Lappiin polkupyörällä ?

7

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ärsyttää tuollanen

      Tuliko vahingossa väärälle palstalle, vai tyhmäkö olet?
      Siirrä sepustuksesi tuonne seuraa retkelle palstalle.

    • Hei

      Ei ole väärä palsta, mutta olen varmasti joskus tyhmä joka voi olla joskus ärsytykseksi.

      Luonto on vallan mainio paikka hakea pyöräilyseuraa, sillä haavi on oltava aika lailla leveä ja pyöräilijöitä tai sellaiseksi haluavia harvassa.

      Ajatuksena tässä on se että luonnosta kiinnostunut ihminen voi olla hyvinkin kiinnostunut pyöräilystä luonnon helmassa.

      yst. jari

    • ei kiinnosta

      Samaa mieltä siinä että, tuollainen seuranhaku tällä palstalla on täysin asiaton, koska tuolle on omakin palsta.
      Mene sinne vonkumaan seuraa itsellesi.

      • Hei

        Otatko liian suuren taakan ?

        Olen sielläkin kyllä.

        Ole huoleti vaan, ja ole ihan omissa huolissasi.
        Minun huoleni on seuran haku reissulle.

        Pitää etsiä murheita jostakin muualta kuin minun yhdestä teksistä täällä.

        Jos niitä on minulla tusina peräkkäin, voi siinä olla jo jotakin kiusallista.

        yst.t. jari


    • Hyvä Jarlau.
      Kyllä mielestäni voi täälläkin kysäistä retkiseuraa,jos kerran on laajalla haavilla tarkoitus pyytää.....
      Itsekkin suunnittelen taas pitkästä aikaa pyöräretkeä ensi kesäksi,mutta etelämmäksi kuin sinä.
      Luonto on aika lähellä pyöräillessään retkivarusteissa.
      Liiankin lähellä.
      Näkee autoilijoiden tappamat/vammauttamat eläimet tienvierillä liiankin hyvin...

    • jarlau

      Hei ja kiitos

      Matkapyöräily on siitä mukava harrastus että talvellakin on kiva tehdä virtuaalimatkoja koneella. Googlen kartat ovat hyvä apuväline.

      Lappiin on meno ollut suunnitteilla vasta kesällä 2013 koska hankin uuden kevyemmän pyörän keväällä 2013. Pyöräni ei ole kuin yhden kesän ajettu, mutta teräsrunkoinen. Painaa kuin synti.

      Selvä reittisuunnitelma missä kotona koneella voi käydä kaupungin tai kunnan sivuilla ja katsella valmiiksi sellaiset paikat missä käy. Pyöräilyssä ei ole aikaa hukattavaksi mutta hosuminen ei ole lomaa. Juuri oli mielessä äsken kun heräsin virtuaalimatka keskisuomeen. Hajoittelen mäkiä siellä tänä kesänä, ja mietin miltä tuntuisi sitten polkea Norjan vuoristossa jäämerellä, siinä olisi todellista pyöräilijän taikaa.

      Kännykällä pääsee nettiin ja tablettikin on mukana ollut, mutta mahdollisimman paljon kotona valmis suunnitelma paperille niin ei tarvitse käyttää paljon aikaa tietojen hankintaan matkalla ja kännykällä tarvitsee katsoa vain säätä.

      Talven aikana olen hankkinut kevyemmät varusteet. Kaikkia on voi sanoa kuusin kappalein. Olen rationalisoinut keventämällä vuosien mittaan ja vieläkin keveni ja kaikki tuli nyt vedenpitäväksi etten tarvitse ainuttakaan sadesjuojaa matkaan.

      Minä toivon mahdollisimman paljon pyöräilijän vuosia, mutta 54 vuotta tulee jo elokuussa. Siksi olen ajatellut että kaikkein vaativimmat matkat pitää tehdä 60 vuotispäivänä viimeinen. Eli tommoset mäkisimmät paikat. Polveani pelästyin, toinen polvi on hiukan hankala joskus, mutta pyörälyssä se ei haittaa vielä ja viime syksynä juoksin sillä tunnin lenkkejä täysin oireetta. Keski-ikä ilmoittaa akillen kantapäät mikä sitten on vanhempana riesana. Mutta keski-iässä yhden ja toisen polvet sanovat ettei enää jalkapalloa yms eikä juoksulenkkejä, että pyöräily, hiihto, uinti, kävely sopii vielä ja ettei ole enää 20-30 vuotias kuitenkaan vaikka mitä tekisi. Keski-iän kestävyysliikuntakunto merkitsee tilastollisesti, siis tilastollisesti elinvuosia. Sydän on vahva, pulssini voi olla 41/42 krr/min levossa johtuen runsaasta liikunnasta. Eli sydän puoltaa vaikka Norjan vuoristoa, kunhan huolehtii hapenottokyvystä että on tarpeeksi hyvässä fyysisessä kunnossa. Pitää siis päästä hyvin lenkille ennen matkaa.

      Suomenkin puolella on mäkiä, mutta on laskuakin, eikä Suomen lappi ole vuoristoa kuin paikoittain.

      Kiitos aamurupattelusta.

      yst. jari

    • höpön höpön

      Suomen Lapissa ei ole vuoristoa lainkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1405
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1127
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      957
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      857
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      79
      807
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      733
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      723
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe