Itsemurha

finalsolution

Mikä saa ihmisen siihen paikkkaan elämässä että ainoa ratkaisu on
se lopullinen ratkaisu.
Harva vamaan tekee sitä
rarkaisua hetken mielijohteesta esim. olipa huono päivä
taidanpa vetää itseni hirteen, jos ihminen todella haluaa kuolla
sitä ei voida estää.
Kukaan ei osaa lukea ajatuksia
ei tiedetä paikkaa eikä aikaa jotka ihminen on valinnut
viimeisikseen, jos ihminen kertoo tai vaikkapa soittaa ystävälleen
että viillän ranteeni auki se on hätä huuto ja jos siihen
vastataan se ei välttämättä johda lopulliseen ratkaisuun,
jos huutoon vastaa vain kaiku niin epätoivo syvenee ja kaikki on mahdollista.
Jokainen kokee vastoinkäymisiä elämässään jotkut niin paljon
että kuolema tuntuu olevan ainut ratkaisu, jos vain tuntisimme
lähimmäisemme ja ystävämme paremmin, että huomaisimme milloin toisella
on hätä.
Toisen tahtoon kuolla voi vaikuttaa tekemällä hänen elämästään
elämisen arvoisen, mutta kaikki vain ajattelee itseään ja omaa hyvää oloa
ja kun ihminen on poissa sitten vasta ajatelemme ja suremme.
Mitä olisimme voineet tehdä hänen hyväkseen, tämä suru on tekopyhyyttä.
Itse alan olla siinä synkässä paikassa elämässäni jossa ei näy toivoa,
joka on täynnä surua ja tuskaa, minulla on omat syyni ajatella näin muilla
on omansa en lähde niistä tarkemmin kertomaan ketä kiinnostaa minun murheeni.

67

2261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämä on lahja

      Elämä on lahja. Koskaan et voi tietää, mitä seuraavaksi tapahtuu. Mistä tiedät, tuleeko tapahtumaan jotain hyvää vain jotain huonoa? Entä jos päätät päiväsi juuri ennenkuin jotain hyvää ehti tapahtua? Ei kannata jättää elämää kesken, kannattaa katsoa loppuun asti, jos jossain vaiheessa jotain hyvääkin tulisi.

      • asgadgasdg

        Blaa blaa blaa blaa blaa blaa blaa blaa...

        Mitäänsanomatonta sanahelinää suustaan ripuloivat ihmiset on pahin itsemurhien aiheuttaja maailmassa.

        "Ei kannata jättää elämää kesken, kannattaa katsoa loppuun asti, jos jossain vaiheessa jotain hyvääkin tulisi."

        Onpa taas logiikka hukassa. Ei itsemurhan tekevä "jätä elämää kesken". Syy tähän on harvinaisen selvä: hän on jo henkisesti kuollut. Tätähän ei sanahelinää ripuloivat kukkahattutädit sun muut koskaan ymmärrä. Aina aliarvioidaan itsemurhan tehneiden tuskan määrä.


      • Elämä on lahja
        asgadgasdg kirjoitti:

        Blaa blaa blaa blaa blaa blaa blaa blaa...

        Mitäänsanomatonta sanahelinää suustaan ripuloivat ihmiset on pahin itsemurhien aiheuttaja maailmassa.

        "Ei kannata jättää elämää kesken, kannattaa katsoa loppuun asti, jos jossain vaiheessa jotain hyvääkin tulisi."

        Onpa taas logiikka hukassa. Ei itsemurhan tekevä "jätä elämää kesken". Syy tähän on harvinaisen selvä: hän on jo henkisesti kuollut. Tätähän ei sanahelinää ripuloivat kukkahattutädit sun muut koskaan ymmärrä. Aina aliarvioidaan itsemurhan tehneiden tuskan määrä.

        Mitä siis sanoisit henkilölle, joka suunnittelee itsemurhaa ratkaisuksi elämänsä ongelmiin?

        Mielestäni itsemurhaa miettivälle ihmiselle juuri nimenomaan pitäisi kertoa, että kannattaa elää kaikesta huolimatta.


      • sgasfasgasg
        Elämä on lahja kirjoitti:

        Mitä siis sanoisit henkilölle, joka suunnittelee itsemurhaa ratkaisuksi elämänsä ongelmiin?

        Mielestäni itsemurhaa miettivälle ihmiselle juuri nimenomaan pitäisi kertoa, että kannattaa elää kaikesta huolimatta.

        "Mielestäni itsemurhaa miettivälle ihmiselle juuri nimenomaan pitäisi kertoa, että kannattaa elää kaikesta huolimatta."

        Juuri tuollaisella verbaalisella ripulilla saat itsemurhan näyttämään entistä paremmalta vaihtoehdolta.


    • humppa-veikko

      Kyllähän se lähtö on lähes joka päivä mielessä, ei vaan jaksa tätä hirmuista painetta ja ainaista kurjuutta.

    • 2

      Ei kaikki itsemurhat johdu mistään epätoivosta tms.

      On ihmisiä jotka vain katsovat että tällainen maailma arvoineen ei ole heitä varten ja hyvin tietoisesti poistuvat täältä, kuin kiinnostamattomasta elokuvasta kesken esityksen, niin halutessaan.

      Syntymistä tänne emme voi valita mutta voimme päättä kuinka kauan tällaista näytöstä viitsii katsella ja onko se hintansa väärti.

      • niiiiii3

        Rahat takasin, kiitos!


    • tuula-neiti

      Veljeni teki itsemurhan 15-vuotiaana. Mitään syytä tekoon ei kukaan keksinyt eikä hän jättänyt mitään viestiä tai selitystä. Minä 5-vuotiaana tyttösenä pääsin näkemään hänen kaulassaan olleen hirttoköyden syvän painauman kun jätimme hänelle jäähyväiset kappelin ruumishuoneella. Se ei ollut mikään kaunis näky edes aikuiselle katsella, saati sitten pienelle lapselle joka tuskin käsitti vielä mistä kuolemassa on kyse. Sitten myöhemmin kun toinenkin veljeni kuoli dramaattisella tavalla, tosin ei oman käden kautta, päätin etten mene katsomaan hänen ruumistaan kappeliin.

      • 9+3

        Minulta on kaksi läheistä lähtenyt oman käden kautta, molemmilla parantumaton sairaus joka oli jo vienyt voimia niin etteivät jaksaneet enää odottaa.........


      • hipsuhillevi

        Minullla on vastaavanlainen kokemus, kun eräs omaiseni oli tehnyt itsemurhan. Olin 7 - v, kun näin köyden jäljen. Samoin vähän myöhemmin kuoli toinen lähiomaiseni.


    • elämänhalu hukassa

      Niin tuskimpa kukaan tekee itsemurhaa ihan vain huvikseen..kyllä
      siihen on aina joku syy..se voi olla se,ettei tunne olevansa elämänsä
      kanssa tasapainossa. Ihmisille tapahtuu asioita joille ei voi mitään taikka
      muuten vaan on lapsuudessa tai nuoruudessa kokenut paljon
      hylkäämistä jne..monille on sattunut pahoja asioita joita ei sitten
      jaksa enää käsitellä/ tai pysty. .ihminen on niin monimutkainen juttu.
      Sairaudet tms.on yksi syy. Olisi tärkeää aina että olisi joku luottohenkilö
      kelle jutella.

      • 20

        Tällaista luottohenkilöä ei yksinäisellä ole, itsemurhastakin on selvittävä yksin.
        On syytä ostaa hyvää laatuköyttä eikä riskeerata halpahallin tuotteisiin.


    • Eräs skitso

      Mä olin kahdesti kuolla, kun tuskissani iskin itseeni maksimimäärän rauhoittavaa ja unilääkkeitä päälle. Oli niin kova henkinen tuskailla, että halusin vain pois. Heräsin neljältä iltapäivällä ja hiljalleen nousin ylös ja lähdin ulos. Muistan, kun istuin puistonpenkillä ja olin itseasiassa -aika tyytyväinen. En ollut kuollut. Nyt tuollainen muisto on hyvin etäinen jo- ei niitä kauheita tiloja ole ollut pitkään aikaan.

    • yksi tarina

      Mun elämässä tapahtu jotain tosi ikävää ja muutenkin oli jo vaikeeta, sit tuli semmonen ahdistus, että en ollut ikinä kokenut. Se oli ihan sietämätön olotila. Kävin lääkärissä, mut se käski vaan hengitellä paperipussiin...
      Tein kaikki valmistelut lähtöö varten, koska en kestänyt sitä oloo. Mut sit tuli kuin enkeli yks ihminen mun elämään ja ihan majailee mun luo. Ja yhtäkkiä se ahistus alko lähtee pois ja tuli ihan kun uus alku elämälle.

    • MAMULJA

      EN TIEDÄ, ONKO TÄMÄ OIKEA PALSTA, MUTTA EN JAKSANUT HAKEA ENEMPÄÄ(VAIKKA SE OSASTOHOITO OLI YHTÄ HELVETTIÄ ERISTYKSINEN YMS.) NIIN SANOIVAT, ETTÄ PITÄÄ VAAN HAKEUTUA TERVEUSKESKUSPÄIVYSTYKSEEN???? NO MINÄ VALITSEN MIELUUMMIN HUKUTTAUTUMISEN TAI AUTON ETEEN HYPPÄÄMISEN
      ps. jORVIN PSYKAN HOITAJAT MIELENTERVEYSONGELMAISIA KAIKKI

      • 5963305

        Jospa kuitenkin menisit sinne päivystykseen!
        Tai jos sulla on läheisiä niin meet yöks niitten luo ja huomenna päivystykseen.
        Ihmetyttää, että miks koit osastohoidon "helvettinä"?
        Itsekin olen aikoinaan ollut psyk. osastolla ja koin sen hyväks paikaks.


      • 20

        Älä viitsi hypätä auton eteen, ei se kuski sulle mitään ole tehnyt, miksi rankaisisit häntä elinikäisellä traumalla.


      • Burt565
        20 kirjoitti:

        Älä viitsi hypätä auton eteen, ei se kuski sulle mitään ole tehnyt, miksi rankaisisit häntä elinikäisellä traumalla.

        Ei siitä nyt autoilijan tarvitse mitään traumoja ottaa.


      • niinpä..
        Burt565 kirjoitti:

        Ei siitä nyt autoilijan tarvitse mitään traumoja ottaa.

        Kyllä monelle autokuskille ja veturinkuljettajalle jää traumoja.


      • syöpäpotilash
        niinpä.. kirjoitti:

        Kyllä monelle autokuskille ja veturinkuljettajalle jää traumoja.

        ihan turhaan

        ajaisivat vaan kylmästi yli

        tuolla tavoin itsarin tekeväistä nyt ei tarttee välittä muutenkaan

        kaikkien ei tarvitse ellää eikä jokainen ole elämän arvoinen

        tämä on fakta


    • Mies 27v

      Elämä on lahja, mutta kuin mikä tahansa lahja voi elämäkin tuottaa pettymyksen. Mitä pitäisi sanoa itsemurhaa hautovalle? Ei mitään. Ei sanat muuta elämää paremmaksi. Jos ihminen ajautuu tilanteeseen jossa hän ei yksinkertaisesti näe mitään muuta ulospääsyä kuin viedä oman henkensä ei tilannetta korjata sanoilla. Sanat voivat lähinnä pahentaa tilannetta. "Kaikille meille on paikkamme elämässä" ja muut vastaavat latteudet ovat täysin turhia ihmiselle joka tuntee olonsa täysin eristetyksi muusta maailmasta. Oletan siis nyt, että syy itsemurhaan on yksinäisyys.

      Olen itsekkin miettinyt, että jos lopettaisi kaiken mutta en sitä voi tehdä vanhemmilleni sillä he eivät ole sitä ansainneet. Paras purra hammasta ja kärsiä vaikka useasti tuntuukin siltä, että kun vain pääsisi pois ja, että ei tarvitsisi elää toista tällaista päivää. Katsellen muiden onnea ulkopuolisena. Kuin köyhä lapsi joka vankisellistä käsin katsoisi rikkaiden lasten syntymäpäiväjuhlia joissa rikkaat lapset eivät tunnu arvostavan sitä kaikkea mitä heillä on. Usko siihen, että jotain tapahtuisi on kuihtunut pois. Näin minä tulen elämäni elämään. Yksinäisenä ja onnettomana.

      • 14+7

        Tuttuja tuntemuksia sinulla, sama täällä.
        Tuntuu että tämä show on jo nähty, on mainoskatkon aika.

        Olen monesti miettinyt että miksi enää roikun täällä, mutta niin vain roikun.
        Tuo elämän liekki on ihmeellinen, vai onko se tuntemattoman pelkoa, en tiedä.

        Se vain on ihmeellistä että oikeastaan olen nykyään aika onnellinen, en vain tiedä miksi. Kait ihmisen elämässä on kaikenlaista.


    • Elä tee sitä! Kaduttaa kyllä myöhemmin! Voin sanoa sen kokemuksesta. Oon 26-vuotias nainen ja masentunut, hyppäsin kerrostalon parvekkeelta ja sain thorakaalirangan murtuman. Kaduttaa.

      • Bliifj

        Olen elänyt 25 vuotta invalidina epäonnistuneen itsemurhayrityksen jälkeen.
        En minä mitään kadu. Se tuntui silloin ainoalta ratkaisulta.


      • 5+4
        Bliifj kirjoitti:

        Olen elänyt 25 vuotta invalidina epäonnistuneen itsemurhayrityksen jälkeen.
        En minä mitään kadu. Se tuntui silloin ainoalta ratkaisulta.

        Tuosta voisi sanoa että mitä suurta elämän tuhlausta, vahingoittaa itseään.


      • G77777

        Hittoako siinöä enää yhteiskunta kiinnostaa, kun itsaria yrittää?


      • Bfgjhkl
        5+4 kirjoitti:

        Tuosta voisi sanoa että mitä suurta elämän tuhlausta, vahingoittaa itseään.

        Sanonpahan vaan, ettei se muiden elämä sen arvokkaampaa ole.


      • lkjhgfuik

        Miksi olet ilkeä?


      • Invisible boy

        Syytä sitä yhteiskuntaasi, kun ylistää elämää niin paljon, ettei voi päästää ihmistä lähtemään pois, vaikka mieli tekisi. Joku pieni syanidilla täytetty "lähdetään vittuun täältä" -kapseli, ja homma hoituisi vaivattomasti, tuskattomasti, varmasti ja siististi, eikä sinunkaan päivääsi varjostaisi enää ylimääräiset kustannukset.


    • tiina kivikoura

      Perheessäni on kaksi ihmistä tehnyt itsemurhan.Äitini kotona omassa huoneessaan ja muutaman vuoden kuluttua pikku siskoni hyppäsi junan eteen.He molemmat jättivät jäähyväiskirjeen.Itse käyn psykiatrin luona juttelemassa ja yritän saada selvyttä miksi näin on tapahtunut.Ja miten asian kanssa osaa elää?Mikä teki että he tekivät nämä päätökset?Paljon jäi sanomatta ja myöskin tekemättä,kun näin pääsi taphtumaan.

    • sielussasoiblues

      Oma tulevaisuus näyttää huonolta, vaikka olen vasta 18v. Olen ollut masentunut 6 vuotta. Olen alkanut ymmärtää ettei tässä maailmassa ole toista ihmistä, joka voisi ymmärtää minua.

      • itsekin mielelläni yrittäisin auttaa ja kirjoittaa masentuneen kanssa,varmuuden vuoksi...


    • itse ajattelen, että te samalailla ajattelevat voisitte toki löytää toisenne ja löytää siten jonkun joka tuntee lähes samaa,kyllä meitä on olemassa ja internetaikoina kannattaa etsiä ensin,jos kuitenkin joku tuntee samaa

      • dfgjytrtykj

        Niin, ja tehdään tänne lisää yhteystietoketjuja.Eihän siinä mitään menetä.


    • sinä joka haukut itsemurhaa yrittäneitä ihmisroskiksi, olet täysin ymmärtämätön! Masennus on sairaus siinä missä joku muukin fyysinen sairaus, ihminen ei sille mitään voi eikä välttämättä silloin hallitse itseään. Sinulta puuttuu kyllä empatiakyky täysin.

    • tghgfjgjghhggh

      Ei pysty lukeem koko tekstiä täs kännisä.

      • 7

        Joo, otetaampa taas..


      • ngfghjhfg
        7 kirjoitti:

        Joo, otetaampa taas..

        Ei kun vähennä jo..


    • jukebox1

      Kun ihmiselä ei enä ole ketään tai mitään ja rahavaikeudetkin painavat alkaa itswetuho tulla mieleen Itsemurhan tekijät ovat enimmäkseen 25-40 v miehiä joilla ei ole naisystävää saati mitään kavereitakan
      Mun kavereita on ollut ainakin 6 jotka ovat tapaneet itsensä mutta olenkin jo vanha äijä. Itsekin olen itetuhoinen toisinaan ja siitä syystä pakkohoidossakin ollut.
      Olishan se niin helppoa tehdä vaika haraqkiri leipäveitsellä niinkuin japanilaiset tekee... mutta suomalainen tapa on junan alle tai hukutautuminen tai lääkkeet ja viina Mun paras kaveri ampui itsensä siinä ei kidu yhtään...

      • 16

        Tuo Japsien harakiri on pikkuisen eri homma kuin Suomalainen itsemurha.
        Japseilla se on kunnia/kasvojen säilyttämis-kysymys ja hyvin tietoinen tapahtuma.

        Itsetuhoisuus on jokaisen oma asia vain siihen asti, kunnes siihen soppaan vedetään muita kärsiviä osapuolia mukaan.

        Korkealta katolta hypännyt läski on aika pahan näköinen lojuessaan muodottomana ihra/verikasana asfaltilla. -> aiheuttaa aiheetonta kärsimystä sivullisille teollaan.


    • kokenut58

      en tiedä miten alkaisin . olin päättänyt jäädä junan alle ja siesoin kiskoilla junan tullessa kohti ja katsoin sitä ,niin se vaihtoi raidetta ja meni 1m päästä toiselta puolelta ohi . meni myttyyn ,sitten mietin ,että minulla on jokin muu tarkoitus. kaverini teki itsarin junan alle tammikuussa tikurilan asemaa ennen, 2011 toinen kaverini löytyi tallistamme tlulessamme sinne hirrestä. itse olin sydän pysähdyksen vuoksi sairaalassa .selvinsin kuin ihmeen kaupalla henkiin takaisin. silloin mietin ,eetä kelle olen velkaa niin paljon ,että jäin henkiin jossa selviämis mahdollisuus oli vain 30%. siitä jäi pysyviä vaurioita jotka muutivat elämäni ,välillä näillä kivuilla ja tällä kärsineellä vartalolla tekisi mieli päätää päivänsä.siloin kun sairaalassa sanoivat ottavansa aivofilmin sanoin ,että homma on turha ei siellä mitään toimintaa ole se on sukuvika.ajatelkaa näin ene kuin teette mitään itsellenne teitäkin ja teidän kokemusta joku tarvitsee .konkurssistakin selviää jos joku tuttu auttaa.olen tätä paloa tallonut jo 58v ja aina yhtä köyhänä

      • 18

        Ilmeisesti sinun saldosi on hieman kevyempi sitten seuraavassa elämässä.


    • ihmisihminen

      Miks helvetissä pitää mennä toisen työpaikalle itsensä tappamaan?

    • Elämä on lahja

      "Olen monesti miettinyt että miksi enää roikun täällä, mutta niin vain roikun.
      Tuo elämän liekki on ihmeellinen, vai onko se tuntemattoman pelkoa, en tiedä.

      Se vain on ihmeellistä että oikeastaan olen nykyään aika onnellinen, en vain tiedä miksi. Kait ihmisen elämässä on kaikenlaista."

