Moikka!
Kävin kesällä serkkujeni & niiden vanhempien vuokramökillä, ja siellä oli ilmeisesti ollut ennen heidän vuokraustaan koira mukana touhussa. Kun saavuin kotiin, minulla tuli allergiakohtaus - en saanut nukuttua, ihoni oli kuin kekäle, ja menimme päivystykseen. Siellä sain antihistamiinia, ja olo helpotti. Menimme myöhemmin allergiatesteihin, ja siellä selvisi, että olen allerginen huonepölypunkeille, ja koiralle. Nyt haluaisin tietää, pystyynkö enää koko elämäni aikana ottamaan koiraa, sillä se on lempieläimeni. Meinasimme ottaa sen jo pari vuotta sitten, mutta sanoin vanhemmilleni, etten ole välttämättä ihan valmis siihen. No - se olikin "suojelusenkelini" - olisimme joutuneet antamaan koiran pois muuten! Onko minulla siis enää mitään mahdollisuutta? Onko esim. vieroitusta? Kiitos paljon jo etukäteen! ♥
Koira-allergia
tytttöliiniii
1
116
Vastaukset
Kesäinen reaktio on ilmeisesti ollut nokkosihottumaa, jonka syy on tavallisesti jokin muu kuin eläimen hilse. Pölypunkilla ei ole vaikutusta. Koira-allergia näkyy ja tuntuu ensimmäiseksi nuhana ja allergisena silmätulehduksena, mahdollisesti myös astmana. Käypä silittelemässä jonkun tuttavan koiraa ja seuraa, tuleeko oireita vai ei. Jos allergia varmistuu, koiraa ei ilmeisesti kannata ottaa. Koirasiedätys on mahdollinen, mutta se vie 3 vuotta. Sitä kannattaa harkita vasta sen jälkeen, kun allergia on varmistunut ja oireiden voimakkuus selvinnyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 646207
- 635619
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1284525- 573899
- 143805
- 323229
- 682999
- 592846
- 702609
- 471960