Mä muutuin mieheksi!!!

Kun avasin profiilini, siellä olikin toisen henkilön tiedot.
MInusta tämä on pahimmasta päästä oleva tietoturvarike, mitä voi sattua, mihin ja kelle mun oikeat tiedot menneet?

http://aijaa.com/006169691036

Pääsin toisen henkilön tietoihin tällä miehen profiilillani!!!

http://aijaa.com/004429691063

Kun rekisteröityy, ei kannata enään koskaan laittaa oikeita tietoja tänne.

26

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nolo tilanne kun vastailin vielä kuvani kera tuonne naistenvaiva puolella ja tänään tuli jo kommentteja "mitä sinäkin jätkä siinä sävellät" ?

    • Poliisiasia

      Kiitos tiedosta! Eilen ihmettelinkin, miksi LordBoredomin profiilia hakiessani sain jonkun carere82 tai sinne suuntaan -profiilin eteeni, mutta siinä esillä olleet kommenttiklipit olivat kaikki Lordin.

    • Kysy ja kuuntele

      Vaihdoin sähköpostiosoitteeni. Samalla S24 avasi kaikki salaamani henkilötiedot näkyviin profiilini etusivulle. Ne eivät tietenkään olleet ihan eksaktit, mutta silti: ei yhden tiedon muutos omissa asetuksissa saisi avata julkiseksi kaikkea palveluun annettua informaatiota.

      Muuten, jos meidät ohjataan omilla tunnuksillamme vieraisiin profiileihin, niistä löytyy ainakin tosi eli toimiva sähköpostiosoite. Muutoinhan rekisteröityminen ei olisi onnistunut. Ja on paljon ihmisiä, joilla @-osoite ilmaisee todellisen henkilöyden nimen tasolla.

    • Poistan tämän profiilini, teen asiasta tutkintapyynnön. Ei mene läpi että Suomi 24 pyytää rekisteröitymisen ohella meistä henkilötiedot, ja sitten ne pääsee vuotamaan.
      Tämä on vakava tietosuojarike, jota ei mikään ylläpidon "elina" tai "pirjo" selitä teknisellä virheellä.

      • ufå

        Saahan suomi24 pyytää vaikka mitä. Ei ole lainvastaista ilmoittaa vääriä henkilötietoja.
        Vain poliisille on ilmoitettava oikeat henkilöllisyystiedot.


    • epäuskoinen

      En usko! Toivon suomi24 vastaavan tänne pitääkö väitteesi paikkansa.

    • Tehkää jotain!
    • Virtuaalinen nuorennusleikkaus?

      Äsken olin janica_2:n kanssa solmussa, nyt näköjään nikin teenpixiexl. Sukupuoli on siis toistaiseksi pysynyt samana, mutta ikä pudonnut kymmenillä vuosilla.

      Mitähän seuraavaksi?

    • Laitoin juuri ylläpitoon viestiä.

      Pyydän, että nostatte ja linkitätte tätä ketjua (tai avaatte uusia), jotta tieto häiriöistä leviäisi mahdollisimman monelle. Myös niille rekisteröityneille, jotka nyt seikkailevat kirjautumatta (eivätkä siis huomaa oman profiilinsa mahdollisia ongelmia).

    • Pukeli

      Voisiko ylläpito korjata perustiedot, mitkä minulle ovat ilmestyneet?
      Ja palauttaa omani takaisin samalla.

      • Nostava kommentti

        Saitko uuden sukupuolen? :D


    • Tehkää jotain!

      Täällä näköjään palvelun tiedotteita (jos joku jaksaa lukea). Viimeisimmät ovat jo useamman vuorokauden vanhoja, joten eivät varmaan kerro tästä profiilisotkusta mitään. http://keskustelu.suomi24.fi/debate/6026

    • Hei käyttäjät,

      @Pukeli, @mieluimmin_kaksin ja @ruby.nuuti,

      Päivityksen yhteydessä palvelimen välimuistin kanssa oli haasteita, kuten olettekin terävästi huomanneet. Tästä syystä profiileihin on saattanut ilmestyä tietoa muista profiileista, jotka ovat olleet palvelimen välimuistissa. Olemme pyrkineet korjaamaan ongelman eilisen aikana. TIETOSUOJARISKIÄ EI OLE OLLUT, eikä tietoihin ole päässyt käsiksi.

      Jos sisäänkirjautuessanne näette omassa profiilissanne edelleen vääriä tietoja, olisi todella tärkeää, että kerrotte siitä meille rekisteröityneenä, niin voimme korjata ongelman.

      Pahoittelemme mahdollisesti aiheutunutta mielipahaa ja häiriötä.

      Terveisin,
      Elina
      Suomi24

      • ....

        Kuinka mitään TIETOSUOJARISKIÄ ei ole ollut, jos näen toisen henkilön tiedot?
        Uskallan väittää että juuri tämä on TIETOTURVARISKIä parhaimmillaan ja esimerkkitapaus. Mitä siitä sanoo julkisuus kun kuulee että Suomi 24 kiistää tämän olevan tietosuojariski?

        http://www.tietosuoja.fi/27247.htm


      • .... kirjoitti:

        Kuinka mitään TIETOSUOJARISKIÄ ei ole ollut, jos näen toisen henkilön tiedot?
        Uskallan väittää että juuri tämä on TIETOTURVARISKIä parhaimmillaan ja esimerkkitapaus. Mitä siitä sanoo julkisuus kun kuulee että Suomi 24 kiistää tämän olevan tietosuojariski?

        http://www.tietosuoja.fi/27247.htm

        Hei,

        Tiedot, jotka olet nähnyt, ovat julkisia eli näkisit ne myös, jos hakisit profiilia Yhteisön hausta tai päätyisit muuta reittiä ko. henkilön profiiliin. Tästä syystä kyseessä ei ole tietosuojariski.

        Vastasiko tämä kysymykseesi?

        Terveisin,
        Elina
        Suomi24


      • Pukeli
        suomi24 kirjoitti:

        Hei,

        Tiedot, jotka olet nähnyt, ovat julkisia eli näkisit ne myös, jos hakisit profiilia Yhteisön hausta tai päätyisit muuta reittiä ko. henkilön profiiliin. Tästä syystä kyseessä ei ole tietosuojariski.

        Vastasiko tämä kysymykseesi?

        Terveisin,
        Elina
        Suomi24

        Miksi profiilissani on tietoja että olen käynyt armeijan ja kuulun tikkakerhoon, kenes tietoja ne sitten on?

        Voisitteko vastatä tähän.
        Miksi sana tietoturva on teille arka? mikä tahansa yhteisö voi vuotaa vahingossa tietoja ja tunnustakaa jo viimeinkin että on nyt teilläkin.


      • Pukeli kirjoitti:

        Miksi profiilissani on tietoja että olen käynyt armeijan ja kuulun tikkakerhoon, kenes tietoja ne sitten on?

        Voisitteko vastatä tähän.
        Miksi sana tietoturva on teille arka? mikä tahansa yhteisö voi vuotaa vahingossa tietoja ja tunnustakaa jo viimeinkin että on nyt teilläkin.

        Hei @Pukeli,

        Ne ovat todennäköisesti toisen käyttäjän julkisia tietoja, jotka hän on antanut profiilisissaan. Ne olivat jääneet palvelimen välimuistiin ja "kummittelivat" profiilissasi. Ongelman pitäisi olla korjaantunut. Ilmoitathan, jos ongelma jatkuu profiilissasi edelleen.

        Tietoturva-sana ei ole meille missään nimessä arka, vaan hyvin tärkeä asia. Jos tietoturvaongelmia sattuisi, tiedottaisimme niistä käyttäjiämme parhailla mahdollisilla tavoilla suojellaksemme yksityisyyttänne.

        Terveisin,
        Elina
        Suomi24


    • Jonkinlaisia ongelmia on ilmeisesti edelleen, koska en pääse näkemään omasta (enkä muiden) profiilista kuin kuulumiset.

      • Ei, kun enpä näe kuulumisiakaan, vain "Uutta"-otsikon alla olevat tiedot.


      • viirucat08

        minä voi mitä jos on viirucat on talla halutko vai ei ihan mitä vaan olen aina valmis


    • Välinpitämätön yp!

      Suomi24 EI välitä. Ateismi-forumilla esiinnyttiin jo vuosi - puolitoista vuotta sitten toisen (tahon) nimissä ja kutsuttin ihmisiä kolmannen tahon järjestämiin valekutsuihin

      kaupiteltiin olematonta tavaraa /tai/ yritettiin kerätä rahaa olemattomin tuottein.

      Ylläpitoa tästäkin ripitimme, mutta se ei välitä. Sama häirikkö jatkaa jo 3:tta vuotta siellä, joten häiriköt taitavat tulla Suomi24:n omasta serverihuoneesta..

    • Entinen käyttäjä

      Tietoa aikaisemmasta tietomurrosta, jossa katosi tietoa JA josta vaietaaN:

      http://www.cert.fi/tietoturvanyt/2010/04/ttn201004091605.html


      Tuossa linkissä on linkki Suomi24:n asiaa käsittelevään viestiketjuun. Se poistettiin, kun asia sai liikaa huomiota, mutta palautettiin kun kohu laantui.

      Outoa käytöstä, kun tietoturva-firman löydöksetkin piti poistaa...

      Ja sitten oikeiden häiriköiden viestejä ei poisteta..

      ps.
      **************
      Käykäähän antamassa Suomi24:stä palautetta tänne
      http://www.mywot.com/en/scorecard/suomi24.fi

      ja sen kolmesta alisivusta myös, jos kokemusta on

      - treffit
      - Keskustelu
      - minä

      (Viimeksi antoivan minulle bannia, kun tätä pyysin)

      ELI SUOMI24:N YLLÄPITÄJÄT EIVÄT KESTÄ OLLENKAAN KRITIIKKIÄ, JA POISTAVAT EI-TOIVOTUT

      TAI TYÖNTEKOA VAATIVÄT VIESTIT

      **** TEKOA, kuten ylläpito tämän joskus kirosanaksi listasi.

      • Hei Entinen käyttäjä,

        Valitettavaa, että sinulla on tällainen kokemus ja tunne toiminnastamme. Kritiikkiä saamme osaksemme ja kuten nytkin, siihen pyrimme reagoimaan. Tätä palstaa selaillessasi voit myös huomata, ettei kriittisiä viestejä poisteta, jos ne on kirjoitettu asianmukaisesti ja sääntöjä noudattaen.

        Terveisin,
        Elina
        Suomi24


    • brown-eyed.girl

      kamalaa järkyttävää
      otatteko te allerilla ja ottaako se Pauliina (=Pauli AS) vastuun kun islamilaiset lahtaavat minut mielipiteitteni takia?

      Suomi on niin polvillaan!

    • Plaaplaa

      Niiin, todellakin pahasti häikkää tuossa minässä on taas jälleen kerran koska sitä ei ole mietitty loppuun asti kunnolla ja huolella, otettu vain koska ulkoasu on niin "hieno", mutta kun se toimivuus ratkaisee. Itsellä myöskin näkyy ikivanhoja päivtyksiä mutta ei muuta, tai lukee "ei uusi tapahtumia" mutta kun menen kirjautuneen kaverin profiiliin, näkyy normaalina, uusimmat kaverit yms. mutta ei itselläni enää. Muutenkin koko "minä"profiili oli jo susi syntyessään, vanhat parempia ja helpompia käyttää.

    • Kas, tänään profiilini uutta-otsikon alla on vain linkki tähän ikivanhaan ketjuun. Kaikki muu on kadonnut. Mitä mitä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1809
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1187
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      73
      1083
    4. 45
      1075
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      939
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      880
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      833
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      818
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      35
      779
    Aihe