      Tätä juuri yritin tuolla aiemmin sanoa.
      Jossain vaiheessa voi elämä kääntyä parempaan suuntaan
      vaikkei sitä tällä hetkellä millään uskoisi.

    • Elämä on lahja

      niinpä.. kirjoitti: "Kyllä monelle autokuskille ja veturinkuljettajalle jää traumoja."

      Kun ihminen suunnittelee itsemurhaa, niin tuskin siinä tärkeää on se, mitä traumoja jollekin autokuskille tulee. Jos itse on joutunut paljon kärsimään niin mitä on siihen verrattuna jonkun yliajajan syyllisyydentunteet. Ei taida sellaiset paljoa kiinnostaa siinä vaiheessa.

      syöpäpotilash kirjoitti: " ihan turhaan

      ajaisivat vaan kylmästi yli

      tuolla tavoin itsarin tekeväistä nyt ei tarttee välittä muutenkaan

      kaikkien ei tarvitse ellää eikä jokainen ole elämän arvoinen

      tämä on fakta"

      Jokaisella on OIKEUS ELÄÄ ja jokainen on elämän arvoinen!
      Toiset ihmiset vaan voivat käytöksellään aiheuttaa jollekin sellaisen tunteen, että tuo ihminen ei olisi elämän arvoinen. Se on vaan toisten ihmisten aiheuttama tunne, se ei ole totuus. Nimittäin totuus on se, että jokaisella on oikeus elää.
      Pidä kiinni oikeuksistasi!

      • enrico hot

        "Jokaisella on OIKEUS ELÄÄ ja jokainen on elämän arvoinen!"

        ei olé!


      • mieti nyt

        Kyllä on syytä siinäkin vaiheessa ajatella muita, jos tai kun itsensä aikoo lopettaa. Vai onko hienoa päättää oma elämänsä, ja toisen ura ? Ihan oikeasti, kaikki rekkakuskit eivät enää tuollaisen jälkee välttämättä pysty ajamaan. Että jos sinulla on tuollainen asennevamma, mene juttelemaan lääkärin kanssa. Hengestään pääsee kyllä muutenkin kuin pilaamalla toisten elämän, siis niiden jotka tänne vielä jäävät. Keinoja löytyy, ja sellaisia jotka ovat 100%:n varmoja, junan alta ja rekan keulastakin voi jäädä henkiin, tosin sitten voi olla siinä kunnossa ettei enää voi sitä itsaria edes yrittää.


    • Elämä on lahja

      Joskus mietin, että minulla ei oikeastaan ole mitään paikkaa tässä maailmassa. Kukaan ei kaipaa seuraani. Olisi parempi, jos kuolisin. Vaan kun erään kerran olin vahingossa jäädä auton alle, huomasinkin olevani iloinen siitä, etten kuollut.

      Tulin siihen tulokseen, että koska en lopulta kuitenkaan halua kuolla, minun on vaan yritettävä tehdä elämästäni elämisen arvoista. Jotain positiivista on löydettävä elämästä.

      Ja jos miettii oikeen esim. murhaajia ja raiskaajia ym. rikollisia. Jos nekin ovat elossa, miksi minä en saisi olla? Ei minusta välttämättä kellekään mitään iloa ole, mutta olen päättänyt elää koska minullakin on siihen oikeus.

      Pysyn elossa vaikka piruuttani.
      Pysyn elossa vaikka toisten kiusaksi, jos ei muuta.

      • Elämä on lahja

        Olisikin ehkä pitänyt laittaa nimimerkiksi "kiusanhenki". ;)


      • 14
        Elämä on lahja kirjoitti:

        Olisikin ehkä pitänyt laittaa nimimerkiksi "kiusanhenki". ;)

        Totta, jokaisella on oikeus elää, mutta onko elämä velvollisuus.
        Minusta elämä on ykstityisasia tiettyyn rajaan saakka, raja tulee vastaan siinä kun teoillaan vahingoittaa toisia.


