Apua Kuolenko?

tyttöö16v

Ensiksi haluan pahoitella valituksellani kun muilla täällä on kauheampaakin, mutta minulle tämä on uutta ja tehnyt elämästäni helvettiä.

MInulla on ollut parin vuoden ajan nukahtamis vaikeuksia ja nukahtamisen pelkoa. Tämä alkoi tavallaan omasta syystä, kun sain tietokoneen innostuin siitä ja sen johdosta unirytmini meni mönkään ja ylirasituin ja sain traumoja.

Nyt olen tässä parivuotta kärsinyt enemmän ja vähemmän unetomuudesta.

Nyt kuitenkin unettomuus on pahentunut, keskeytin lukion sen takia. Pelkään unettomuutta hirmuisesti ja ahdistun aina sängyssä. Ennen saatoin valvoa kolmeen ja neljään kunnes nukahdin ja sain nukuttua sen jälkeen hyvin, mutta nyt on käynyt niin etten ole päiviin saanut nukuttua. Nyt olen valvonut kaksi vuorokautta. Minua sattuu mahaan ja pääähän, jännittää, pelottaa oksettaa, huimaa, sydän hakkaa, tärisen, jännitän lihaksia, puren hampaita yhteen, olen ylivirkeä ja kiihkoinen.

Aion mennä huomenna lääkäriin. Onko mitään neuvoja, pelkään todella kuolevani.

7

264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräsÄiti

Ensinnäkin, et ole vaivasi kanssa yksin! Meitä on muitakin. Minua ainakin lohdutti tuo tieto, kun aloin kärsiä unettomuudesta.
      Itse kävin vasta lääkärin kanssa juttelemassa, tämän jo tiesinkin, mutta puhuttiin siitä, että unettomuuden takana on aina joku syy. Sitä ei vain välttämättä tiedosta itse...
      Olet 16v? Asut todennäköisesti vielä kotona..nyt heti juttelet vanhempiesi kanssa asiasta ja lääkäriin ilman muuta. Kierre pitää saada katkaistua...vaikka sitten jllain miedolla rauhoittavalla.
      Muista kuitenkin, että lääkkeet eivät vaivaasi paranna ja niihin jää helposti koukkuun. Itse olen kärsinyt unettomuudesta jo kuukausia, enkä osaa enä nukahtaa ilman lääkettä :(
      Kovasti tsemppiä ja aurinkoisia päiviä sinulle!

• tyttöö16v

Sain viim yönä nukahdettua jossain kahden jälkeen, ja heräsin nyt. Minulla ei ole unessa pysymis vaikeuksia kunhan saan nukuttua ja yleensä herään noin 7-8 tunnin kuluttua nukahtamisesta, mutta nyt nukuin 12 ja puoli tuntia ja olo on hyvä.

Minulla on siis kiitettävät unen lahjat, mutta en vain nukahda. Epäilen etttä se johtuu huomattavasti pelosta, koska jos menen sänkyyn makaamaan silmät kiinni. Alan ajattelemaan kaikkea ja ahdistun ja helposti valvon koko yön, mutta jos jatson jotain ohjelmaa niin saatan nukahtaa sen ääreen. niinkuin viime yönä kävi. Mutta silti en koe tuon tv olevan mikään ratkaisu koska senkin avulla nukahdan vasta siinnä ajassa että on mahdotonta ylläpitää vuorokausiirytmiä.

• ....................

ulkoileppa 4-5 x viikossa klo 16-17 välillä, läpi vuoden, veikkaan että höpöajatukset häviävät.

• wenkuli

Kannattaa kokeilla mennä lääkäriin ja pyydä nukahtamis lääkkeitä . Joillakin on auttanut ihan että samaan aikaan ottaa muutamana iltana sen ja se tasottuu melkein itsestään ja niitäkään ei tarvitse enää ottaa, jos nyt ei ihan älyttömän vaikea ole saada unta. hyviä jatkoja ja unia =)

• daysleep

Anna vain itsellesi lupa nukahtaa niin nukahdat

• J K

EI OLE NEUVOJA ANTAA

• tyttöö16v

Nyt olen saanut nukuttua, mutta nyt aion kääntää päivärytmin oikeaksi niin aion valvoa joka yö muutaman tunnin pitempään että rytmi on kunnossa tänä yönä aion mennä nukkumaan kahdeksalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      50
      2244
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      988
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      952
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    6. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      853
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      121
      842
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      773
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      753
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      749
    Aihe