Käväsin eilen aikani kuluksi kiertämässä autokaupan läpi ja heräteostona jäi kyseinen automalli käteen. Auto oli edullinen ja mietiin että korkealta en putoa. Ostamallani on ajettu 112tkm ja huoltokirja näytti olevan täydellinen. Myöhäistä enää kysellä/miettiä kun rahat annoin kouraan, mutta kertokaahan Sonata miehet/naiset kokemuksia. Onko tyyppivikoja ja oletteko ollut tyytyväisiä ? Auton ulkonäkö houkutti, vaikka automerkki on minulle täysin vieras.
Sonata 2,0 GLS vm. 2003 kokemuksia ?
62
1992
Vastaukset
- Sepi_
Ei ongelmia, huollot vain huolto-ohjelman mukaan niin hyvin menee ties miten pitkälle. Minulla oli aikoinaan vm 2001 ensin ja sitten tämä 2003. Hienoja autoja, jotka toimivat myös talvella.
- omakin oli
Onko autoo vaihdettu jakohihna juuri? Jos on niin hyvä,mutta jos ei niin se täytyy vaihtaa hetimiten.Kustantaa semmoiset 500 euroa.
Muuten auto käyttövarma.Kulutus noin 10 litraa ajeli miten ajeli.- Sepi_
Jakohihnan vaihtoväli tuon vuosimallin 2,0L bensakoneella oli 60.000km, joka oli takuuhuoltoon kuuluva asia. Minä vaihdatin sen yhden kerran ja lasku oli 240 € muu määräaikaishuolto 120 €, vuosi oli 2005 ja paikkana Hyundain valtuuttama merkkihuolto Pirkanmaalla.
Kulutus oli keskimäärin luokkaa 7,5l/100km sekalaisessa maantie- ja kaupunkiajossa. - mutta ok.auto se on
Sepi_ kirjoitti:
Jakohihnan vaihtoväli tuon vuosimallin 2,0L bensakoneella oli 60.000km, joka oli takuuhuoltoon kuuluva asia. Minä vaihdatin sen yhden kerran ja lasku oli 240 € muu määräaikaishuolto 120 €, vuosi oli 2005 ja paikkana Hyundain valtuuttama merkkihuolto Pirkanmaalla.
Kulutus oli keskimäärin luokkaa 7,5l/100km sekalaisessa maantie- ja kaupunkiajossa.120.000 ja se vaihdetaan toisen kerran.Itse kysyin asiaa Hyundai huollosta ja sanoivat sen hinnaksi epämääräisesti noin 500 euroa ja vuosi oli 2007.Nykyisin varmaan hieman enemmän.Kulutusta en saanut edes kesäisellä varovaisella maantie ajolla alle 8 litraan ja kokonaiskulutus oli aina tankkauksista mitattuna 10 litran luokkaa.Ajan vielä aika taloudellisesti moottorijarrutuksineen.
- konala
Nokkahihnavaihto konalan shellin vieressä 340 euroa,sisälsi käyttöhihnan,2 vuoden takuu työlle.
- Järkipelejä!
Taksikuski kertoi omasta Sonastastaan juuri: melkein 350tuhatta ajettu ja normihuoltojen lisäksi laitettu vissiin vain yksi pallonivel eteen tms. Taksarin auto oli siis diesel. Hieno ja timmi. Korealaiset näköjään kestävät miehekkäästi! Korealaisautojen uusi sukupolvi alkaa olla myös niin hyvän näköisiä, että jos jättää ostamatta, syyttäköön itseään tyhmyydestä.
- Lujaa laatua
05-> Sonatan etupäätä, kun katselee niin voi huomata miten jykevän näköiseti kaikki on mitoitettu. Monet pakettiautojenkin rakenteet vaikuttavta heiveröisemmiltä. En yhtään ihmettele, jos kestää km nuo rakenteet.
Toki näkyy tuo kaikki myös Sonatan reilussa painossa :)
Kun puolestaan tarkastelee CRDI konetta voi huomata miten huoltoystävälliseksi kone on tehty. Laturit ja startit koneen etupuolella hyvin esillä. Öljysuodatin yläpuolelta vaihdettavissa, jne. Automaattilaatikon öljyt on tehty vaihdettavaksi, mikä tietää laatikolle pitkää ikää. Asioista, mitä osaa arvostaa auton ollessa vanha. Hihnanvaihdonkaan takia ei ilmeisesti tarvitse koko keulaa purkaa, ainakaan vaihtohinnasta päätellen. Sonataa on maaimalla myyty yli 5milj kappaletta, tulee vaikutelma, että asioita on ainakin viimeisissä Sonata malleissa todella mietitty.
Samaa en voi sanoa edes monista Suomessa yleisistä japsiautoista...
- sonaattia
hienon näköinen ja järkevä auto, tekniikka varsin peruskauraa joten ei yllätyksiä tiedossa.
http://www.hyundaiclubfinland.com - 2,7-v6
Jos imago ei ole tärkeä vaan luotettava tekniikka ja järkevä hinta niin hyvä yhdistelmä;)
- Nurmis24
Teidän kommentit kuulostaa siltä että tuskin täs ostokrapulaa tulee.. :) Jakoremmi on juuri vaihdettu. Pitää nyt toivoa ettei mitää isompia ongelmia tuu vastaan, itellä on ollu aina huono tuuri autojen kanssa. Oon nyt muutaman päivän ajellu matkaa ja kapunkia, kulutus on ainoa miinus joka on tullut vastaan tähän mennes. Nopeasti laskin että n.10l satkulla kulutus on ollu.
- mutta mitäs pienistä
Aika vähällä kulutuksella olet päässyt jos olet puoletkin kaupunkiajoa ajanut noista kilometreistä.Itselläni oli maantie ja taajamajossa kulutus noin 10 litraa,kaupungissa en juuri edes ajanut,mutta olisihan se huomattavasti enemmän ollut.
- Hyvä valinta!
Hyundai-Kia-linjan hallussa näyttäisi saksalaisten tilastojen mukaan olevan laatu hallussaan. Tilastoharhasta tuskin on kysymys, koskapa ko. merkkien käyttäjät ovat kattavasti tyytyväisiä ajokkeihinsa, etenkin kestävyyden osalta. Laadun kestävyydestä kertoo ylenpalttinen takuukin. Maahantuoja tuskin myöntää pitkää takuuta muulloin kuin silloin kun sitä ei tarvitse tuskassa lunastaa.
- sonnnaatti
Ehdottomasti parempi valinta kuin tämä uusi i40 malli.
- herskyvää hilpeyttä.
Hyvä että huumori kukkii. Tosin hintaansa nähden valinta voi olla loistava, mutta viimeistä Sonataa kävin kattomassa sillä silmällä ja tätä uutta i40:stä niin onhan autoissa eroa. Samaa selviää mediastakin, kehityskulku on huikeaa.
- Kulkuväline vain
herskyvää hilpeyttä. kirjoitti:
Hyvä että huumori kukkii. Tosin hintaansa nähden valinta voi olla loistava, mutta viimeistä Sonataa kävin kattomassa sillä silmällä ja tätä uutta i40:stä niin onhan autoissa eroa. Samaa selviää mediastakin, kehityskulku on huikeaa.
Kävin ajamassa i40, mikä sinällään osottautui hyvin modernin oloiseksi Sonataan nähden. i40 vaikutti myös edeltäjää hiljaisemmalta.
Jos taas mietitään pelkkää ajotuntumaa ja unohdetaan kaikki muu, ero ei olekkaan enää niin iso Sonataan. Äkkiseltään vaikutelma on hyvin saman kaltainen, ero i40 hyväksi on toki olemassa. Ero ei kuitenkaan ole mullistava ja miksi olisikaan, Sonata on varsin hyvä ajettava lähtökohtaisesti.
