Lappiin polkupyörällä ?

7

305

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ärsyttää tuollanen

Tuliko vahingossa väärälle palstalle, vai tyhmäkö olet?
      Siirrä sepustuksesi tuonne seuraa retkelle palstalle.

• Hei

Ei ole väärä palsta, mutta olen varmasti joskus tyhmä joka voi olla joskus ärsytykseksi.

Luonto on vallan mainio paikka hakea pyöräilyseuraa, sillä haavi on oltava aika lailla leveä ja pyöräilijöitä tai sellaiseksi haluavia harvassa.

Ajatuksena tässä on se että luonnosta kiinnostunut ihminen voi olla hyvinkin kiinnostunut pyöräilystä luonnon helmassa.

yst. jari

• ei kiinnosta

Samaa mieltä siinä että, tuollainen seuranhaku tällä palstalla on täysin asiaton, koska tuolle on omakin palsta.
      Mene sinne vonkumaan seuraa itsellesi.

• Hei

Otatko liian suuren taakan ?

Olen sielläkin kyllä.

Ole huoleti vaan, ja ole ihan omissa huolissasi.
        Minun huoleni on seuran haku reissulle.

Pitää etsiä murheita jostakin muualta kuin minun yhdestä teksistä täällä.

Jos niitä on minulla tusina peräkkäin, voi siinä olla jo jotakin kiusallista.

yst.t. jari

• Hyvä Jarlau.
      Kyllä mielestäni voi täälläkin kysäistä retkiseuraa,jos kerran on laajalla haavilla tarkoitus pyytää.....
      Itsekkin suunnittelen taas pitkästä aikaa pyöräretkeä ensi kesäksi,mutta etelämmäksi kuin sinä.
      Luonto on aika lähellä pyöräillessään retkivarusteissa.
      Liiankin lähellä.
      Näkee autoilijoiden tappamat/vammauttamat eläimet tienvierillä liiankin hyvin...

• Hei ja kiitos

Matkapyöräily on siitä mukava harrastus että talvellakin on kiva tehdä virtuaalimatkoja koneella. Googlen kartat ovat hyvä apuväline.

Lappiin on meno ollut suunnitteilla vasta kesällä 2013 koska hankin uuden kevyemmän pyörän keväällä 2013. Pyöräni ei ole kuin yhden kesän ajettu, mutta teräsrunkoinen. Painaa kuin synti.

Selvä reittisuunnitelma missä kotona koneella voi käydä kaupungin tai kunnan sivuilla ja katsella valmiiksi sellaiset paikat missä käy. Pyöräilyssä ei ole aikaa hukattavaksi mutta hosuminen ei ole lomaa. Juuri oli mielessä äsken kun heräsin virtuaalimatka keskisuomeen. Hajoittelen mäkiä siellä tänä kesänä, ja mietin miltä tuntuisi sitten polkea Norjan vuoristossa jäämerellä, siinä olisi todellista pyöräilijän taikaa.

Kännykällä pääsee nettiin ja tablettikin on mukana ollut, mutta mahdollisimman paljon kotona valmis suunnitelma paperille niin ei tarvitse käyttää paljon aikaa tietojen hankintaan matkalla ja kännykällä tarvitsee katsoa vain säätä.

Talven aikana olen hankkinut kevyemmät varusteet. Kaikkia on voi sanoa kuusin kappalein. Olen rationalisoinut keventämällä vuosien mittaan ja vieläkin keveni ja kaikki tuli nyt vedenpitäväksi etten tarvitse ainuttakaan sadesjuojaa matkaan.

Minä toivon mahdollisimman paljon pyöräilijän vuosia, mutta 54 vuotta tulee jo elokuussa. Siksi olen ajatellut että kaikkein vaativimmat matkat pitää tehdä 60 vuotispäivänä viimeinen. Eli tommoset mäkisimmät paikat. Polveani pelästyin, toinen polvi on hiukan hankala joskus, mutta pyörälyssä se ei haittaa vielä ja viime syksynä juoksin sillä tunnin lenkkejä täysin oireetta. Keski-ikä ilmoittaa akillen kantapäät mikä sitten on vanhempana riesana. Mutta keski-iässä yhden ja toisen polvet sanovat ettei enää jalkapalloa yms eikä juoksulenkkejä, että pyöräily, hiihto, uinti, kävely sopii vielä ja ettei ole enää 20-30 vuotias kuitenkaan vaikka mitä tekisi. Keski-iän kestävyysliikuntakunto merkitsee tilastollisesti, siis tilastollisesti elinvuosia. Sydän on vahva, pulssini voi olla 41/42 krr/min levossa johtuen runsaasta liikunnasta. Eli sydän puoltaa vaikka Norjan vuoristoa, kunhan huolehtii hapenottokyvystä että on tarpeeksi hyvässä fyysisessä kunnossa. Pitää siis päästä hyvin lenkille ennen matkaa.

Suomenkin puolella on mäkiä, mutta on laskuakin, eikä Suomen lappi ole vuoristoa kuin paikoittain.

Kiitos aamurupattelusta.

yst. jari

• höpön höpön

Suomen Lapissa ei ole vuoristoa lainkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1371
    2. 67
      1315
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1251
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1245
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      999
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      933
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      89
      886
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      871
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      801
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      696
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      666
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      663
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      612
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      586
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      574
    Aihe