Vastaan itselleni : Kyllä ja monta kertaa. Kolme päivää ilman lääkärintodistusta helpotti huomattavasti asiaa.
Terveenä Sairauslomalla ?
69
642
Vastaukset
- L - L
Siis mitä?
- Qarre
jbhv
- ...
Ihmetellyt.
Mun mielestä pitäisi kirjoittaa notta: "sairaslomalla". Kun jollain on sairaus, se on sairas, ei sairaus.
Saahan sitä ihmetellä kaikenlaista.
=DW=- Åtta suus sex 876
Siis onko loma sairas ?
Aihe liittyy Sarasvuon sanomisiin. - muutosta tuossakin
=DW= Ei enää vuosiin lue lääkärinlapuissa ' sairasloma' , vaan sairausloma ajalla ...jne.
Muistan kun se alkuaikoina särähti korvaan, mut niin se vaan on. - ...
muutosta tuossakin kirjoitti:
=DW= Ei enää vuosiin lue lääkärinlapuissa ' sairasloma' , vaan sairausloma ajalla ...jne.
Muistan kun se alkuaikoina särähti korvaan, mut niin se vaan on.Ai jaa, en ole ollut sairiksella kai kuin joskus kymmenen vuotta sitten. Kaitpa niillä sitten joku perustelu pitää olla muutokseen. Mun mielestä epälooginen ilmaus.
=DW= - Pilikunnuuskija
sairausloma on nykyisin virallisesti käytössä oleva termi.
En päivääkään ole ollut, ja sairaanakin lomitellut vain muutaman päivän elinaikanani. On tullut oltua koko ikänsä sellaisissa hommissa ettei oikein pysty olemaan sairaana, niin sitten sitä pysyy terveenä. Pyhien aikana sitten sairastellaan flunssat yms. ettei haittaa duuneja. Parhaillaan koputtelen pöydän kantta alapuolelta....
- suomen loisia?
Onkohan enempi ympäristön ongelma
toi sairauslomien ja eläkkeiden rätnääminen,
jo iankaikkisuuteen siirtyneet isovanhempien lääkärin toteamat sairaudet oli
apella aktiivi tubi ja syöpä, anopilla, entinen opettaja, 3 sydäninfarktia ja aivoverenvuoto, äidilläni syöpähoidot, ms-tauti, isänikin kuoli syöpään ja väkivaltavammoihin.
Itselläkin terveyden menetys, vammaisena jäin eläkkeelle.
Nimittelyissä on riittänyt.
- henrjii
Ei ole tullut pidettyä sairas lomaa, ja vähän kaduttaakin kun olen ollut kipeänä töissä.
Työnantaja kyllä seurailee näitä ns. omailmoituspoissaoloja ja jos niitä alkaa samalle ihmiselle kertyyn paljon, voidaan se saikkulappu vaatia vaik päivän poissaolosta.
Kiva mennä oikeesti kakkataudissa aamulla päivystykseen jonottaan.
Very fun.Työnantaja vaati lääkärintodistuksen jo yhdenkin päivän sairauslomasta, muuten luettiin lintsaukseksi ja kenkää oli luvassa. Ja kun kyseessä iso valtionyhtiö, niin samat tekstit tuli työehtosopimukseenkin. Niin että eipä tullut turhia lomia koko 30 v aikana, pari tarpeellista vain... Sairaana silti töissä oltiin paitsi milloin sairastettiin loma-ajat.
- mietiskelijätär.
sitroen kirjoitti:
Työnantaja vaati lääkärintodistuksen jo yhdenkin päivän sairauslomasta, muuten luettiin lintsaukseksi ja kenkää oli luvassa. Ja kun kyseessä iso valtionyhtiö, niin samat tekstit tuli työehtosopimukseenkin. Niin että eipä tullut turhia lomia koko 30 v aikana, pari tarpeellista vain... Sairaana silti töissä oltiin paitsi milloin sairastettiin loma-ajat.
Nykyään saa olla sen 3 päivää pois omalla ilmoituksella ja sitten, jos sairaus vaatii, lääkärintodistus.
Jos on paljon poissaoloja, voi työnantaja vaatia todistuksen jo päivänkin poissaolosta. Joku sen täällä taisi mainitakin. mietiskelijätär. kirjoitti:
Nykyään saa olla sen 3 päivää pois omalla ilmoituksella ja sitten, jos sairaus vaatii, lääkärintodistus.
Jos on paljon poissaoloja, voi työnantaja vaatia todistuksen jo päivänkin poissaolosta. Joku sen täällä taisi mainitakin.Ja varsinkin silloin jos jollain on A-ongelma.
- sitroen.
mietiskelijätär. kirjoitti:
Jos on paljon poissaoloja, voi työnantaja vaatia todistuksen jo päivänkin poissaolosta. Joku sen täällä taisi mainitakin.Saattaa ollakin että joillakin aloilla saa olla 3 pv poissa omalla ilmoituksella. Ehkä valtion tai kunnan leivissä? Ei kuitenkaan ainakaan kaikilla teollisuuden aloilla. Eli se ensimmäinenkin ilman lääkärintodistusta luetaan automaattisesti rokuliksi kaikkine seurauksineen.
Ja kakkatautiin uskon löytyvän joka taloudesta oikeat lääkkeet. Ainakin meillä on aina ollut kaiken varalta sopivat pillerit jo yli 60 vuotta, pitemmälle en muista. Varmaan ainakin kolmekymmentä vuotta kulki taskussa mukana työpaikallekin. Oli joskus tarpeen - muillekin kuin minulle. - bessie*
sitroen. kirjoitti:
Saattaa ollakin että joillakin aloilla saa olla 3 pv poissa omalla ilmoituksella. Ehkä valtion tai kunnan leivissä? Ei kuitenkaan ainakaan kaikilla teollisuuden aloilla. Eli se ensimmäinenkin ilman lääkärintodistusta luetaan automaattisesti rokuliksi kaikkine seurauksineen.
Ja kakkatautiin uskon löytyvän joka taloudesta oikeat lääkkeet. Ainakin meillä on aina ollut kaiken varalta sopivat pillerit jo yli 60 vuotta, pitemmälle en muista. Varmaan ainakin kolmekymmentä vuotta kulki taskussa mukana työpaikallekin. Oli joskus tarpeen - muillekin kuin minulle.Olen yksityisellä ja käsittääkseni meillä voi olla max. kolme päivää pois omalla ilmoituksella. Ei ole ollut tarvetta. Työnantaja aiemmin aina vähän patisteli ottamaan rokotuksen kausiflunssaa vastaan, mutta nyt sekin on jäänyt. Liekö mennyt raha hukkaan työnantajan kannalta ajatellen vai miksi.
Julkisella puolella on todella paljon poissaoloja, ja sen ymmärtääkin. Helpostihan saa tartunnan, kun on paljon ihmisiä samoissa tiloissa. Sitä en tiedä, vaaditaanko todistus, kun käyn vain sairastuneita tuuraamassa enkä itse sairastamassa.
Rahoitusalalla on vanhemmalla oikeus puolen vuoden palkalliseen lomaan jos lapsi sairastuu. Ja kolme päivää saa sairastaa oman tai lapsen sairauden takia ilman lääkärintodistusta. Ihan kohtuullista, mielestäni. - L - L
bessie* kirjoitti:
Olen yksityisellä ja käsittääkseni meillä voi olla max. kolme päivää pois omalla ilmoituksella. Ei ole ollut tarvetta. Työnantaja aiemmin aina vähän patisteli ottamaan rokotuksen kausiflunssaa vastaan, mutta nyt sekin on jäänyt. Liekö mennyt raha hukkaan työnantajan kannalta ajatellen vai miksi.
Julkisella puolella on todella paljon poissaoloja, ja sen ymmärtääkin. Helpostihan saa tartunnan, kun on paljon ihmisiä samoissa tiloissa. Sitä en tiedä, vaaditaanko todistus, kun käyn vain sairastuneita tuuraamassa enkä itse sairastamassa.
Rahoitusalalla on vanhemmalla oikeus puolen vuoden palkalliseen lomaan jos lapsi sairastuu. Ja kolme päivää saa sairastaa oman tai lapsen sairauden takia ilman lääkärintodistusta. Ihan kohtuullista, mielestäni.Henkilökontakteista.
Vaimoni istui ( tai seisoi ) marketin kassalla 22-vuotta sairastamatta päivääkään.
Tulkitsimme asian siten että jatkuva altistus ja ympäri vuoden, reippaillen tehdyt työmatkat antoivat immuniteetin perustartuntoja vastaan. bessie* kirjoitti:
Olen yksityisellä ja käsittääkseni meillä voi olla max. kolme päivää pois omalla ilmoituksella. Ei ole ollut tarvetta. Työnantaja aiemmin aina vähän patisteli ottamaan rokotuksen kausiflunssaa vastaan, mutta nyt sekin on jäänyt. Liekö mennyt raha hukkaan työnantajan kannalta ajatellen vai miksi.
Rahoitusalalla on vanhemmalla oikeus puolen vuoden palkalliseen lomaan jos lapsi sairastuu. Ja kolme päivää saa sairastaa oman tai lapsen sairauden takia ilman lääkärintodistusta. Ihan kohtuullista, mielestäni.Tasan ei käy onnen lahjat.
Joillekin aloille sitä näköjään kertyy kaikki edut, toisille ei mitään. Nyt on jo myöhäistä vaihtaa, nuorempana ei tiennyt asioista mitään...- bessie*
sitroen kirjoitti:
Tasan ei käy onnen lahjat.
Joillekin aloille sitä näköjään kertyy kaikki edut, toisille ei mitään. Nyt on jo myöhäistä vaihtaa, nuorempana ei tiennyt asioista mitään...Tiedä nyt onnen lahjoista, tässä asiassa.
Jos lapsi sairastuu niin se on jo tarpeeksi kova paikka vanhemmille, ilman hoidon järjestelyä ja työpaikan (tai oman työpöydän) säilymistä koskevia murheitakin. Ja olemmehan me kaikki tavalla tai toisella rahoitusalojakin tukeneet, siihen viittasin tuolla kohtuullisella.
Jotain tuon tapaista olen itsekin kyllä aina ajatellut, L-L. Noita flunssaviruksia vain tulee aina uusia, ja esim. päiväkodeissa työskentelevät aikuisetkin kyllä järjestään tuppaavat saamaan tartunnan vaikka kuinka varoisivat, lapsista nyt puhumattakaan. Käsihygienian ym. opettaminen taaperoille tai vähän isommillekaan ei ole ihan helppoa. Melkein sama kouluissa, terv.keskuksissa ja sairaaloissakin.
Itse lienen säästynyt flunssilta osittain siksi, että äitini oli aina ja aina käsienpesua vaatimassa ja yleisessä käymälässä käyntiä piti karttaa viimeiseen asti ja joskus vähän ylikin. Vielä tänä päivänä on epämääräinen suuren vaaran tunne, jos joudun sellaiseen menemään ja viimeiseen asti sitä välttelenkin. - mietiskelijätär.
sitroen. kirjoitti:
Saattaa ollakin että joillakin aloilla saa olla 3 pv poissa omalla ilmoituksella. Ehkä valtion tai kunnan leivissä? Ei kuitenkaan ainakaan kaikilla teollisuuden aloilla. Eli se ensimmäinenkin ilman lääkärintodistusta luetaan automaattisesti rokuliksi kaikkine seurauksineen.
Ja kakkatautiin uskon löytyvän joka taloudesta oikeat lääkkeet. Ainakin meillä on aina ollut kaiken varalta sopivat pillerit jo yli 60 vuotta, pitemmälle en muista. Varmaan ainakin kolmekymmentä vuotta kulki taskussa mukana työpaikallekin. Oli joskus tarpeen - muillekin kuin minulle.Kuulepas! Kunnan ja valtion viroissa on se 3 päivää, jonka saa olla pois omalla ilmoituksella. Muista paikoista en tiedä.
Tuohon kakkatautiin mennäkseni. Jos sinulle iskee vaikkapa Noro-virus, et kyllä ennätä lääkäriin, saatikka että pillerit auttaisi.Se on semmoinen virus, että se tulee nopeasti ja vessassa saat istua kaiken aikaa ja kummastakin päästä tulee kuin vettä vaan.
Se ei mene tuosta vaan pillerillä ohitse. Kestää sen aikansa ja vie aika väsyneeseen kuntoon hyväkuntoisenkin henkilön. Vanhuksille voi olla jopa hengenvaarallinen tauti.
Muuten on tuo 3 päivää omalla ilmoituksella ja sitten lääkäriin. - mietiskelijätär.
mietiskelijätär. kirjoitti:
Kuulepas! Kunnan ja valtion viroissa on se 3 päivää, jonka saa olla pois omalla ilmoituksella. Muista paikoista en tiedä.
Tuohon kakkatautiin mennäkseni. Jos sinulle iskee vaikkapa Noro-virus, et kyllä ennätä lääkäriin, saatikka että pillerit auttaisi.Se on semmoinen virus, että se tulee nopeasti ja vessassa saat istua kaiken aikaa ja kummastakin päästä tulee kuin vettä vaan.
Se ei mene tuosta vaan pillerillä ohitse. Kestää sen aikansa ja vie aika väsyneeseen kuntoon hyväkuntoisenkin henkilön. Vanhuksille voi olla jopa hengenvaarallinen tauti.
Muuten on tuo 3 päivää omalla ilmoituksella ja sitten lääkäriin.Tämä oli nimimerkki "sitroenille".
- Näppiksenkuluttaja
Kakkatauti ja iskiasvaiva. Näitten takia moni pitää muutaman 3 päivän jakson vuodessa, kun alkaa kaikkitietävän esimiehen naama kyllästyttämään.
Ovela lääkäri pudotti tahallaan lääkärintodistuksen lattialle ja minä nöyränä poikana kyykistyin ja annoin sen tohtorille REVITTÄVÄKSI. Olinhan iskiasvaivainen. - Nuhavauva
Kuumeisen/nuhaisen lapsen hoito (3pv lomaa hoidon järjestelyyn).
Ensin äiti soittaa työnantajalleen sitten Isä soittaa työnantajalleen.
= viikko vapaata 3 3 päivää. Siivous,pyykinpesu,autohuolto ym kaikkea kivaa
tehtiin silloin. Tämä oli helppoakin helpompi tapa saada vapaata. Turhan tunnollinen?
Olen ollut ikäni riivatun terve.
Ainoat muistamani tulehdustaudit sairastin lapsena ja opiskeluaikoinani.
Luunmurtumia on ollut.
Vasen nilkka 2,5kk kipsissä.
Olin juuri vaihtanut tehtävää ja jatkoin uudessa kainalosuvoilla.
Lentoasemilla ja -emoilta sai erinomaisen palvelun.
Oikean rystysen seurusteluvamma 4vkoa kipsissä.
Omaa tuottamusta. Olin töissä vasenkätisenä.
Oikea polvi kappaleiksi. Olin juuri vaihtanut työpaikkaa ja koska en pystynyt hoitamaan työtäni muutimme kehoituksestani työsopimuksen määräaikaiseksi = loppumaan niinä päivinä.
Polven leikkaus 6vkoa myöhemmin.
Kaksi työolosuhteita sivuavaa tapaturmaa joista en ilennyt tehdä ilmoitusta.
Minusta työpaikalla tehdään töitä eikä teeskennellä.
Tulostavoitteelliseksikin minua on syytetty.
Minusta on halveksittavaa käyttää hyväkseen "saikkumahdollisuutta"!enpähän ollu koskaan pois tekastulla sairaudella työpaikasta jossa olin yhdeksäntoista vuotta eikä tarvinnu lapsenkaan kanssa olla juuri koskaan kun melkein aina oli mummu saatavilla meillä tehiin kans töitä tosissaan eikä lintsattu nykyään on työt varmaan niin paljon vähentyny että kerkee lintsaileen ja huomaahan sen irtisanomisistakin jos töitä olis niin ei kai irtisanomisia olis niin paljon.
- laivanvarustaja
Vanhaan hyvään aikaan v-käyrän noustessa hälyttävän korkealle hain joskus sairista parikin viikkoa. Silloin oli lääkäreitä, jotka ottivat heti sairaslomalomakkeen esilla ja alkoivat kirjoittaa, kysyivät vain henilötiedot.
Mie olen kyllä sitä mieltä että Sarasvuo menee kyllä lääkärin tontille kun arvostelee lääkärin määräämiä sairaslomia.
Jo 70-luvulla yrityksen henkilökunnan sairauskassa oli lääkärin tontilla.
Ko. kassa ei, henkilöstöryhmien osakkaiden päätöksellä, hyväksynyt erään paikkakunnan lääkärin todistuksia.- Hoitsumies
Olet oikeassa - tavallaan.
Mutta valtion hommissa, jossa olin 30 vuotta käytettiin joka vuosi pitämättömät sairauslomat. 45 päivää lomaa ja saikut nuhasen lapsen (lapsien) hoitpjärjestelyvapaat.
Kaikki johtui Vttumaisesta esimiehestä. - L - L
Hoitsumies kirjoitti:
Olet oikeassa - tavallaan.
Mutta valtion hommissa, jossa olin 30 vuotta käytettiin joka vuosi pitämättömät sairauslomat. 45 päivää lomaa ja saikut nuhasen lapsen (lapsien) hoitpjärjestelyvapaat.
Kaikki johtui Vttumaisesta esimiehestä.Jos v-mäistä esimiestä ei voi vaihtaa niin voihan itse vaihtaa työpaikkaa tai työnantajaa!
- allin.lapsi
L - L kirjoitti:
Jos v-mäistä esimiestä ei voi vaihtaa niin voihan itse vaihtaa työpaikkaa tai työnantajaa!
Voi joutua ojasta allikkoon.
- se on justis nii..
Kyllähän kuormitus joillakin ammattialoilla on tosi rankkaa,
ja siihen varmasti vaikuttaa myös yhteiskunnan ilmapiiri ja esiin nousevat ongelmat.
Henkinen kuormituskin voi olla sitä pahentamassa ja lisäämässä sairastumisia.
Työterveyshuollon ja esimiesten pitäisi kyllä pystyä muuhunkin kuin työntekijöiden henkiseen nävertämiseen ja raadollisuuden osoittamiseen firman voittojen tai tulosten kasvattamiseksi.
Oikeasti työn ongelmia käsittelemään. Jotenkin vaikka kipua hoitamaan jos ihmiset jaksamisensa äärirajoille aina pakotetaan. - L - L
Kommentit ovat järkyttävää luettavaa!
En olisi uskonut!
Jos työ koetaan noin vastenmieliseksi niin miksi ette ole etsineet mieleisempää puutteentorjunnan tapaa.
Minun kymmenet haalariaskareeni, 7-vakituista toimihenkilöpuuhaa ja 10 määräaikaista ovat kaikki olleet hyviä työnantajia.
Useimmat työnantajien edustajat ( esimiehet ) ovat olleet anuksesta.
Olen vaihtanut tehtävää saman työnantajan palveluksessa ja em. kertoman mukaisesti myös työpaikkoja.
KOSKAAN en ole edes harkinnut saikun tai minkään muun tekosyyn käyttämistä lintsaukseen.
Kyllä teillä kirjoittajilla on ollut vaikeaa.
Osanottoni!Ei se vaihtaminen kaikilla onnistu. Jos vaikka työskennellyt "väärällä" alalla, ei vastaavaa löydy. Muitakin syitä löytyisi, mutta siis kun ei onnistu niin ei onnistu!
- Hoitajamies.
Narsistipaskan , joka tietää kaikesta kaiken , mutta ei kuitenkaan tiedä yhtään mitään, alaisena on vtumäinen olla.
Ja kun oli vielä nainen , niin ei viitsinyt kuonoonkaan antaa.
Porukka haki saikkua jatkuvasti, siis aina oli joku saikulla.
Illalla soiteltiin toisille työntekijöille ja futsattiin millä **tulla
se akka saatais ojennukseen. Onneksi se oman avioeronsa jälkeen,
joutui itse koville ja me nautimme, kun katsoimme loppua naista.
Pääsimme hänestä eroon ja työt alkoivat sujumaan.
Vieläkin nään unta siitä Wagner-läski akasta.narsististen kaikkitietävien työntekijöiden kanssa on vähintään yhtä vaikea työskennellä ja täytyy sanoo että kirjoitukses perusteella olis ihan kamalaa olla sun ja sunlaistes työnantaja uskon ettei teidän työnantajassa ollu mitään vikaa mutta itse käytöksellänne teittä hänen elämänsä helvetiksi huomaa jo kirjoituksestas että tässä on kyseessa työpaikka kiusaaminen ja kohteena on työnantaja ja hän onkin paljon heikommilla kun työpaikka kiusattu työntekijä ihmiset jotaka nautivat toisen pahasta olosta ovat tosi sairaita.
- bessie*
Taitaa olla alaistaidoissa vikaa ainakin yhtä usein kuin johtamistaidoissa, Hoitajamies?
Mielestäni on kuvailemasi toiminta on paitsi moraalitonta, myös epäjohdonmukaista ja osaamatonta. Vai oliko oma olo ja ilmapiiri työpaikalla yhtään sen parempi, kun aiheettomilta sairauslomiltanne taas töihin palasitte?
- paha olo kaikilla
Kun jonkun avioliitto on päättynyt eroon,
sitä on edeltänyt ehkä vuosikausien kärsimys,
kyllä siinä ihminen särkyy jos toinenkin.
Terveyteen liitetään yleensä voima ja ilo --- vai oikein nautitte kun saitte aiheuttaa kärsivälle lisää kärsimystä...
Just tota touhua on hoitolaitoksissa, enemmän mielivaltaa kuin oikeaa vallankäyttöä,
teeskenneltyä ihmisyyttä ja syntipukiksi tekemistä.se taitaa ollakkin tyypillistä hoitolaitosten toimintaa varmaan se kun joutuu hoitamaan koko ajan toisia pistää nauttimaan toisten kärsimyksestä.
- Siivooja 64v
Meillä , jotka työskentelemme kunnissa joita on yhdistetty , on viiden vuoden irtisanomissuoja. " Tuulen huuhtoman ison Per_seen " omaava osastonhoitaja
ei saa meitä ulos , vaikka kuinka mieli tekisi. Menen lääkäriin heti kun yhtään
alkaa kukkoilemaan ja taas saavat kerätä packansa itse.mikä siinä on että noi osastonhoitajat on joka paikassa niin inhottavia mää oonkin oon aina ihmetellykkin miten jotkut ihmiset varsinkin kunnan työntekijät on tämän tästä sairaslomalla mutta jos yleinen ajatus on sama kun sulla niin mikäs siinä enkä yhtään ihmettele minkä takia ihmiset jotka vastaa että hommat pelaa ovat niin kireellä kunnissa ei kai muuta voi odottaa jos joutuu koko ajan järjestään tuuraajia turhille sairaslomille sehän on sen viis vuotta ihan loputon kierre ja mitä vähemmän työtä on seitä tympeempää se työnteko on.
- Maaliskuun 2.
tiinaex kirjoitti:
mikä siinä on että noi osastonhoitajat on joka paikassa niin inhottavia mää oonkin oon aina ihmetellykkin miten jotkut ihmiset varsinkin kunnan työntekijät on tämän tästä sairaslomalla mutta jos yleinen ajatus on sama kun sulla niin mikäs siinä enkä yhtään ihmettele minkä takia ihmiset jotka vastaa että hommat pelaa ovat niin kireellä kunnissa ei kai muuta voi odottaa jos joutuu koko ajan järjestään tuuraajia turhille sairaslomille sehän on sen viis vuotta ihan loputon kierre ja mitä vähemmän työtä on seitä tympeempää se työnteko on.
Tässä on vielä tämä lehdestä luettu juttu.
" Kuntien palveluksessa on yli 10000 eläkeiässä (63-68) olevaa työntekijää.
Ja nää vanhukset kun kukkotappelee työstä ja sen tekemisestä,niin kuntalaiset
kärsii ja epäpäteviä sijaisija on joka paikka pullollaan.
- Maaliskuun 2.
Siivooja 64
" Erityisesti siivoojat jatkavat työtään 63 ikävuoden jälkeen ".
Miksi ? Veikkaan pieni eläke ja suht ' helppo työ verrattuna yksityisiin siivousfirmoihin.taitaa kaikki muut kun kunnat ostaa tänäpäivnä siivouspalvelun yksityiseltä firmalta ja nehän työntekijät on todella tiukille vedettyjä mutta en oo kenenkään yksityisellä työskentelevän kyllä kuullu niin paljon valittavan kiirettään kun kunnan työntekijöiden on se ala mikä tahansa vaikka kuinka töitä vähennetään sitä enemmän on kiirettä ja nyt vielä kun on näitä viiden vuoden irtisanomissuojia niin monissa paikoissa on vielä tupla tekijät luulis että homma hoituu.
- vastaus tiinalle
Ei yksitysellä oleva siivoja jaksa olla työelämässä 68 ikävuoteen saakka.
Tahti on kova ja siivottavaa pinta-alaa tulee koko ajan lisää.tiedän yksityisellä puolella kiristetetään koko ajan siivoustyö on niin raskasta että siitä varmaan jäädään eläkkeelle oikeeseen aikaan mutta kevyemmät työt houkuttaa ihmisiä olemaan pidempään työelämässä ja varsinkin nyt nää kuntaliitosten tuomat suojatyöpaikat vielä enemmän.
- L - L
tiinaex kirjoitti:
tiedän yksityisellä puolella kiristetetään koko ajan siivoustyö on niin raskasta että siitä varmaan jäädään eläkkeelle oikeeseen aikaan mutta kevyemmät työt houkuttaa ihmisiä olemaan pidempään työelämässä ja varsinkin nyt nää kuntaliitosten tuomat suojatyöpaikat vielä enemmän.
Sivuhavaintoja siivouksesta.
Olen työasioissa sivunnut puhtaanapidon tehtäviä sekä suuren tuotantolaitoksen, että muutaman pk-yrityksen puitteissa.
Nykyään vain käyttämäni kuntosalin näkymissä.
Standardien mukaan mitoitettu siivous on, nykypäivän mittapuun mukaan, raskasta ammattityötä.Vaatii terveen, räväkästi toimivan henkilön joka tuntee välineensä, ainekset ja menetelmät.
Aikanaan, kun yritys joutui karsimaan kustannuksia, se aloitti karsimalla siivousta. Heko, heko!
Tilaajapuolen ostoneuvottelijalla ei ole yleensä mitään käsitystä ko. työn luonteesta ja tilaajan tarpeista vaan sopimus siivoustasosta ratkeaa rahan perusteella.
Tunnolliset mammat painavat töitä niska limassa saadakseen aikaan itseään tyydyttävän tason josta muut purnaavat sopimuksen sisältöä tuntematta.
- miksu ..
Ainakin kunta-alalla on joukko työntekijöitä, jotka ovat jatkuvasti turhaan sairauslomilla. Sitä hauskuutta olen 40 vuotta seurannut. Onneksi työnantajalla on oikeus vaatia sl.todistus jo ensimäisestäkin päivästä. Sillä järjestelyllä saa ainakin pahimmat pinnarit kuriin.
Ja kertoohan pinnaus muustakin henkilön työmoraalista.
Ihan hyvä, että Sarasvuo otti asian esille, kyllä turhissa sairauslomissa palaa miljoonia. - Sama sävel
TÄYSIN SAMAA MIELTÄ !
Jopa lomapaikkakunnalla käyvät lääkärissä hakemassa jatkoa, ettei tarvi maanantaina mennä töihin. Loma loppuu ja ei oo fiilareita. - miksi?
En ole saanu sairaslomaa vaikka kuinka olen lääkärille yrittänyt kertoa etten jaksa kun on ollut joku vaiva, enkä vieläkään vaikka ikää yli 60v jo, pitääkö sitä itse sanoa, että saisko lomaa, sillä lääkäri itse koskaan ehdota?
- L - L
Oikeasti sairaan valitus leimataan saikun hakijan kitinäksi?
- Pirre*
Kun ihminen on oikeasti sairas ja työhönsä kykenemätön hän saa ihan varmasti sairaslomaa.
jospa sun vaivas ei oo vaatinu lepoa mää olisin sinuna oikeen tyytyväinen ettei oo sellaisia vaivoja jotka vaatii sairaslomaa mää en ainakaan oo koskaan tykänny kipeenä kotona maata mieluummin terveenä ja töissä harvemmin kyllä tarvii ollakkaan.
Pirre* kirjoitti:
Kun ihminen on oikeasti sairas ja työhönsä kykenemätön hän saa ihan varmasti sairaslomaa.
täysin samaa mieltä ei kenenkään oikeesti sairaan tarvi kitistä sairaslomaa vaan se kirjoitetaan automaattisesti.
- L - l
Näitä lukiessani ymmärrän paremmin tk-lääkäreiden asenteen "oikean" potilaan suhteen.
Kun olkapää vaati leikkausta niin kehoitettiin käymään useammin kaupassa kevyemmän kassin vuoksi.
Kun "pakoputki" reistaili niin kehoitti hakemaan apteekista salvaa.
Yksityinen havaitsi syövän.
Silmien harmaakaihien leikkauksia siirrettiin vekuttaen. Yksityinen leikkasi 3:n viikon sisällä lähetteestä.
Jne.
Saikun hakijoiden johdostako on todellista apua hakevien etsittävä sitä yksityiseltä uolelta minun laillani?- YksMies'
L-L
Muutama kaveri on käynyt harmaakaihileikkauksessa. Nyt pari kaveria valittaa pari vuotta leikkauksen jälkeen,että ei enää homma toimi. Näkö on huonontunut.
En ole yhtään tutkinut yleistä tilannetta,mutta luulin että ne pelittää loppuelämän.
Kaverit ovat 60 molemmat. - L - L
YksMies' kirjoitti:
L-L
Muutama kaveri on käynyt harmaakaihileikkauksessa. Nyt pari kaveria valittaa pari vuotta leikkauksen jälkeen,että ei enää homma toimi. Näkö on huonontunut.
En ole yhtään tutkinut yleistä tilannetta,mutta luulin että ne pelittää loppuelämän.
Kaverit ovat 60 molemmat.Molempien silmien kaihileikkaukset.
Tehtiin viisi vuotta sitten, 63v.
Olin pitänyt sankalaseja 52-vuotta.
Viime vuosina vahvuus oli -6 diopteria = lasiton terävä näkö loppui 40cm:n päähän.
Siitä eteen päin oli sakenevaa sumeutta.
Kasvonpiirteistä tunsin tuttavan alle 1,5m:n päästä.
Leikkausten jälkeen näen kaiken terävänä ilman laseja.
Sanomalehden pystyn lukemaan pöydällä laseitta mutta esimerkiksi vuoteessa romsun lukeminen vaatii lasit.
Malli tiimari kelpaa hyvin.
Kavereillasi saattaa olla jälkikaihi joka korjaantuu laaserilla.
Minulla ei ole tuntumaa moiseen.
Kahden tuttavani kaihileikkaukset ovat johtaneet taittohäiriöiden virheelliseen tai puutteelliseen korjaukseen.
Itse olen helkutin tyytyväinen.
Lähete meni kunnalliselle puolelle mutta minulle ilmoitetun viiveen johdosta leikkautin yksityisellä.
Vajaa puoli vuotta leikkauksen jälkeen minulle soitettiin k-sairaalasta ja pyydettiin näytille.
Olivat pyynnöstäni siirtäneet sieltä lähetteeni yksityiselle.
Kaihin "kypsymisellä" tarkoitettanen julkisen leikkauksen näkörajoja. Kummankin silmän täytyy olla riittävän huono ennen julkisen puolen leikkausta?
Minulle näytettiin raja-arvot mutta en muista niitä.
Yksityinen ei tuijota niihin lukuihin. L - L kirjoitti:
Molempien silmien kaihileikkaukset.
Tehtiin viisi vuotta sitten, 63v.
Olin pitänyt sankalaseja 52-vuotta.
Viime vuosina vahvuus oli -6 diopteria = lasiton terävä näkö loppui 40cm:n päähän.
Siitä eteen päin oli sakenevaa sumeutta.
Kasvonpiirteistä tunsin tuttavan alle 1,5m:n päästä.
Leikkausten jälkeen näen kaiken terävänä ilman laseja.
Sanomalehden pystyn lukemaan pöydällä laseitta mutta esimerkiksi vuoteessa romsun lukeminen vaatii lasit.
Malli tiimari kelpaa hyvin.
Kavereillasi saattaa olla jälkikaihi joka korjaantuu laaserilla.
Minulla ei ole tuntumaa moiseen.
Kahden tuttavani kaihileikkaukset ovat johtaneet taittohäiriöiden virheelliseen tai puutteelliseen korjaukseen.
Itse olen helkutin tyytyväinen.
Lähete meni kunnalliselle puolelle mutta minulle ilmoitetun viiveen johdosta leikkautin yksityisellä.
Vajaa puoli vuotta leikkauksen jälkeen minulle soitettiin k-sairaalasta ja pyydettiin näytille.
Olivat pyynnöstäni siirtäneet sieltä lähetteeni yksityiselle.
Kaihin "kypsymisellä" tarkoitettanen julkisen leikkauksen näkörajoja. Kummankin silmän täytyy olla riittävän huono ennen julkisen puolen leikkausta?
Minulle näytettiin raja-arvot mutta en muista niitä.
Yksityinen ei tuijota niihin lukuihin.ne on nämä olkapäävaivat ja silmävaivat sellaisia että niiden kanssa kumminkin pystyy elämään ja olkapään kanssa olemaan vaikka sillä sairaslomalla monta kuukautta selkäleikkaukset kuuluu samaan kastiin ystäväni kärsi selkäkivuista varmaan pari vuotta ennen kyn pääsi leikkaukseen ja oli välillä pitkiäkin aikoja sairaslomalla mutta ei myöskään siellä kotona pysytyny mitään tekemään kun kirppuroimaa kipeän selkänsä kanssa yksityisellä puolla saa nopean avun sillon kun ei ole hengenlähdöstä kysymys.
- L - L
tiinaex kirjoitti:
ne on nämä olkapäävaivat ja silmävaivat sellaisia että niiden kanssa kumminkin pystyy elämään ja olkapään kanssa olemaan vaikka sillä sairaslomalla monta kuukautta selkäleikkaukset kuuluu samaan kastiin ystäväni kärsi selkäkivuista varmaan pari vuotta ennen kyn pääsi leikkaukseen ja oli välillä pitkiäkin aikoja sairaslomalla mutta ei myöskään siellä kotona pysytyny mitään tekemään kun kirppuroimaa kipeän selkänsä kanssa yksityisellä puolla saa nopean avun sillon kun ei ole hengenlähdöstä kysymys.
Pysyy hengissä mutta onko se elämää?
Silmissä harmaakaihit!
Kun on valmiiksi -6:n lasit ja molemmissa silmissä kaihit niin elämisen laatu on mitä on!
Autoa ei pysty ajamaan, kirkkaat valopisteet tukkivat näön, elämä on harmaata ja siten mielenkiinto kaikkeen ja varsinkin utteen on kateissa.
Olkapää hajalla!
Paitsi rajallinen liikkuvuus niin myös nukkuminen on rajallista. Vain selällään tai terveellä kyljellä.
Rajoituksia myös melkeinpä kaikissa arkisissa toiminnoissa.
Hengissä pysyy mitta ikävää on!
Julkinen puoli ei piitannut pätkääkään noistakaan joten katsoin kalliin yksityisen tien kustannusten arvoiseksi.
Mistään hiton saikusta ei ollut kyse vaan toimintakyvystäni ja kunnostani!!!!!!! - tiinaex...
L - L kirjoitti:
Pysyy hengissä mutta onko se elämää?
Silmissä harmaakaihit!
Kun on valmiiksi -6:n lasit ja molemmissa silmissä kaihit niin elämisen laatu on mitä on!
Autoa ei pysty ajamaan, kirkkaat valopisteet tukkivat näön, elämä on harmaata ja siten mielenkiinto kaikkeen ja varsinkin utteen on kateissa.
Olkapää hajalla!
Paitsi rajallinen liikkuvuus niin myös nukkuminen on rajallista. Vain selällään tai terveellä kyljellä.
Rajoituksia myös melkeinpä kaikissa arkisissa toiminnoissa.
Hengissä pysyy mitta ikävää on!
Julkinen puoli ei piitannut pätkääkään noistakaan joten katsoin kalliin yksityisen tien kustannusten arvoiseksi.
Mistään hiton saikusta ei ollut kyse vaan toimintakyvystäni ja kunnostani!!!!!!!no sillon tulee vastaan se yksityinen ite menisin varmaan kans noitten vaivojen kanssa yksityiselle lääkärille kun odottelisin pääsyä normi odotuksen kautta eikös ne niitä oo lyhentäny nykyään mutta puolikin vuotta on pitkä aika jos se rajoittaa elämää niin paljon kun sää kirjoitit mää tarkoitin lähinnä että lääkärit kirjoittaa sairaslomaa loman perään mutta eihän se paranna sitä vaivaa jonka parantaa vaan leikkaus mutta ne menee jonossa loppupäähän koska ei oo hengenlähtö kysymyksessä.
- YksMies '
Terveyskeskukseen menin valittamaan olkapääsärkyä.
Virolainen lääkäri laittoi lähetteen ortopedille ja hän
pisti minut leikkausjonoon. 2viikkoa ennen 6 kuukautta
minulle soitettiin ja sanottiin ,että emme pysty leikkaamaan
"laillisessa" ajassa, jos et jousta,niin sama lääkäri
leikkaa sinut yksityistiloissa , samaan kunnalliseen hintaan.
Suostuin siirtoon ja olkapääni leikattiin noin 7kk kuluttua
jonoon joutumisesta. Hinta 95 euroa jälkitarkastuksineen
ja jumppaohjeineen. Kuntoon tuli, mutta kyllä minä treenasinkin.
Pinneoireyhtymä oli kyseessä. Ja päiväkirurgiassa leikattiin.
P.s Pillereitä tulin popsittua muutama kuukausi, ennen lääkäriin menoa. - SAS*
Olen aina ihmetellyt, kun jotkut saavat helposti saikkua.
Minulla on kulumia olkapäissä, selässä ja polvi on silloin tällöin turvoksissa.
Kerrankin , kun polvi oli niin paksuna etten pystynyt kunnolla kävelemään, niin lääkäri mietti pitkään antaako 2 tai 3 päivää saikkua.
Katsoin helpommaksi irtisanoutua ja ilmoittautua työnhakijaksi. Neljä vuotta siitä on jo kulunut ja voin huomattavasti paremmin, kun työn rasitukset jäi pois.
Vuoden kuluttua olenkin jo eläkeiässä.- Pirre*
Sairausloman tarvekin ja sen saaminen/joutuminen riippii ehkä työnkin laadusta suhteessa vaivaan, samoin ajattelen eläkkeiästä, ei nivelrikkoinen 55 - 60 pärjää enää esim raskaissa ja kylmissä työolosuhteissa, meillä olisikin tarvetta sorvata työolosuhteita tekijän ikään ja terveyteen sopiviksi.
- itsehoidon varassa
Ammattitaudit
onko niitä enää?
Yleens pitkäaikaisia vikoja, välillä vaivaa piinaava kipu, joka ajoittain hellittää.
Vuorotyöläisen kroonisia ongelmia ainakin itselläni unettomuus ja vatsavaivat.
Kulunut rintaranka ja polvet, pahinta ol nikamalukot ja pärjääminen kivun kanssa.ootko hakeutunu kuntoutukseen näitten ammattitauties kanssa siellähän tutkitaan tosi hyvin ja kartoitetaan mahdollisuuksia työelämässä pärjäämiseen etsitään syyt vatsavaivoihin mietitään apua unettomuuteen ja jos todetaan että ei pysy enää tekeen sitä työtä ja jos on tarpeeksi ikää rupeevat ajamaan työkyvyttömyys eläke asiaa semmoisenkin yllättävän asian kuulin kerran että työpaikalla konttorityöntekijälle hankittiin erikois pöytä ja tuoli että hän pystyi työskentelemään sen ajan kun odotti selkäleikkaukseen konstit on monet nykyaikana.
- Basisti.
Rumpalin ammattitauti
Rytmihäiriö - kulumavika.
Julkkikset ja silmäätekevät näyttävät hyvää esimerkkiä. Kun asiat alkavat mennä pieleen haetaan palkallista sairaslomaa, vaikka oltaisiin itse syyllisiä vaikeuksiin.
Nytkin Hilkka Ahde on sairaslomalla "niskojen" takia. On silti pystynyt ajamaan mökilleen rentoutumaan pitkän matkan. Ottaisi reilusti palkatonta vapaat jos ei halua tehdä töitä, tuo on törkeää sairaloman väärinkäyttöä.Vakiintunut käytäntö.
3:n salaman kaupungin teatterinjohtaja määräytyi vuoden sairaslomalle ajettuaan teatterin talouden kahdesti täysin kuralle.
Tuollainen ennakointi on minusta lääketieteellinen ihme!
Vastaavia on siellä tapahtunut aikaisemminkin.
Lienee valtakunnallisestikin "maan tapa"!
- väsyttävä aihe
Monissa laitoksissa
on vakkintuneita bakteerikantoja lehtitietojen mukaan,
paitsi ripulitauteja, on noita antibioottiresistenttejä kantoja, osa tuttavistakin on sairastunu niihin, l. jäänyt bakteerinkantajiksi.
Minkäs niille mahtaa?
Ongelma sekin että hoitajat joutuu vihan kohteiksi sairastuneiden taholta, jopa vaaditaan maksumiehiksi kaikenmaailman kuluille, jopa fyysistä kimppuunkäymistä uskontojen nimissä, ehkä politiikankin.
Jotain rajanvetoa, pitääkö kaiken olla aina niin "yhteistä" ?
Punkkien aiheuttamat sairaudetkin on kurjia. Paitsi horrosmaista väsymystä, joillakin tuntuu olevan pakkomielteiden tapaista "vainoamista", jonka kohteena ei kenenkään ole kiva olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1652056
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu141962- 1191375
- 981362
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4481223- 67957
- 50866
- 49861
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä222757Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa339734