Onko olemasaa ohjeistusta tai vastaavaa millä perusteella työterveyslääkäri voi 'pakottaa' saapumaan vastaanotolle oikein kunnollisen vatsataudin vallitessa. Asianomaisen kertoessa että hän oksentelee ja että joutuiu talvipakkasella tulemaan kolmen vartin matkan bussilla ja kävellen ohjeeksi annetaan että 'ota oksennuspussi mukaan'.
Sivusta seuraavana tilanne vaikuttaa paremminkin työpaikakiusaamiselle kuin asialliselle työterveyshuollolle. Kysymys oikeastaan kuuluu missä on präntätty työterveyslääkärin oikeus vaatia sairasta matkustamaan samoin kuin muiden lääkärintodistusten hylkäämisellä uhkaaminen. Käsittääkseni laillistettu lääkäri kirjoittaa virkavelvollisuudella sairaspoissaolotodistukset joten miten ylipäätään on mahdollista että jokin toinen ja vielä työnantajaan sidoksissa oleva voi 'mitätöidä' juridisen asiakirjan? Tasapuolisen ja oikeudenmukaisen kohtelun saaminen on selvästikin vähintään kyseenalaista.
Vatsataudissa bussilla työterveyslääkärille?
Sappi kiehuu
0
150
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712963
- 462564
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322225- 792138
- 951956
- 321702
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil191195