Kysynpä tällä palstalla

onko edes olemassa

kun en mistään vastausta saa. Ihan arkisesta asiasta, nimittäin verhonipistimistä. Minulla on pimentävät sivuverhot. Ne ovat sen verran painavat, ettei ne tavallisilla nipistimillä pysy verhossa kiinni. Olen yrittänyt etsiä isompia, mutta ei mistään tunnu löytyvän. Katossa on siis verhotanko, jossa on valmiina "koukut", mihin nipistin laitetaan. Aina ne lähtevät siitä irti ja verhot repsottaa. Tuolille on noustava ja laitettava takaisin. Heti kun siirrän verhoa, taas joku lähtee irti. Makuuhuoneessa on ihan tavalliset verhot eikä niistä yhtään lähde irti. Syy on siis verhojen painavuus näissä pimentävissä verhoissa.

12

2218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henrjii

Kokeile verhovaijerilla

• ootko laittanut nipsut normaalia tiheempään sekin varmaan auttaa jos niitä laittaa vaikka kaksinkertaisen määrän.

• bessie*

Ehkä tarkoitat verhokiskoa? Eipä niihin taida olla kuin melko saman kokoisia nipsuja, mutta ehkä vähän voi olla eroja miten tiukasti purevat.

Itselläni on makuuhuoneessa pimennysverhot ja hyvin pysyvät noilla tavallisilla nipistimillä, joita olen kyllä laittanut aika paljon, ehkä 10 sentin välein, ja vielä päihin kaksi melkein vierekkäin.

Tavallisilla nipsuilla pysyivät aikoinaan äitini hyvin pitkät samettiverhotkin hyvin paikoillaan, vaikka hän häikäisylle herkkänä aika paljon joutui niitä vetelemään eestaas, eikä voimatkaan riittäneet hyvään otteeseen käsi ylhäällä.

Kävin muuten viime viikolla (ketju) kangaskaupassa, näkyy tulleen paljon uusia pimennysverhokankaita, väreissä riittää valinnan varaa. Omani ovat noin 10 vuotta vanhat, silloin oli tasan kolme väriä joista valita.

Mikäli verhonipistimesi ovat kovin vanhat, kannattaa vaihtaa uusiin. Luulisin, että liikkuvat paremmin kuin vanhat ja purentavoimakin on suurempi.

• harmin paikka

Kiitos vastauksesta. Jäi mainitsematta, että talon puolesta on verhokiskoissa valmiina ne johon nipistimet laitetaan. Niitä ei voi laittaa lisää, on niin hyvin torpattu seinään. Kaikki ovat käytössä, mutta ei ne kyllä riitä. Olen kokeillut, että laitan kaksi nipistintä samaan, mutta ei ne pysy silti. Jos olisi verhot aina paikallaan, varmaan pysyisivät, mutta nyt jo täytyy liikutella auringon mukaan ja parvekkeelle mennessä pois oven edestä.
        Toiselle vastaajalle, koskien rullaverhoja, en sellaisia ole hankkinut, koska ne on aina ikkunan mukaan. Vasta muutin ja olin hyvilläni, kun ei ollut rullaverhoja, ei olisi käynyt tämän asunnon ikkunaan!

• henrjii
        harmin paikka kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Jäi mainitsematta, että talon puolesta on verhokiskoissa valmiina ne johon nipistimet laitetaan. Niitä ei voi laittaa lisää, on niin hyvin torpattu seinään. Kaikki ovat käytössä, mutta ei ne kyllä riitä. Olen kokeillut, että laitan kaksi nipistintä samaan, mutta ei ne pysy silti. Jos olisi verhot aina paikallaan, varmaan pysyisivät, mutta nyt jo täytyy liikutella auringon mukaan ja parvekkeelle mennessä pois oven edestä.
        Toiselle vastaajalle, koskien rullaverhoja, en sellaisia ole hankkinut, koska ne on aina ikkunan mukaan. Vasta muutin ja olin hyvilläni, kun ei ollut rullaverhoja, ei olisi käynyt tämän asunnon ikkunaan!

Nooh suosittelisin edelleen verhovaijeria http://www.google.fi/search?q=verhovaijeri&hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&channel=s&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=XOFNT4TDEqSi4gTAhuHCAg&sqi=2&ved=0CG4QsAQ&biw=1280&bih=861

• pimeyden lapsi...

Hanki Sinäkin pimentävät rullaverhot, jotka itse onnistuin saamaan. En kyllä tiedä sitä myyjää, mutta kyllä sekin selviäisi, mutta verhot pimentävät todellakin hyvin ja ovat myös hyvät kesäisin auringonpaahteelta pieneen huoneistooni.

Verho nipsuja minulla olisi lahjoittaa vaikka sentin välein verhoisisi.

• Unirätti#

Minäpä pidän unirättiä silmillä niin pysyy silmät pimeänä eikä ole vehoista riippuvainen:) Tulee paljon halvemmaksi kuin kalliit pimennysverhot.
        Onhan niitä unimaskejakin olemassa, mutta mulla on kevyestä puuvillakankaasta tehty tyynyliina joka on kääritty nelinkerroin ja taivutettu pään alle. On kahdet joita pesen viikon välein. Toimii! Toiminut jo monta vuotta.

• harminpaikka2
        Unirätti# kirjoitti:

Minäpä pidän unirättiä silmillä niin pysyy silmät pimeänä eikä ole vehoista riippuvainen:) Tulee paljon halvemmaksi kuin kalliit pimennysverhot.
        Onhan niitä unimaskejakin olemassa, mutta mulla on kevyestä puuvillakankaasta tehty tyynyliina joka on kääritty nelinkerroin ja taivutettu pään alle. On kahdet joita pesen viikon välein. Toimii! Toiminut jo monta vuotta.

Hei, minun pimennysverhoni on olohuoneessa, enkä nuku siellä. Makuuhuoneessa on yöllä pimeä ja kun kesä tulee, aurinko ei enää illalla paista ikkunaan, joten nukkumisen suhteen ei ole mitään ongelmia!

• Matkalaukkuosastolta

Osta Stocalta samsonite silmälaput. Myös H&M myy silmälappuja.
      Viikossa opit niiden käytön.

Kakkosvaihtoehto,halpa sellainen : Tumma paperikaihdin.

• Mulla kun ei yhteen aikaan meinannut pysyä tavallisetkaan verhot olkkarissa kiinni niissä nipseissä, niin keksin et niitä leukojahan voi vielä lisää puristaa yhteen ja toistaiseksi ovat verhot hyvin pysyneet paikoillaan.

• Lisättäköön tämä Niksipirkkaan.

Kalamiehenä ja poikamiehenä (uusio) on minulla kaiken kokoisia neuloja, telttakankaan kasaamiseen Louteeksi (Loue) on yksi isokin neula.
      Siihen pujotan yhden version Sukkahousujen kuidun sukulaisesta, onkisiimasta.
      Ja silläpä minä, laajoin pistoin, kirjon verhot tankoonsa.
      Äidiltäni saaman perimätiedon mukaan sitä kutsutaan harsimiseksi, eli esi-ompeluksi.
      Verhon ripustamiseen menee 22,4 sekunttia ja alasottamiseen 0,4 sekunttia.
      Nykäisee vain siiman päästä ja huispaus! Verho on lattialla ja kerää villakoirat.
      Eipä rasitu polla, sormet eivätkä Hartiat.
      Varsinkaan polla.
      Vähemmän siima erottuu maisemasta kuin klipsit.
      Tämä tekniikka ei varmaankaan sovi kuin skrodeille naisille.
      Hennot, herkkähipiäiset, kaunosieluiset runotytöt ja muut hömpät haluavat aina jotain kimmeltävää, halpaakin.
      Vaan siima sulautuu taustaan.

H.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      59
      7474
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2906
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1746
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1639
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1448
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1384
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      129
      1116
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      73
      817
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      51
      707
    Aihe