Asko Vivolin, asiantuntija.

zcdfrhy79

Kamera lehden päätoimittajalta putosi alaleuka Nokian takia " Miksi 41 miljoonaa pixeliä, ei niistä ole mitään hyötyä, ei ammattilaisillakaan ole kameroissaan noin paljon pixeleitä"
Mitä tästä jutusta voi päätellä? No, Vivolin on vieraillut suomi24 sivuilla ja täältä oppinut että paljon pixeleitä on pahaksi kaikille, ja liiat pixelit houkuttelee ihmisiä synnin tielle, pixelit on kuin huume, ne on lailla kiellettävä. Terve ihminen pärjää kolmella megapixelillä, eikä hänen enempää tule itselleen haaliman.

4

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu vähän siitä mihin kuvbaa, katsooko niitä vain 10" näytöltä vai 40":n.

Jos haluat tehdä kunnon näyttelykuvia niin 3M ei oikein sovi esim. A3 kokoon mutta kymppikuvia siitä saa.

Mokian 41M kuvassa arveluttaa kohinataso vaikka sille varmaan on jotain tehtykin sähköisesti. Yleensä vaan silloin menetetään jotain yksityiskohtia kuvasta. Saa nähdä kun siitä saadaan enemmän kokemuksia.

• dfehy76

Jaa, vai niin, mutta tässä tapauksessa näitä 41 miljoonaa pixeliä käytetään kohinan pienentämiseen, ei lisäämiseen. Ei niitä pixeleitä ole laitettu ostajien kiusaksi, vaikka moni niin luuleekin.

• voivoliini

"tässä tapauksessa näitä 41 miljoonaa pixeliä käytetään kohinan pienentämiseen"
        Jaa, minä käsitin, että niillä pyritään (myös) mahdollistamaan kohtuullinen kuvanlaatu digitaalizoomilla, kun optisen zoomin rakentaminen pieneen tilaan on vähän hankalaa.

• xluxiydiöy

>"Terve ihminen pärjää kolmella megapixelillä, eikä hänen enempää tule itselleen haaliman."
      Vanha viidakon sanonta. Vaiko Raamatun lause, eikun -virke?

Vivolin isännöi YLE:n Digikuva haltuun -sarjaa, jonka ehkä voi löytää YLE:n nettisivuilta. Sarja on kyllä aivan perus-perus-perus-digikuvauskurssi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      100
      3447
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3127
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2624
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2413
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      84
      2386
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2086
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2066
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1690
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      41
      1647
    Aihe