Äitipuoleni pilasi elämäni

vihanen

Vanhempani erosivat kun olin 7v, koska isäni petti äitiäni perhetuttumme kanssa.
Pian isäni ja uusi nainen muuttivat yhteen. Naisella on yksi tytär ja minulla sisko, joten meitä on kolme lasta.
Joka toinen viikonloppu ja yhtenä arkipäivänä viikossa kävimme monta vuotta aina siskoni kanssa isällämme. Muutoin olimme äitimme luona.
Isä ja uusi nainen eivät ole naimisissa mutta kutsun häntä tässä keskustelussa nyt äitipuoleksi niin on helpompi selittää.
Äitipuoli hemmottelee aina omaa tytärtään. Hän pitää omaa lastaan parempana kuin minua ja siskoani.
Joskus hän vitsailee kaikkien kuullen minusta tai siskostani jotain henkilökohtaista ja jotain loukkaavaa ja sitten hän nauraa yksin niille ja oli muka niin hauskaa taas..
Hän on usein pahalla päällä ja ei saata vastata jos olemme lähdössä äidille ja sanomme moikka. Joskus jos meillä on riitaa hänen tyttärensä kanssa niin hän alkaa haukkumaan meitä ja kaikki on aina meidän syytä. Mutta noin hän tekee vain silloin kun isämme ei ole paikalla.
Olen sanonut siitä isälle joskus ja kerran hän suuttuikin naiselle ja he meinasivat erota mutta sopivat riitansa.
Nyt tänään isäni sanoi autossa että he ovat äitipuolen kanssa miettineet vähän että jos meidän ei tarvisi enään siskon kanssa tulla niin usein käymään heillä. He asuvat naapurikaupungissa. Kuulemma olemme jo niin isoja tyttöjä ja meillä on omia menoja äitimme kaupungissa niin se olisi vaan meille muka hyväksi.
Oon varma että toi oli äitipuoleni idea koska hän ei tykkää meistä ja manipuloi isäni tollaseen.
Nyt sitten alan näkemään isääni entistä harvemmin ja oon niin surullinen koska hän mulle niin tärkee.
Myös ärsyttää se että isäni tienaa melko hyvin ja äitipuoleni ja hänen tytär saavat asua isäni siiven alla hienossa talossa meren. rannalla, syövät hyvin ja saavat kaiken haluamansa ja me siskon kanssa asumme vain yksinhuoltaja äitimme kanssa joka parhaimpansa mukaan yrittää antaa meille hyvän elämän. Vaikka ei hänkään kovin huonosti tienaa mutta välillä voi tehdä tiukkaa kahden lapsen, ja kahden koiran elättäminen omakotialon ylläpitäminen, lainat ja muut

Itkettää kun menetän näin isäni.
Ja olen 16-vuotia.

3

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs mamma

      Pidä vaan puolesi ja pyydä isältäsi että saatte käydä riittävän paljon..ethän ole aikuinen kuten ei siskosikaan..Kerro vaikka asia isällesi kirjeellä..:) Isänne varmasti rakastaa teitä yli kaiken.Äitipuolenne ei kyllä käyttäydy fiksun aikuisen tavoin mutta se ei ole teidän vikanne.Menkää vaikka joskus isänne kanssa yhdessä pienelle reissulle jossa äitipuoli ei olisi mukana..Sinun ei tarvitse murehtia tuossa iässä perheesi talousasioita.Voisitko käydä esim purkamassa sydäntäsi koulusi kuraattorille?(on vaitiolovelvollinen) Hyvää jatkoa sinulle nuori neitonen.,elämä tuo vielä vaikka miten mukavia asioita eteesi:)

      • .

        kiitos :) yritän puhua mut mun on tosi vaikee puhuu isälle jotenkin, kirje on hyvä idea :)


    • eras_pappa

      Moi,

      Olen ihan samoilla linjoilla erään mamman kanssa. Äitipuolenne käytös ei ole fiksua ja isänne varmasti rakastaa teitä enemmän kuin mitään muuta maailmassa. Teidän pitäisi vain pystyä jotenkin ilmaisemaan tunteenne hänelle, vaikka se vähän hankalaa saattaa ollakin. Kirje kuulostaa hienolta idealta.

      Pystyn jotenkin samaistumaan isänne rooliin, ja voin hyvinkin kuvitella olevani sellainen, jolle oman tyttären olisi vaikea tulla puhumaan tuollaisista asioista. Siitä huolimatta olisin todella iloinen, jos tyttäreni uskaltaisi suoraan, tai esim. kirjeellä ilmaista asian.
      Tyttärien ja isien voi välillä olla vähän hankala puhua joistain asioista, mutta olen aivan varma, että hän arvostaisi, jos ilmaisisit asian hänelle juuri noin kuin tänne kirjoitit ja kuten tunnet. Kuinka tärkeä hän sinulle on, ja että pelkäät menettäväsi hänet.

      Jaksamisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      77
      2325
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1801
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      170
      1689
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1412
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1408
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1281
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1158
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1094
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe