Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Allergioista, auttakaa tietämätöntä!

Allerginen-91

Eli olen reilu 20 vuotias nainen ja työskentelen lähihoitajana. Olen kärsinyt atooppisesta ihottumasta ja erilaisista allergioista lapsesta asti. Mutta olen siis oppinut elämään niiden kanssa.

Tämä talvi on ollut todella vaikea ihon suhteen, kädet ovat jatkuvasti verillä sekä käsivarret ja kainalot myös. Ja töitä on pitänyt tehdä..

Minulta testattiin allergioita ja sieltähän paljastui mm. Kaikki vehnät kosmetiikassa, Koboltti, Metyylikloori/ Metyyli-isotiatsolinoni....

Olen koittanut etsiä tietoa netistä, sain hyvin vähän ohjeistusta HUS:ista ( lääkäri kuulemma kertoo enemmän).. Netistä ei kuitenkaan tunnut löytyvän kunnon tietoa.

Eli osaisiko joku kertoa noista enemmän? Mitä minun tulisi välttää?

Olisin hyvin kiitollinen vastauksista!

3

503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atoopikko ym34

      samasta ongelmavyyhdestä kärsien ihmettelen miten voit alati pestä käsiä? mä en voisi hoitotyötä tehdä käsien takia.ja allergiaongelmaani ostin nenäkannun ja aion kokeilla sitä.olisiko työnsiito tehtävät sulle ratkaisu tai alan vaihto?

      • Allerginen_91

        Odottelen lääkäri aikaa, jolloin käydään tuloksia enemmän läpi. Ammatinvaihto voi olla edessä.. Ja käsienpesu on todellakin hankalaa, samoin dilutuksien käyttäminen. Kyynel silmässä joutuu ne tekemään.

        Miten nenäkannu auttaa allergioihin ja mihin allergiaan se auttaa? Siitepöly aikana ymmärrän sen kyllä auttavan.. Mutta muuten?

        Mutta haluisin nyt tietää, että mitä kaikkea siis minun tulee välttää, mitkä aiheuttavat tms? Siis noiden allergiaa aiheuttavien aineiden perusteella...


    • ninnimanni

      mulla on myös todettu koboltti ja metyylikloori- ja metyyli-isotiatsolini allergiat.ite sain kans tosi vähän lääkäriltä tietoa ja omaa salapoliisityötä on joutunut tekemään.kannattaa lukea käyttämiesi shampoiten,hoitoaineiden ja saippuoiden inci listat.tosi monissa on niitä!myös lähes kaikki yleispesuaineet ja muun muassa fairy (!) sisältää metyylikloori- tai metyyli-isotitsolinonia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe