Lyhyt luteaalivaihe

Jonde

Hei! Olemme yrittäneet lasta vuoden (yksi lapsi on jo). Minulla on lyhyt luteaalivaihe, aina vain 8-9 päivää. Ovulaatiotestit käytössä ja niillä ovulaatio löytyy. Kierto on suht säännöllinen 32-38 päivää. Onko tuo luteaalivaihe liian lyhyt, voiko siihen itse mitenkään auttaa??? Mikä on normaali luteaalivaiheen pituus?

6

441

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aurisoi

      Täällä on sama ongelma! 8 päivää ovulaation jälkeen alkaa tuhruvuoto ja muuttuu kunnolliseksi kuukautisvuodoksi 11 päivää ovulaatiosta, onko sekin liian lyhyt aika? Lasketaanko tuo luteaalivaihe varsinaisesta vuotopäivästä vai tuhruttelupäivästä jo?

    • djiodvju

      Minulla myös sama ongelma, eikä sitä oteta missään tosissaan. Luteaalivaihe 9-10päivää ja ennen jo tiputtelee. Alkaa usko hiipumaan, kun kukaan lapsettomuuslääkäri ei ota sitä tosissaan.

      • djiodvju

        lisäys,meillä myös toista yritetty kohta kaksi vuotta. Clomit ei pidennä kierron loppua, ainoastaan aikaistaa ovista. Lugesteron auttaa pitämään vuodon poissa, mutta eihän se itse syytä poista. En ymmärrä, miksi näin selkeää häiriötä ei oikein oteta tosissaan. itkettää :(


    • vuotava nainen

      Täällä myös ilmoittautuu yksi asiasta kiinnostunut!
      Minulla tiputtelu alkaa jo päivä ovulaatiotestin jälkeen ja jatkuu taukoamatta kuukautisiin asti. Kunnon vuoto alkaa n. 7-10 päivää tiputtelun alkamisesta, kierto 21-27 päivää. Keltarauhashormonilääkkeillä ei mitään vaikutusta asiaan ja mitään polyyppeja yms. ei löydy. kilpirauhanenkin pitäisi olla kunnossa. Sukupuolitauteja ei ole, ne on testattu moneen kertaan. Clomifen kokeiltu myös, auttaa pitkittämään tiputtelun alkua 1 päivällä. Hormonikokeita on otettu useaan otteeseen, kaikki näyttää normaalilta. Kaikki vaan levittelevät käsiään ja kukaan ei tunnu enää keksivän miten jatkaa.

      Olisiko ehdotuksia mitä seuraavaksi voisi sulkea pois? Ottaa päähän kun kolme vuotta jo ollut näin. Lapsettomuus on ongelmana myös, eihän tällaisella kierrolla mikään raskaus ala kun puitteet sille on ihan rempallaan. Inssejä on nyt tehty 3, joka kerta kaikki näyttänyt hyvältä vielä inssissä ja kahden päivän päästä se lorina taas on alkanut. masentaa kun mikään ei auta ja kierron aikana on max 6 vuodotonta päivää. Olemme hoidoissa nimikkeellä selittämätön lapsettomuus, mutta en ymmärrä miten joku on keksinyt antaa tittelin selittämätön kun sanomattakin on selvää, että tällainen jatkuva tiputtelu ei ole normaalia ja varmasti on osasyy vähintään siihen ettei raskaus ole alkanut.

    • Onnentukka

      Täällä kans lapsettomuushoitoja ei olla aloitettu, mutta saman lyhyen luteaalivaiheen kanssa stressataan eli 7-8 päivää ovulaatiosta alkaa vuoto ensin tuhruna ja parin päivän päästä kunnolla :( Mitään lääkityksiä/hoitoja ei olla kokeiltu mutta yritystä 13 kk takana :( Onko mitään kotikonstia millä tuota luteaalivaihetta saa pidennettyä? Jotkut puhuu greippimehusta??

    • kaneli

      ITse olen kokeillut greippimehua, ei vaikuta yhtään tuhruvuotoon. Korkeintaan ovulaation aikoihin limojen määrään. Minullakin tuhruvuotoa ja liian lyhyt luteaali max 10 pv. Kaikki mahdollinen tutkittu(?, ainakin tämän paikkakunnan lääkärin mielestä), spermat kunnossa, lääkäri ei anna edes kokeilla klomeja,kun sen mielestä ovulaatio tapahtuu....tapahtuuhan se, mutta varmaan epäkypsästi ja loppukierrosta onkin kaikki pielessä.todella perseestä asua pienellä paikkakunnalla,kun lääkärit on mitä on. PItäisi matkustaa 300km,jos haluaisi saada oikeita asiantuntevia lääkäreitä. No ei ihan vielä jaksas lähteä siihen. Venhänalkioöljy on nyt testauksessa ja ubikinoni, saapa nähdä onko mitään apua loppukiertoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      53
      2567
    2. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      24
      2076
    3. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      54
      1928
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      132
      1726
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      132
      1434
    6. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      131
      1358
    7. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      18
      1184
    8. Tästä tiedämme että raamattu ON muutettu

      https://rivalnations.org/censored-bible/ Raamattusi on sensuroitu Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on
      Hindulaisuus
      454
      1153
    9. Olet tosi lapsellinen...

      Ja kiva harrastus tämä palstailu sulla. Lisää uskottavuutta ja luotettavuutta paljon. 🙄 Eipä sillä onneksi enää ole väl
      Ikävä
      44
      995
    10. Outoa toimintaa kaikkinensa

      Jotenkin sairashan se sinäkin olet.
      Ikävä
      29
      979
    Aihe