Hei! Etsiskelen verhoja, jotka pimentäisivät makuuhuoneen täysin. Olen tähän asti käyttänyt rullaverhoja, mutta ne päästävät valoa läpi ja huoneeseen tulee vain hämärä. Kaiken lisäksi ne päästävät sivuista valoa, joten en voi nukkua etenkään kesäisin, ellen laita peittoa rullaverhon päälle. Olisi kiva saada vinkkiä hyvistä täysin pimentävistä verhoista, jotka eivät päästäisi valoa ollenkaan läpi ja makuuhuoneesta tulisi säkkipimeä.
Täysin pimentävät verhot netistä
9
15809
Vastaukset
- Näin täällä
Minulla on pimentävä rullaverho ja tavalliset verhotankoon ripustettavat, lagttiaan asti ulottuvat pimennysverhot, joiden kanssa samassa tangossa ja samoissa klipseissä on pellavaverhot. Yöksi nostan pimennysverhojen alaosan ikkunalaudalle ja asettelen sen niin, ettei mistään pilkota valoa. Pellavaverho jää paikalleen eikä vähän omituisen näköinen asetelma sen takana näy ollenkaan. Olen kokeillut monenlaista ratkaisua, mutta tämä on se, joka toimii.
- Onhan niitä..
Ainakin Kodin Ykkösessä (ja kai myös Anttilassa, koska niissä on yleensä samaa) on ollut metritavarana 140 cm leveätä yksiväristä pimentävää kangasta kahdeksaa eri väriä 9,90€ metri. Minä ostin tätä ja päällystin ne mieleisilläni "tavallisilla" verhoilla - kuosiin kudottua jakardikangasta, jotka vuoraamattomina näyttävät valoa vasten rumalta sotkulta, pimennyskangas taustalla todella upeilta ja nukkuminenkin on ihanaa pimeässä huoneessa.
Näyttää olevan valmiina verhoinakin:
http://www.kodin1.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=683383&storeId=3444&catalogId=3444&shopId=3050000&compartmentId=3050300&categoryId=3050302
Myös Hobby Hallissa on ollut valmiina verhoina. (Yksivärisiä.)
Luultavasti pimennyskangasta on myös Eurokankaassa ja kaikissa kangaskaupoissa.
Itse olen etsiskellyt netistä ulkomailtakin, lähinnä USA:sta, jossa näitä on todella hienojakin kuviollisia ja työstettyjä, myös kappoja, joista voi olla hyötyä, jos valoa pääsee ikkunan yläosasta sisään. Sehän näissä pimennysverhoissa on ärsyttävää, että pienikin jostain raosta sisään pääsevä valo alkaa häiritä.. - valosta kärsivä
Kiitoksia hyvistä vinkeistä! Tänä vuonna tulee varmasti nukuttua oimeässä makuuhuoneessa kesällä!
- Pimennys
Minulla makkarissa kolme pimennysverhoa verhokiskossa, jotta koko ikkunaseinä peittyy. Olen lisäksi laittanut suoran kapan pimennyskankaasta takiaisnauhalla verholaudan päälle (tarralla kiinnittyvä karkea osa verholaudan yläreunaan ja toinen osa ommellaan kappaan, hyvin pysyy), jottei yläreunastakaan pääse valoa.
- Tyrmistynyt asiakas!
Kommentti kaihdinliikkeestä! Tilasin pimentävät rullaverhot Tampereelta Kaihdin Sammosta, oli aikas kalliit lev. 130sm ja 100 euroa kappale, menin hakemaan niitä ja kysäisin että oliko tämä viimeinen hinta niin myyjä kommentoi että jos kaikille alennuksia annetaan ei tämä liike tässä olisi. Okei tyydyin hintaan ja maksoin kortilla, myyjä otti korttini ja laittoi koneeseen maksun debit puolelle, sanoin että haluan maksaa credit puolella, hän kommentoi ettäse on nyt siellä depit puolella että ala vaan näpytellä tunnuslukujasi. Oli niin tyrmistynyt hänen käytöksestää että en ymmärtänyt perua maksua. Sitten hän vielä sanoi että yritykset pistetään maksamaan asiakkaiden luotoista ja yritys saa rahansa vasta viikkojen päästä. Jos menee näin huonosti pitää lopettaa koko toiminta eikä syyllistää asiakasta. Kyllä oli viimeinen kerta tässä liikkeessä!
- Kokemuksesta oppinut
Täyttä pimennystä on vaikea saavuttaa. Jos nukkuu öisin, niin toki pimennysverhoilla saa Suomen valoisan suviyön torjutuksi.
Mutta jos pitäisi nukkua keskellä kirkasta päivää, tilanne on aivan toinen. Tottakai pimennysverhoilla saadaan suurin osa huoneeseen tulevasta valosta torjuttua, mutta jos verhojen väliin tai sivuille jää päivisin vähänkään rakoa, huone ei tule olemaan pimeä, vaan korkeintaan hämärä.
Jos olisi kaksoisverhokiskot tai -tangot makuuhuoneessa, voisi tämä ongelma poistua, kun pimennysverhoja voisi asetella päällekkäin eikä rakoja verhojen väleihin mitenkään voisi jäädä. - pilalle meni
Teettäkää pimennysverhot mieluummin metritavarasta niin saatte suorat. Itse ostin valmiit ja yritin lyhentää, olivat ihan kieroon leikattu ja ommeltu ettei niistä saanut hyviä,
- janice
Heippa! täältä saa tilata ihan minkälaiset pimentävät verhot kun haluaa mittatilauskena. www.kangaskeskus.fi. Ostin lastenhuoneeseen laskosverhon jossa hauska kangas JA täysin pimentävä kangas takapuolella. Suositteleen. Lapsi nukkuu viikonloppuisinkin pidempään :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192596Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J681078Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2091030- 39982
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38921- 47894
- 36866
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke122842Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35812- 3746