Hamsterit syö raakaa lihaa

Kamu

oon lukenu lemmikki -lehdestä, että hamsterille voi antaa raakaa lihaa. Olen antanut hamsterilleni raakaa lihaa, ja se pitää siitä!

12

3328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *NeNNuLi*

      Minä en uskalla antaa hamsulleni raakaa lihaa, emmehän me itsekkään syö sitä raakana, siitähän tulee varmaankin joku sairaus/vatsanväänteitä.
      Annan kyllä kypsennettyä jauhelihaa, jossa ei ole mitään mausteita yms.

      • Kamu

        lemmikit lehdessä (kun siellä on se hamsteri palsta missä voi kysyä kaikkea hamsterista)
        on kysytty sitä siis uusimmassa lemmikit lehdes, missä on sellanen siamilainenkissa kansikuvassa.
        kyllä ne sitä syö, ei hamstereille siitä tule mitään vaivaa, koska hamsterilla on kuitenkin erilainen elimistö kun meil ihmisillä!
        Kysy vaikka itse joltakin eläinlääkäriltä, niin kyllä hamstereille voi antaa raakaa jauhelihaa ja myös kypsää jauhelihaa (ei maustettu ainakaa paljoo)


      • vegata
        Kamu kirjoitti:

        lemmikit lehdessä (kun siellä on se hamsteri palsta missä voi kysyä kaikkea hamsterista)
        on kysytty sitä siis uusimmassa lemmikit lehdes, missä on sellanen siamilainenkissa kansikuvassa.
        kyllä ne sitä syö, ei hamstereille siitä tule mitään vaivaa, koska hamsterilla on kuitenkin erilainen elimistö kun meil ihmisillä!
        Kysy vaikka itse joltakin eläinlääkäriltä, niin kyllä hamstereille voi antaa raakaa jauhelihaa ja myös kypsää jauhelihaa (ei maustettu ainakaa paljoo)

        ei ihmiselle tule mitään tautia vaikka se syö raakaa lihaa! :D vai oletteko nähneet simpansseja grillaamassa ötököitä ja mahdollisesti lihaa? simpanssihan on lähes ihmisen tasolla. samoin hamsterit, luonnossa ne syövät lihat raakana, mutta minä annan usein kypsää lihaa, sillä jos hamsteri poskipussittaa lihaa, ja piilottaa jonnekkin, voi liha homehtua, ja sillon siitä voi saada tauteja.


      • Eiraakaapossua
        vegata kirjoitti:

        ei ihmiselle tule mitään tautia vaikka se syö raakaa lihaa! :D vai oletteko nähneet simpansseja grillaamassa ötököitä ja mahdollisesti lihaa? simpanssihan on lähes ihmisen tasolla. samoin hamsterit, luonnossa ne syövät lihat raakana, mutta minä annan usein kypsää lihaa, sillä jos hamsteri poskipussittaa lihaa, ja piilottaa jonnekkin, voi liha homehtua, ja sillon siitä voi saada tauteja.

        Raa´asta tai huonosti kypsennetystä porsaanlihasta voi tulla trikinoosi. Googleta.


    • hamsu

      olet ymmärtänyt väärin.Hamsteri ei ole mikään lihansyöjä.Sille riittää korkeintaan koiranraksut, parhaiten sille kelpaavat elävät jauhomadon toukat jota voi antaa pari kertaa viikossa.Hei! ei hamsteri mikään koira ole! Jos haluat tarjota hamsullesi jotain "raakana" niin käypä ostamassa eläinkaupasta rasiallinen näitä jauhomatoja siitä voit sitten aina antaa hamsulle niitä. Kesäisin voi myös antaa ulkoa esim. heinäsirkkoja. Luonnossakin hamsterit syövät hyönteisiä aina silloin tällöin kun niitä kiinni saavat. Se tuo lisää niiden ravintoon mutta silti hamsut pääasiassa kasvissyöjiä. Ne eivät ole samanlaisia kuin esim. rotat jotka sekasyöjiä.

      • teurastaja

        Hamstereiden käyttäytymisestä luonnossa ei tiedetä mitenkään järin paljon, mutta hamsterin suolisto ja ruuansulatuskanavat sulattavat kypsennetyn jauhelihan ja kalan, joten miksi en syöttäisi omilleni, onhan se erinomainen proteiinilisä ja kala sisältää tärkeät rasvat joita eivät matoset pidä sisällään. vaikka eivät hamsterit luonnossa kalasta. Todennäköisimmin syövät pääosin luonnossa matoja, ym. ötököitä, mutta jauheliha on hyvä kypsentää nimenomaan pilaantumisen ja mahdollisten bakteerien takia. Siksi me ihmisetki sitä paistelemme.


      • Petri

        Hamsterit nimenomaan ovat sekasyöjiä! Riittävä proteiininsaannin voi turvata esim. maitotaloustuotteilla, lihaisilla lastenruoilla, tai vaikkapa sillä jauhelihalla. Itse annan toisinaan hamsuilleni lihaa raakana, joskus kypsennettynä. Mitään sairauksia ei raa'asta ´lihasta ole tullut.

        Terveisin Pete ja 30 hamsteria


      • Heidi

        Parikyt vuotta kasvattanee hamsterikasvattajat itkevät juuri tällaisista jutuista verikyyneleitä...


    • Eläinrakas. <3

      Hamsterit ovat mutkattomia ruokittavia, jotka syövät melkein mitä vain. Voisi luulla, että nekin ovat kasvissyöjiä, mutta itse asiassa ne ovat kaikkiruokaisia.
      Kesyhamsterin valkuaisen tarpeen voit tyydyttää tarjoamalla maitoa (ei tietysti jääkaappikylmää!), raakaa tai keitettyä lihaa, vähärasvaista juustoa ja kananmunaa. Liha mielellään paistettuna, tai keitettynä.

      Koirankeksit ovat hamsterille mainiota nakerreltavaa. Pääosa ruoasta koostuu kuitenkin jyvistä (kaurasta, auringonkukansiemenistä ym.), täysrehupelleteistä sekä tuoreista hedelmistä ja vihanneksista, ei kuitenkaan ruohosta.
      Puolikas tai kokonainen kuivahiivatabletti kerran tai kahdesti viikossa on terveellinen lisä, joka ehkäisee pahamaineista "vesiripulia".

      • Pete

        Maitoa ei ensinnäkään suositella annettavaksi hamsterille. Lihaa voi tarjota raakana tai kypsänä, kuinka nyt tykkää omistaja ja hamsteri.

        Ja pääravintona edelleenkin toimii nimenomaan hamstereille suunniteltu siemensekoitus (harry hamster, supa hamster, crispy lux), lisänä tarjotaan monipuolisesti kasviksia, hedelmiä, lihaa, maitotuotteita, sekä erilaisia puuroja.

        Mistään vesiripulista en kyllä ole koskaan kuullutkaan...


      • Hamsut

        Saako hamsulle antaa kananluita? Kypsänä tai raakana?


    • Anonyymi

      Minä annan välillä toukkia tai kärpäsen. Se tykkää niistä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe