä että kun äiti tulee ostaan tyttärelleen laseja, niin se tytäerkään ei saa kaksia yhden hinnalla, koska ei maksa itse, vaan äiti maksaa?
Jos lasien hinta on 165 ja perusturva sitoutuu maksamaan sen 165 niin tarjouksen mukaan asiakkaalle kuuluu kshdet lasit yhden hinnalla, kuten mainoksessa luvataan.
Mainoksessa ei lue että "TARJOUS KOSKEE VAIN NIITÄ JOTKA MAKSAVAT LASINSA ITSE". Jo laki kieltää mainonnan ja markkinoinnin jos se syrjii.
En vieläkään tajua mikä asiassa on ongelma? Asiakas ostaa lasit, liikkeellä on tarjous KAHDET YHDENHINNALLA liike saa aivan saman voiton, maksoi ne lasit sitten kuka tahansa.
Mitä jos lasien maksaja onkin asiakkaan työpaikka, kun luontaisetuihin kuuluu silmäläasit, eikö asiakas silloinkaan saa kaksia laseja yhden hinnalla, koska ei maksa itse?Nyt ei ole kyse siittä. Kyse on siittä että joku saa kansan yhteisistä varoista lahjoja. Jos tarvit lasit saat yhdet. Eikös sillä paikata se sen hetkinen tarve. Miksi saada kahdet jos peruspalvelu tarvitsee varansa seuraavalle. nyt ei ole kyse onko äitisi maksava. Sitten sen ymmärrän. Se taas on eri asia
- ertyuhgfdcvbn
asasaasass kirjoitti:
Nyt ei ole kyse siittä. Kyse on siittä että joku saa kansan yhteisistä varoista lahjoja. Jos tarvit lasit saat yhdet. Eikös sillä paikata se sen hetkinen tarve. Miksi saada kahdet jos peruspalvelu tarvitsee varansa seuraavalle. nyt ei ole kyse onko äitisi maksava. Sitten sen ymmärrän. Se taas on eri asia
No eikö se ole sama perusturvalle saako se henkilö sillä 165 eurolla yhdet vai kuudet lasit. Perusturvalle se maksaa sen saman 165€ Minulle ainakin on ihan se ja sama vaikka perusturvan 165 euron maksusitoumuksella optikko antais auton ja taulutelkkarin kaupanpäälle.
Ja kun me satumme elämään yhteiskunnassa joka huolehtii myös vähäosaisista. Kuten se huolehtii ihmisten perusturvsata muutenki, kuten sairaanhoito, lääkekorvaukset, äitiyspakkaukset, äitiys/isyys -raha, tyttömyystuki, asumistuki, toimeentulotuki...
On mahdotonta vetää viivaa johonkin, ja sanoa että viivan alapuolella elävät ovat loisia ja käyttävät hyväkseen yhteiskuntaa, mutta viivan yläpuolella eivät.
Olisitko itse valmis sellaiseen yhteiskuntaan joka ei huolehdi ihmisistä jotka apua tarvivat?
Olisitko valmis siihen että peruskoulua saisivat käydä he, joilla on varaa lukukausimaksuun tai koulussa olisi maksullinen ruoka, terveydenhoito hoidettaisiin kokonaan itse yksityisissä firmoissa, sairaspäivärahaa olisi turha hakea kelalta pitkässä sairaudessa kun kelaa ei olisi...?
Olisitko valmis maksamaan synnytyksestä 10000€, ja jos jokin menee pieleen ja lapsi tarvitsee hoitoa synnytyksen jälkeen, olisi lasku 50000?
Suomessa ei kenelläkään ole pulaa mistään, kaikilla onperusturva, koti, ruokaa, nettiyhteys jotta voi täällä vinkua kuinka muilla menee paremmin...
Katselkaa mitä maailmalla tapahtuu, lopettakaa se kateus ja alkakaa nauttia siitä mitä teillä on, kuin että kaipaatte kokoaika jotain mitä teillä ei ole. - ertyhgfdsxcvbn
asasaasass kirjoitti:
Nyt ei ole kyse siittä. Kyse on siittä että joku saa kansan yhteisistä varoista lahjoja. Jos tarvit lasit saat yhdet. Eikös sillä paikata se sen hetkinen tarve. Miksi saada kahdet jos peruspalvelu tarvitsee varansa seuraavalle. nyt ei ole kyse onko äitisi maksava. Sitten sen ymmärrän. Se taas on eri asia
Kyseinen tarjous on: "Kun ostat yhdet, saat toiset"
Jos lasit on 165€, niin perusturva ei saa niitä 82,5 Eurolla, vaan ne yhdet lasit maksavat sen saman 165€
Eikö se olisi yhteiskunnankin kannalta parasta kun se henkilö saisi 2 lasit?
Nyt kun ne yhdet lasit menevät rikki, maksaa perusturva taas 165€ yksistä laseista.
Tai asiakas voisi ottaa kaapista ne toiset, ilmaiseksi saamansa lasit, ja jatkaa niillä ensimmäisten rikkouduttua. Ja perusturva säästi 165€
Turha kateuksissaan kuvitella että asiakas myy ne omille silmille tehdyt toiset lasit jossain pimeillä markkinoilla. - Voihaanveee
ahnepukki-5 kirjoitti:
En ymmärrä jos olet tietoinen että saat silmälasit ja maksajaksi perusturvan. Miksi sinun pitäisi saada kaksi paria? Et maksa niitä mutta kuitenkin ahneudessasi sinun pitäisi saada kahdet. Kyllä olisin tyytyväinen jos saisin ilmaiseksi edes yhdet.
Tätä tämä maailma on. Ilmaiseksi ja ilmaiseksi kaikki vaan. Voi olla että perusturva on neuvotellut itselleen halvemman hinnan, ja saavat halvemmalla sen itselleen kun kyseessä vain yhdet lasit. Voisikos olla näin. Näin se on. Oikein meni.Voi Kiesus,ku saiski edes yhdet lasit ilmatteeks...saatikka kahdet!
Koskaan en ole saanut mitään yhteiskunnalta...verot ym. maksut sinne olen saanut kyllä maksaa!VALITAN! - Järki hoi!
ahnepukki-5 kirjoitti:
En ymmärrä jos olet tietoinen että saat silmälasit ja maksajaksi perusturvan. Miksi sinun pitäisi saada kaksi paria? Et maksa niitä mutta kuitenkin ahneudessasi sinun pitäisi saada kahdet. Kyllä olisin tyytyväinen jos saisin ilmaiseksi edes yhdet.
Tätä tämä maailma on. Ilmaiseksi ja ilmaiseksi kaikki vaan. Voi olla että perusturva on neuvotellut itselleen halvemman hinnan, ja saavat halvemmalla sen itselleen kun kyseessä vain yhdet lasit. Voisikos olla näin. Näin se on. Oikein meni.Olen osittain samaa mieltä. Eiköhän me työssäkävijät rahoiteta perusturvan jakamat tuet, maksamillamme veroilla. Kyllä minäkin ottaisin kaikkea mukavaa ihan ilmaiseksi jos vain kehtaisin... järki hoi! Toki asiakaspalvelija olisi voinut asian tahdikkaammin esittää. Muistakaa toki että asiakaspalvelija on myös ihminen!
- seri52
asasaasass kirjoitti:
Nyt ei ole kyse siittä. Kyse on siittä että joku saa kansan yhteisistä varoista lahjoja. Jos tarvit lasit saat yhdet. Eikös sillä paikata se sen hetkinen tarve. Miksi saada kahdet jos peruspalvelu tarvitsee varansa seuraavalle. nyt ei ole kyse onko äitisi maksava. Sitten sen ymmärrän. Se taas on eri asia
Mutta kyllä se niin on, että jos tarjous, jossa kahdet lasit tarjotaan 165 eurolla, niin silloin asiakkaan, olipa se perusurva tai mikä tahansa muu asiakas. Hänen kuuluu saada tarjouksen mukaan kahdet lasit.
Kyllä se 165 euroa on ihan samaa rahaa, tulipa se kaupungin perusturvakeskuksesta tai asiakkaan omasta kukkarosta.
Mutta sitähän tämä Suomen maa on täynnä, ollaan kateellisia jopa perusturva-asiakkaalle, että ilmaiseksi saa esim. lasit,
Mutta se joka pystyy sen tekemään, jos ei omaa rahaa ole on tosi tarpeessa.
Tässä Kokkolan Nissen halusi vaan netota enemmän keksimällä verukkeen, miksi asiakas ei muka saisi kaksia laseja. - terkut neuvottelijal
ahnepukki-5 kirjoitti:
En ymmärrä jos olet tietoinen että saat silmälasit ja maksajaksi perusturvan. Miksi sinun pitäisi saada kaksi paria? Et maksa niitä mutta kuitenkin ahneudessasi sinun pitäisi saada kahdet. Kyllä olisin tyytyväinen jos saisin ilmaiseksi edes yhdet.
Tätä tämä maailma on. Ilmaiseksi ja ilmaiseksi kaikki vaan. Voi olla että perusturva on neuvotellut itselleen halvemman hinnan, ja saavat halvemmalla sen itselleen kun kyseessä vain yhdet lasit. Voisikos olla näin. Näin se on. Oikein meni.? mistä sinä sen tiedät? oletko ollut neuvottelemassa niitä sopparaita???
- ugliug
Kiitoksia ertyuhgfdsxcvbn, juuri näin. Kerrankin henkilö joka ei sotke asioihin kateutta, katkeruutta, ylimielisyyttä, rasismia, ym. Otetaan vain faktat, niin tämä on totuus.
- filmiveijari
Huh Huh! Eihän tietenkään sellainen asiakas saa kaksia laseja, joka ei itse niitä maksa, edes sitä yhtäkään paria. Ei se mitään auta mennä liikettä ilkkumaan, kyllä se asia on sovittu perusturvan kanssa miten tällaisissa asioissa menetellään. Ja asiallinen asiakas ja ihminen ei lähde puimaan asioitaan tällaisessa foorumissa, vaan käy tässä tapauksessa kysymässä esim. kuluttaja-asiamiehen mielipidettä. Ja tuokin, että joku oli saanut väärät pokat. eikö olisi ihan järkevää ollut sanoa siitä liikkeessä, eikä täällä?
- etygfdcvbnm
Kyllä näin on, kuten tapauksessa että vakuutusyhtiö korvaa asiakkaalle uuden auton, pitäis sieltäkin ottaa penkinpääliset, matot, sulat, soitin, polttimot, öljyt jne jne pois kun ei paskiainen itse sitä maksa, vaan kaikki vakuutusmaksuja maksavat ihmiset.
Sama homma kun varaton tulee synnyttämään, ja kela maksaa niin ehdottomasti jätetään lapsi rokottamatta, ei mitään valohoitoja, omat vaatteet ja lakanat mukaan ja äidin ruoat ja juomat.
Ja kun minä menen iltaisin nukkumaan klo. 22 niin sillon saisi kaikista julkisista tiloista ja kaduilta sammuttaa valot, kun kaiken maailman hupiajelijat niistä nauttivat minun maksamilla veroilla.
Paljon on mistä valittaa kun asuu omassa pienessä MINÄ-MINÄ maailmassa.
- kauhava
Kun ei tarvi maksaa laseistaan ollenkaan , miksi valitta aina vaan!
Miksi oma pahaa mieltä jakaa niin että toisille haittaa
eikö sun perusturva-asiakas kannattais mieluummin asiasi kuntoon laittaa
Eikai se oo nissenin vika jos asiat on sovittu näin
Liikaakin veromarkkoja menee puliäijille päin.
Työllä ne on rahat muiden ansaittu
Ja alennukset tarpeen ja oikein kohdistettu
Miksi sulle pitäis meidän muiden toiset lasit maksaa?
Kun veroja ei tahdo muutenkaan maksaa jaksaa.
Kyllä paras liike Nissen on
palvelu siellä on mulle aina ollut verraton
Mietipä vielä ennenkuin jatkat tätä juttua
on mulla tässä ympärillä monta samoin ajattelevaa tuttua- ÖÖÖ_
No jos kuluttajille mainostetaan kahdet lasit yhden hinnalla, niin lain mukaan näin täytyy tapahtua riippumatta, kenen rahoilla maksu suoritetaan!! No jos perusturvan kanssa on liikkeen harjoittaja muuta sopinut, niin se tietysti tulisi heti myös kertoa asiakkaalle!! Ja lopuksi kysynkin, että jos tuo maksusitoomus on juuri tuon summan arvoinen (165€) ja asiakkaalle annetaankin vain yhdet lasit, niin kenen taskuun meneekin se ylimääräinen kate???
- Nissen rules
Hei ex-asiakas! Ajattelitko tosiaan kirjoittaa avoimen kirjeen Nissenille tänne keskustelupalstalle. En tiedä millaisia ihmisiä ajattelit, että täällä käy kommentoimassa, mutta luulen, että niille kenelle olit kirjeesi osoittanut ei viesti kyllä perille mene. Nissenin myyjät tuskin käyttävät nettiä paljon vapaalla ja optikko nainen on sellainen leidi, ettei eksy tällaisiin foorumeihin. Mies kyllä on ihan tavallisen mukava tyyppi, mutta sivusta seuranneena sillä on kyllä muutakin tekemistä vapaa-aikanaan kun roikkua koneella etsimässä arvioita itsestään. Olen pitkän linjan Nissen asiakas ja liikettä en kyllä muuta! On kokemusta muistakin ja voihan sitä peiliin katsoa jos ei pysty asioitaan selvittämään paikan päällä. sun tilanteessa ymmärrän mielipahasi, mutta uskon silti, että liike tekee ihan oikein kun ei anna perusturvan maksamalle kaksia laseja. Suosittelen ottamaan ne yhdet ilmaiset niinkauan kun saat!
- Paras ennen
Olen "pitkänlinjan"Tiimarin asiakas!En ole ikinä saanut sentin-senti avustuksia.Hyviin näköö ja myös "ulkonäkö on kunnossa!
- ,mhöy
Voi jumakekka kun urpoja täällä on JOS LIIKE LUPAA 2 LASIT YHDEN HINNALLA NIIN SILLON NE PITÄÄ SAADA MAKSO SEN SITTEN KUKA TAHANSA.
HALOO JÄRKI-
Minä olen poikotoinut jo useamman vuoden Nisseniä, Virosta tulee halvat kehykset ja täällä myydään korkealla hinnalla, sit lähetetään takas Viroon linssin laittoon. ja tämä on faktaa tietoo. - kaupan ammattilainen
Mistäs arvelet, että muiden optikkoliikkeiden lasit tulee? Boikotoi sä vaan rauhassa. Kyllä se vaan on eri asia maksaako ne itte vai joku muu. kyllä mä olen useinkin joutunut toteamaan lahjakortin kanssa esimerkiksi, että silloin ei voi samanaikaisesti hyödyntää kahta etua. Ja jos luit ton keskustelun aloituksen, niin siinähän kävi ilmi, että tää ex-asiakas on perusturvalta saanut mahdollisuuden saada tarvitsemansa lasit ilmaiseksi. Miksi silloin sille pitäisi toiset tukkia? Jos sulla on elokuviin vapaa lippu niin vaikka olisi tarjous, että kaksi yhden hinnalla, niin ei sitä lahjakortin kanssa voi käyttää. Kyllä noi tarjoukset tarkottaa ihan maksavia asiakkaita.
- Niinpä niin
Perusturvahan maksusitoumus ei ole mikään tarjouskuponki?!! Jos perusturva maksaa tuon sitoumuksen summan 165€ ja tämä asiakas saakin kaksien lasien sijaan yhdet lasit, niin silloinhan perusturvan pitäisi saada myös alennusta, eikös niin?
- myös kaupanalalla ;)
hyvä kaupan ammattilainen,
kannattaisiko Sinun ensin perehtyä perusturvan myöntämän toimeentuloturvan myöntämiseen perustuvaan lakitekstiin- miksi sitä myönnetään, mihin ja milloin toimeentulotukea myönnetään.
Jos perusturva maksaisi ko summan suoraan asiakkaan tilile, eikä nöyryyttäisi asiakastaan maksusitoumuksella, mistä sinä arvon kaupan ammattilainen silloin tietäisit eurojen "alkuperän"- kohtelisit asiakasta huomattavasti paremmin ja ennenkaikkea ihmisenä. Kannanottosi on vahva moraalinen kannanotto asiakkaan uhmisyyteen... huh huh
- tellervo k
olisko parempi, ettei tiimari.kansa nyt kommentoisi, kun oikeet lasit tarvitsevat eivät niitä tiimarista saa , vaikka haluaisivatkin
- Hintavaa
Parhailla liikepaikoilla, paljon henkilökuntaa, kallista touhua ja kun kuuluvat vielä johonkin ketjuun, niin paljon on elätettäviä, muutaman kympin kehyksillä ja linsseillä.
Eipä tarvitse ihmetellä kun samaa laatua saa paljon paljon edullisemmin ulkomailta. - ojhlolj
Mikäli perusturva on sopinut liikkeen kanssa että ei hyödynnä samoja etuja kuin muilla on, ei perusturva ole oikein tehtäviensä tasalla. Mikäli perusturva ostaisi vaikka halkoja niitä tarvitsevalle, ja maksaisi haloista enemmän kuin muut olisi tilanne sama kuin nyt tässä tapauksessa.
Onhan myös perusturvan etu että rahalla saadaan mahdollisimman paljon tarvittavaa.
Ajatelkaa järjellä ja lopettakaa nyt edes sellaisten kadehtiminen jotka eivät jostain syystä tällä hetkellä pysty maksamaan silmälasejaan. - perusterve
joo perusturva laittaa seuraavat pareittain hakeen laseja
- valitus
Tee valitus kuluttaja-asiamiehelle. Sinulla on oikeus saada sama alennus kuin muillakin. Minäkin olen törmännyt Kokkolassa todella huonoon asiakaspalveluun.
Asiakaspalvelijalta täytyy edellyttää muutakin kuin "ruotsin" kielen taitoa.- siimmooni
Voi hyvää päivää. Miksi tehdä valitus kuluttaja-esimiehelle, kun ei ole edes maksanut penniäkään laskusta. Jos jollakin on oikeudet se lienee perusturvalla. Kuka tämän laskun on maaksanut ja kuka tämän kaupan on tehnyt.
Koittakaa nyt ymmärtää jos perusturva vaikka on neuvotellut itselleen esimerkkinä 100e laskun yksistä laseista. Lasin saaja näkee mainoksen että kun ostat yhdet niin saat toiset kaupan päälle. Sitten alkaa tämä narina ja jankutus ja ollaan vaaatimassa toisia, kun luulo on se että se koskee myös häntä.
Oletan että perusturva ei ole ensimmäistä kertaa osatmassa laseja sosiaali pummeille.
Nyt jos koskaan tässä on järkeä että yritetään säästää kansan yhteisiä varoja.
Tässä on nyt pitkään luettu lehdestä kun Kreikkaan syötetään ihan samantapaista rahaa. Nyt kun se koskee meitä suomalaisia niin se ei sitten olekkaan hyväksyttyä.
hyvä perusturva. - jlfjhj
siimmooni kirjoitti:
Voi hyvää päivää. Miksi tehdä valitus kuluttaja-esimiehelle, kun ei ole edes maksanut penniäkään laskusta. Jos jollakin on oikeudet se lienee perusturvalla. Kuka tämän laskun on maaksanut ja kuka tämän kaupan on tehnyt.
Koittakaa nyt ymmärtää jos perusturva vaikka on neuvotellut itselleen esimerkkinä 100e laskun yksistä laseista. Lasin saaja näkee mainoksen että kun ostat yhdet niin saat toiset kaupan päälle. Sitten alkaa tämä narina ja jankutus ja ollaan vaaatimassa toisia, kun luulo on se että se koskee myös häntä.
Oletan että perusturva ei ole ensimmäistä kertaa osatmassa laseja sosiaali pummeille.
Nyt jos koskaan tässä on järkeä että yritetään säästää kansan yhteisiä varoja.
Tässä on nyt pitkään luettu lehdestä kun Kreikkaan syötetään ihan samantapaista rahaa. Nyt kun se koskee meitä suomalaisia niin se ei sitten olekkaan hyväksyttyä.
hyvä perusturva.Kirjoituksessasi on enemmän asennetta kuin asiaa, tukehdu paremmuuteesi.
- miksi kahdet parit?
Kysyn vaan
MILLOIN KÄYTTÄT TOISTÄ PARIA?????
töissäkö????? - smorbraksu
Kaksi munkkia yhden hinnalla niin miksi ottaa sitä toista munkkia kun sosku lupasi vain yhden,eikä nyt ole niin kova nälkäkään.NÄINKÖ?
- 5678
Tämä on selvästi syrjintää, eikä syynä ole mikään muu kuin liikkeen yritys säästää huonossa tilanteessa olevan ihmisen kustannuksella.
Kunta ei säästä penniäkään enempää jos liike ei annakaan niitä mainoksessa ilmoitettuja toisia laseja. Päinvastoin, uusi anomus laseille on nopeammin pöydällä!
Kun täällä näitä arvostelijoita riittää, niin kokeilkaas itse mennä sellaisen sossun maksulapun kanssa liikkeeseen, ei varmaan itsetuntoa nostata.
Olisin itsekin ollut työttömänä ollessani oikeutettu moisiin, mutta pokkani ei riittänyt mennä hankkimaan laseja moisen A4-pahvin kanssa.
Ottakaa myös huomioon että sossu vaatii etukäteen muistaakseni kahden eri liikkeen arvion HALVIMMISTA laseista. Sekin on kiva hakea kirjallisena.
Ihmisillä jotka moittii täällä, voi mennä paremmin kuin esim. aloittajalla, mutta sydämmen sivistystä heillä ei ole pätkääkään.
En käytä minäkään enää ko. liikkeen palveluita, tiedoksi vaan aloittajalle. :)
Ps. Mene sossuun ja pyydä että saat maksaa lasit käteisellä ja että saat korvauksen jälkikäteen kuitilla. - k2
ajattelepas nyt sitä, että sulla on huonosti asiat. Syystä tai toisesta. ruokaan tai vaatteisiin ei ole rahaa ja sattuupa vielä niin, että joku rikkoo sun lasit. Ja tiimarin laseista kun ei ole apua jos oikeesti laseja tarttee. Sitten jostain yhtäkkiä ilmestyy käsi, joka ojentaa lapun jolla saa hakea uudet lasit. normaali ihminen pyörtyisi onnesta ja olisi ennenkaikkea KIITOLLINEN! Mutta nykyään köyhille ei riitä, että ojentaa leivän, sen pitäisi olla vielä sopivaa merkkiä ja tietyn tyyppinén. Sen minkä ilmaiseksi saa..... Häpeäisit keskustelun aloittaja. Ei se mun moraalitajuun ainakaan mene, että olis pitänyt sulle vielä toisetkin antaa.
- Moraali vai kateus?
Niinpä niin, vielä kerran, tarjouksessa kahdet lasit yhden hinnalla! Lakihan velvoittaa myös että asiakas saa sen edun mitä mainoksessa luvataan! Ei pitäisi olla merkitystä kuka laskun maksaa, onko se sitten luottokunta vaiko perusturva, jos kerran summat on samat. Totean vain että jos maksusitoumus on todellakin sen täyden arvon mukainen (165€) ja sillä pitäisi saada ne kahdet lasit, niin ne olisi silloin myös annettava tai muussa tapauksessa perusturvan pitäisi saada selvä alennus tuosta ostoksesta. Eikös niin?!?!
- joiskovaieiskö
Ai että sossu antais rahaa? Sehän ei kuule menis uusiin laseihin. nimimerkillä kokemusta löytyy.
- asiakasasiakasasiaka
Niin siis perusturva eli kaupunki on tässä se asiakas, jonka pitäisi saada kahdet lasit yhdellä maksulla, ei suinkaan tämän poloisen sosiaalipummin. Hänhän vain ojentaa kätösensä kun muut antavat. Perusturva varmaan osaa itse neuvotella alennuksensa, eipä niitä tässä kannata puida. En todellakaan käsitä, miksi tällainen elämöi siitä, että joku maksaa hänen lasinsa. Et sä ole ASIAKAS, asiakkaaksi määritellään maksun antaja ja kaupan tekijä. Ei sulla mitään oikeuksia ole! Ainut oikeus on tulla kohdelluksi hyvin. Olet varmaan itsekin käyttäytynyt tilanteessa mallikkaasti?!
- Rahoittaja_
Kyllä se asiakas on se kenelle tuote menee käyttöön ja se kuka hoitaa maksupuolen on rahoittaja...!!!
- Optiikko
Kylläpäs meillä on kestämistä teidän valittajien kanssa. Suut vaan suppuun!! ja olkaa iloisia ilmaisista silmälaseista, ei sun tarvitse sen enempää kerralla ajatella. Iloista kevättä!:)
- dfbdfo
Se on Optikko.... :)
- turhaa tuskaa
Kävin 98-vuotiaan rullatuolilla liikkuvan isoisäni kanssa liikkeessä. Viikkoja etukäteen tilatun invataksin tultua, kassahenkilökunta oli lähettönyt taksin tarpeettomana pois, joten takahuoneesta tultuamme jouduimme odottamaan melkein kaksi tuntia uutta halua todella väsyneen vanhuksen kanssa, joka ei normaalistikkaan pystynyt istumaan tuntia pidempään ylhäällä. Vesilasillistakaan ei tullut, ongelma ei ole optikko, loistava palvelua vaan kassat
- Pyhä yksinkertaisuus
Eiköhän tuo nyt ole jo kohtuutonta kassan haukkumista... Eiköhän se kyydin järjestäminen vastaanotolle ja takaisin ole aivan täysin asiakkaan asia???!!!
- juristismies
Kyllä se on asiakas se nimike ja tässä tapauksessa se on perusturva. Asia on lain mukaan varsin yksiselitteinen. Rahoittajan merkitys liiketaloudessa on varsin eri asia kuin mihin viittatte. Lain mukaan asiakas on tuotteen tai palvelun ostaja, joka siis on ex-asiakkaan tapauksessa perusturva. Julkisille instansseille tällaisia kuluttajatarjouksia ei ole tavattu vanhan kauppiastavan mukaan suoda. Se olisi ehkä jopa väärin veronmaksajia kohtaan.
- pummmmii
Käykää kysymässä minkälainen sopimus perusturvan ja Nissenin välillä on. Tuskin perusturva ja Nissen kommentoi täällä palstalla jonkun pummin asioita. Nehän antaa liikkeestä kuin liikkeestä vaikka sadat lasit, jos joku maksaa...
- Verovarat ja oikeus
No kun olet juristi, niin perusteles tämä mahdollinen vääryys veronmaksajia kohtaan?? Nimittäin kyllähän se vasta verovarojen tuhlausta on jos perusturva tälläisessa tapauksessa maksaa täyden hinnan yksistä laseista, jos muutoin olisi kahdet lasit tarjolla?????
- netistä
Kävin juuri tilaamassa laseja näytille netistä, helppoa kuin heinänteko jos vain on se silmälasiresepti. Valtavat valikoimat ja vaikka ottaa vähän erikisjuttujakin, hinta pysyy alle satasessa tai siinä paikkeilla.
- kummallista
Kyllä tässä tapauksessa on törkeintä asiakaspalvelijan kielenkäyttö ja asiakkaan totaalinen nolaaminen jos vielä peräänkin on huudettu. Nissen ei olisi ensimmäinen vaihtoehto itselleni, jos ei tuttua luottomyyjää olisi. Tuntuu pahalta sanoa, mutta itselläni olisi varaa laseista maksaakin, mutta työntekijä on joka kerta antanut "lisäalennusta". Eli tuntuu kummalliselta, ettei henkilölle joka oikeasti olisi oikeutettu saamaan toiset lasit, ole annettu niitä. Kyllähän monilla ihmisillä on varalasit ja Nissenillä nyt tuntuisi olevan varaa alentaa hintojaan, joten kyllä kampanjoiduista tarjouksista tulee pitää kiinni jokaisen asiakkaan kohdalla.
- Nissen rules
Siis tää ihminen EI ole oikeutettu saamaan toisia laseja! Vain ostaja on oikeutettu ja tämähän ei ostaja ole! Se ei ole pummin ongelma kuka ne toiset saa. Huono käytös on tietty vaikeempaa ymmärtää. Mutta silloinpa pitää olla itelläänkin puhtaat jauhot pussissa
- kffkjgjggjjgjgjgj
Kyllä Nisseniltä myös YKSI huono asiakaspalvelija löytyy (nainen). Kuten myös monesta muusta liikkeestä.
- Ihme porukkaa
Lahjakoertteja voi ostaa myös liikkeisiin,ja välttämättä lahjakortin ostaja ei ole selvillä myyjille.Ja tarjoukset saa myös silloin jos jotain kamppanjoita voimassa..Selitäppä se.
- ????????????????????
Nimimerkille Ex-asiakas: Miten sulla on varaa kapakassa käydä,kuten mainitsit,ellet
pysty silmälasejasi maksaa?!
Elämä on:( - Trolli siellä sekopä
Sinä olet aika tyhmä, kun jaksat kirjoittaa näitä omia tyhmiä jopa 50 provosoivaa kommenttia itsesi hyväksi. Et sinä Ruunebergi valheillasi listojen ykköseksi pääse tuhlaat vain aikaasi tyhmän provosi kanssa ja joudut naurunalaiseksi. Menikö sikapiikki pieleen vai huumepiikki?
- ahnepukki/minä
Minä en itsekkään ymmärrä tuota tuota ihmistä joka jaksaa kitistä sellaisesta joka ei hänelle kuulu.
Onko vaikea ymmärtää tämä. Perusturva ostaa ale aikaan prismasta kaksi kahvipakettia yhden hinnalla. Jakaa sen yhdelle ja toiselle. Nyt kaksi asiakasta saadaan tyydytettyä YHDEN HINNALLA.. miksi jakaa turhaan pois rahaa, kun yhdelläkin saadaan sen hetkinen ongelma ratkottua. Kahvi juodaan viikossa, mutta lasit menee vähintään, en tiedä mutta kuitenkin puhutaan vuosista.
Nyt on kysymyksessä luulo/periaate että minä minä minä. Minulle kuuluu kuuluu kuuluu tämä tämä tämä. "Tämä kuuluu minulle tarvitsin sitä tai ei. - ahnepukki/minä
ahnepukki/minä kirjoitti:
Minä en itsekkään ymmärrä tuota tuota ihmistä joka jaksaa kitistä sellaisesta joka ei hänelle kuulu.
Onko vaikea ymmärtää tämä. Perusturva ostaa ale aikaan prismasta kaksi kahvipakettia yhden hinnalla. Jakaa sen yhdelle ja toiselle. Nyt kaksi asiakasta saadaan tyydytettyä YHDEN HINNALLA.. miksi jakaa turhaan pois rahaa, kun yhdelläkin saadaan sen hetkinen ongelma ratkottua. Kahvi juodaan viikossa, mutta lasit menee vähintään, en tiedä mutta kuitenkin puhutaan vuosista.
Nyt on kysymyksessä luulo/periaate että minä minä minä. Minulle kuuluu kuuluu kuuluu tämä tämä tämä. "Tämä kuuluu minulle tarvitsin sitä tai ei.Oletan että perusturvalla oli yhdet lasit vielä sisällä edelliseltä viikolta jotka he tässä tapauksessa olivat jättäneet säästöön seuraavalle pummille, ja sitä seuraavalle. Noita pummeja nääs rittää. Mutta nyt on jo ahneus iskenyt, kun heille mukamas kuuluu kahdet.
- likinäkö
Hieman samanlaista kohtelua saanut itsekkin kyseisessä liikkeessä. Koskaan en mene enään nissenille vaan toiseen lasiliikkeeseen kokkolassa.
- tyytymätön asiakas
Ostin lasini 3 vuotta sitten kokkolan nisseniltä ja joudun nyt jo uudet hankkimaan koska lasin pinnat ovat aivan kuluneet jolloin luonnollisesti myös läpinäkymä on erittäin sumea. Laseja on pidetty hyvin ja hoidettu asiaan kuuluvasti joten tätä vikaa ei voi laittaa käyttäjän piikkiin ja nissenin todella huonon laadun piikkiin. En suosittele nisseniä kenellekään ja olen toiset lasit tilannut, mutta aivan eri liikkeestä.
- huh huh
ei ne linssit pyhästä hengestä kulu. tarkkaileppa ympäristöäsi, työ, harrastukset, jen.... huh huh
- huh huh huh
huh huh kirjoitti:
ei ne linssit pyhästä hengestä kulu. tarkkaileppa ympäristöäsi, työ, harrastukset, jen.... huh huh
vai oliskohan naarmut sen pahasuisen myyjän sapekkaista sanoista syöpyneet....
- mussukka5
linssit on joka liikkeessä sillai samanlaisia, ettei ne kestä kuumia hjöyryjä, esim. sauna, uuni jne. auton tuulilasille jättäminen tuhoaa pinnat varmasti ja myös vääränlaisella esim. kovalla käsipaperilla pyyhkiminen. Ei taida liikkeen vaihto auttaa!
- suhmuran santra
Joo joka optikkoliikkeestä löytyy omat kauhutarinansa. Jollekkin on ollut epäasiallista palvelua, toinen on saanut huonot lasit ja kolmatta muuten vituttaa. Mun mielestä ois fiksua lähestyä sitä paikkaa, jossa näin on tapahtunut ja kertoa se mielipaha ihan face to face, jolloin sais ehkä selityksen ja anteeksipyynnön tai anatai mahdollisuuden toiselle oikaista vahinko. Ei tää ole oikea paikka miettiä noita. Osoittaa ajattelemattomuutta ja kykenemättömyyttä asettua toisen tässä tapauksessa myyjän asemaan. Suutuspäissään tulee joillakin kynnys ylitettyä.
- MyyjäHki
Myyjä ei ehkä ollut asiallinen kommenteissaan, mutta se, mitä suutahtanut asiakas ei ehkä ymmärrä, on ns. "sopimushinnoittelu". Liike on sopinut erilaisia hinnoittelumalleja eri firmojen, sossun ym kanssa, saadakseen näistä asiakkaita, ja nämä mallit ovat erilaisia kuin normikuluttajalle. Liike ei siis välttämättä saa niistä yhteiskunnan rahoittamista laseista sitä samaa summaa, minkä maksava asiakas olisi maksanut, vaan voi olla, että paketti myydään tiettyyn sopimushintaan, joka siis voi olla vielä alhaisempi. Tällöin kaksien lasien tarjous ei tosiaan kuulu enää kauppaan.
Nisseniä en sinällään puolusta.
Muovilinssit ovat tosiaan kuluvaa tavaraa, ja samaa kamaa myydään eri liikkeissä eri nimen alla. Kolme vuotta on linsseille ihan hyvä ikä. Hyvällä käsittelyllä kestävät toki pidempään.
Itse valitsisin liikkeen palvelun ja hinta-laatusuhteen perusteella. - Muitakin kokeillut
Kokkolassa ei sen parempaa silmälasikauppaa olekaan kuin Nissen. Myyjissä on valittamista kyllä ja ei aina osu kaikki kohdalleen muutenkaan, mutta silti oon aina saannut parasta palvelua Nisseniltä, varsinkin optikolta. Kohtelias, asiansa osaava ja tarkka. Linsseihin ja muihin en ota kantaa. Nähnyt olen aina ja jos on ollut jotain pientä valittamista , takaisin olen mennyt ja tää optikko on korjannut homman heti. Mun linssit on kestäneet kyllä sen minkä olen arvallut, että pitäisikin kestää. Työlasitkin hommasin ja työnteko helpottui kummasti, ne maksoi työnantaja. Ei ole mun voimakkuuksilla asiaa Tiimarille ja ulkomaat on liian arveluttava paikka hankkia lasit. Mitä jos joku menee pieleen. Edullinen tää Nissen on ja olen joskus kokeillut Näkömestaria, kallis ja Specsaversia, huono ja kyllä mä luotan tähän mun miesoptikkoon niin paljon, etten taida vaihtaa.
- kkemio
No jo on ihme touhua. Eipä tarvi tuonne liikkeeseen mennä.
- spruisk
Tapaan roiskia lastit silmälaseille, uuh...
- yhteenveto
Eli Nisselle ei kannata mennä koska ei saa haluaamaansa tuotetta sovittuun hintaan.
Onhan niitä muitakin asiakasystävällisempiäkin liikkeitä.
Ja jos asiakaspalvelussa on noin uuppanoita työntekijöitä niin ei ihme että homma kusee kintuille. - siloposkikauppias
Voi juma! kauheita pönttöpäitä liikkeellä! Joku spurgu olis halunnut kahdet lasit, vaikka ei maksa itse yksistäkään. Kehtaa tulla valittamaan sitten! Taisit spurgu itte olla aineissa siellä liikkeessä. Ei mua ainakaan ole Nissenillä koskaan kohdeltu huonosti. On siellä yks vanhempi naismyyjä joka on aika kipakasti sanomassa jos asiat ei heti mene jakeluun, mutta muuten on kaupungin parasta palvelua. Paljon parempaa kuin muualla, vaikka liika kiire siellä on! Ei ole silti koskaan tuntunut mun kohdalla, ettei asioita ois hoidettu kunnolla. Kyllä tällaiset aiheettomat valittajat sais viedä saunan taakse ja lopettaa. Näyttää olevan sama tauti ihan joka kaupan alalla asiakkailla joillakin. Meilläkin on niitä asiakkaita, jotka mielellään ohjais naapurille!
- Kauppias minäkin
Jos mainoksessa on kahdet lasit yhden hinnalla, niin ilman muuta ne kuuluu makso kuka tahansa. Yhdeydenotto kuluttajaneuvontaan kannattaa, kyllä Suomessa vielä on lait voimassa, myös kuluttajasuojalaki.
- siloposkikauppias
Ei muuten pidä paikkansa. Ajattelepa nyt itsekin. Jos mainostat kaksi kahvipakettia yhden hinnalla ja naapurikauppias tulee hakemaan viisikymmentä myydäkseen ne omassa liikkeessään. Voisi olla sulla vähän mustat aatokset. Itse maksava asiakas tarjoukset saa, mutta ei mun mielestä pitäisikään saada tarjousta jos ei ole itse edes maksaja. Joskus pikkutyttönä naapurin setä maksoi palkaksi haravoinnista meille neljälle pojalle haravoinnista jätskit. Olisko mun pitännyt mennä rähiseen lähikauppaan, että miksen mä saa kahta kun mainos kerran on. Se on kuule ilmaiseksi saajan oltava tyytyväinen siihen mitä saa ja jos jotain tarjouksia haluaa niin jättää viinastelun vähemälle ja maksaa lasinsa itse!
- Oikeusasianainen
Sinulla on nyt parikymmentä minuuttia aikaa saada provoilevalle valheelliselle trollipalstallesi pääsivun ihmenelosten lukijoita yli 1000, joten pidä kiirettä, tähän astisilla lähes kaikilla palstasi 80 omalla kommenteillasi saavutettu lukijamääräsi on lähinnä vitsi. Toivottavasti loukatut asianomaiset tekevät sinusta rikosilmoituksen, koska palstan sheriffistä ei näköjään ole siihen.
Sheriffi haloo ! Oletko kilpailevalla oppitikko vai mikä ? - Jees jees
Hauska tuo "avoin"-vuodatus, etkä edes nimelläsi uskalla kirjoittaa.
- bdobej8
Tänään nisseniltä soitettiin,pahoiteltiin tilannetta ja pyydettiin anteeksi. Hyvä näin..mutta eivät ihmiset ole eriarvoisessa asemassa silloin jos joku hakee lasit jonkin kamppanjan aikana ja joku toinen jonkin toisen kamppanjan aikana tai silloin kun ei ole mitään kamppanjaa käynnissä. Sehän on ihan tuurista kiinni jos sattuu hakemaan lasit silloin kun on kamppanja käynnissä tai sitten ei. Siitä ei voi liikettä syyttää milloin kukin sinne sisälle astuu. Mutta siitä voi että maksutavan/maksajan mukaan eritellään ihmiset eri kasteihin. Siihen voi liike vaikuttaa ja mielestäni on edelleenkin ihan sama millä ostoksensa maksaa kunhan liike saa sovitun rahasumman. Näin ollen kaikkien jotka saman summan maksavat tulisi myös saada samat alennukset. Se on mielestäni tasa-arvoa. Tämä tasa-arvo toteutui erittäin hyvin tänään kun hain uudet silmälasini instrumenttarium liikkeestä. Maksusitoumus otettiin nikoittelematta vastaan ja SAIN aurinkolasit samaan rahaan. Tosin jouduin hieman maksamaan itse lisää koska siellä oli "tarjous" hintaan 199 €. Joka tapauksessa kaikki sujui erittäin hyvin ilman minkäänlaista kyseenalaistamista tai nikoittelua. Palvelu oli erittäin ystävällistä ja asiantuntevaa. Lasit ovat päässä ja hyvin näkyy. Aurinkolasit tulevat huomenna joten toivottavasti päivä jaksaa paistaa. Pitääpä vielä sanoa että olisivat mielellään minulle lasit nissenillä kuulemma tehneet ja pitäneet minut asiakkaanaan mutta kyllä se nyt taitaa olla niin että käännän askeleeni taästä lähtien silmälasi-asioissa tuonne instrumenttaariumin suuntaan. Kiitos kaikille ystäville, kavereille, tutuille ja tuntemattomille jotka oletta viestini jaksaneet lukea, sitä kommentoineille ja eteenpäin jakaneille. Hienoa että ihmiset kuitenkin vielä välittävät kuinka lähimmäisiä kohdellaan. Kiitos kaikiile. PS. Osa tekstistä viittaa nissenin antamaan selitykseen omilla facebook sivuillaan.
Viestiketjun aloittaja
Raimo Lahti, Kokkola- Minäkin tarvitsen
Saanko minäkin 2 paria laseja ilmaiseksi? Pitääpä mennä Instrumentariumiin heti aamulla. Kiitos vinkistä! =D
- ghjkhhggf
Tämähän on vain sinun mielipide asiasta. Moni on myös asiasta AIVAN toista mieltä, mutta hyvä että syntyi keskustelua. Sait myös korjattua sinuun kohdistuneen "vääryyden".
- Ojastaallikkoon-
Nissen ja Instru on saman omistajan ketjuja... ei kovi hyvä boilotti...
- Kännykkäkirjoitus
Ojastaallikkoon- kirjoitti:
Nissen ja Instru on saman omistajan ketjuja... ei kovi hyvä boilotti...
...boikotti...
- kukkatyttö
Voivoi..Lukee tätäkin viestiketjua niin huomaa kuinka kateellisia ja ilkeitä
ihmiset ovat.köyhillä ei saisi olla mitään arvoa eikä niitä saisi auttaa,heti ollaan tuomitsemassa ja haukkumassa ettei se voi saada kun en minäkään saa..ei tiedetä kenenkään taustoja mitä on joutunu kestämään ja kokemaan,toivon todella että sellainen ihminen joka syrjii vähäosaisempia ja ei hyväksy heidän auttamista niin joutuisi ite kokemaan rahattomuutta ja vaikeuksia,ei ehkä elämä aina mene niinkuin sen haluaisi menevän.Minä mietin miten saan rahat riittämään elämiseen ja olen vähävarainen kun taas joku toinen voi ajatella nyt ei ole varaa ostaa sitä 20 000e autoa niin on vähävarainen.Auttakaapa tekin joskus läheistä jolla on vaikeaa,ihan pienikin asia tuo hyvän mielen siittä tulee oikeesti lämmin tunne sydämmeen.Pitääkö olla aina niin vihanen ja katkera?Vaikka minä olen elämässäni kokenut niin paljon vastoinkäymisiä ja rahan vähyyttä ei se ole kivettänyt minun sydäntäni,yritän aina auttaa ihmisiä jos vain voin.Tietenki menisin töihin ja tienaisin jos vain se olisi mahdollista.- TOSIrealisti Kokkola
Nyt en aio olla ilkeä vaan kuten aina - olen nimerkilleni uskollinen.
Miksi olet köyhä? Menikö paras opiskeluaika (16-30 v) hukkaan kapakoita ja yökerhoja kiertäessä, olutta litkien ja sätkää imien. Ja kaikki se iskän ja/tai äiskän rahoilla. Olisit opiskellut hyvän ammatin kuten useimmat nuoruuden kaverisi tekivät. Opintolainan turvin. Nyt sitten itketään omaa surkeuttaan, kun kaikki on mennyttä eikä paluuta ole...
Enkä ymmärrä sitä, että ostetaan vuosittain "maltaita" maksavia silmälaseja. Nykytekniikalla voidaan lähes jokaisen näköaisti korjata leikkauksin.
Parempi kerta rysäys kuin jatkuva marina, sanoi aikanaan kaverini Morris Marinan omistaja...
- kukkatyttö..
Kuten arvasin että tämmönen vastaus tulee tähänki :D Arvauksistasi ei mikään osunut kohilleen..Huomaan että et ihan ajattele kaikkia mahdollisia syitä miksi ihminen voi olla vähävarainen tai ei voi mennä töihin vaikka olisi ammatti ja kuinka halua mutta ehkä joskus opit sinäkin että kaikkeen ei voi ite aina vaikuttaa
- TOSIrealisti Kokkola
No, no kukkaistyttöseni. Kaikkeen voi aina vaikuttaa, etenkin omaan elämäänsä ja "köyhyyteensä". Ostatko muuten kaupan muovikasseja. Keskiverto suomalaisperhe käyttää vuosittain 100 euroa pelkästään kauppojen muovikasseihin. Joita on meret täynnä - tuota täysin typerää ja turhaa myrkkyä...(Ja kerropa se 100 euroa Suomen perheillä). Pelkästään Kokkolan seudulla heitetään vuosittain kaksi miljoonaa euroa kuin kankkulan kaivoon - siis muovikasseina.
Sairaudet ovat asia erikseen. Niihin ei juurikaan voi vaikuttaa. Toki niitä voi pahentaa tai vaikuttaa niiden puhkeamiseen mm huonoilla elämäntavoilla.
Niistä et kuitenkaan kerro halaistua sanaa.
Ja mitä tulee oppimiseen, niin voin väittää, että lähes kuusikymppinen on tarpeeksi maailmaa kokenut , oppinut ja nähnyt. Joten TOSIrealistin on helppo kertoa totuuksia kaiken kokeneena ja nähneenä... - kauris564
TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:
No, no kukkaistyttöseni. Kaikkeen voi aina vaikuttaa, etenkin omaan elämäänsä ja "köyhyyteensä". Ostatko muuten kaupan muovikasseja. Keskiverto suomalaisperhe käyttää vuosittain 100 euroa pelkästään kauppojen muovikasseihin. Joita on meret täynnä - tuota täysin typerää ja turhaa myrkkyä...(Ja kerropa se 100 euroa Suomen perheillä). Pelkästään Kokkolan seudulla heitetään vuosittain kaksi miljoonaa euroa kuin kankkulan kaivoon - siis muovikasseina.
Sairaudet ovat asia erikseen. Niihin ei juurikaan voi vaikuttaa. Toki niitä voi pahentaa tai vaikuttaa niiden puhkeamiseen mm huonoilla elämäntavoilla.
Niistä et kuitenkaan kerro halaistua sanaa.
Ja mitä tulee oppimiseen, niin voin väittää, että lähes kuusikymppinen on tarpeeksi maailmaa kokenut , oppinut ja nähnyt. Joten TOSIrealistin on helppo kertoa totuuksia kaiken kokeneena ja nähneenä...En tiedä mitä kukkatyttö on ajanut takaa, mutta täytyy sanoa että tosirealisti ei ehkä kuitenkaan vieläkään mennyt kaikkia vaihtoehtoja läpi. Toki on niin että suurinosa sen köyhyyden on itse "valinnut", tekemällä elämässään typeriä valintoja. Siitä olen täysin samaa mieltä, ja nämä ihmiset eivät voi kuin syyttää itseään jos ovat rahansa juoneet tai elämänsä muuten huonoon jamaan saaneet tekemällä typeryyksiä.
Mutta syinä vähävaraisuuten voi tosiaan olla myös sellaiset syyt, joihin ei itse ole voinut vaikuttaa. Niinkuin mainitsit, yksi niistä on sairaudet. Toinen on kuolema. Ja tarkoitan tällä nyt esim. puolison kuolemaa. Puoliso kuolee aivan yllättäen, jäät yksin lasten ja lainojen kanssa... siinä voi mennä aikaa ennen kuin asiat saa taas järjestykseen.
- hahhhaaaa
Eikö kuuskymppisen pitäis vielä olla töisä eikä täälä ruikuttamassa kaikkitietävänä kaiket päivät :D
- rillit huurussa ;)
enpä asioi siellä ja ei kiinnosta koko juttu
- toisten elättäjä
Ihan oikein tehty myyjältä ettei antanut toisia laseja.
Jos jo kerran perusturva maksaa lasit niin eikö se nyt jo riitä? Kun maksat ITSE nuo lasit niin mielestäni silloin olet oikeutettu laseihin, jotka saa kaupan päälle. - emmummu
Ostin Itiksen Nisseniltä kahdet lasit peruslinsseillä. Kotona sitten huomasin, että toisien silmälasien oikeanpuolimmaisessa linssissä oli kaksi isoa naarmua. Ihmettelin tätä suuresti, miten UUSISSA laseissa voi olla naarmuinen linssi? Seuraavana päivänä vein lasit takaisin kys. liikkeeseen ja oikeanpuolimmainen linssi luvattiin vaihtaa ja saisin lasit n. 2 viikon kuluttua. Asiaa ei pahoiteltu mitenkään ja koin asiakaspalvelun minua kohtaan tympeäksi.
Kävin hakemassa lasit uudestaan, kun minulle ilmoitettiin niiden olevan valmiit. Kotona huomasin vaihdetun linssin olevan huonosti paikallaan, se ei pysynyt ollenkaan urallaan, vaan naksahteli koko ajan pois paikoiltaan. Menin taas seuraavana päivänä käymään liikkeessä ihmetellen tilannetta. Liikkeestä minulle ilmoitettiin, ettei linssissä ole mitään vikaa! Mitä ihmettä!? Kerroin, että en ole asiasta ollenkaan samaa mieltä, kyllähän linssin pitää pysyä sille tarkoitetulla uralla. Minulle vastattiin, että olen väärässä, kolme optikkoa oli tutkinut lasit ja minun piti kuulema luottaa heidän ammattitaitoonsa. Koin, että minua vastaan hyökättiin, minua väheksyttiin eikä kohdeltu asiallisesti. Ilmoitin selvästi, etten ole tyytyväinen laseihin, mutta optikko vain ilmoitti, ettei laseissa ole vikaa. Tässä vaiheessa ei enää sanallakaan mainostettu 100% tyytyväisyystakuuta, jota oli aikaisemmin niin kovasti minulle hehkutettu. Poistuin liikkeestä hetkeksi miettimään tilannetta, ja muistin, että minulle on tosiaan luvattu 100% tyytyväisyystakuu. Menin takaisin liikkeeseen ja ilmoitin, että vetoan tyytyväisyystakuuseen, haluan uudet linssit kehyksiin, koska en ole tyytyväinen laatuun. Tämä toimi ja linssit lähtivät uusittaviksi. Optikko tosin käyttäytyi minua kohtaan vähättelevästi ja ilmoitti minulle, että "tämä on sitten VIIMEINEN kerta kun linssejä uusitaan, ei meillä TURHAN takia näitä jatkuvasti uusita". Olin saamastani kohtelusta tuohtunut ja hyvin pettynyt.
No, sitten minulle ilmoitettiin taas, että lasit ovat noudettavissa ja kävin hakemassa ne samana päivänä. Sain muuten asiallista kohtelua, mutta tapahtumia ei vieläkään pahoiteltu mitenkään. Seuraavana päivänä huomasin kuitenkin, että oikeanpuolimmaisessa linssissä oli TAAS naarmu. Tällä kertaa pienempi kuin ensimmäisellä kerralla, mutta silti ihan selvä paljaalla silmällä nähtävä naarmu. Lähdin samantien käymään liikkeessä avomieheni kanssa. Optikko tutki laseja ja sanoi ettei hän nää mitään naarmua. Tämä voi olla totta, koska liikkeessä oleva valaistus heijastui voimakkaasti linssien pintaan. Hän vei lasit takahuoneeseen ja palattuaan ilmoitti, että kolme optikkoa oli tutkinut linssin eikä naarmua ole. Minun ja mieheni sanoilla ei ollut minkäänlaista painoarvoa asiassa, vaikka eihän linssissä olevan naarmun näkemiseen tarvita optikon tutkintoa (ainakaan minun tietääkseni..?). Meitä vähäteltiin ja koin, että minut leimattiin suorastaan HULLUKSI ja itketettiin ja nolattiin täysin. Optikko nauroi minulle ja sanoi, että "olet liian pikkutarkka, kyllähän näissä aina on naarmuja.." ja "jos kerran olet noin pikkutarkka, olisit ottanut naarmuuntumattomat linssit" ja "olisit ottanut heijastamattomat linssit niin naarmu näkyisi paremmin" ja "tämä tilanne on aivan naurettava". Minulle myös sanottiin, että olen itse naarmuttanut linssin, vaikka en ollut laseja vielä käyttänyt, kerran vaan puhdistanut annettujen ohjeiden mukaan (huuhdellut haalealla vedellä, pessyt varovasti laimealla saippualla ja kuivannut silmälasien puhdistukseen tarkoitetulla mikrokuituliinalla).
En ollut uskoa korviani. Mitä tällainen asiakaspalvelu on olevinaan? Lopulta kuitenkin tarjottiin, että linssi voidaan uusia. Sanoin, että mielestäni tämä ei tässä tilanteessa enää riitä, vikoja on ollut jo liian paljon ja asiasta on aiheutunut minulle niin paljon harmia. Minkäänlaista hyvitystä en kuitenkaan saisi, koska heidän mielestään laseissa ei ole ollut mitään vikaa ja niitä on korjattu koko ajan turhaan ilman syytä. No, ei auttanut muu, kuin antaa lasit TAAS korjattaviksi ja alkaa odottamaan TAAS seuraavat 2 viikkoa niiden valmistumista..
Ei kukaan vie laseja korjattaviksi ihan vaan "huvin vuoksi" ilman syytä, kuka nyt haluaa luopua maksamistaan laseista turhaan noin pitkäksi aikaa? Olen hyvin loukkaantunut saamastani kohtelusta ja erittäin pettynyt lasien laatuun. Kokemus on ollut stressaava ja suorastaan traumaattinen. Toivon ettei kukaan joutuisi kokemaan samaa, joten välttäkää hyvät ihmiset Nisseniä jos suinkin vaan voitte! - kukanmuu
Tosi on, surkeaa asiakaspalvelua ja surkea laatu. Ei ikinä enää. Ja niitä kaksia laseja yhden hinnalla ei kannata ostaa, koska toisissa on paskat muovilinssit, jotka ei kestänyt edes vuotta. Hionnat molemmissa huonot. Siinä vaiheessa kun myyjä tokaisee että laseista pitää maksaa etukäteen, olis pitänyt jo tajuta perääntyä. Miks pitää maksaa tuotteesta jota ei oo nähnyt valmiina. Miks myyjällä ei oo aikaa laittaa valmiita laseja asiakkaalle istuviksi, vaan käskee tulla joskus myöhemmin uudestaan??? En mä aja kymmeniä kilometrejä sen takia, ettei myyjä jouda tekeen työtään loppuun. Ei ikinä enää nissenille, ei ikinä.
- kiinnostunuttorvi
mitä tapaukselle kuuluu
- Tarviilasit
Onko Kokkolassa enää Nisseniä?
- Anonyymi
Nisse eli Nils oikeasti sen kaupan omistaja. Eläkkeellä tai taivaassa nykyään. Ainakaan kaupassa se ei enää ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33381931 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12501Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill672255- 1791915
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161482Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91331- 1121317
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181741274RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601260Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421157