Ongelma harjottelussa!

mitä tehdä???

Aloitin työharjoittelun maanantaina ihan mukavan tuntuisessa paikassa. Ohjaajanikin vaikutti mukavalta kunnes keskiviikkona se alkoi laukoa. Olin vakavasti sairas ja jouduin olemaan sairaslomalla puolitoista vuotta. Sairasloma loppui tammi-helmikuussa ja nyt suoritan koulua loppuun. Ja sairaudestani johtuen sovimme että työpäiväni on vain 5-6h/pv ja työvuoroja on maksimissaan 5 viikkoa kohden. Tämä sen takia, että pääsisin rytmiin mukaan ja lasku arkeen olisi helpompi niinkin pitkän sairasloman jälkeen. Ja myös sairauteni tähden (tosin se ei vaikuta enää niin paljoa mihinkään). Ja tämä oli myös lääkärini suositus, että aluksi omaa vointia seuraten pehmeämpää/kevyempää työtä ja katsoo miten lähtee käyntiin.

Muistaakseni tämä asia lukee myös kirjallisessa sopimuksessa. 5-6 h/viikko ja maks. 5 vuoroa/viikko. Ja suullisesti tästä on sovittu luokanvalvojan kanssa ja tämän työpaikkaohjaajani kanssa.
Ongelma tässä onkin, että sillon keskiviikkona tämä ohjaaja tuli kertomaan että muutti vuorojani. Menin kattoon niitä ja kappas, siellä onkin viikko jossa on 6 vuoroa peräkkäin. Sanoin siitä ohjaajalle, että emmekö ole sopineet että teen vain 5 vuoroa viikossa. Ohjaaja oli tosi nyrpeen olonen ja kimitti siinä sitten että ”sullahan on sen työviikon jälkeen ne kaks vapaata. Ei tässä mitään ongelmaa ole.” Kerroin, että en välitä mistään vapaapäivistä, vaan koska niin on sovittu niin miksei siitä pidetä kiinni. Sitten se alkoi haukkumaan, että kuinka en osaa joustaa minkä takia en saa koskaan töitä ja että mulla on asenneongelmia. Sitten se sanoi että jotakuinkin näin ”luulis että oot saanu ihan tarpeeks lomailla kun oli puoltoista vuotta turhaan sairaslomalla”. Siinä vaiheessa oli pakko lähteä vessaan itkemään, niin pahalta se tuntu  Teki mieli huutaa sille ämmälle, että tietäispä vaan mitä oon kokenu ja että en todellakaan oo turhaan ollu saikulla, olin melkein koko ajan sairaalassa yms. Hillitsin itteni huonon arvioinnin pelossa.
Ei se siis mua sillein haittaa, että oon yhtenä viikkona 6 päivää töissä. Mua vaan ärsyttää se, että kun ollaan sovittu toista ja sit siitä ei pidetä kiinni. Eikä se voinu edes kysyä että jaksaisinko tehdä ylimääräsen vuoron. Ja sitten kun se sen käytös oli niin törkeetä.
Mitä mun pitäis tehä? Jäi niin paha mieli tosta, ettei koko harjoittelu huvita enää. Mietin että pitäiskö mun kertoa luokanvalvojalle tästä. Aion kuitenkin tehdä sen ylimääräsen vuoron, ei se siis oikeesti haittaa mua. Mutta se edelleenkin haittaa, että sovittu on toista... Oon miettiny tota luokanvalvojalle kertomista, mutta pelkään että saan sitten huonon arvion jaksosta. Koska se kuitenkin puhuis tän ohjaajan kanssa. Samanlailla sain edellisestä paikasta huonon arvion ja sen takia koska kerroin opettajalleni että mua kiusataan siellä.
Pitäiskö antaa vaan koko asian olla?

2

429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vierailija22

      Ei missään tapauksessa, asioista pitää pystyä puhumaan, ja niitä ei tarvitse kestää, kaikkein tärkeintä on kuitenkin sinun jaksaminen, ihan sama mitä ne muut ajattelevat!!

      • ressukka87

        Se, että työnantaja ei pidä sopimuksista kiinni, on hyvä syy harjoittelun keskeyttämiselle ja vaihtoon uuteen. Eri asia on sitten mistä löytää sen uuden paikan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe