Hihnassa kulkeminen

Rattaatko alle

Chihuni on alkanut temppuilemaan ulkoillessa, ikää hänellä n 9kk. Ei suostu kävelemään kunnolla, kulkee jäljessä, lähtee menemään eri suuntaan, kävelee todella hitaasti.. Olen nähnyt tässä lähimaastossa muitakin pikkukoiria ulkoilemassa suhteellisen kelvollisesti vaikka kelit eivät ole tällä hetkellä parhaat mahdolliset. En tosiaan tiedä johtuuko tämä vetkuttelu kelistä vai mistä. Mutta inhottavaa on vetää/nykiä perässä pientä otusta koko lenkin verran. Kotiinpäin menee hieman sujuvammin sentäs. Onko muilla ollut samaa ongelmaa ja onko ratkaisua löytynyt?

5

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • japanesechin

Moi, toiset koiran eivät vain voi sietää kuraa jne. Kyllä se siitä, kun vedät perässä vaan, tai sitten koira on aikaisemmin kokenut siellä jotain hämmentävää, ja sitä voi vähän jännittää. :) Rohkaise nameilla ymsyms.

• aerrrrrfzsz

"Kyllä se siitä, kun vedät perässä vaan"

Eipä tuo nyt jokaiseen yksilöön tepsi, minulla myös kääpiörotu joka ei suostu kävelemään näillä keleillä ja jos ryhtyisin repimään perässä, anturat kuluisivat puhki. Jos ei kulje niin ei kulje, ennemmin namin perässä kuin että repii asfalttia vasten.

Olen tyytyväinen jos edes joskus kulkee koko lenkin niin ettei tarvitse kantaa.

• tossut

Kokeile sukkia/tossuja. Meidän hienohelma kun on kulkenut koko talven tossut jalassa niin kaikki hiekoituskivet tekee kipeää ja vielä sulamaton jää. Ilman tossuja ei meinaa kävellä, kulkee ihan normaalisti kun laitan tossut jalkaan, ei tunnu haittaavan edes se että tossut on läpimärät.

• laiskatipsu

meidän entinen tiibetinspanieli teki tuota ympäri vuoden. kyllä se pienet pissatukset käveli ihan kunnolla, mutta vähänkin pidemmät lenkit oli hirveää tappelua. tuntui, että ihmiset ajattelee eläinrääkkääjäksi kun väkisin koiraa piti kiskoa perässä. pakkohan sitä oli kuitenkin lenkillä käyttää, että yleiskunto pysyisi hyvänä. nyt tämä taistelija on jo taivaassa ja nykyisen koirani kanssa ei todellakaan ole samanlaista ongelmaa. eiväthän kaikki ihmisetkään innostu liikunnasta, ehkä koirissakin on samanlaisia laiskureita!

• reippaastii

Meillä toinen chihu kulkee nätisti vierellä ja toinen vetää vähän liikaakin ekalla lenkillä ,mutta toisel menee jo yhtä nätisti ku toinenki. En tiiä mistä tuo johtuu, iästä varmaankin ehkä kannattaisi vähentää lenkkejä? ei pari lenkkiä pois haittaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      80
      3432
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      4
      1404
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      4
      1191
    4. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      26
      1126
    5. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      70
      832
    6. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      47
      806
    7. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      60
      754
    8. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      45
      749
    9. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      32
      742
    10. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      4
      697
    Aihe