Alkoholin tuonti Kanarialta

kaija.r

Olen lähdössä ensi viikolla Kanarialle ja ajattelin kysyä teiltä jotka olette joskus tuoneet alkoholia sieltä että miten usein tullimiehet tarkastaa laukkuja.
Kun laukut läpivalaistaan huomaavatko he jo siinä että alkoholia on sallittua enemmän ja mitä siitä seuraa?
Tarkoitus olisi nimittäin tuoda hieman sallittua enemmän alkoholia, niin miten hyvät mahdollisuudet on saada ne turvallisesti kotiin?
Ja kyse on Joensuun kentästä mutta saa toki kertoa kokemuksia muiltakin kentiltä:)

60

11533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuliaisten tuoja

Viime marraskuussa pakkasin matkalaukkuun Gran Canarialta 6 litraa hunajarommia. Läpi meni tullista ja sain tuliaiset tuotua.

Matkalaukut tarkistetaan lähtöpäässä, ei enää laskeutumiskentällä, jos ei epäillä mitään.

Tupakkaa en suosittele tuomaan enempää kuin sen yhden kartongin. Ylimääräisestä tupakan tuonnista rokotetaan rankasti, pelkkä sakukkeiden takavarikointi ei riitä.

• Ap provolle:

Matkalaukut läpivalaistaan niin tullessa kuin mennessä, eli jos on on huono tuuri huomaa tullivirkailija ylimääräiset pullosi ja nalkissa olet. Sinänsä on ihan hullua ladata matkalaukkua täyteen halpaa viinaa sillä pullot painavat paljon ja joudut sitten maksamaan ylipainomaksua huomattavasti enemmän mitä sama viinamäärä Suomessa maksaisi.

Miksi joensuulaisen pitäisi rahdata viinaa Kanarialta kun itäraja ja sen tarjonta on niin lähellä? Tuonti pelaa jopa kotiosoitteeseen eikä itse tarvitse rajaa ylittää.

• ei pidä paikkaansa

Tullessa ei ole kontrollia alkoholin suhteen, pelkästään matkan alussa syynätään matkatavarat.. Kuten alempana nimimerkki "Viinitär" kirjoitti, hän on tilannut Airspoppenista hanaviiniä. Airshoppenista tilattuja juomia saa olla vaikka sata litraa, se ei enää koneessa vaikuta matkatavaroiden painoon. Ne juomat saa tuoda laillisesti kotimaahan.

Joillakin lentoyhtiöillä on tapana matkan aikana myydä tuotteitaan, myös alkoholia kotiin vietäväksi. Thomas Cookin lennoilla ilmoitetaan usein tarjouksista ja lentoemot kärryyineen myyvät juomia. Viimeksi ostin lennolta Highland Eagle -viskiä neljä pulloa. Puolen litran pullo maksoi lennolla 6-7 euroa.
        Ei perillä kotimaan kentällä kukaan kyselly perään viinojen alkuperästä ja määrästä.

Sinulle Ap provolle: Kirjoituksesi oli tosiaankin provo.

• downunder
        ei pidä paikkaansa kirjoitti:

Tullessa ei ole kontrollia alkoholin suhteen, pelkästään matkan alussa syynätään matkatavarat.. Kuten alempana nimimerkki "Viinitär" kirjoitti, hän on tilannut Airspoppenista hanaviiniä. Airshoppenista tilattuja juomia saa olla vaikka sata litraa, se ei enää koneessa vaikuta matkatavaroiden painoon. Ne juomat saa tuoda laillisesti kotimaahan.

Joillakin lentoyhtiöillä on tapana matkan aikana myydä tuotteitaan, myös alkoholia kotiin vietäväksi. Thomas Cookin lennoilla ilmoitetaan usein tarjouksista ja lentoemot kärryyineen myyvät juomia. Viimeksi ostin lennolta Highland Eagle -viskiä neljä pulloa. Puolen litran pullo maksoi lennolla 6-7 euroa.
        Ei perillä kotimaan kentällä kukaan kyselly perään viinojen alkuperästä ja määrästä.

Sinulle Ap provolle: Kirjoituksesi oli tosiaankin provo.

Eikö Suomeen tulevia matkalaukkuja läpivalaista? Miksiköhän ei? Olen seurannut australialaista lentokenttäohjelmaa ja kyllä siellä matkalaukut on läpivalaistu ennen kuin ne hihnalle lasketaan ja jos epäilyttävää on laukussa havaittu, otetaan matkustaja kiinni sen jälkeen kun hän on laukkunsa hihnalta käynyt.

Suomen tulli tekee nykyisin enää kotimaahan palaaville matkustajille pistotarkastuksia, mutta kyllä jokaisen koneen tullessa paikalla on myös tullivirkailijat. Viimeksi näin kun tammikuussa napattiin kiinni Gran Canarian koneella tullut mies.

• Jopas vippas.
        downunder kirjoitti:

Eikö Suomeen tulevia matkalaukkuja läpivalaista? Miksiköhän ei? Olen seurannut australialaista lentokenttäohjelmaa ja kyllä siellä matkalaukut on läpivalaistu ennen kuin ne hihnalle lasketaan ja jos epäilyttävää on laukussa havaittu, otetaan matkustaja kiinni sen jälkeen kun hän on laukkunsa hihnalta käynyt.

Suomen tulli tekee nykyisin enää kotimaahan palaaville matkustajille pistotarkastuksia, mutta kyllä jokaisen koneen tullessa paikalla on myös tullivirkailijat. Viimeksi näin kun tammikuussa napattiin kiinni Gran Canarian koneella tullut mies.

tyypillinen tv urpo joka uskoo kaiken koskevan kaikkea maailmaa mitä telkkarissa näytetään. tehkööt australiassa mitä lystäävät vaikka anus kairauksen. täällä ollaan sekä suomessa ETTÄ EU nimisessä paviljongissa.

• Viinitär

Ostan sallitun määrän juomia Kanarialta ja olen tilannut Airshoppenista paluumatkaksi vaikka 3 litran hanaviinin, miten käy tullissa jos jään kiinni kun on ylimmääräistä???

• ei huolta

Sinulla ei ole ylimääräistä lähtökentällä, Airshoppenista ostetut juomat ei vaikuta mitenkään, vaikka ostaisit useamman hanaviinin.. Lue ylempää, kirjoitin siitä.

Olen käynyt useemman reissun ja tilannut myös lennolta juomia. Turhaan huolit.

Hauskaa matkaa Viinitär.

• fhoiff
        ei huolta kirjoitti:

Sinulla ei ole ylimääräistä lähtökentällä, Airshoppenista ostetut juomat ei vaikuta mitenkään, vaikka ostaisit useamman hanaviinin.. Lue ylempää, kirjoitin siitä.

Olen käynyt useemman reissun ja tilannut myös lennolta juomia. Turhaan huolit.

Hauskaa matkaa Viinitär.

Siis hei, kyse ei ole pelkästään matkatavarapainoista. On olemassa myös tuontirajoituksia. Vaikka Kanria on EU-aluetta, on se myös vapaakauppa-alue, mistä alkoholin tuonti on tiukempaa määrällisesti, eli tullirajoituksien mukaan käsittääkseni erittäin rajoitettua. Vai onko lentokone jotenkin eri tavalla tulkittu, jos sieltä ostaa? Muistaakseni 1 litra väkeviä, 2 tai 3 litraa viinejä tai jotakin siihen suuntaan. Yleensä EU:sta kun saa tuoda niin paljon kuin haluaa, kunhan menee omaan käyttöön.

• jkl¨
        fhoiff kirjoitti:

Siis hei, kyse ei ole pelkästään matkatavarapainoista. On olemassa myös tuontirajoituksia. Vaikka Kanria on EU-aluetta, on se myös vapaakauppa-alue, mistä alkoholin tuonti on tiukempaa määrällisesti, eli tullirajoituksien mukaan käsittääkseni erittäin rajoitettua. Vai onko lentokone jotenkin eri tavalla tulkittu, jos sieltä ostaa? Muistaakseni 1 litra väkeviä, 2 tai 3 litraa viinejä tai jotakin siihen suuntaan. Yleensä EU:sta kun saa tuoda niin paljon kuin haluaa, kunhan menee omaan käyttöön.

Lentokoneesta ja Airshoppenista voi ostaa, se ei ole Kanariaa eikä vapaakauppa-aluetta. Siinä ei ole mitään epäselvää. Airshoppenista saa ostaa vaikka sen sata litraa.

• joopa joo
        jkl¨ kirjoitti:

Lentokoneesta ja Airshoppenista voi ostaa, se ei ole Kanariaa eikä vapaakauppa-aluetta. Siinä ei ole mitään epäselvää. Airshoppenista saa ostaa vaikka sen sata litraa.

Jos olet noin varma asiasta, meneppä seuraavan kerran Kanarialta tullessasi sen ison juomalastin kanssa punaista linjaa pitkin tullitarkastukseen, niin nähdään kuinka käy.

• vihreä maihari.
        joopa joo kirjoitti:

Jos olet noin varma asiasta, meneppä seuraavan kerran Kanarialta tullessasi sen ison juomalastin kanssa punaista linjaa pitkin tullitarkastukseen, niin nähdään kuinka käy.

hyvin kävi. ei huolineet punaiselle linjalle. kuulemma sellaista ei ole eu alueella enää.

• T. tullivirkailija

Kiitos ilmoituksesta. Olen itsekkin lähdössä ensi viikolla canarialle. Hyvä, kun ilmoitit aikeesi. Ehkäpä törmäämme kohteessa.

• kanarialle ens viiko

Minnäki siel ens viikolla,minne saarelle meet,
      Jos Inglesii meet,ties vaikka nähdään siel

Iäkkäämpi mies oon

• Toinen janoinen

Eiköhän ole niin, että tullimääräykset koskevat Suomeen saapuvia matkustajia ja tulkintaan vaikuttaa se, mistä lento on lähtenyt. Kanarialta tulevat lennot katsotaan Ei-Eu:sta tuleviksi. Tuskinpa tulli on silti kiinostunut juomistasi, taitavat etsiä ihan muita aineta nykyisin.

• Se viinitär

Paljon on noita eriäviä mielipiteitä, taidanpa kysellä ihan virallisilta tahoilta, ei silti että ois halua tuoda hirveästi ylimääräistä, mut tuli vaan mieleen että miten on.......

• Se on näin, että Kanarialta saa tuoda 1 l mietoja ja 1 l väkeviä tai 2 l mietoja. Kaikki muu on ylimääräistä ja jos jäät tullissa kiinni, niin joudut ylimäärästä maksamaan alkoholiveron, joka Suomessa on aika korkea.

• basura, ei kirj.

Näin se menee. Lentokoneeseen tilatut alkoholijuomat ovat myös EU:n ulkopuolelta maahan tuotuja, joten laillisesti ei sieltä Kanarialta paljon tuoda.
        Menkää tullin sivuille tai kysykää tullista. Säännökset ovat hyvin selvät.

Toinen asia sitten on, etten viimeiseen 15 vuoteen ole kertaakaan nähnyt yhtään tullimiestä Hki-Vantaalla, kun olen Kanarialta kerran vuodessa palannut.
        Itse olen saattanut laittaa laukkuun pullon, pari hunajarommia, tai viiniä erittäin hyvin pakattuna. Jotenkin olen vierastanut noita isoja muovipulloja enkä ole niitä ostanut. Onkohan niissä edes aitoja aineita?
        Sitten ostan pari litran pulloa Carlos I brändyä lentokentältä ja olen tilannut neljä vähän parempaa viinipulloa lentokoneeseen. Meitä on kaksi henkilöä, mutta hieman ylitystä sallittuihin rajoihin on aina ollut.
        Viimeksi brandy maksoi runsaat kolme euroa enemmän lentokentällä, kuin Bellavistan Hiperdinossa, mutta näin on helppo toimia, kun käsimatkatavaroissa ei voi alkoholipulloja turvatarkastukseen kantaa.

• basura, ei kirj. kirjoitti:

Näin se menee. Lentokoneeseen tilatut alkoholijuomat ovat myös EU:n ulkopuolelta maahan tuotuja, joten laillisesti ei sieltä Kanarialta paljon tuoda.
        Menkää tullin sivuille tai kysykää tullista. Säännökset ovat hyvin selvät.

Toinen asia sitten on, etten viimeiseen 15 vuoteen ole kertaakaan nähnyt yhtään tullimiestä Hki-Vantaalla, kun olen Kanarialta kerran vuodessa palannut.
        Itse olen saattanut laittaa laukkuun pullon, pari hunajarommia, tai viiniä erittäin hyvin pakattuna. Jotenkin olen vierastanut noita isoja muovipulloja enkä ole niitä ostanut. Onkohan niissä edes aitoja aineita?
        Sitten ostan pari litran pulloa Carlos I brändyä lentokentältä ja olen tilannut neljä vähän parempaa viinipulloa lentokoneeseen. Meitä on kaksi henkilöä, mutta hieman ylitystä sallittuihin rajoihin on aina ollut.
        Viimeksi brandy maksoi runsaat kolme euroa enemmän lentokentällä, kuin Bellavistan Hiperdinossa, mutta näin on helppo toimia, kun käsimatkatavaroissa ei voi alkoholipulloja turvatarkastukseen kantaa.

26.2 Gran Canarialta palatessani tullimies kysyi Oulun kentällä oliko kädessäni ollut tupakkakartonki ainoa tuomiseni. Totesin sen olevan ja sain jatkaa matkaa ilman kassien tutkimista. Kanarian saaret ovat tullivapaata aluetta, joten sitä koskee nuo aikaisemmin ilmoitetut tuontirajoitukset. Toinen asia sitten on saavatko tullivirkailijat tehdä pistotarkastuksia ilman perusteltua epäilystä? Kanarian saarethan ovat osa ns. Schengen-aluetta.

Itse en jaksa raahata ylimääräistä. Kaapit on jo täynnä Tallinnan tuomisia. Laillisen määrän saatan jotain hyvää ja edullista juomaa tuodakin. Tupakkakartongin tosin toin täysin laittomasti tuliaiseksi siskolleni. Itse kun en polta. Yhden juomatta jääneen Torres-pullonkin toin Suomeen.

• takuujuttu
        blues_brother kirjoitti:

26.2 Gran Canarialta palatessani tullimies kysyi Oulun kentällä oliko kädessäni ollut tupakkakartonki ainoa tuomiseni. Totesin sen olevan ja sain jatkaa matkaa ilman kassien tutkimista. Kanarian saaret ovat tullivapaata aluetta, joten sitä koskee nuo aikaisemmin ilmoitetut tuontirajoitukset. Toinen asia sitten on saavatko tullivirkailijat tehdä pistotarkastuksia ilman perusteltua epäilystä? Kanarian saarethan ovat osa ns. Schengen-aluetta.

Itse en jaksa raahata ylimääräistä. Kaapit on jo täynnä Tallinnan tuomisia. Laillisen määrän saatan jotain hyvää ja edullista juomaa tuodakin. Tupakkakartongin tosin toin täysin laittomasti tuliaiseksi siskolleni. Itse kun en polta. Yhden juomatta jääneen Torres-pullonkin toin Suomeen.

kyllä tulli voi tehdä aina pistotarkastuksen oli sitten schengen alue tai ei. Ja johtuu juuri siitä että ihmiset kuvittelee että saa tuoda niin paljon kuin jaksaa kantaa ja näin asia ei ole. Suomessa voi tulli ja poliisi pysäyttää ilman mitään syytä...ei olla amerikassa.

• Ja pilkku.
        takuujuttu kirjoitti:

kyllä tulli voi tehdä aina pistotarkastuksen oli sitten schengen alue tai ei. Ja johtuu juuri siitä että ihmiset kuvittelee että saa tuoda niin paljon kuin jaksaa kantaa ja näin asia ei ole. Suomessa voi tulli ja poliisi pysäyttää ilman mitään syytä...ei olla amerikassa.

Kyllä mä olen tuonut mielin määrin, välillä kyljet väärällään. Olkoon laitonta tai ei, ainakaan en ole jäänyt kiinni saati pysäytetty. Tuon niin kauan kunnes tulli npysäyttää, näyttää stop kylttiä ja antaa porttikiellon.

Piste.

• just joo

Hei haloo...mitä järkee lähtee kantaa viinaa jostain kanarialta ja miettiä sitä kunka paljon sitä voi sieltä tuoda.Eikö olisi sitten järkevämpää suunnata suoraan tallinnaan ja ostaa vaikka tuhat laatikkoa jos haluaa.Eikä tartte ees itte kantaa jos ostaa ennakkomyyntinä esim tallinkin sivuilta.(edellyttää toki tallinkilla matkustamista)

• joo just

Tuskinpa kukaan viinanhakureissua Kanarialle tekee, mutta jos siellä käy niin vaikkapa espanjalainen brandy maksaa alle puolet Tallinnan hinnasta.

Alle 10 euroa litra saa paikallisesta supermarketista Gran Reserva - tasoista "talouskonjakkia".

• takuu juttu
        joo just kirjoitti:

Tuskinpa kukaan viinanhakureissua Kanarialle tekee, mutta jos siellä käy niin vaikkapa espanjalainen brandy maksaa alle puolet Tallinnan hinnasta.

Alle 10 euroa litra saa paikallisesta supermarketista Gran Reserva - tasoista "talouskonjakkia".

ei todellakaan maksa Tallinnassa puolta vähemmän. Lähes kaikki viinat ja viinit ovat tallinassa halvempia kuin Kanarialla. Esim. Jim Bean litran pullo maksoi Tallinsassa 19 euroa ja Gran Kanarialla viime keväänä 24 euroa. Ja sama linja läpi skaalan ja esim. kuohuviinit tallinnassa murto-osan kuin Kanarialla.
        Kanarialla ei ole halpaa enää. Tietenkin ihan sama kun saa tuodan vain yhden pullon mutta ei pidä kirjoitella jos ei totuutta tiedä.

