Tietääkö joku että kuinka kauan voi polttaa että ei tartte syöpää pelätä,tai mitään muutakaan mitä röökistä saattaa tulla?Ja sit et kui mont vuotta voi iha rauhas polttaa ettei keuhkois näy mitää kauheit määrii tervaa?Tai yleensäkin ettei se tupakointi ala käymään vaaralliseks?Oon polttanu 3vuotta punast malluu,pystyn kyl lopettaa vaik heti oon ollu tupakkaa ilman parikin viikkoo.olin just mummon luona 1.5viikkoo ja en polttanu röökii kertaakaa.mut poltan kyl päiväs yleensä 10-15röökii.
koska syöpä tulee?
16
7820
Vastaukset
- sdfsf
mutta eiköhän semmoset kunnon tervakeuhkot saa kun polttaa 2 askia päivässä 30-vuoden ajan. Tosin sitten kun lopettaa niin se terva pikku hiljaa häviää sieltä keuhkoista.
- miranda
Kyllähän tupakasta voi syövän saada pienistäkin määristä, koska jopa passiivinen tupakointi lisää syöpäriskiä. Ainut keino minimoida riskit on tumpata rööki lopullisesti.
- Cancer
Sä olet jo voinut polttaa ihan riittävästi, että sä saat k-syövän (tai jonkun muun keuhkosairauden) myöhemmin.
Toisaalta voi olla, että et saa sitä, vaikka polttaisit joka päivä!
Mutta ei kannata ottaa risliä. LOPETA! - 30 ja risat
Ennenku syöpä sut kaataa niin saat keuhkoputken ahtauman taikkas astman.
Mulle kävi niin. 10 vuotta poltin, sitten lopetin. Mut ei enää ehtinyt auttaa. Vuosi lopettamisen jälkeen ei enää henki kulkenu. Astmalääkettä antoivat. Nyt lääkettä (Pulmicort) aamuin illoin ja Pricanyl taskussa aina mukana.
Liikkua pitäs että paremmin henki kulkis, mutta jos ottaa 100 metrin spurtin tai lähtee kävelylle pakkaseen niin pakko ottaa lääkettä tai tukehtuu kuin kala kuivalla maalla.
Siis ihan tosi. Eikä parane. - mie vaan
sanoit pystyväsi lopettamaan ihan koska vain, ja että olit ollut polttamatta 1,5 viikkoa... MIKSI IHMEESSÄ SITTEN VIELÄ TUNGIT SEN SYÖPÄKÄÄRYLEEN HUULIPIELEESI??? Itse olen lopettamassa ( ollut jo puolisen vuotta....)ja tuntuu uskomattomalta että joku joka pystyisi lopettamaan ei sitä tee! eikö olisi itsellesikin helpompaa lopettaa nyt ja välttää sitä syöpää suuremmalla todennäköisyydellä kuin jos lopetat vuoden päästä? Minä pystyn olemaan polttamatta kun olen itsekseni, mutta seurassa houkutus on liian suuri.. Ja vaikka joskus pystyisinkin sanomaan ei, niin en aina.. Kai siinä on jonkinlainen sosiaalinen riippuvuuskin.. Mutta jos pystyt lopettamaan, niin tee se ihmeessä, sillä syöpä voi kurkkia jo kulman takaa... Ihmiset kestävät erilailla ärsykkeitä ja se kuinka monta vuotta täytyy polttaa että saa syövän, on kaikille henkilökohtaista. mutta mitä myöhemmäksi lopettamisen siirrät siitä -yllättäen sinut itsesikin täysin- onkin tullut paljon vaikempaa........
- R.T
" MIKSI IHMEESSÄ SITTEN VIELÄ TUNGIT SEN SYÖPÄKÄÄRYLEEN HUULIPIELEESI???"
-samaa voitaisiin kysyä mistä tahansa nautintoaineesta?
vastaus liikkunee varmaankin arvioiden "se on nautinto" ja "se on nautinto" välillä
- julli112
siis olen polttanut 2vuotta ja minulla ei ole viellä ollut mitään sairauksia ja liikun 3 kertaa viikossa
- cancer fun
se syöpä tulee huomenna. vittujeeeeee
- lolcancerfun
Cancer mikä on risliä ja onko k-syöpä kivessyöpä eihän tupakka aiheuta sitä ootko joku urpo
- 8696
"poika86" vaihdappa se 96:seen.
- cancer fun
Syövän voi saada ihan ensimmäisestä tupakasta.
- The Health Advicer
Jo pelkästään suunnitelmat tupakoinnin aloittamiseksi johtavat ns. syöpägeenien aktivoitumiseen. Samoin runkkaaminen ainakin miesten kohdalla vaikuttaa tutkitusti näön menettämiseen sekä karvoituksen kasvamiseen kämmenselkiin. Naisista "Oman käden kautta onneen" Valtatiellä kulkeminen vaikuttaa puolestaan siihen, että näistä kauniimman sukupuolen edustajista tulee jo varsin pian nalkuttajia kuten myös kaikkiin pikkuasioihin puuttujia Luomakunnan kruunujen kanssa eläessään.
- derbi4
mikä on kun derbi hyytyy nelosvaihteella?
- Detsi00
Derbi leipoo
- kannustusta_jatka__
Älähän hätäile!
Kyllä se syöpä (tai muu tupakkivaiva) aikanaan tulee. Seku röökaat vain. Mitäs tommosia kyselet.
Itte aikanaan löysin yhen söpöliinin, mutta kun Suudelman asteelle päästiin, niin oli ku olis tuhkakuppia nuollu. Loppui siihen se romanssi. Enpä ole seurannut, vieläkö elää. - Anonyymi
Ei Syöpä heti tule
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 544796
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1754319- 1333972
- 673922
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans493701Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe793518- 993074
- 542905
- 252736
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p172514