    • wefff

      Olen itse suhteellisen yksinäinen, mutta jo kauan sitten olen tehnyt itselleni backup-plänin, että jos joskus asiat menevät niin päin helvettiä, että millään ei ole mitään väliä, pakkaan rinkkani, omaisuuteni ja ostan lentolipun kaakkoisaasiaan jonne saan kadota.

      • 18+10

        Tuo siitä hyvä itsemurhan vaihtoehto että se antaa mahdollisuuden.


      • lkjhgf

        Olet rohkea. Nämä itsemurha-ajatuksilla mässäilevät eivät, he ovat itsekkäitä narsisteja joiden elämä pyörii oman navan ympärillä. Oksettavia.


      • 20
        lkjhgf kirjoitti:

        Olet rohkea. Nämä itsemurha-ajatuksilla mässäilevät eivät, he ovat itsekkäitä narsisteja joiden elämä pyörii oman navan ympärillä. Oksettavia.

        Tuo on vain sinun mielipiteesi.
        Itsemurha vaatii rohkeutta tai sitten yli järjen käyvää epätoivoa.

        Narsismista siinä harvoin on kyse.


      • Invisible boy
        lkjhgf kirjoitti:

        Olet rohkea. Nämä itsemurha-ajatuksilla mässäilevät eivät, he ovat itsekkäitä narsisteja joiden elämä pyörii oman navan ympärillä. Oksettavia.

        Hommahan toimii myös toisinpäin. Ihminen ei saisi lopettaa omia kärsimyksiään, siksi, ettei joidenkin tarvitsisi ruveta kitisemään siitä, kuinka itsekäs tämä oli tehdessään, mitä teki. Toisen pitäisi vain kitua hitaasti, jotta näillä itsekkäillä, joiden elämä pyörii oman navan ympärillä, ei menisi päivä pilalle.


      • 15
        Invisible boy kirjoitti:

        Hommahan toimii myös toisinpäin. Ihminen ei saisi lopettaa omia kärsimyksiään, siksi, ettei joidenkin tarvitsisi ruveta kitisemään siitä, kuinka itsekäs tämä oli tehdessään, mitä teki. Toisen pitäisi vain kitua hitaasti, jotta näillä itsekkäillä, joiden elämä pyörii oman navan ympärillä, ei menisi päivä pilalle.

        Niin, harva ajtelee aidosti toisen parasta, loppupeleissä oma hyvä on tärkein.


    • eienääikinä

      Mulla on itsemurha ollut mielessä jo vuosia,ja yrityksiä usein takana,.Omalla kohdallani voin sanoa,että yritetty on.duunit,opiskelut,ihmissuhteet.Kaikesta jäänyt pelkkää paskaa käteen.Olen tullut tulokseen että olen ihmisenä niin viallinen,että terapiat ja psykiatrit ei siihen voi mitään. Eikä omat kasvuprosessit ole auttaneet asiaa.Myös jeesukseen ja helluntailaisiin petyin,ja selitys pahoinvoinnilleni:Sinulla on jokin synti josta et ole luopunut ja sen vuoksi Jumala ei pääse sinua auttamaan.Joo-o,ei tästä tule mitään.Tiesin sen jo 5 vuotta sitten,mutta tyhmyyksissäni menin ajattelemaan että ehkä elämä muuttuu vielä johonkin suuntaan. Paskapuhetta.

      • 13

        Sama täällä, kun katselle noita elämässä menestyviä tyyppejä niin koen että itse olen kuin heidän negatiivinsa.

        Kuinka he jaksavatkaan olla positivisia, iloisia ja niin motivoituneita elämään ja nauttivat siitä.
        Itse en voi, en koe sitä mielekkääksi.


    • orisha

      usko itseesi se on paras apu. vaihda tyyli suuntaa tutkiskele itseäsi .googleta netistä santeria. se pelasti minut . usko omaan voimaasi niin se peilaa ympäristösstäsi takaisin .lue teskti ajatuksella.kaikki vielä muuttuu.

      • 19

        Tämä yhteiskunta kilpailuhenkisine arvoineen ei paljoa viitekehyksiä muuhun tyyliin anna, joten aika hankala se on muulloin elää.

        Vähän on tunne kuin päätään hakkaisi seinään, aina vaan uudestaan.


    • Anonyymi

      Itsellä elämä yhtä vastoinkäymisiä nyt ei enään keksi tekosyitä valehdella itselleen että huomenna parempi ja mun asioita yksikään ei ole mun käsissä ratkaistavissa että riittää, ikää täällä on 49 vuotta.

      • Anonyymi

        Nyt en kyllä ymmärrä yhtään!

        Niin paljon jänniä juttuja maailmassa nykyisin, kun on netti ja saa ilmaiseksi katsella leffoja ja sarjoja!

        Minä ainakin katteleisin leffoja päiväkaudet, jos olis aikaa,

        Tykkään paljon psykologisista leffoista, myös muut menee, dekkareja myös.
        Kyllä jännitystä riittää! En millään halua pois täältä, jäisi kaikki kokematta, kun makaisi tyhjänä jossain hautausmaalla, mullan alla taipoltettuna jossain pikkukipossa.

        Haloo!

        Kyllä Ylellä löytyy ohjelmaa, ja juupuubilla.

        Voi myös ilmaiseksi opetella kieliä.

        Ja jos kellä on ollut vastoinkäymisiä, niin meikällä on ollut.
        Mutta olen ottanut reilusti kamppailun niitä vastaan.
        Sanonpa suoraan, että herätkääpä ja vihmeristykää!

        Nykyajan Suomessa saa apua, ja ite voi alkaa olla myönteinen ja utelias.
        Vastoinkäymiset kasvattaa luonnetta ja tekee vahvemmaksi.

        Räplätkää sitä YLEn ohjelmistoa ja katselkaa jänniä juttuja.
        Muille tapahtuu jännää, miksei teillekin. Alkuun katsojana ja sitten kun tulee lisää voimaa, niin teille itsellekin.

        Aurinko paistaa ja kevät tulee!
        Napakka onnenpotku kaikille teille!


    • Anonyymi

      Se kun on yksin. Ihminen kaipaa muita ihmisiä.
      Jos ei ole ketään kuka välittää tai kenestä välittää niin ei ole väliä kuinka kunnossa elämä muuten on. Sanotaan, että yksinäisyys tappaa samalla tavalla kuin jos polttaisi askin röökiä päivässä. Eli hitaasti, mutta ennenaikaisesti.
      Sitten jos vielä kokee olevansa niin epänormaali ihminen niin on hankalaa mitään ihmissuhteita hankkiakaan. Ihmiset vaan tuomitsee.

      • Anonyymi

        Mutta tuomitsevatko ne muut ihan oikeasti, vai onko se ainoastaan oma luulo, oma ajatus ?
        Oletko vain omasta mielestäsi epänormaali ? Eivät muut välttämättä niin sinusta ajattele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tuomitsevatko ne muut ihan oikeasti, vai onko se ainoastaan oma luulo, oma ajatus ?
        Oletko vain omasta mielestäsi epänormaali ? Eivät muut välttämättä niin sinusta ajattele.

        Kyllä ne tuomitsee ja se on tullut koettuakin.
        Omasta mielestäni olen hyvinkin normaali ihminen kaikkine inhimillisine toiveineni.


    • Anonyymi

      mijonäärit joutuvat kadotukseen,heille raha on hyvänolon tunnetta ja sen pois antaminen hätääkärsiville tuo heille vihaa ja kärsimystä mailmassa on paljon mijonäärejä laittaisivat kimppa lahjoituksen Ukraina apuu niin heidän sielunsa pelastuisi kadotukselta 100miljoona euroa riittäisi nujertamaan paholaisenkin!

    • Anonyymi

      Pitäkää hyvää huolta ystävistänne elkääkä laiminlyökö heitä..
      Se saattaa olla viimeinen teko häntä kohtaan pahimmillaan.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      313
      2859
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2203
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      84
      1651
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      189
      1541
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1345
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1243
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1094
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      20
      1092
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1039
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      921
    Aihe