Vastakkain minulla oli 2,0 crdi at Sonata ja 1,7cri at i40, teholtaan autot lienevätä hyvin lähellä toisiaan. Käytännössä Sonata tuntui kuitenkin hieman ärhäkkäämältä ja vastaavasti kulutti enemmän.
Kyllä minulle i40 kelpaisi hyvin Sonatan jälkeen, mutta en ole valmis maksamaan 20keuron välirahoja lähinnä hienosta ulkokuoresta.
Käytetyn Sonatan hintalaatusuhde on vain todella hyvä, että taidan ajaa sillä vielä pitkään.
- Nurmis24
8,35l on vieny satkulla matka ja kaupunki yhdistettynä.
- Nurmis24
Yksi asia jonka olen kans huomannut on melu/humina joka on aika kova 80km/h jälkeen. Voi kyllä johtua tuliteristä nastarenkaista. Onneksi pian saa lämätä kesäpallot alle :)
- Aatoksia tässä
Korealaiset ovat laittaneet taksirivistöt muutamassa vuodessa aika lailla uusiksi. Muutkin ammattilaiset rullaavat korealaisilla aika poskettomia kilometrimääriä ilman sen kummempia ongelmia. Aasialaismerkkien joukossa korealaisilta onnistuu myös ajettavuus. Tämä keskustelussa mainittu vanhakoppainen Sonata on varmaan yksi niitä merkkejä ja malleja, jotka selkeimmin ovat vaikuttaneet korealaisten suosion kasvuun.
Tekniikan Maailmasta tilastoja kun lueskelin, löytyi korealaisilta tuollaisia 45% myynnin kasvuja kun markkinat olivat muuten (viime vuonna) ongelmissa. Jos vauhdista toteutuu edes osa tänä vuonna, myyntilistoilla vaihtuu merkkijärjestys monessa kohtaa. Ja näyttäisihän se vauhti jatkuvan kun tulossa on uusia jo hyväksi todettuja autosukupolvia joka korealaismerkiltä. Jarruna voi olla enää vain korealaisten toimituskyky.- Vähän ajetut
Mistä löytäisi Sonatan, vähän ajetun, diisselinä, autom. Näköjään ovat useimmat diisselit taksien jäljiltä ja hartaasti ajettuja. Jos pitäisi saada auto pidemmäksi aikaa, niin saisi olla mieluummin alle 600t. ajettu (heh!). Kannattaiskohan tuoda ite ulkomailta.
- Hakua päälle
Vähän ajetut kirjoitti:
Mistä löytäisi Sonatan, vähän ajetun, diisselinä, autom. Näköjään ovat useimmat diisselit taksien jäljiltä ja hartaasti ajettuja. Jos pitäisi saada auto pidemmäksi aikaa, niin saisi olla mieluummin alle 600t. ajettu (heh!). Kannattaiskohan tuoda ite ulkomailta.
Osta pois. Hyvä peli. Etsimällä löytyy Suomestakin kohtuuajettuja.
- meruspersu
Kerran pirssiautossa oli Hunttu Sonaatti, kun menin lentokentälle. Vähän oudoksutti autoon noustessa, kun muovipenkit narisi perseen alla, mutta ei siinä ehtinyt enää vaatimaan uutta autoa. Liikkeelle kun päästiin alkoi takapenkillä sellainen meteli, ettei pahemmasta väliä. Renkaiden ulvonta, tuulen suhina ja pakoputken pörinä olivat kuin helvetillinen orkesteri, joka peitti alleen kaiken muun. Mersussa on samanlainen äänitaso vain jos pistää pään ulos ikkunasta ja katkaisee pakoputken.
Meni siinä yksi asiakas sivu suun, kun autossa ei kuullut puhelimen soittoa. Kallista kyytiä. Huntusukkaa ei kannata ostaa, kuin purettavaksi.- Porvoon Provo
Jutussasi ei tainnut olla sanaakaan totta? Jo se epäilyttää, että sinulla olisi ollut jotakin asiaa lentokentälle. Ainakaan sinua ei ole päästetty edes lähelle Sonataa, kun näköjään et sitä peliä tunne. Itse Sonatan takapenkkiä(kin) kuluttaneena voin sanoa, että autohan on lähinnä hiljainen. Helppo rupatella kuskin kanssa tai jutella puhelimeen.
Mersu voi olla hieman Hyundaita parempi ajettava, kyllä, mutta ei sentään mainittavasti hiljaisempi (Sonataa). Taisit ottaa koko Mersun esille sen peittämiseksi, että oikeasti olet päässyt hoitsua pakoon Tojon pallomerestä? - Kuusisaaren parkki
Porvoon Provo kirjoitti:
Jutussasi ei tainnut olla sanaakaan totta? Jo se epäilyttää, että sinulla olisi ollut jotakin asiaa lentokentälle. Ainakaan sinua ei ole päästetty edes lähelle Sonataa, kun näköjään et sitä peliä tunne. Itse Sonatan takapenkkiä(kin) kuluttaneena voin sanoa, että autohan on lähinnä hiljainen. Helppo rupatella kuskin kanssa tai jutella puhelimeen.
Mersu voi olla hieman Hyundaita parempi ajettava, kyllä, mutta ei sentään mainittavasti hiljaisempi (Sonataa). Taisit ottaa koko Mersun esille sen peittämiseksi, että oikeasti olet päässyt hoitsua pakoon Tojon pallomerestä?Taksarin kannalta parhaita autoja mitä Suomessa ollut on. Ei metelöi, ei riku, ei käy kuskin hermoille. Kun vielä olisi ollut korimalleissa farmari.
- mersupersu
Kuusisaaren parkki kirjoitti:
Taksarin kannalta parhaita autoja mitä Suomessa ollut on. Ei metelöi, ei riku, ei käy kuskin hermoille. Kun vielä olisi ollut korimalleissa farmari.
Taksarille kannattava auto vain, jos rengit ajavat aina. Tosin nykyään ei taida saada sellaiseen sepelirekkaan kuskeiksi kuin afrikkalaisia. Korvauksia joutuu maksamaan takuuvarmasti, kun renkien kuulon huononemista aletaan tutkia.
Näkee sen taksitolpilla, mitkä on autoja. - Surkea esitys
mersupersu kirjoitti:
Taksarille kannattava auto vain, jos rengit ajavat aina. Tosin nykyään ei taida saada sellaiseen sepelirekkaan kuskeiksi kuin afrikkalaisia. Korvauksia joutuu maksamaan takuuvarmasti, kun renkien kuulon huononemista aletaan tutkia.
Näkee sen taksitolpilla, mitkä on autoja.Jos olet itse afrikkalaisia, niin silloinkaan juttusi eivät ole...
- mersupersu
Surkea esitys kirjoitti:
Jos olet itse afrikkalaisia, niin silloinkaan juttusi eivät ole...
Se taksikuski, joka minulle tuon kärsimyskyydin ajoi, oli todella nolona. Tosin lähes yhtä kamalaa kyytiä oli Chevrolet Orlandossa, joka oli pirssissä Seinäjoella. Oli sellainen ahdas kitinäpesäke, että melkein hussukkakin oli samaa tasoa.
- Muka taksilla
mersupersu kirjoitti:
Se taksikuski, joka minulle tuon kärsimyskyydin ajoi, oli todella nolona. Tosin lähes yhtä kamalaa kyytiä oli Chevrolet Orlandossa, joka oli pirssissä Seinäjoella. Oli sellainen ahdas kitinäpesäke, että melkein hussukkakin oli samaa tasoa.
Asut näköjään sellaisilla nurkilla, että siellä uskotaan ihan mitä tahansa.
- Kestotestiä
Onko jo kokemuksia yli miljoona kilometriä ajetuista sonatoista. Taksikäytössä ne yksilöt, joita ajetaan kolmessa vuorossa, ovat ainakin jotkut kait jo saavuttaneet "tosiauton" kilometrimäärän.
Kokemuksia tästä, millainen Sonata on kun täysi milli on takanapäin?- mersupersu
Ne on miljoonan kohdalla purettu jo kerran tai kaksi ja liikenteessä lähinnä kierrätysmateriaalina. Myytävänä on taksiuran jälkeen muutama ollut alle puolen millin kilsoilla. Ja loput siis romutettu.
- Harkitse!
mersupersu kirjoitti:
Ne on miljoonan kohdalla purettu jo kerran tai kaksi ja liikenteessä lähinnä kierrätysmateriaalina. Myytävänä on taksiuran jälkeen muutama ollut alle puolen millin kilsoilla. Ja loput siis romutettu.
Ja ei siis jutuissasi järjen häivää. Jos lopetat amiksen kesken, niin luokkaso ÄO luultavasti kohoaa.
- mersupersu
Menepä kattelemaan onko myynnissä yhtään niin paljon ajettua huntuskaa, että se olisi ollut esim. Vantaalla taksina kolme vuotta? Kyllä ne sen jälkeen on romiksella. Merssulla alkaa sen sijaan uusi elämä kaupparatsun alla ja sitten 650 000 ajettune ne menee vielä luotettavina perheautoina kymmenen vuotta.
Tuohon suoritteeseen tarvitaan 3-4 huntuskaa ja saman verran kuulosuojaimia.- Laatumies.
Kyllä Sonata on erittäin hiljainen auto.Tuskinpa olet edes koskaan ollut Hyundain kyydissä.
- Keke.
Onhan tuossakin 520 000 km ajettu Hyundai Sonata.Kyllä hyvin näyttää kestävän:
http://www.nettiauto.com/hyundai/sonata/4630160 - ckpew
Hyundai on kestävä auto:
http://www.nettiauto.com/hyundai/sonata/?id_vehicle_type=1&id_car_type=2 - Isot markkinat
ckpew kirjoitti:
Hyundai on kestävä auto:
http://www.nettiauto.com/hyundai/sonata/?id_vehicle_type=1&id_car_type=2Saksalaiset tuntuvat arvostavan. Eikä pelkästään tunnelmatasolla, vaan tilastoissakin. Kestävyysraporteissa Hyundai on ollut kärkipaikalla tai ainakin kärkiryhmässä, riippuen hieman tutkimusten painotuksista. Ja Saksassa ajetaan nurkkakyytien lisäksi moottoriteitä kovaa ja korkealla. Jos auto ei ole tasapainoinen tuote, ei ole Saksassa asiaa tilastokärkeen.
- Äijä51
Sulla mersupersu ei taida olla kikkeliä housuus tai jos on se on todennäköisesti hyvin pieni. Ite olen ajanut mersuilla, bemareilla ja nyt siirryin Sonataan. Sonata on ollut todella luotettava, hiljainen peli eikä kyytikään kalpene yhtää edellä mainituille. En enää vaihtaisi bemariin enkä ainakaa mersuun, mese oli ruikulla jatkuvasti ja menin tyhmänä ostamaan yksilön jossa oli takuut ajettu umpeen. Ajan Hyndailla koska haluan päästä luotettavasti paikasta A paikkaan B. Olen ajanut Sonatalla reilus vuodes 30tkm, eikä ole tarvinnut muuta tehdä ku tankata ja vaihtaa öljyt. Joillekkin mersut sopii, itse en tarvi munan jatketta.
- unum6 mi6 m
On täällä uskovaiset. Varmaan entiset Ladakuskit on löytäneet uuden Messiaan. Huyndain kakkalaatikko on saanut itäfiiatin palvojat omaan talliinsa.
- Totuutta julki
Nämä nukkumaanmenoaikansa unohtaneet lapsoset unohtavat kertoa, että mikä se on se heidän isänsä suuresti suosima automerkki, jonka eteen muiden pitäisi niin nöyrästi polvistua. Epäilen, että joku harmaankalsea mitättömyys, jossa ainoa vaihtelu ja arvuuttelu on siinä, että onko se napanöyhtä tällä kertaa lennähtänyt etu- vai takajalkatilaan.
Korealaisille on muuteen selviö, että japanilaismerkit ovat kaikki itäautoja!
- mersupersu
Täällä nämä täysin asiattomat ja perseellään olevat tarinat, joita tulee heti, jos joku vähän kritisoi omaa merkkiä, kertovat, että jotain vialla ja pahasti. Ei se auton meluisuus teidän vika ole. Ja noilla pappa ajoilla ei koskaan saa edes sitä 200 000 ajettua, joten on ihan samantekevää, kestäänkö se 500 000 vai ei.
Munan koko ei voi olla kaksinen, jos ei kestä tuplahintaisen auton paremmuutta.- äijä51
Mikään ei oo meidän oma merkki. Lähinnä tässä on porukka todennut että ks. merkki toimii. Joko sinä mersupippeli olet edellämainittu tai sitten olet jämähtänyt vuosituhannen vaihteeseen.
- Ekb
Kyllä sulla on kusta päässä jos mersua pidät hyvänä....
- psykiatriimmonen
Lähinnä porukka on todennut, että uskomme toimivan ja toisin tietävillä on pieni pili. Miusta tuntuu, että Huyndain ostajille pitäsi antaa vpaalippu terapiaan, kun hermo ei kestä automerkin arvostelua lainkaan.
- Sonata kulkee
Sinulla se tuntuu suurta tuskaa pitävän kun näet erikseen vaivaa ja tulet tänne meuhtomaan. Maistuuko oma merkki niin puulta, että siinä ei riitä käsittelemistä?
- SAW,
Hieno auto.Ostin juuri vm,2004 Jagge Sonatan 2,0 GLS .Aikaisemmin oli vanhempi Sonata.
Antaa hiljaisen ja hyvän kyydi.3:as Hyundai menossa. - asaawsww
Hyvä auto on.
- meseä ei enään
Kikkelipää kehuu mesee, asia on vaan toisin, ajoin mesellä 25 vuotta ja nyt se sitten riitti, ei jaksa aina taistella mesen ruosteen ja sähköjen toiminnan kanssa, puhumattakaan cdi:n suutinvuodoista tai epäonnistuneesta automaattilaatikon toteuttamisesta. Mese on hyvä kun ajetaan 500 000 km 3 vuotta ja uus peliin sekä tietty huolenpitosopimiksella. Vaihtoarvo ei enään ole sitä mitä 15 vuotta sitten joten se siitäkin asiasta. Nyt ostin käyttöautoksi Hynyn coupen v 6:lla ja moitteetta on mennyt, eikä pirule sähköpuoli vaikka seimensin tekeleitä onkin.
Että silleen- Mese tai Hyny
Mersusta on monella kyllä toisenlaisiakin kokemuksia. Mutta Hyundai ja Mersu ovat sen verran eri hintaluokissa, että aika vaikea suoraan vertailla.
- Late.
Mese tai Hyny kirjoitti:
Mersusta on monella kyllä toisenlaisiakin kokemuksia. Mutta Hyundai ja Mersu ovat sen verran eri hintaluokissa, että aika vaikea suoraan vertailla.
Suomalaiset luulee että auto on erinomaisen hyvä jos auto on kallis.Näin ei vaan valitettavasti ole asian laita.Mersussa ym.kalliissa merkeissä maksat brändistä aivan sikamaisia hintoja.Hyundai Sonata on täysin vertailukelpoinen kalliimpien merkkien kanssa.Sonata on ajo-ominaisuuksiltaan ja muutenkin erittäin vankaksi ja hyväsi autoksi tehty.Kyyti on hiljaista ja tasaista.
- nurmis24
keskustelun aloittajana päivitän tietoja. Olen nyt ajanu ks. autolla reilut 20tkm, ainoa vika ilmestyi heti ostamisen jälkeen kaukosäätöiseen keskuslukkoon, merkkihuollossa korjaus maksoi 58€, muuta vikaa ei ole ollut ja todella luotettavan tuntuinen ajokki on ollut ja kyytikin on hiljaisempi ku anopin uudessa Volkkarissa. Katsastamassakin kävin ja siellä kehuttiin auton erinomaista kuntoa. Näillä näkymin taitaa autoon kertyä moninkertaiset kilometrit! :)
- Porgoon mitta
Komppaan noita kokemuksia. Eipä näitä korealaisia juuri korjailla tarvitse, vaikka ajaisi hieman enemmänkin kilometrejä. Ja ajettavuus on OK, ainakin japseihin verrattuna.
- lapista2
Porgoon mitta kirjoitti:
Komppaan noita kokemuksia. Eipä näitä korealaisia juuri korjailla tarvitse, vaikka ajaisi hieman enemmänkin kilometrejä. Ja ajettavuus on OK, ainakin japseihin verrattuna.
Mulla on cm 2008 diesel Sonata. toiminut hyvin 3,5 vuotta. Sitten vaihteisto jumitti, eli ei pakkasella (asun Lapissa)suostunut irtoamaan, ennen kuin oli ajanut ykkösellä moottorin lämpimäksi. Huollot paikallisessa liikkeessä. Kun vei merkkihuoltoon, sanottiin, että on huoltovirhe, kun ei ole vaihdettu vaihteiston öljyjä 45000 välein (manuaali). No, paikallinen korvasi sen vähän yli 900 euroa. Kun nyt merkkiliike oli sen viime keväänä korjannut, sama vika alkoi nyt lokakuussa pakkasella. Jos oli nollakeli, vaihteet toimi. On muka selvitetty kosteudet ja muu. Vein taas auton merkkiliikeeseen Rovaniemelle ja he edelleen vetoavat siihen huoltovirheesee. Eikös heillä ole korjausvastuu?? Auto on nyt siellä Rovaniemellä ja näkemyserot maksajasta ovat suuret. Ja kun on nainen eikä asiantuntija, tuntuu, että minua vedätetään. Onko kokemuksia??
Autoliike on muuten Herajärvi car Center.
Terveisiä Muoniosta
Raija Lehtimäki - H&K.
lapista2 kirjoitti:
Mulla on cm 2008 diesel Sonata. toiminut hyvin 3,5 vuotta. Sitten vaihteisto jumitti, eli ei pakkasella (asun Lapissa)suostunut irtoamaan, ennen kuin oli ajanut ykkösellä moottorin lämpimäksi. Huollot paikallisessa liikkeessä. Kun vei merkkihuoltoon, sanottiin, että on huoltovirhe, kun ei ole vaihdettu vaihteiston öljyjä 45000 välein (manuaali). No, paikallinen korvasi sen vähän yli 900 euroa. Kun nyt merkkiliike oli sen viime keväänä korjannut, sama vika alkoi nyt lokakuussa pakkasella. Jos oli nollakeli, vaihteet toimi. On muka selvitetty kosteudet ja muu. Vein taas auton merkkiliikeeseen Rovaniemelle ja he edelleen vetoavat siihen huoltovirheesee. Eikös heillä ole korjausvastuu?? Auto on nyt siellä Rovaniemellä ja näkemyserot maksajasta ovat suuret. Ja kun on nainen eikä asiantuntija, tuntuu, että minua vedätetään. Onko kokemuksia??
Autoliike on muuten Herajärvi car Center.
Terveisiä Muoniosta
Raija LehtimäkiKun vaihdelaatikon öljynvaihtoväli on 45.000km niin se huoltoliike joka jätti öljyn vaihtamatta 45.000km:n huollossa, on vastuussa.
- autonero
Hyvin näkyy toimivan ja taksissa varmaan iloitaan, kun vaihteisto jumittaa nollakelissä. Edes jenkkiautoissa ei vaihteiston öljynvaihtoväli ole 45 000 km. Melkoista kuraa tekniikaltaankin. Meluhan on edelleen täysin sietämätön, jopa pikkumersut ovat paljon hiljaisempia. Tietysti laatikko-ladasta hynyskään siirtyneet kokevat kärryn hiljaisena, mutta ei se tarkoita, etä se olisi edes hintaansa nähden hiljainen. 15 vuotia Mondeo, jolla kuskataan koirat ja lampaat on hiljaisempi kuin SOnaatti.
- kpdw
Hyvvä auto on Hyundai Sonata. Tässä vähän Sonata tietoa eri vuosilta:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Sonata - mersupersu
Uskovaiset täällä todistaa, että hiljaista on, kun kuulolaitteesta loppui patterit viime viikolla ja muisti ei kanna pidemmälle. Yhtään hynysta en taksissa ole nähnyt tuon onnettoman lentokenttäkyydin jälkeen. Se kuski lähetti seuravaksi Jouluksi anteeksipyynnön paskasta kyydistä ja 10 kilon kinkun korvaukseksi.
Joillain on sentään rehellinen näkemys Hynyskä Sonetin tasosta.- Kekezz
Tule esim .Tampereelle katsomaan. On Hyundai i40:ntä todella paljon takseissa.
http://autobild.fi/uutiset/kuin-luotu-taksiin-hyundai-i40-sedan
- mersupersu
Ahaa, pääkaupunkiseudulla on ilmeisesti viisammat taksarit. Tampereellahan menee muutenkin huonosti nykyisin - työttömyys on suurempaa kuin muissa isoissa kaupungeissa Suomessa.
- Kekezz
Hyundai& Kia 4:llä sijalla myyntitilastoissa Kanadassa
10. Subaru
9.Mazda
8.Wolkswaken
7.Nissan
6.Honda
5.Toyota
4:Hyundai/Kia
3:General Motors
2.Ford
1.Fiat Chrysler - Lattumies1234
SAKSALAINEN Auto Bildin laaturaportti 2015
1. Kia 2,14
1. Mazda 2,14
3. Honda 2,43
3. Hyundai 2,43
3. Toyota 2,43
6. Volvo 2,57
7. BMW 2,71
7. Dacia 2,71
9. Nissan 2,83
10. Mercedes-Benz 2,86
11. Opel 3,00
11. Renault 3,00
11. Seat 3,00
14. Audi 3,14
14. Škoda 3,14
16. Citroën 3,17
16. Peugeot 3,17
18. Ford 3,29
18. Volkswagen 3,29
20. Fiat 3,33
Saksalainen kouluarvosana 1–5, 1=paras, 5=heikoin
- meruspersu
Uskovaiset taas täällä todistamassa Herran hyvyydestä. Jotenkin oikeat uskikset tuntuu ihan järkiporukaslta verrattuna näihin automerkkiuskovaisiin. Ne kun vielä löytävät aina ne paskimmat katiskat palvonnan kohteiksi.
Ovat vielä p...kahousut pilanneet nimimerkkinikin. - vanhaautoilija
Olen ajanut 1,2 milj km ja minulla on ollut 52 autoa. Nyt ostin Sonatan kakkos autoksi enkä ole siis merkkiuskollinen. Mersuja ollut useita, vanha w124 oli kestävä mutta tehoton, väyrysmersu ruostui ja 2003 E-mallissa sähkö ongelmia. Mersun korjaus on kallista samoin kuin bemarin.
Sonata on pärjännyt hyvin kestotesteissä ja ihan ok sillä oli ajaa. Asia on niin, että autoon tottuu pian ja käytössä sen ominaisuudet ratkaisevat, onko auto hyvä.
Hinta/laatusuhde Sonatass on paljon parempi kuin mersuissa tai BMW:ssä, tämä on itsestään selvyys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851