haluan palvella jumalatarta ja löytää papittaria

bilars

haluan vapautua patriarkaalisesta hierarkiasta ja löytää jumalattaren sekä eheyttävän erotiikan. perustetaan ryhmä jopa palvoo feminiinistä luontoa.

18

339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopajoo

Pillua sinä haluat.

• bilars1

huono heitto, seksiä saa muutenkin. haluan kehittää eroottista elämääni, jos jotakuta muuta kiinnostavat samat asiat voi syntyä yhteys josta seuraa enemmän kuin peruspao antas...

• I am Pagan!

mä oon itsevihkiytynyt kolmannen asteen eklektikkowicca ylipapitar,kelpaisko? pistä sähköposti osoitteeseen [email protected]

• Kai ymmärrät kuinka absurdilta ja naurettavalta kuulostaa väittämäsi titteli. Sellaista ei ole olemassakaan ja tuolla tittelillä esittäytyminen ei herätä yhtään luottamusta.

On tiettyjä faktoja, joita vaan ei voi muuttaa oman mielensä mukaisesti ja ne on, että itse ei voi vihkiytyä wiccaan. Itseä ei voi nostaa kolmannelle, kuten ei myöskään ensimmäiselle tai toiselle asteelle. Ainoa mitä voit tehdä solitaarina on ns. dedikaation, ja siinä ei ole asteita.

Wicca ei ole fantasiaa jota muokataan oman päänsä mukaan.

Toki voit kulkea pitkin ja poikin kutsuen itseäsi ylipapittarena, mutta tuskin silloin ymmärrät minkälaisen kuvan se antaa sinusta ja mitä tuo sana pitää sisällänsä.

• bilars

Lähetin sinulle mailia, odotan vastaustasi kiinnostuneena.

• Sivustaseuraaja

Kas kun ei mälliä.

• kolmekymmentäkolme

"itsevihkiytynyt kolmannen asteen eklektikkowicca ylipapitar" lol

• I am Pagan!

olen opiskellut wiccaa viisi vuotta.Ylipapittaren arvon saa traditionaalisessa wiccassa sitten kun on opiskellut wiccaa kolme vuotta ja kolme päivää. 3 v 3 d >yli 5 v. Eli siis voin hyvällä omallatunnolla kutsua itseäni ylipapittareksi vaikka solitaarieklektikkowicca olenkin.

• Väärin. Traditionaallisessa Wiccassa ei ole tosiaankaan noin.

Se mistä väärinkäsitys tulee on, että suositellaan vähintään vuosi ja päivä asteiden välillä, mutta tämä ei ole sääntö vaan coven itse määrittelee milloin ottaa kenetkin jäsenekseen (ensimmäinen aste) ja milloin nostavat toiselle asteelle. Traditionaallisessa wiccassa ei noin vaan "saa" mitään, initiaatioita varten pitää opiskella ja kehittää itseään. Ne ovat henkilökohtaisia meriittejä ja harvoin tradition harjoittajat huutelevat asteitaan julkisesti, koska sitä pidetään etiketin vastaisena ja röyhkeänä.

Suosittelen ajatuksen kanssa Janet ja Stewart Farrar - Witches Bible kirjaa lukemaan, siellä on kaikki selvitetty.

Ekletismissä asteilla ei ole merkitystä vaan se on turhaa kikkailua ja itsensä ylentämistä. Väittämillä asteillasi ei ole muille mitään merkitystä eivätkä nosta arvoasi tradition harjoittajien silmissä.

Toki voit kutsua itseäsi millä tittelillä tahdot, mutta sillä ei ole merkitystä oman pääsi ulkopuolella.

• ---------...---

V******a lukea jotain riitaa ja kiistelyä siitä mitä uskonnossa voi tehdä ja mitä ei. Jos joku päättää toteuttaa uskontoaan omalla tavallaan ja muokata sitä itsensä näköiseksi, niin tehkööt niin. Ei siihen tarvitse tulla päällepäsmäröimään. Wicca on kiinnostava uskonto, ja vastaa paljon omaa arvomaailmaani ja maailmankuvaani, mutta en itse ole wiccalainen juuri siksi, että en halua sitoutua noudattamaan mitään kaavoja, jotka aina välttämättä kuuluvat uskontoihin. Inhottaa lukea netistä jatkuvaa riitelyä siitä, että kuinka monta kertaa johonkin suuntaan pitää kumartaa, saako itse vihkiytyä vai pitääkö olla covenin johtajan vihkimä, onko väärin hyväksyä homoja jos on kristitty jne. Piru periköön turhat säännöt ja kaavat, jotka on olemassa vaan sitä varten, että osan ihmisistä olisi helpompi toteuttaa uskontoaan. Jos joku ei halua noudattaa kaavoja, niin olkoot noudattamatta.

Vapautta kaikille!!!

• papittaren ihailija

hyvä, vapsus on olennainen myös uskonasioissa

• Kyse ei ole riitelystä vaan siitä, että valintana on elää valheellisessa tiedossa ja fantasiamaailmassa. Wicca ei ole roolileikkiä.

Magiassa tärkeintä on olla rehellinen itselleen ja tämä tuntuu olevan erittäin vaikeata nykypäivänä.

Myöskin unohdetaan se, että wicca ei tosiaankaan ole "mitä sen vaan tahdot olevan". Voit nimittää itsesi vaikka paaviksi (suosittelen tässä siirtymään vaikka Diskordianismiin) ja vaikka miksi papiksi tai papittareksi, mutta se ei anna valtuuksia toimia kuin omalla hiekkalaatikollasi.

Nämä voivat tuntua vähäpätöisiltä ja tyhmiltä asioilta, mutta jokainen traditionharjoittaja on myös tradition ylläpitäjä. Nykyaikana on myös hankala monen ymmärtää perinteiden ylläpitoa, myös eklektinen wicca voi sitä ylläpitää ymmärtämällä juurensa ja mistä tämä kaikki on lähtöisin. Ilman traditioita ei olisi teilläkään tätä eklektistä wiccaa olemassa.

• gjmuqgka

entä jos ei harjoita juuri traditionaalista wiccaa? Puhut kokoajan traditionaalisesta wiccalaisuudesta, mutta mitä jos onkin vaikka eklektisen wiccan tai neowiccan harjoittaja? Silloinhan traditionaalisen wiccan säännöt eivät koske harjoittajaa. Pakko muuten kysyä: oletko sinä papitar?

• Pointtini on se, että harjoittiko mitä tahansa wiccaa, niin rehellisyys on tärkeää. Miksi harjoittaa uskontoa ja kutsua itseänsä wiccaksi, jos kuitenkin uskonnollinen harjoitus on muuta kuin sen pitäisi pitää sisällänsä? Moni neo/eklektinen wicca on lukenut yhden tai joitakin kirjoja, joista moni on täysin kirjoitettu ja julkaistu täysin rahan perässä, joten kirjoissa myydään helppoa tekstiä tyyliin "Kunhan teet hyvää, niin kaikki on wiccaa mitä teet.". Ei ihmiset tahdo ostaa liian vaikeita kirjoja joista he eivät saa kaikkea nyt ja heti, joten sille tehtiin markkinat.

Noituus- ja pakanauskontoja on monia ja tapoja harjoittaa, kaikilla ei ole edes nimiä joilla itseä kutsua, mutta onko se ratkaisu hakea identiteettiä omalle harjoitukselleen, ottaa nimi tuolta mutta sisältö jostain muualta? Itse harjoitan muutakin maagista ja noituutta kuin vain wiccaa, kunhan ne eivät mene päällekkäin ja eettiset asiat eivät ole toisille haitallisia. Se miksi kutsun itseäni wiccaksi johtuu siitä, että se on aina kuitenkin se, minkä puoleen käännyn ensimmäisenä. Jos näin ei olisi, en voisi kutsua rehellisyyden nimissä itseäni wiccaksi.

Edelleen on eklektisiä wiccoja/neowiccoja/uuswiccoja, jotka eivät hyväksy faktoja. Wicca on Gardnerin kynästä, vaikka pohjalla onkin paikallista harjoittamista. Samoihin aikoihin ilmeni muitakin Brittiläisiä noituustraditioita ja harjoituksia. Wicca ei ole sama asia kuin noitavainot keskiajalla, wicca ei ole suoraa jatkumoa äiti maa -kulteista kivikaudelta.
      Wicca on muokkautunut ajan kuluessa, niin hyvällä kuin pahallakin, mutta edelleen, miksi kutsua itseä tietyllä nimikkeellä jos sillä ei ole pohjaa? En ole väittämässä että eikö voisi olla eklektinen wicca, vain se, että miettii ja on rehellinen. Se ei ole itseltä pois, se vaan lisää sisäistä voimaa. Ei ole häpeä olla noituuden harjoittaja vaikka sillä ei ole nimeä.

Jokainen tradition harjoittaja on pappi tai papitar ensimmäisestä initiaatiosta lähtien.

http://paganwiccan.about.com/od/OurChristianFriends/ss/5-Mistakes-New-Pagans-Make-And-How-To-Avoid-Them.htm

http://paganwiccan.about.com/od/PaganCommunity/tp/Ten-Things-To-Stop-Doing-If-You-Are-Pagan.htm

• erfhnirj

haluan kysyä on totta että karjalssa ja lapin puolella on ollut asunneet shamaneja ja noitia. tuli vaan mieleen kun nään näkyjä ja olen kuullut mummolta että hänen mummo olisi ennustannut korteilla

• tutkituta pääsi

Jos näet näkyjä, on tilastollisesti paljon todennäköisempää että kyse on alkavasta psykoosista kuin yliluonnollisesta osaamisesta. Tältä pohjalta olisi järkevintä kääntyä lääkärin puoleen.

• bilars

aika monia teemoja avaamani keskustelu on löytänyt, ikävä kyllä suvaitsemattomuuttakin. on eri asia oikeasti kasvokkain epäillä ihmisen kokemuksia ja keskustellen purkaa eri näkemyksiä. nettikeskustelussa pitäisi varoa leimaamasta.
      toinen asia on miksi avasin keskustelun. minua on epäilty pikkutyttöjen metsästäjäksi jne. toisaalta palstavalinta on omiaan kiinnittämään keskustelun wicca rituaaleihin ja dogmeihin. on kuitenkin olemassa eri ajatussuuntia, joissa erotiikka on jumalattaren valtakuntaa, ja toisaalta on henkilöitä, myös miehiä joille tuottaa mielihyvää palvoa naiseutta ja feminiinistä ihmisissä. pitäisikö avata näistä teemoista uusi keskustelu ja kokemusten vaihto. olen varma että kiinnostuneita olisimiehissä kuin naisissakin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe