Volvo V50 1.6 drive vai 2,0D

ostoa harkitseva

Kumpi olisi parempi ostos käytettynä alta 100tkm.
Mikähän käytännön kulutusero pääasiassa maantieajossa?
Kumpaisenkin mallit ruusut ja risut?

37

15485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+14=??

      DRIVe 115hv kuluttaa mulla maantieajossa tankkauksista laskettuna 4,0 - 4,2 litraa sadalla. Tämä kun ajetaan rajoitusten mukaan poliisin puuttumiskynnyksen verran ylinopeutta. Motarilla menee vähän enemmän ja kaupungissa vielä enemmän tietysti.

      Kulutus on oikeastaan maantiellä sama kesällä ja talvella. Talvella ajetaan toisaalta hitaammin, mutta talvirenkaat ja eber kuluttaa. Jos ajaa talvella lyhyitä matkoja, voi mennä yil kuusikin litraa koska eber. Eli ei lyhyelle matkalle kannata.

    • thanks..,

      kiitos kommentista.
      Ostin 1.6Driven vm.2010.ajettu 60tkm...saa nähdä sitten paljonko tommosella ajetaan

      • Dillex

        Alle vuodessa menee lisälämmitin. noin pientä konetta et aja lämpimäksi -10 asteessa, ilman lisälämppäriä. Drive:t on ihan kusetusta. Kulutus pieni, mutta korjaamo laskut hirvittää.

        ei nyt millään pahalla, mutta.......mutta......


      • katin kontit
        Dillex kirjoitti:

        Alle vuodessa menee lisälämmitin. noin pientä konetta et aja lämpimäksi -10 asteessa, ilman lisälämppäriä. Drive:t on ihan kusetusta. Kulutus pieni, mutta korjaamo laskut hirvittää.

        ei nyt millään pahalla, mutta.......mutta......

        Vai niinkö menee.Itselläni ajettu jo 230tkm ko. autolla eikä ole vielä mennyt ensimmäistäkään lisälämmitintä rikki,kuten ei ole muutamalla muullakaan jolla samanlainen vehje,tiedä sitten onko ollut hyvä "säkä" meillä.
        Eli minä puolestani onnittelen kaveria hyvän auton ostosta,huomattavasti varmempi kuin nämä vagina katastrofit joita myös olen omistanut ja erittäin pikkuruokainen peli toi 1.6Drive.


      • tupelo
        Dillex kirjoitti:

        Alle vuodessa menee lisälämmitin. noin pientä konetta et aja lämpimäksi -10 asteessa, ilman lisälämppäriä. Drive:t on ihan kusetusta. Kulutus pieni, mutta korjaamo laskut hirvittää.

        ei nyt millään pahalla, mutta.......mutta......

        Ostin 80tkm ajetun v50 1.6d -08 ja vielä toimii alkuperäinen eberi. Eikä eberiä ole kertaakaan korjattu. Nyt on tavallaan ostajan markkinat kun porukat paniikissa luopuvat dieseleistä ja vaihtavat bensa autoihin.


      • hyvä peli
        tupelo kirjoitti:

        Ostin 80tkm ajetun v50 1.6d -08 ja vielä toimii alkuperäinen eberi. Eikä eberiä ole kertaakaan korjattu. Nyt on tavallaan ostajan markkinat kun porukat paniikissa luopuvat dieseleistä ja vaihtavat bensa autoihin.

        Täälläkin on V50 Drive Kinetic -09 mittarissa 120tkm,ei ongelmia eberin kanssa,ajam maantie ajoa pääasiassa.
        Ainut negatiivinen asia autosta on tullut kuskin penkin istuinosan reunaverhoilun halkeama(pieni)...en tiedä onko muilla vastaavaa...voi vaan olla ikävä korjattava jos tosta vielä pahentuu.


      • gapriel

        mulla meni kytkin kaksoismassa hajosi ajettu 35tkm -09 ei kuulu enäätakuuseen että semmone v50 1,6d


      • terv.huollosta
        gapriel kirjoitti:

        mulla meni kytkin kaksoismassa hajosi ajettu 35tkm -09 ei kuulu enäätakuuseen että semmone v50 1,6d

        Pistätkö rekisterinumeron niin tarkastetaan juttusi paikkaansa pitävyys.


      • V501.6D
        hyvä peli kirjoitti:

        Täälläkin on V50 Drive Kinetic -09 mittarissa 120tkm,ei ongelmia eberin kanssa,ajam maantie ajoa pääasiassa.
        Ainut negatiivinen asia autosta on tullut kuskin penkin istuinosan reunaverhoilun halkeama(pieni)...en tiedä onko muilla vastaavaa...voi vaan olla ikävä korjattava jos tosta vielä pahentuu.

        V501.6D-08 152000km. Hyvä ajaa, penkin verhoilussa halkeama, ilmastoinnin kompura vaihdettu, hiukkassuodatin eliminoitu, radion näyttö siinä keskellä vaihdettu, jarrulevyt edessä uusittu. En ole luopumassa tai pettynyt merkkiin vaikka on joutunut korjaamaan aika kalliisti sitä. Edellisessä 2000 mallisessa 330000km ajetussa V70 ei minun aikana mitään varsinaisia teknisiä vikoja, vain kulutusosia joitain vaihdettu.


      • V501.6D
        V501.6D kirjoitti:

        V501.6D-08 152000km. Hyvä ajaa, penkin verhoilussa halkeama, ilmastoinnin kompura vaihdettu, hiukkassuodatin eliminoitu, radion näyttö siinä keskellä vaihdettu, jarrulevyt edessä uusittu. En ole luopumassa tai pettynyt merkkiin vaikka on joutunut korjaamaan aika kalliisti sitä. Edellisessä 2000 mallisessa 330000km ajetussa V70 ei minun aikana mitään varsinaisia teknisiä vikoja, vain kulutusosia joitain vaihdettu.

        Unohdin vielä mainita kulutuksen, 4.9l/100km, lastutuksen jälkeen.


      • Petetty v70
        terv.huollosta kirjoitti:

        Pistätkö rekisterinumeron niin tarkastetaan juttusi paikkaansa pitävyys.

        V70 vm 2011 ajettu 30tkm. Kytkin 2 krt lisälämmitin 3 krt. Ihan susi koko edrive. Taatusti viimeinen Volvo minkä laitan


    • volvomies78777

      Tosiaan pienikulutteinen on toi 1.6D, mutta oikeesti ei tolla vaan pääse tai varsiinkaan mitää kärrykä vedetä perässä. Itsellä löytyy tallista D5(185hp) keskikulutus 6.5l ei todellakaan paha ja tehoa löytyy, pääosin tämä on käytössä sillon kun lähdetään perheen kanssa vaunulla reissuun ja toisena autona onkin T5(320hp) mikä onkin sitten jo auto....

      • näin on.

        itse olen pariin otteesee V50 DRIVe mallia. Kesällä pääsin 4.4l/100km ja tuosta oli matka-ajoa n.35%, loput taajama-alueella ajamista. Talvella kyseisen mallin kulutus nousi 6l/100km. Tosin matka-ajoa tuli hieman vähemmän ja lyhyttä työmatkaa lisälämppäriä käyttäen taas enemmän. Kulkupuoli ei päätä huimannut, isolla kuormalla en edes koittanut, mutta tietäähän mitä se meneminen olisi kuorman kanssa ollut. Eikä tarvita 320hp T5, vaan 250hp riittää :) Polttoainetta menee enemmän, mutta ajamista voi sanoa nautinnoksi.


      • kokeilu Volvo
        näin on. kirjoitti:

        itse olen pariin otteesee V50 DRIVe mallia. Kesällä pääsin 4.4l/100km ja tuosta oli matka-ajoa n.35%, loput taajama-alueella ajamista. Talvella kyseisen mallin kulutus nousi 6l/100km. Tosin matka-ajoa tuli hieman vähemmän ja lyhyttä työmatkaa lisälämppäriä käyttäen taas enemmän. Kulkupuoli ei päätä huimannut, isolla kuormalla en edes koittanut, mutta tietäähän mitä se meneminen olisi kuorman kanssa ollut. Eikä tarvita 320hp T5, vaan 250hp riittää :) Polttoainetta menee enemmän, mutta ajamista voi sanoa nautinnoksi.

        Kovasti teillä tuntuu kiirettä pitävän.
        Minulla oli lainassa viikon verran kun ajoin kaverin mökille H:linnasta Saarijärvelle Volvo V70Drivella siis sillä 1.6d koneella.
        Ajatus noin pienestä koneesta noin isoon autoon toi ajatuksia jos jonkinlaisia,mutta yllätys oli melkoinen kun auton voimavarat riittivät ihan hyvin normaaliajoon 4h kuorma,ei missään vaiheessa tullut tiukkoja paikkoja tehon suhteen.
        Eli tuntuu siltä että joillekin toi teho riittää ,joillekin taas ei tunnut riittävän mikään.
        Toki olihan se mukava seurata tuolla tienpäällä kun näitten eräitten on aina pakko mennä ohitse vaikka itse ajaisi hiukan ylinoputta gps:n mukaan,mut kun ohituskaista tulee niin pakko päästä ohitse,vika lienee siellä pääkopassa tai kait sitten taisivat olla niitä kiireisiä "juoksupoikia"...itellä kun toi talouspuoli on jo kunnossa ja muutenkin elämän asiat tasapainossa niin toi pakottava näyttämisen halu on jo ohitse.


      • 10+8
        kokeilu Volvo kirjoitti:

        Kovasti teillä tuntuu kiirettä pitävän.
        Minulla oli lainassa viikon verran kun ajoin kaverin mökille H:linnasta Saarijärvelle Volvo V70Drivella siis sillä 1.6d koneella.
        Ajatus noin pienestä koneesta noin isoon autoon toi ajatuksia jos jonkinlaisia,mutta yllätys oli melkoinen kun auton voimavarat riittivät ihan hyvin normaaliajoon 4h kuorma,ei missään vaiheessa tullut tiukkoja paikkoja tehon suhteen.
        Eli tuntuu siltä että joillekin toi teho riittää ,joillekin taas ei tunnut riittävän mikään.
        Toki olihan se mukava seurata tuolla tienpäällä kun näitten eräitten on aina pakko mennä ohitse vaikka itse ajaisi hiukan ylinoputta gps:n mukaan,mut kun ohituskaista tulee niin pakko päästä ohitse,vika lienee siellä pääkopassa tai kait sitten taisivat olla niitä kiireisiä "juoksupoikia"...itellä kun toi talouspuoli on jo kunnossa ja muutenkin elämän asiat tasapainossa niin toi pakottava näyttämisen halu on jo ohitse.

        Tuohan se on yleinen käsitys tehokkailla autoilla ajavista, mutta turhaa yleistämistä. Todellisuudessa taidat vain provosoitua tilanteista joissa itse ajat hieman yli sallitun ja silti joku menee ohi. Sekin on eräänlainen vika pääkopassa.


      • kolmas v
        näin on. kirjoitti:

        itse olen pariin otteesee V50 DRIVe mallia. Kesällä pääsin 4.4l/100km ja tuosta oli matka-ajoa n.35%, loput taajama-alueella ajamista. Talvella kyseisen mallin kulutus nousi 6l/100km. Tosin matka-ajoa tuli hieman vähemmän ja lyhyttä työmatkaa lisälämppäriä käyttäen taas enemmän. Kulkupuoli ei päätä huimannut, isolla kuormalla en edes koittanut, mutta tietäähän mitä se meneminen olisi kuorman kanssa ollut. Eikä tarvita 320hp T5, vaan 250hp riittää :) Polttoainetta menee enemmän, mutta ajamista voi sanoa nautinnoksi.

        v50 drive 1,6 minä sain menemää nurkkaajossa 8,5 keskikulutus talvi eberikäy muuten tuleevilu kone ei lämpiä -09 käyttökokemus 20tkm onse vähän mopopeli kesäpeli sanoisin vaihdoin pois.


      • vihtaas on kustu
        kolmas v kirjoitti:

        v50 drive 1,6 minä sain menemää nurkkaajossa 8,5 keskikulutus talvi eberikäy muuten tuleevilu kone ei lämpiä -09 käyttökokemus 20tkm onse vähän mopopeli kesäpeli sanoisin vaihdoin pois.

        no jos koko ajan nurkkaajoa ajat lienekö diesel oikea vaihtoehto moiseen ajoon.
        En usko kuiteskaan että V50 sen enempää vie nurkkajossa kun muutkaan dieselit ja kylmä tulee nykyään lähes kaikissa dieseleissä elle talvella webasto käynnissä.
        Normaali liikenteen rytmiin teho riittää ihan keppoisesti.
        Taitaa pojulla olla vielä mopokortti.


    • kokeilu Volvo

      Niin varmaan turha on yleistää asiaa, vaan kyllä tämä todella yleistä on että ns. tehokailla autoilla mennään ohitse puhtaasti näyttämisen halusta oli sitten ohitettavalla autolla nopeus 100 rajoituksella vaikka 120 niin ohi on mentävä periaatteessa.
      Mutta itse henk.koht. toivon että tulisi käyttöön se mitä valtionpuolelta on väläytetty eli satelliittien kautta nopeusvalvonta,näin saatais kuriin ylinopeudet.
      Ihmettelen miksi ihmisillä nykyään valtava kiire joka paikkaan tai ainakin sinne seuraavalle huoltamolle.

    • viides volvo

      itsellä on v50 1.6 volvo ensimmäsenä talvena oli kaksi häiriötä lämmityslaitteessa mutta nyt on pelannut moitteetomasti kun olen käyttänyt talvilaatua heti syksyllä kun sitä alkaa saada koska kesälaatu jähmettyy pienelläkin pakkasella lämmittimen putkissa v.malli 20010

      • topexi-ki

        Mulla v50 2.0d, lastutettu. Penkitetty reilu 400nm, kyllä jaksaa vääntää. Kestää minkä kestää, korjataan sitten kun hajoaa.kulutus ollu 5,5l, pääasiassa maantieajoa.


    • pianautomaatilla

      Mitä se rekisterinumero vaikuttaa volvvon kaksoiskytkimeen tai penkin liian heikkoon verhoiluun, harmittaa molemmat muttei ne tiedot volvolta löydy kun ad- korjasi

      • ei se mitään

        Olisi ehkä kannattanut volvolta kysyä , molemmat ois mennyt takuuseen vaikka se ummessa jo muuten olikin.
        Toki merkkihuollon leimat pitää olla.


    • Volvo,hyvä auto

      joo se 2,0D en muista mutta

      1,6D on peugeot- citroenin valmistama moottori ja sen kanssa volvolla ei ole mitään tekemistä¨

      2,0D on tietysti vähän tehokkaampi mutta 1,6D kuluttaa vähemmän :)

      • niin.

        Peugeot Ford yhteistyö moottori se 1.6D on. Ja se ei kyllä ole huono moottori.


      • didriksson

        Kaksilitrainen moottori (2.0 d) on myös PSA:n ja Fordin yhteistyöntulos. Nää uudet D3 ja D4 ovat Volvon omia koneita. Hyviä ovat nuo PSA/Ford koneetkin. Ranskalaiset sitä paitsi teki luotettavia ja tasaisesti käyviä disuleita paaaljon ennen muita. VAG alkaa pikkuhiljaa pääsemään samaan, luotettavuus on vielä vähän niin ja näin...


    • teppo maalta

      Oli tuo 2 l dieseli ja hienosti pelitti mutta volvo uskovainen sukulaisväki pilkkasi ja uhosi että pitää olla D5 moottori ja volvon automaattia jne että ne kestää ja kestää.
      Tuolla 2 litraisella pääsi yli 200000 yhteistyö haluista matka kilometriä ja jostain päähäni ajetuista ideoista menin päivittämään ko. 2005 malliseni v50 sen volvoni parikymmentä tuhatta ajettuun automaattilaatikolliseen 2,4 litraiseen D5 malliin oikein nahkaistuimilla jotka eivät halkea pituussuuntaisesti kuten oli tavanomaista näillä kangas/nahka ja kangaspäällysteisillä kuskin penkeillä v50 mallissa.

      Mutta siihen se sitten paremmuus jäikin parituhatta ajettua kilometriä kertoo että kulutus nousi parikin litraa n.7,5L/100km samalla tyämatka lenkillä pitkin pirkanmaata.

      Hinausauton Pentti tuli tutuksi milloin petti joku ohjausrele jne. milloin vaan jotakin hämärää moottorinohjausongelmaa , ajo-ominaisuuksiakin aloin epäillä kesän saapuessa koska renkaat olivat järjettömän mielenvikaiset 18 tuumaiset urien ja kaikkien tien epätasaisuuksien etsimiseen ja melkoisen melun aiheuttamiseen tarkoitetut kioskilla käynti nakit, mutta onneksi aina löytyy apinoita jotka ostavat selvällä rahalla näitä ylikokoisia vanteita ja renkaita uskotellakseen itseelle että insinöörin laskelmat ja suunnitelmat autoon vakioksi tarkoitetun rengaskoon mitoitus mielessä olisivat kovinkin turhia.

      Niin tavallisilla rekisteriotteeseen merkityillä renkailla ajamisen suorituskyky parani melunkin pienentyessä matka alkoi miellyttää.

      Sukulaisteni volvouskonnolla oli vahva merkitys tätäkin autoa ostaessa ja edellisen mallin "väärän " valmistajan moottori ei saanut heidän puolueetonta hyväksyntää vaikka ko. malli oli tähän malliin verraten luotettavampi ja kestävämpi, huoltovapaampi sekä suorituskyvyltään ihan hyvä, ei se 2,4l tunnu juuri muualla kuin kuluksessa.

      Vaihdonkin ko. tuhlausmallin tavalliseen toyotaan vaikka jaksoin d5 mallillakin ajella 150000km vaikka vaivoja oli.

    • V60

      Kyllä moottoreilla on eroa kuin yöllä ja päivällä. 2-litrainen jaksaa mennä ohitukset aivan eri tavalla ja kuormalla ei ole merkitystä. Kulutus tietysti hieman, mutta ei merkittävästi suurempi.

      • hui.

        Ålä nyt, miksi niillä on eroa?? Tottakai niillä on eroa, mulla on nyt lastutettu 1.6 ja uskoisin että on yhtä tehokas kuin 2.0 d:kin


    • Älyttömyys "hoi"

      "hui": Tässä oli kyse kahdesta perusmallisesta mottorista 1,6 ja 2,0 litraa. Sun heittosi lastutetusta moottorista oli suoraan lasten hiekkalaatikolta. Yhtä hyvin voisi sitten verrata äärimmilleen viritettyyn 2 litraiseen, tai vaikka piskuiseen formulamoottoriin, joka taitaa olla vähän terävämpi kuin kooltaan isommat vakiomoottorit. jos verrataan niin verrataan omenaa omenaan, ei sekoiteta asioita. Vaikka ollaankin kateellisia.

      • hui.

        Siis onhan niillä tietysti eroa, sehän on päivänselvää. Niillä on myös hintaeroa uutena. Mulla on lastutettu 1.6 ja se lastutus on varmasti halvempi vaihtoehto kuin uuden 2.0 litrasen ostaminen, ja samalla kulutuskin tippuu hieman n.0.4l/100km. Kelle ja miksi olen mielestäsi kateellinen?


    • Kannattaako lastu?

      Ihan asiallisesti, miten mahtaa olla lastutetun moottorin kestävyyden kanssa? Koska isompi moottori ainakin periaatteessa on muutenkin kestävämpi, pienempi viritettynä ei kai asiaa muuta?

      • hui.

        Uskon ja toivon että se kestää minun käytössä sen aikaa kun on tarpeen. En rasita moottoria tarpeettoman paljon. Vaihdan sen kuitenkin tuoreempaan "ajoissa".


      • tiedonhaluinen
        hui. kirjoitti:

        Uskon ja toivon että se kestää minun käytössä sen aikaa kun on tarpeen. En rasita moottoria tarpeettoman paljon. Vaihdan sen kuitenkin tuoreempaan "ajoissa".

        Noh paljonkos sinun volvollasi on ajettu kokonaisuudessaan, minkä vuosimallin, entä paljonko olet lastutuksen jälkeen ajanut, paljonko tuli lisää tehoja, entä lastutuksen kustannukset?


      • fakta
        tiedonhaluinen kirjoitti:

        Noh paljonkos sinun volvollasi on ajettu kokonaisuudessaan, minkä vuosimallin, entä paljonko olet lastutuksen jälkeen ajanut, paljonko tuli lisää tehoja, entä lastutuksen kustannukset?

        1.6d 130.00km lastutettu, jonka jälkeen turbo hajosi. Elikkäs pienen moottorin säätäminen ei välttämättä järkevää. D5 koneen lastutuksesta olen kuullut pelkkää positiivista.


    • diudidiu

      Hommasin 1.6D eDrive pari vuotta sitten vm. -10. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Kulutukseen vaikuttaa kaasujalka todella paljon, joten yhden henkilön kokemuksista ei kannata aivan kauhean suuria johtopäätöksiä vedellä.

      Valmistajan mukaan kulutus on 3,2L/100km, mutta alhaisin, nihin olen itse maantieajossa päässyt on 3,5L/100km. Utsjoelta Rovaniemelle keskikulutus.

      Normaali maantiekulutus(100kmh) on siinä 4.1-4.6L/100km kohdilla ja moottoritiellä 5.2L/100km.

      Maantiekulutuksessa on huima ero, 80 ja 100 välillä, joten jos ei ole kiire, niin prosenttuaalisesti säästää paljon.

      Kaupungissa ennakoivalla ajolla, jotain samaa

      Tuossa autossa on tosin vähän isommat renkaat, joten pienemmillä tassuilla vierintävastus on pienempi. Eberi kuluttaa loppupeleissa aika vähän, mutta talvella ehdoton varuste on viimasuoja. Maantienopeuksissa kone ei edes lämpene normaalilämpötilaan ilman viimasuojaa, oli eberiä tai ei.

      Ostaessa itseäni mietitytti, että riittääkö hevosen konepellin alla, mutta näin kolmen vuoden kokemuksella - hyvin pärjää. Vääntöä kun riittää bensoihin verrattuna paljon. Ohitukset sujuvat aivan riittävän vauhdikkaasti, jos ei nyt ihan perseessä roiku. Pieni alkuvauhti ja menoksi.

      Vetämiseen 1.6D:sta ei ole tarkoitettu. Jarruttoman vetomassa jonkin verran alle 750kg, en nyt muista paljonko, mutta jokatapauksessa vetohommiin ehdottomasti 2.0D.

      110tkm kohdalla on kallis remontti, joten kannattaa tarkistaa, onko hiukkasuodatin vaihdettu vai ei. huolto maksaa nimittäin 1100-1300 euroa. Ei ollut hauskaa.

      Ohjaustuntuma on tarkka ja mukava.

      Ainut miinus reissatessa on ollut ajoittain matkaseura, mutta sekään ei itse autoon liity.

      • Volvo940FDvm93

        Eikö huollon hinta olisi paljon vähemmän pienissä korjaamoissa? Yhden päivän työ maksaisi ehkä 500€. Mistä tuo loppu 600-800 koostuisi?


    • Käyttökokemuksiaetsivä

      Olipas asiallinen kommetti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      672
      5004
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3534
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      156
      3277
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2533
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2359
    6. 257
      1933
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1477
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1373
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1369
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe