Lattia täynnä niistopaperia..

-30v äijä-

Näkisittepä mun lattian :) Roskakori täynnä niistettyä paperia, sen ympärillä pitkin lattiaa wc paperia kasoittain joihin niistän.
Mulla on koko ajan nuha... ollut aina syksystä lopputalveen, aina kun kuuma kesä välttää. Yöllä pidän wc rullaa sängyssä. ei ole aikoihin enää viitsinyt viedä niistettyä paperia erikseen roskakoriin koska lähes heti kun olen niistänyt, tuntuu nenässä taas kimaa ja on pakko niistä. Se on henkisestikin aika ärsyttävää.
Joskus lievää kutinaa saattaa tuntua sieraimissa mutta enemmänkin nenäni on yliherkkä esim. heti kun menee ulos talvella niin se alkaa vuotaa, kaupassa ja kotona, kaikkialla.... paitsi kuumassa vaikkapa saunassa ei mitään. Se onkin paras paikka rentoutua.
Aamuisin on joskus nielu karhean tuntuinen ja joskus lievästi arkakin Se taas helpottaa päivän mittaan mutta nuha jää.
Minulla ei ole autoa ja joudun joka päivä liikkumaan skootterilla talvet ja kesät, olen epäillyt sen aiheuttavan jatkuvaa flunssaa tms. vaikka ei minulla ole edes kuumetta ollut koko vuotena, vain nuhaa.

Sairastan myös refluksia, mutta oireet on pysyneet lähes poissa Somacin avulla enkä ole enää edes sitä aina ottanut. Refluksia esiintyi vain öisin kun nukuin. Keuhkoihini tai ruokatorveen nousi mahanesteet ja niitä sai rykiä pois muuten tuntui että tukehtuu... samalla henkeä tietysti ahdisti.

Nykyään herään myös siihen että henkeni salpaantuu . Sitä ei huomaa kun hengittää maatessaan hiljaa, mutta kun vetäisee syvään henkeä niin tuntuu jopa lievää kipua jossain keuhkon ylä-osassa tai kaulan alaosassa.. vaikea selittää mutta ikäänkuin siellä olis tulehdus... limaahan siellä ainakin on, koska huomaan vuoteessa että hengitykseni rohisee ulos suuntaan ja semmosta pihinää tms. jos tarkkaan kuuntelee.. eli siellä on limaa joka ei heti irtoa.
Se taas sitten irtoaa kun on hereillä.. silloin on nuha pää-asiallinen oire.
Joskus myös istuessa tuolilla tuo henki salpaantuu oudosti, tuntuu ahtaalta rinnassa ja syvään henkeä vedettäessä sisään alkaa yskittää.

Meillä on perheessä 2 kissaa, toinen näistä on oikea karvapommi, valkoista karvaa on kaikki täynnä verkkahousuista villapaitoihin... ärsyttävää omasta mielestäni enkä pidä edes koko elukasta mutta se onkin vaimon, ei minun.
Toinen kissa on vielä nuori, mutta siitä ei irtoa karvaa kovin ihmeesti.

Mulla on ihan rutiinia tää että lattia täytyy aina päivän sisään niistopaperista kun on siivottu. Niistää täytyy koko ajan.. jos en niistelisi, niin olo olisi sen mukainenkin :)

Olen saamassa kohta ajokortin ja auton. Voi olla, että se helpottaa jonkin verran kun ei tarvi enää vilustuttaa itseään.. en usko silti että kaikki tuo niiskuttelu yms. olisi vain siitä kiinni että ajaa skootterilla pitkin talvea..

En ole vielä käynyt allergiatesteissä. Pef mittaus tehtiin ja arvot oli normaalit.
Harrastan urheilua ja siinä ei ole mitään ongelmaa, silloin oireet ovat poissa eikä niitä edes muista. Kunto on hyvä.

3

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kitsy

      Kissat pois niin tilanne taatusti tulee muuttumaan! ! !

      Ei tarvitse olla, kuin eläin allergia tuossa kysessä!

      Itse olen astmaatikko, mutta en allerginen millekkään eläimelle..

    • Bloob

      No siivoa nii ehkä vois auttaa asiaa.

    • Hillevi

      Minä olen sairastanut noin 20 vuotiaasta kuulemma vasomotorista nuhaa ja nyt ikää jo 55. Parisen vuotta sitten tämä nuha sitten rupesi jonkun antibioottikuurin jälkeen pahenemaan - juu uskokaa vain. Olen käynyt erikoiskorva/kurkku/nenä lääkäreillä ja mitään elimellistä vikaa nenästä ei ole katsomalla ja röntgenillä löytynyt.

      Olen kokeillut kaikki mahdolliset nuhalääkkeet joita lääkärit ovat keksineet määrätä - kortisoonia sisältävät ja allergista nuhaa poistavat sumutteet ja myös pillereitä. Mikään ei ole tähän mennessä tehonnut. Joulukuun 2011 alussa alkoi jumalaton päänsärky ja kesti kolme viikkoa. Kävin lääkärissä heti sen kestettyä vajaan viikon - ei mitään kokeissa ja uudelleen taas ja silloin löytyi tulehdus. Söin pari kuuria jouluna ja hiukan helpotti mutta nuha jatkui.Maaliskuun lopussa se muuttui sakeammaksi ja pärskin ja niistelin koko pääsiäisen kun oltiin mökillä enkä jaksanut siellä mennä lääkäriin. Sitten meni ja annettiin antibioottia.

      Helpotti se jonkin verran, mutta vieläkin tulee valkoista ja valuu nieluun. Menin taas samalle lääkärille jolta sitten yllättäen - taas uusia allergialääkkeitä. Nyt sitten jos ne eivät auta, niin taas kuulemma erikoisnen/kurkku/korvalääkärille.

      Rupeaa nimittäin menemään hermot. Tässä oli alkuperäisellä kirjoittajalla refluksioire. Se kuulemma voi aiheuttaa jatkuvaa nuhaa ja poskiontelovaivaa, joten kipin kapin leikkauttamaan se "läppä".

      Minullekkin on arveltu tuota, mutta minulla ei kyllä närästä eikä tule yöllä mitään makua suuhun. Astma on kyllä jonka on arveltu johtuvan tästä jatkuvasta ke¤#¤#¤#een nuhasta.

      Kävin täällä googlettamassa ja löysin Fess-leikkausen, eli sillä leikataan nenän "välilevyjä" ja suurennetaan onteloita.

      Työterveyslääkärin kanssa on ollut puhetta että tuollainen leikkaus voisi olla kyllä tarpeeseen, mutta sitä ennen kait lisää tutkimuksia.

      Minulta on tutkittu kaikki yleisimmät allergiat enkä ole siis millekkään puulle, pölylle tai eläimelle mutta NUHA vain JATKUUUUU

      Kannattaisi kyllä nuo nuhapaperit heittää roskiin, sillä ohjeena on ettei sillä samalla saa niistää toista kertaa sillä sillä voi kierrättää taudin uudelleen takaisin.

      Toivottavasti olosi on helpottanut tai tämä minun kirjoitukseni. Minulla siis alkaa mennä hermot nuhan kestettyä VASTA 35 vuotta :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      2284
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2147
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe