Onko kenellekkää kokemuksia tai tietoa paranemisesta?
Läheinen ollut leikkauksessa.Aortta ehti repeämään ja selvisi leikkauksesta.Nyt keuhkokuume ja antibiootti tuntuu alentavan crp:tä hyvin.On vaan tosi väsynyt eikä jaksa oikein liikkua sängystä.
Onko tietoa kenellällään kauan toipuminen vie? ym?
Kyseessä alle 70 vuotias.
Vatsa aortan repeämä
3
1690
Vastaukset
- viisas
Lottovoitto on jo plakkarissa. Vain harva selviää hengissä vatsa-aortan aneurysman repeämisestä. Onneksi läheisesi on ehtinyt ajoissa leikkaussaliin. Kyseessä on suuri leikkaus, joten toipuminenkin ottaa aikansa. Jos keuhkokuumeestakin selvitään, todennäköisyys toipumiselle on hyvä. Päivä kerrallaan vaan, eikä pidä heti odotella ihmetoipumista, aika on täysin yksilöllinen.
- huolehtivainen
Tiedän että toipuminen on hidasta mutta se epätietoisuus kauan menee että paraneeraastaa omaa jaksamista.Onko kenelläkään kokemunsia siitä kauan toipuminen on vienyt aikaa omalla kohdallasi tai tutullasi? Jokainen ihminen on yksilö ja toipuu eritavalla mut noin muuten tahdon tietää muiden paranemisia.
Onhan tää hirmu rankkaa nyt kun huoli on suuri hänestä.Kun leikkauksesta selvinnyt ja siitäkin mennyt muutama viikko..eikö ennuste ole ihan hyvä?
- pel ottaa
täällä vähän samat mietteet, miten paranee, voiko elää ns. normaalia elämää? Isälläni tuli tämä repeämä 3 viikkoa sitten, suhteellisen hyvin alkoi parantua, dialyysihoitoon joutui koska munuaiset kärsivät pahasti. Lääkäri lupaili jo jouluksi kotiin, mutta sitten tuli uusi vuoto. Proteesin ja suonen liitos petti ja isä joutui uudelleen leikattavaksi. Onneksi ei ollut vielä siirretty kotikunnan sairaalaan ja leikkaus saatiin tehtyä heti.
Nyt on hoitajien mukaan paraneminen lähtenyt hyvin käyntiin. Todella väsynyt hän on, kotijoukoilla pelottaa tosissaan, voiko vielä uudestaan tulla tuo vuoto.... vuotoa epäiltiin jo tuon ensimmäisen leikkauksen jälkeen, mutta lääkärin katsottua ultralla, hän oli sanonut hoitajalle, ettei näe kunnolla kun on niin sameaa mutta hänen mielestään siellä ei vuotoa ole... kuitenkin isälle jouduttiin pariin otteeseen antamaan verta lisää koska hemoglobiini laski. Kovasti olen kysellyt etteihän nyt vain käy samalla lailla..... todella raskasta tämä on isälle, varmaan kamala pelko miten tästä selviää. Kyllä saisi seulontaan tulla tämä Suomeenkin, sehän on harkinnassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552705
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322315- 792178
- 951996
- 521875
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339