Onkos kenelläkään varmaa tietoa siitä, että voiko hoitamatta jäänyt hiivä aiheuttaa lapsettomuutta? Olen jostain sellaista huhua kuullut, mutten ole onnistunut löytämään mistään faktaa...Kavereiden mielestä ei voi olla huomaamatta hiivatulehdusta, mutta mistä sitä tietää;jospa se viattomalta tuntunut parin päivän lievä kutina onkin ollut kaikkea muuta kuin viatonta!?
Hoitamaton hiiva
3
6910
Vastaukset
- sani
.. hiivakin voi olla, mikä näkyy vain papassa. Mulla itselläni oli sellanen viimex kun kävin. Myös useilla tutuilla ollut, joten ei ole harvinaista... Käytin siihen ihan vaan tavallista Gyno Daktarinia, mut yx kaverini sai mielestäni tujumpia lääkkeitä.. kai ne lääkärit tietää, mitä tekee. Käy papassa, jos sua huolestuttaa! En kyllä yhtään tiedä aiheuttaako lapsettomuuta.. ei uskois, kun ei kerta HPV-muutostenkaan pitäs aiheuttaa (näin olen lukenut).
- leipurihiiva
Kyllä se hiivatulehdus todennäköisesti häviää sieltä jossain vaiheessa, jos kerran olet hoitamatta sen jättäny. Ihmettelen vaan kuinka kukaan voi sietää sitä inhottavaa kutinaa, kirvelyä ja kökköistä vuotoa??? Kyllä sen takuulla huomaa ja olo on tosi kurja! Sisuksia kutittaa, ulkopuolelta kutittaa ja valkovuoto on kokkareista ja saattaa haista hiivalta.
Ja sikäli, jos ei oo varma, niin lekurista vaan lähete labraan ja ne ottaa pumpulitikulla emättimensuulta valkovuotonäytteen, jonka tuloksen saa muutamassa päivässä. Joku mainitsi, että papassa näkyisi, mutta mun kokemuksen mukaan papaa ei edes oteta, jos epäillään hiivatulehdusta, koska papassa tutkitaan ihan muita asioita ja sen tulos voi vääristyä.
Hiivaa on aina vähän emättimen normaalissa pöpökasvustossa, eikä siis normaalisti aiheuta lapsettomuutta. Kunnon tulehduksen aikaan (jolloin ei kyllä seksikään tunnu kivalta) emättimen Ph-arvo on sen sorttinen, että siinä ei siittiöt pitkin elä eli kannattaa hoitaa tulehdus pois.
Pienet kutinat lähtee yleensä jättämällä sokeri pois ruokavaliosta muutamaks päiväks ja maitohappobakteereita nassuun (viilit, Gefilukset, A-piimät tai pillerinä) ja saa niitä alapäähänkin apteekista ellei luonnonkonsti elikkäs maustamattoman jugurtin kanssa lotrailu kiinnosta. Maitohappobakteeri auttaa muuten myös, jos on taipumusta virtsatietulehdukseen.- Mili
Hyvä tietää...siinähän se juju piileekin, että muiden kauhukertomusten mukaan se lievä kutina ym.ei ole ollut hiivaa ja jos olisi kunnon oireet ollut, niin tottakai jokainen täysjärkinen painuisi lääkäriin! Kaipa oireet ovat johtuneet ihan muista syistä, mutta siitäkin on niin paljon aikaa ja gynellä papassa olen käynyt myös sen jälkeen(kaikki ok)Ehkä mietin suotta, mutta kun ei nuo perheenlisäys-yritykset ole kantaneet hedelmää, sitä alkaa jokainen huhu eri syistä kummittelemaan. Ja niin monta antibiootti-kuuriakin olen vuosien varrella syönyt, että luulisi hiivan iskeneen silloin jos taipumusta olisi...kai...Ja hyvä tietää, ettei mitään pysyvää jäisi vaikka olisi hiiva joskus ollutkin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2411579- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika36842