Mistä lähtien ammattikoulusta valmistuneet ovat voineet hakea yliopistoon?
Mistä lähtien?
6
168
Vastaukset
- ::::::::::::::::::::
Ainakin vuodesta 1998 ovat olleet hakukelpoisia (Finlex). Ainahan toki on voinut hakea.
- Ihmettelen_suuresti
Eikös se hakukelpoisuus tullut vasta joskus 2000-luvun puolella?
- Hannemaija
Ihmettelen_suuresti kirjoitti:
Eikös se hakukelpoisuus tullut vasta joskus 2000-luvun puolella?
Hakukelpoisuus tuli vuonna 1998, mutta myös ennen sitä on ollut mahdollisuus opiskella ilman yo-tutkintoa. Erityisesti Tampereen yliopisto on ollut edistyksellinen siinä asiassa. Monet aikuiset ovat käyttäneet ns. avoimen yliopiston väylää jossa ei ole minkäänlaista pohjakoulutusvaatimusta, vaan avoimessa yliopistossa suoritettujen arvosanojen pohjalta voi tulla hyväksytyksi ilman pääsykoetta.
- Ihmettelen_suuresti
Hannemaija kirjoitti:
Hakukelpoisuus tuli vuonna 1998, mutta myös ennen sitä on ollut mahdollisuus opiskella ilman yo-tutkintoa. Erityisesti Tampereen yliopisto on ollut edistyksellinen siinä asiassa. Monet aikuiset ovat käyttäneet ns. avoimen yliopiston väylää jossa ei ole minkäänlaista pohjakoulutusvaatimusta, vaan avoimessa yliopistossa suoritettujen arvosanojen pohjalta voi tulla hyväksytyksi ilman pääsykoetta.
En halua käydä hankalaksi, sillä on täysin mahdollista, että te olette oikeassa ja minä väärässä. Haluaisin kuitenkin jonkinlaisen lähteen. Saanko sellaisen?
- Ihmettelen_suuresti
Ihmettelen_suuresti kirjoitti:
En halua käydä hankalaksi, sillä on täysin mahdollista, että te olette oikeassa ja minä väärässä. Haluaisin kuitenkin jonkinlaisen lähteen. Saanko sellaisen?
Saanko lähteen? Se auttaisi suuresti. Kiitän kovasti jo etukäteen.
- Justiiinsa
No ei suomi24:stä sitä löydy...:P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat263593Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43466
- 47427