Hihnassa kulkeminen

Rattaatko alle

Chihuni on alkanut temppuilemaan ulkoillessa, ikää hänellä n 9kk. Ei suostu kävelemään kunnolla, kulkee jäljessä, lähtee menemään eri suuntaan, kävelee todella hitaasti.. Olen nähnyt tässä lähimaastossa muitakin pikkukoiria ulkoilemassa suhteellisen kelvollisesti vaikka kelit eivät ole tällä hetkellä parhaat mahdolliset. En tosiaan tiedä johtuuko tämä vetkuttelu kelistä vai mistä. Mutta inhottavaa on vetää/nykiä perässä pientä otusta koko lenkin verran. Kotiinpäin menee hieman sujuvammin sentäs. Onko muilla ollut samaa ongelmaa ja onko ratkaisua löytynyt?

5

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • japanesechin

Moi, toiset koiran eivät vain voi sietää kuraa jne. Kyllä se siitä, kun vedät perässä vaan, tai sitten koira on aikaisemmin kokenut siellä jotain hämmentävää, ja sitä voi vähän jännittää. :) Rohkaise nameilla ymsyms.

• aerrrrrfzsz

"Kyllä se siitä, kun vedät perässä vaan"

Eipä tuo nyt jokaiseen yksilöön tepsi, minulla myös kääpiörotu joka ei suostu kävelemään näillä keleillä ja jos ryhtyisin repimään perässä, anturat kuluisivat puhki. Jos ei kulje niin ei kulje, ennemmin namin perässä kuin että repii asfalttia vasten.

Olen tyytyväinen jos edes joskus kulkee koko lenkin niin ettei tarvitse kantaa.

• tossut

Kokeile sukkia/tossuja. Meidän hienohelma kun on kulkenut koko talven tossut jalassa niin kaikki hiekoituskivet tekee kipeää ja vielä sulamaton jää. Ilman tossuja ei meinaa kävellä, kulkee ihan normaalisti kun laitan tossut jalkaan, ei tunnu haittaavan edes se että tossut on läpimärät.

• laiskatipsu

meidän entinen tiibetinspanieli teki tuota ympäri vuoden. kyllä se pienet pissatukset käveli ihan kunnolla, mutta vähänkin pidemmät lenkit oli hirveää tappelua. tuntui, että ihmiset ajattelee eläinrääkkääjäksi kun väkisin koiraa piti kiskoa perässä. pakkohan sitä oli kuitenkin lenkillä käyttää, että yleiskunto pysyisi hyvänä. nyt tämä taistelija on jo taivaassa ja nykyisen koirani kanssa ei todellakaan ole samanlaista ongelmaa. eiväthän kaikki ihmisetkään innostu liikunnasta, ehkä koirissakin on samanlaisia laiskureita!

• reippaastii

Meillä toinen chihu kulkee nätisti vierellä ja toinen vetää vähän liikaakin ekalla lenkillä ,mutta toisel menee jo yhtä nätisti ku toinenki. En tiiä mistä tuo johtuu, iästä varmaankin ehkä kannattaisi vähentää lenkkejä? ei pari lenkkiä pois haittaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      68
      4715
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      169
      3633
    3. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      166
      3130
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      71
      3078
    5. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      50
      2771
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1933
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1861
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1666
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      174
      1650
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      42
      1362
    Aihe