Hihnassa kulkeminen

Rattaatko alle

Chihuni on alkanut temppuilemaan ulkoillessa, ikää hänellä n 9kk. Ei suostu kävelemään kunnolla, kulkee jäljessä, lähtee menemään eri suuntaan, kävelee todella hitaasti.. Olen nähnyt tässä lähimaastossa muitakin pikkukoiria ulkoilemassa suhteellisen kelvollisesti vaikka kelit eivät ole tällä hetkellä parhaat mahdolliset. En tosiaan tiedä johtuuko tämä vetkuttelu kelistä vai mistä. Mutta inhottavaa on vetää/nykiä perässä pientä otusta koko lenkin verran. Kotiinpäin menee hieman sujuvammin sentäs. Onko muilla ollut samaa ongelmaa ja onko ratkaisua löytynyt?

5

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • japanesechin

      Moi, toiset koiran eivät vain voi sietää kuraa jne. Kyllä se siitä, kun vedät perässä vaan, tai sitten koira on aikaisemmin kokenut siellä jotain hämmentävää, ja sitä voi vähän jännittää. :) Rohkaise nameilla ymsyms.

      • aerrrrrfzsz

        "Kyllä se siitä, kun vedät perässä vaan"

        Eipä tuo nyt jokaiseen yksilöön tepsi, minulla myös kääpiörotu joka ei suostu kävelemään näillä keleillä ja jos ryhtyisin repimään perässä, anturat kuluisivat puhki. Jos ei kulje niin ei kulje, ennemmin namin perässä kuin että repii asfalttia vasten.

        Olen tyytyväinen jos edes joskus kulkee koko lenkin niin ettei tarvitse kantaa.


    • tossut

      Kokeile sukkia/tossuja. Meidän hienohelma kun on kulkenut koko talven tossut jalassa niin kaikki hiekoituskivet tekee kipeää ja vielä sulamaton jää. Ilman tossuja ei meinaa kävellä, kulkee ihan normaalisti kun laitan tossut jalkaan, ei tunnu haittaavan edes se että tossut on läpimärät.

    • laiskatipsu

      meidän entinen tiibetinspanieli teki tuota ympäri vuoden. kyllä se pienet pissatukset käveli ihan kunnolla, mutta vähänkin pidemmät lenkit oli hirveää tappelua. tuntui, että ihmiset ajattelee eläinrääkkääjäksi kun väkisin koiraa piti kiskoa perässä. pakkohan sitä oli kuitenkin lenkillä käyttää, että yleiskunto pysyisi hyvänä. nyt tämä taistelija on jo taivaassa ja nykyisen koirani kanssa ei todellakaan ole samanlaista ongelmaa. eiväthän kaikki ihmisetkään innostu liikunnasta, ehkä koirissakin on samanlaisia laiskureita!

    • reippaastii

      Meillä toinen chihu kulkee nätisti vierellä ja toinen vetää vähän liikaakin ekalla lenkillä ,mutta toisel menee jo yhtä nätisti ku toinenki. En tiiä mistä tuo johtuu, iästä varmaankin ehkä kannattaisi vähentää lenkkejä? ei pari lenkkiä pois haittaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5949
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1795
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe