Olen neljän vuoden ajan ollut aivan koukussa rakennekynsiin. Kynteni on joka kerta tehty akryylillä eli geelikynsiä minulla ei ole ollut. Tekijänä on ollut ammattilainen ja aineiden pitäisi olla todella hyviä. Viimeisimpien kynsien ottamisen jälkeen sormien ympäriltä iho alkoi kutista voimakkaasti ja sormien ihoon nousi pieniä vesirakkuloita. Lisäksi rakkuloita tuli sormen päihin kynsien alle. Kaksi päivää oireita podettuani poistatin kynnet, sillä kädet olivat ihan tulessa. Kutina helpotti, iho kuivui ja näpyt hävisivät. Mikähän ainesosa akryylikynsissä voisi aiheuttaa kyseisen reaktion? Onko geelikynsien aineosat erilaisia vai kestäsinkö mahdollisesti laittattaa geelikynnet itselleni? Missä muussa voisi olla samoja allergisoivia aineita eli mitä minun kannattaa välttää tulevaisuudessa vai kannattaako mitään?
Akryyliallergia?
Akryylikynsi
1
320
Vastaukset
Syynä lienee liima, syanoakrylaatti, jolla kynsi liimataan omaan kynteen. Se aiheuttaa joskus allergiaa. Allergia selviää lapputestillä. Yleensä tehdään ns. muovi- ja liimasarja. joka kattaa syanoakrylaatin lisäksi suurimman osan muistakin herkistävistä muovikemikaaleissa. Joskus allergia on ns. ryhmäallergiaa, jossa aiheuttaneen kemikaalin lisäksi muitakin sen sukuisia kemikaaleja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1835047Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,214440Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993127Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2563007Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432912- 522521
- 271929
- 421812
- 701780
- 221777