Escitalopram actavis 10mg + alkoholi?

Esci

niin, pakkauksessa kun sanotaan vaan että "ei suositella, vaikkei haittakaan ole todettu olevan" tms.? kokemuksia, silloin tällöin uskaltaa pienen kännin ottaa?

muutenkin kokemuksia ko. lääkkeestä saa kertoa. itse juuri aloittanut kuurin, vatsa ei alkupäivinä tykännyt lääkkeestä, mutta eipä muuta ainakaan vielä ole ilmennyt.

22

48909

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ............

Ei sillä ole yhteisvaikutuksia alkoholin kanssa samalla tavalla kuin vaikkapa rauhoittavilla, mutta jos käyttää alkoholia, lääkkeen teho kärsii. Alkoholi vaikuttaa juuri päinvastoin kuin pitäisi aivokemiaan. Varsinkin säännöllistä alkoholinkäyttöä (vähäistäkin, siis ei pelkkää kännäämistä) pitää välttää. Vähemmän haittaa on siitä, jos silloin tällöin vaihtaa vapaalle varsinkin, jos "juhliminen" on miellyttävää eikä pelkkä tapa.

Essitalopraamilla voi olla vähemmän haittavaikutuksia kuin muilla saman ryhmän lääkkeillä, koska sitä tarvitsee yleensä pienemmän annoksen. Essitalopraami on samaa ainetta kuin vanhempi sitalopraami, mutta molekyylistä on poistettu hyödytön stereoisomeeri, eli sen peilikuvamainen puolisko.

• esci

jees, näimpä ajattelinkin... kiitos viestistäsi.

• Anonyymi

Luonnon masennuslääke - https://nplink.net/bjahj033
        Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luonnon masennuslääke - https://nplink.net/bjahj033
        Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.

Luonnon lääkkeiden kanssa on hyvä olla varovainen, jotkut ovat maksallekin vaaraksi.
        On hyvä selvittää tarkkaan, jos meinaa aloittaa jonkun luonnon lääkityksen, että miten ne vaikuttavat mihinkin.

• rr

Kannattaa hoitaa se alkoholismi masennuksen ohella.

• Anonyymi

Ensin alkoasiat kuntoon. Sen jälkeen voi saada apua mielenterveysongelmiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensin alkoasiat kuntoon. Sen jälkeen voi saada apua mielenterveysongelmiin.

Olin aikoinaan todella syvällä alkoholismini kanssa, ja sain " apua " mielenterveysongelmiin.
        Pillereitä määrättiin valtavia määriä, eri nimisiä, eri laatuisia, ja alkoholin käyttö jatkui sitten niiden kanssa. Oli kyllä elämä sekaisin.
        Olen kyllä samaa mieltä, että ensin olisi hyvä hoitaa vaikka se alkoholiongelma alta pois. Se ei lähde psyyken lääkkeitä syöttämällä mihinkään, kaikki menee vaan pahemmaksi.

• hoh!

alkoholismi? keksi parempi provo.

• Iitis

No minä oon kyllä alkoholia ottanu sillon tällön, mutta huomaan kyllä että mieli on maassa jos useamman päivän juhlii. Muuten lääkkeen kanssa kun on mieli virkeä ja jaksaa normaalin arjen niin kyllä huomaa eron jos on bailannu. Elikkä kohtuus kunniaan ainakin omalla kohdalla.

• Joukotouko

Itse syönyt noita nappeja tässä vajaan puoli vuotta, en ole huomannut mitään erityisiä oireiluja kyseisen aineen kanssa, selvinpäin tai muutenkaan...toisaalta en ole kyllä ihan varma tekeekö nuo pillerit minulle mitään muuteskaan, käsittääkseni ovat kuiteskin mielialalääkkeeissä aikalailla sitä höyhensarjaa.

• Iitis

No ei mullakaan olo ole sen "kummempi" kun ennen lääkitystä jos ottaa, samanlainen känni kanssa tai ilman. Kaveri kun söi Cipralexia niin muuttu agressiiviseks kännissä, paikat särky ja skitsotti kuulemma.. kaiketi se on sit niin ihmisestä kiinni.

• 20v

Mullapa kävi vähän huonommin. Perjantai iltana join muutaman lonkeron ja vodka paukun, puolikkaan oluen. Illalla ennen nukkumaan menoa olo oli ihan hyvä, mitä nyt hieman humalainen, mutta ei oksettanut. Heräsin aamulla puoli kahdeksan aikaan, oksentamaan. Oksentelin siis aamu kahdeksasta päivä kahteen asti lähes tauotta, eikä mikään pysynyt sisällä. Lähdin kotio toipumaan ja siinä lepäiltyäni illalla otin diapamin ja olo korjaantui. Seuraavana päivänä oli vain hieman kuiva olo. En suosittele.

• inskiaaaaa

En suosittele alkoholin käyttöä. Itse join 2lonkeroa ja oksensin koko yön.

• hahaa66

en ole huomannut mitään haittaa siitä, että ottaa alkoa samalla, kunhan pitää kohtuun rajoissa.

• Kysytty on

Kysyin lekurilta alkoholin käytöstä hoidon aikana. Lääkäri sano et mene vaa rilluttelemaan kaikin mokomin, mutta jätä päivän annos ottamatta. Tosin et sano et morkkis voipi olla aamulla erillainen ennen kuin lääkkeen aloittamista... Mutta voipi kuulemma käydä tempasee jurrit. Ps. En nyt tarkota sitä että joka toinen päivä kävis pämppäämässä :)

• ffdsfsdafds

toi on cipralexin rinnakkaislääke eli pitäis olla sama aine, ja ainakin cipralexin kanssa kyllä pystyy alkoholia ottamaan, voihan se vähän vaikuttaa siihen miten känniin tuut jne ja joillekin voi tehdä agressiiviseks, tosin alotin cipralexin niin nuorena että en enää muista millaset kännit oli ennen sitä, ja sillon olini vielä nii skidi että alkoholi nyt vaikutti muutenki eritavalla.. no jokatapaukses 10mg cipralexi monta vuotta menny ja alkoholia tuli tossa välillä temmottua joka viikonloppu pää täyteen, tosin aina krapula aamuina jätin lääkkeen ottamatta en tiedä onko sen väliä mutta jotenki en haluu krapulas popsia mitään nappeja.. no sen verran et alkoholi kyllä heikentää sen lääkkeen vaikutusta, ja aina rankan ryyppäämisen jälkee huomaa et ne oireet hieman aina pahenee vähäks aikaa mihin sitä cipralexia on määrätty.

• esci1

Itsellä ei ole pahemmin vaikuttanut, toki seuraavana päivänä alkoholin nauttimisen jälkeen tuntuu hermot olevan vähän kireämmällä, kun alkoholi haittaa lääkkeen tehoa. Toinen sivuoire on lihoaminen, ei siis liity alkoholiin vaan muuten vaan jos joku lääkettä aloitteleva haluaa tietää.. Itsellä siis lähes jatkuvasti nälkä, vaikka juuri olisi syönyt. Siksi aionkin pikku hiljaa lopettaa/vaihtaa lääkkeen.

• 12345678900

Itellä kans käytössä noi ja ite jätän yksinkertasesti ottamatta niitä sillon ku on putki päällä

• 34643657

Suurin syy suositukseen on varmasti että alkoholi lisää masennusta ahdistusta ja kumoaa siten lääkkeen tehon.

Toinen syy on että ainakin SSRI lääkkeet voi vahvista alkoholin vaikutusta, ne muutamat kerrat kun olen kaatuillut kännissä tai muuten vähän nolannut itseäni, on kun olen syönyt samalla SSRItä. Ei auta jos samana päivänä jättää ottamatta, ei se aine niin nopeasti häviä kehosta vaan siihen menee jopa viikkoja.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      123
      2628
    2. 136
      1999
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      115
      1321
    4. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1296
    5. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1196
    6. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      29
      1174
    7. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      77
      1151
    8. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      35
      1142
    9. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1109
    10. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      84
      1068
    Aihe