kannattaako ostaa?
minkä pituiselle lapselle on jäänyt pieneksi,eli käyttöaikakokemuksia?
Olisiko jokin muu merkki parempi turvakaukalo?
Brio primo ja Britax baby-safe kuulemma jäävät nopeasti pieniksi.
maxi-cosi cabriofix turvakaukalo-kokemuksia???
7
6497
Vastaukset
- .....
Meillä oli maxi-cosi ja jo ennen vuoden ikää jäi pieneksi.. Ja vaikka olisi lapsi vielä kaukaloon mahtunutkin, niin ei olisi viihtynyt.
Tuttavallani on Gracon kaukalo ja vuoden ikää lähestyessä ei lapsi enää mahtunut kaukaloon.. Ja sama juttu oli viihtymisen kanssa..
Eli vaikka lapsi mahtuisikin kaukaloon, ei välttämättä viihdy siinä kuitenkaan, koska on makuuasennossa..
Itse meinasin kakkoselle ostaa Brion tai Britaxin kaukalon. Brion primo olisi hyvä, koska se on kevyt kantaa.. Mutta Britaxeihin taas on paremmat matkarattaat.. - ^^^^^^
Cybex Atonia on ainakin testeissä mm. autoliitto, kehuttu tilavaksi. Cybex sopii moniin matkarattaisiin ja vaunuihin adapetereilla ja on kevyt kantaa.
- Fjfhfb
Meillä on maxi-cosin pebble ja on tilavampi kuin esim cabrio fix tai britax. Alkuun tyttö ei oikein viihtynyt siinä mutta nyt viihtyy jo paremmin, ikää 7 kk.näin talvella eivoi laittaa tytölle autoon toppapukua kun vyöt ei mene kiinni. Meillä tyttö on siis vähän tanakampi :). Mutta voin suositella. Meillä on gessleinin vaunut ja gessleinin matkarattaat joihin saa ko.kaukalon kiinni. Suosittelen.
- :)
Lapsi ei yleensäkään viihdy enää vuoden ikäisenä kaukalossa ja miksi vuoden ikäistä tai vähän alle edes pitäisi kaukalossa pitää? Lapsi kuitenkin yleensä alkaa opettelemaan istumista jo puolesta vuodesta, joten on varmasti keljua maata vauvakaukalossa vielä vajaan vuoden iässä. Itse olen kokenut hyväksi Maxi cosin cabriofixin ja britaxin baby safe kaukalon, kaukalot oli sisaruksilla käytössä ja kulkivat normikäyrillä (pituus&paino). Vajaan vuoden iässä siirtyivät sitten BeSafen isompaan istuimeen. Talvisin toki vyöt tuntuu lyhyemmiltä (varmaan kaikissa kaukaloissa) kun vaatetta on reilusti, mutta vyöt tulisikin laittaa napakasti. Moni laittaa kaukalon vyöt liian löysälle luullen, että vyöt puristaa vauvaa. Brion primo taitaa olla aika pieni kooltaan, toki silloin myös on varmasti kevyempi. Siihen ei varmaan pituuden puolesta kovin kauan mahdu. Itse tykkäsin enemmän cabriofix kaukalosta, koska siinä on kolmepistevyöt, talvivaatteissa vyöt oli helpompi laittaa, kun ei kiristäneet sivuilta.
- aloittaja##
Tarkoitin sitä, ettei kaukalo jäisi pieneksi lapsen ollessa 4-5kk.
Taisi olla Akta grago logico s-kaukalo, missä jäi pieneksi 4kk:n iässä eräällä. - bjaton
Kaukaloissahan on pääasia et menis sinne 9kk asti. Gracosta oon palstoilta lukenu et pieneks jäis vaikka ulkomitat on valtavat. Briossa kuulemma mahtuu nykyään pidempään kuin vanhemmissa malleissa. Vyöt(?) jäivät ennen lyhkäsiksi, mutta vaikuttaahan se toppavaatekausikin siihen. Itse päädyin Cybexin atoniin ja matkarattaiksi babyjoggerit.
- Lillukka
Riippuu varmaan ihan lapsesta..meillä oli käytössä 14kk pojan pienestä koosta johtuen. Todella hyvä kaukalo, suosittelen lämpimästi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 813181
- 922895
- 532152
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201605Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61379- 151369
- 191344
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131321Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein141307Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351275