• ???
        takuu juttu kirjoitti:

ei todellakaan maksa Tallinnassa puolta vähemmän. Lähes kaikki viinat ja viinit ovat tallinassa halvempia kuin Kanarialla. Esim. Jim Bean litran pullo maksoi Tallinsassa 19 euroa ja Gran Kanarialla viime keväänä 24 euroa. Ja sama linja läpi skaalan ja esim. kuohuviinit tallinnassa murto-osan kuin Kanarialla.
        Kanarialla ei ole halpaa enää. Tietenkin ihan sama kun saa tuodan vain yhden pullon mutta ei pidä kirjoitella jos ei totuutta tiedä.

Missä on Tallinsa? Jim Bean?

• joo just
        takuu juttu kirjoitti:

Kyse oli nimenomaan espanjalaisesta brandysta, ei viskeistä tms.

Nämä Brandy ovat sikamaisen halpoja Kanarialla, aivan tavallisissa ruokakaupoissa. 10 eurolla saa laatukamaa, sama Tallinnassa 20 (Esim. Torres Imperial 10Y, litran pullo 19.99 SuperAlkossa, Kanarialla saat sen n. 10 eurolla).

Samaten espanjalaiset punkut ovat Kanarialla halpoja, n. 2.5 euroa/pullo saat vaikkapa Vina Alballin viinejä, SuperAlkossa about 5 euroa/pullo. Noita ei vaan viitsi sieltä roudata.

• maailmanmatkaaja 2+1
        takuu juttu kirjoitti:

Jos kerran haluatte ostaa halpaa viinaa, tulkaa tänne Laosiin. Pullo (0.7l) Black viskiä maksaa 0.6 euroa. Voi olla kännissä koko ajan. Ei tarvitse raahata kotiin pullon pulloa.

• huvittaa
        joo just kirjoitti:

Kyse oli nimenomaan espanjalaisesta brandysta, ei viskeistä tms.

Nämä Brandy ovat sikamaisen halpoja Kanarialla, aivan tavallisissa ruokakaupoissa. 10 eurolla saa laatukamaa, sama Tallinnassa 20 (Esim. Torres Imperial 10Y, litran pullo 19.99 SuperAlkossa, Kanarialla saat sen n. 10 eurolla).

Samaten espanjalaiset punkut ovat Kanarialla halpoja, n. 2.5 euroa/pullo saat vaikkapa Vina Alballin viinejä, SuperAlkossa about 5 euroa/pullo. Noita ei vaan viitsi sieltä roudata.

juoko joku oikeasti jotain brandyä? se ei ole viiniä eikä wiskia...se on todella pahaa. Käyttä vielä nimitystä "laatukamaa" Mitä sillä tarkoitat?

• joo just
        huvittaa kirjoitti:

juoko joku oikeasti jotain brandyä? se ei ole viiniä eikä wiskia...se on todella pahaa. Käyttä vielä nimitystä "laatukamaa" Mitä sillä tarkoitat?

Makuja on monia, mutta brandy on periaatteessa samalla menetelmällä ja samoista raaka-aineista tehtyä juomaa kuin konjakki. Rypäleiden kasvupaikka ja juoman valmistruspaikka on vain eri.

Brandeissa tosin laatu vaihtelee enemmän kuin konjakeissa. Parhaat brandyt ovat ainakin hyvien (jollei parhaiden) konjakkien tasoisia, huonoimmat kauheata kuraa.
        Konjakeissa nuo huonoimmat jäävät pois.

Omalla maulla ränkäten nuo ns. "hyvät espanjalaiset" menevät tuonne VS tai jopa VSOP konjakkien tasolle. Kun näiden hinta on se 10 ekeä/litra niin hinta/laatusuhde on mielestöni aika hyvä.

• Kaato Kojootti
        maailmanmatkaaja 2+1 kirjoitti:

Jos kerran haluatte ostaa halpaa viinaa, tulkaa tänne Laosiin. Pullo (0.7l) Black viskiä maksaa 0.6 euroa. Voi olla kännissä koko ajan. Ei tarvitse raahata kotiin pullon pulloa.

Laatumatkailija Mr. Tollo on jo tulossa, pidä paikka lämpimänä.

• Tartsa N
        joo just kirjoitti:

Makuja on monia, mutta brandy on periaatteessa samalla menetelmällä ja samoista raaka-aineista tehtyä juomaa kuin konjakki. Rypäleiden kasvupaikka ja juoman valmistruspaikka on vain eri.

Brandeissa tosin laatu vaihtelee enemmän kuin konjakeissa. Parhaat brandyt ovat ainakin hyvien (jollei parhaiden) konjakkien tasoisia, huonoimmat kauheata kuraa.
        Konjakeissa nuo huonoimmat jäävät pois.

Omalla maulla ränkäten nuo ns. "hyvät espanjalaiset" menevät tuonne VS tai jopa VSOP konjakkien tasolle. Kun näiden hinta on se 10 ekeä/litra niin hinta/laatusuhde on mielestöni aika hyvä.

Jee... Alkon valikoimiin on otettu Señor Lustau Solera Gran reserva. Ei tartte enää välttämättä Kanarialle lähteä, vaikka haluttaisi ottaa paukku hyvää espanjalaista brandya.

• Palannut

Mielestäni kanarialla -tenerifa- viinien hinta-laatu suhde on erittäin onnistunut. Palasin sieltä itse n. kuukausi sitten, tuomisina salittu määrä ja laskuvirheen takia yksi ylimääräinen pullo mietoja ja tietty ne sallitut väkevät, esim jo aikaisemmin mainittu hunaja-rommi. Kyllä tosi on että esim. 1 litran 40% viski maksaa kanarilla 15€, sama merkki suomessa 0,70 l maksaa n. 30€. Tahtoisin mennä sinne uudelleen, nyt osaisin jo nauttia/vaati paikallisia viinejä!

• Sam Sonite

Paljonko joudutte maksamaan ylipainoa matkalaukuistanne jos lataatte ne täyteen pulloja?

Itse en viitsi laittaa lisäpainoja jo muutenkin painavaan matkalaukkuun joten ostan tulijaispulloni lentokentältä tai lentokoneesta. Ehkä maksan enemmän kuin kohteessa maksaisin, mutta toisaalta vältyn liian painavalta matkalaukulta.

• cookilla lennetään

Thomas Cookilla aikas kilpailukykyiset hinnat eikä tarvi matkalaukkuun sulloa, tarjous 4 tuotetta 3 hinnalla jossa halvimman saa ilmaiseksi on hyvä

• 888888888
      • hombre1

Äläpäs nyt kaSIkaSIkaSIkaSIkaSI pelottele rehtejä viinantuojia...itsekin otin just ThomaCookilta 5kg/15€ lisäpainoo ja aion tuoda sun kiusaks vaikkapa 6 litraa Veteraanoa. 30 kertaa tuonut liikaa ja tasan nada tullitarkastusta. Ei ne siellä tullissa tiedä, mistä on ihminen tulossa, kun neljäkin koneellista on hihnoilla samaan aikaan. Ostakaa ihmeessä Kanarialta mielummin kun Alkosta tai SuperAlkosta.

• buahaha

Sä et tiedä Tullin toiminnasta yhtään mitään. Onneks et tiedäkkään. Toivottavasti jäät vielä joku päivä kiinni ja saat kunnon sakon. Luulisi siinä vaiheessa vituttavan, kun menetät vielä juomat valtiolle ja saat mojovan laskun maksettavaksi..

• Ääååöö

Kyllä me tuotiin molemmat litra ylimääräistä.... Ei tarkastettu Tampereella, en edes tullimiehiä nähnyt?
      Litra Veteranoa 8,5 € ja Beefeateria 12,70 € molemmat Hyperdinosta matkalaukkuun laitettiin rantapyyhkeen sisään ja tietysti myös "lailliset" ostettiin samasta paikasta kun oli paljon edullisempaa kuin kentällä:)
      Eiköhän se tulli ole kiinnostunut enemmän ns. kovemmista aineista ja hyvä niin onkin! Aina joskus on ollut huumekoira lentoa vastassa.

• help

Kysyisinpä saman kun tuo Viinitär tuolla aikaisemmin: sisältyvätkö koneeseen tulomatkaksi tilatut juomat tuontirajoituksiin.....siis kyllä vai ei

• 888888888

Kyllä!

Ihan sama mistä alkoholisi ostat. Suomeen saa Kanarialta tuoda vain rajoitetun määrän alkoholia ja määrät löytyvät linkistä tuolta vähän ylempää.

• help
        888888888 kirjoitti:

Kyllä!

Ihan sama mistä alkoholisi ostat. Suomeen saa Kanarialta tuoda vain rajoitetun määrän alkoholia ja määrät löytyvät linkistä tuolta vähän ylempää.

Kiitos 888......

• viinin ystävä

Viinejä saa tuoda 4l/hlö Kanarialta. Kysyin juuri Thomas Cookilta ja luotan heidän sanaansa tässä asiassa. Joka kerta tuon ulkomailta viiniä tuliaisiksi, eikä koskaan ole ollut tullin kanssa ongelmia, ainut ongelma; raskas kantaa autolle koneesta. Tullissa katsotaan kokonaismäärä eikä sitä mistä olet viinisi ostanut.

• viinin ystävä kirjoitti:

Viinejä saa tuoda 4l/hlö Kanarialta. Kysyin juuri Thomas Cookilta ja luotan heidän sanaansa tässä asiassa. Joka kerta tuon ulkomailta viiniä tuliaisiksi, eikä koskaan ole ollut tullin kanssa ongelmia, ainut ongelma; raskas kantaa autolle koneesta. Tullissa katsotaan kokonaismäärä eikä sitä mistä olet viinisi ostanut.

Suomen tulli on ihan samaa mieltä asiasta. :)

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/matkailijat_muuttajat/alkoholi_tupakka/index.jsp

• Tenellä lomaillut

Suomeen saa tuoda 1 1 litraa väkeviä ja mietoja. Tulli tarkastaa melkein joka kolmannen ainakin Oulussa. Matkatavarat punnitaan mennen tullen. Lisäkilot kalliita.

• Muuttunut tapaus

Höpö höpö. Tulli ei saa tarkastaa nykyään jos ei epäillä jostain rikoksesta.

• 6+6=?
        Muuttunut tapaus kirjoitti:

Höpö höpö. Tulli ei saa tarkastaa nykyään jos ei epäillä jostain rikoksesta.

Höpö höpö. Tulli saa tarkastaa milloin haluaa ja tekeekin pistokokeita!

• lue:

• X33154

Väkeviä ei saa tuoda kun 1 lt, kanaria ei ikäväkyllä kuulu Eu:hun vaikka niin luulisi.
      Mahdolisuus kärhtää tullissa on 50/50, vedä siitä itsellesi onnea.

• Laitan vielä kerran!

Ei pitäis olla vaikeaa ymmärtää. Tämä ei ole provo.

Esimerkiksi Thomas Cook:n lennolla saat tehdä tilauksen etukäteen. Sama pätee Finnairin lentoihin. Parfyymeja, makeisia, kaikenlaista sälää kelloista aurinkolaseihin ja myös alkoholia. Tilatut tuotteet tuodaan matkustajille lennon aikana. Voit tilata esimerkiksi alkoholia yli minkään rajoituksen. Itse olen ostanut esimerkiksi viskiä koneesta useamman litran ja ruumassa matkalaukussa on myös tuliaispulloja. Ei lentohenkilökunta kysele sinulta, paljonko sinulla on alkoholia ruuman matkatavaroissa.

Kysehän on nyt vain siitä, miten esimerkiksi Gran Canarialla tulli suhtautuu pariin ylimääräiseen litraan alkoholia. Ei todellakaan mitenkään. Heilä on muutenkin kiirettä ja tupakan salakuljettaminen kiinnostaa heitä enemmän kuin parin ylimääräisen alkolitran kuljettaminen.

Jos matkalaukut menevät tarkastuksen läpi Gran Canarialla, ei niitä todellakaan tutkita enää Suomen kentillä, jos ei ole epäilystä suuresta salakuljetuksesta. Pienillä suomalaisilla kentillä mitään tulotarkastusta matkalaukkujenkaan osalta ei edes ole.

Kuitenkin, kukaan nyt sieltä kantaa alkoholia yli sallitun, mutta ei siellä Gran Canarian lähtöselvityksessä ja tullissa kuitenkaan desejä aleta mittailemaan.

• bueno Carlos 1

Et taida oikein ymmärtää. Kanarialta saa tietysti lähteä vaikka tankkiautollinen viinaa. Ei ne sen lähtemistä mitenkään kontrolloi.
        Kyse on siitä, että Suomeen tuotaessa EU:n ulkopuoliseksi luokitellulta Kanarialta on tietyt tuontirajoitukset.
        Se on eriasia, valvotaanko niitä nykyään kovinkaan tarkasti. Laki on kuitenkin laki ja tuontirajoitukset ovat olemassa.
        Pitääkö olla vielä lisää rautalankaa.
        Tämäkään ei ollut provo.

• Nuo lennoilla myytävät tuotteet ovat nimenomaan niitä verovapaita tuotteita eli niitä koskee nuo tuontirajoitukset.

Sekin on totta ettei pistotarkastuksia enää tehdä. Ainakaan minua ei ole enää vuosiin tutkittu.Tulli tekee koko ajan taustatyötä saadakseen kiinni salakuljettajia. Kun on tarpeeksi näyttöä epäilyn perusteeksi voidaan myös tavarat tutkia.

Tullissa töissä ollut kaverini sanoi, että oli erittäin tyytyväinen kuin EU:n myötä ihmisten kassien tutkiminen väheni. Ei ole kuulemma kovin mieltä ylentävää etsiä matkustajien likaisten kalsarien joukosta salakuljetettavia tuotteita. :)

• downunder
        blues_brother kirjoitti:

Nuo lennoilla myytävät tuotteet ovat nimenomaan niitä verovapaita tuotteita eli niitä koskee nuo tuontirajoitukset.

Sekin on totta ettei pistotarkastuksia enää tehdä. Ainakaan minua ei ole enää vuosiin tutkittu.Tulli tekee koko ajan taustatyötä saadakseen kiinni salakuljettajia. Kun on tarpeeksi näyttöä epäilyn perusteeksi voidaan myös tavarat tutkia.

Tullissa töissä ollut kaverini sanoi, että oli erittäin tyytyväinen kuin EU:n myötä ihmisten kassien tutkiminen väheni. Ei ole kuulemma kovin mieltä ylentävää etsiä matkustajien likaisten kalsarien joukosta salakuljetettavia tuotteita. :)

Pistotarkastuksia kyllä tehdään. Kuten aiemmin kerroin, niin tammikuussa napattiin Gran Canarian koneella tullut mies tarkastettavaksi. Kun sen omin silmin näin, niin pakkohan se on olla totta!

Eikä ollut kysymys siitä että mies olisi ollut humalassa tai muuten epäilyttävästi käyttäytynyt.

• downunder
        downunder kirjoitti:

Pistotarkastuksia kyllä tehdään. Kuten aiemmin kerroin, niin tammikuussa napattiin Gran Canarian koneella tullut mies tarkastettavaksi. Kun sen omin silmin näin, niin pakkohan se on olla totta!

Eikä ollut kysymys siitä että mies olisi ollut humalassa tai muuten epäilyttävästi käyttäytynyt.

Löysin sivun jossa kerrotaan että "Myös vihreän tai sinisen kaistan valinnut voidaan tarkistaa"

http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/julkaisut_ja_esitteet/Esitteet/tiedostot/ohjeita_matkustajille_2011_A4.pdf

Matkustusohje on vuodelta 2011 eli lieneen edelleen voimassa.

• huonoprpvo

Laitan vielä kerran - nimimerkki korjoittaa täyttä skeidaa. Tässä jutussa kaikki on väärin. Kukaan muu ei tuollaista soopaa kirjoita, kuin prpvoilija.

• alaklll13
        huonoprpvo kirjoitti:

Laitan vielä kerran - nimimerkki korjoittaa täyttä skeidaa. Tässä jutussa kaikki on väärin. Kukaan muu ei tuollaista soopaa kirjoita, kuin prpvoilija.

Oulussa tarkistetaan kanarialta tulijoita. Aika monelta kysellään tuliaisista ja osa joutuu avaamaan laukkunsa. En suosittele tuomaan yhtään ylimääräistä, ellei halua noloon tilanteeseen ja maksamaan. Tuontirajoitukset tullin sivuilta tai matkanjärjestäjältä. Lentokoneesta ostettu kuuluu tuontirajoituksiin.

• alaklll13 kirjoitti:

Oulussa tarkistetaan kanarialta tulijoita. Aika monelta kysellään tuliaisista ja osa joutuu avaamaan laukkunsa. En suosittele tuomaan yhtään ylimääräistä, ellei halua noloon tilanteeseen ja maksamaan. Tuontirajoitukset tullin sivuilta tai matkanjärjestäjältä. Lentokoneesta ostettu kuuluu tuontirajoituksiin.

Minulta kyllä tulli kysyi oliko kädessä oleva tupakkakartonki ainoa tuomiseni mutta ei tarkastanut laukkujani kun totesin ettei minulla muuta tuotavaa ole. En ole koskaan nähnyt Oulussa ketään tarkastettavan mutta en väitä etteikö tarkastettaisi vaikka ei myöntäisikään laukuissaan olevan tullattavaa.

• Perdone

Just` mainio juupas-eipäs sanailu, josta torilla nokikkain ollen selvästikin joku saisi kunnolla köniinsä! Suurin osa sepustuksista juuri niitä. Muutamalla on aika hyvä OIKEA tieto. Se esitetään yksinkertaisimmin aika alkupäässä. Mutta koskaan ei ole kaikkia tarkastettu kuin vain pistokokeita on tehty. Joku jää aina maksamaan tulleja, mulle ei ole koskaan käynyt niin, vaikka (nyt tullimiehet tarkkana) joka kerta olen Espanjasta tuonut jotain ylimääräistä vain sieltä saatavaa erikoisempaa viinaa. Kertaakaan ei ole tarkastettu. Siis Suomessa. Kerran Hondurasin rajalla, pari kertaa tarkempaa Amerikoissa, kerran Perussa. Ei mitään ongelmia, kun ei ollut mitään liikaa. Kaukaa ei edes viitsi alkaa kuskaamaan kuin sen sallitun.

• dsfdfs

Oulun kentällä on taajaan tarkastuksia kanarialta tuleville.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2235
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1918
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1479
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1327
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      957
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      741
    Aihe