SCANIA R 730 ONGELMISSA!!!

Volvo FH 750

Norjalaisen rekkalehden mukaan kyseisen mallin omistajat ovat todella pettyneet lippulaivan ominaisuuksiin ja laatuun. R 730 veto ja polttoaineen kulutus ei ole lähelläkään siedettäviä ja kaukana kilpailija VOLVO FH 700-750 arvoista. Paikallinen maahantuoja ei ole aluksi tarttunut vakavasti ongelmaan mutta nyt on luvattu alkaa selvittämään asiaa. Opticruisessa on myös paljon ongelmia ym laatuvikaa. Mielenkintoista nähdä milloin hievanen omassa kaanian-fani lehdessään julkaisee vastaavan uutisen,tai raskaskalusto...ei koskaan! T.Volvo markkinajohtaja ja jotakin toimittajaa v...taa!

146

10775

Vastaukset

  • Lieneekö Suomessakaam yhtään isäntää joka olisi tyytyväinen yleensäkäänScania R-sarjan laatuun ja ominaisuuksiin.Ei kait tuo 730 poikkeusta tee.Kuljettajan on hyvä huudella auton paremmuuksista mutta isännät tieträä kun maksavat nippelit nappelit ja rempat joita riittää.

    • Nii just, puujalkapellet ajvat baarissa ja ovat tien sivussa pötköllään. Tunariammattikunta jonka ÄLYKKYYS EI RIITÄ VAATIVAMPIIN TEHTTÄVIIN.


    • Mitäs vätystelevä insinööri tekee kun öljyt tulee paisunta säiliöstä..
      se vaihtaa moottori scaania laksuun.


    • dipl.insinööri, log kirjoitti:

      Nii just, puujalkapellet ajvat baarissa ja ovat tien sivussa pötköllään. Tunariammattikunta jonka ÄLYKKYYS EI RIITÄ VAATIVAMPIIN TEHTTÄVIIN.

      Opettele diplomi insinööri ensin kirjoittamaan ja kommentoi sen jälkeen niin et vaikuta ihan niin idiootilta.


    • Judas kirjoitti:

      Opettele diplomi insinööri ensin kirjoittamaan ja kommentoi sen jälkeen niin et vaikuta ihan niin idiootilta.

      Löysit sitten viisi vuotta vanhasta kirjoituksesta kirjoitusvirheen. Hienoa! Löydätkö virheen myös omasta kirjoituksestasi?


  • Lukekaas uusin ajolinja se on rekkamiehen raamattu ja täynnä tietoa sekä hyviä juttuja, kuvia.

    • johan se päätoimittajakin heräsi kommentoimaan, harmi vaan että lehden taso on samaa kuin kommentit...kaania kaania hah haa
      !!!


    • VOLVO FH 750 kirjoitti:

      johan se päätoimittajakin heräsi kommentoimaan, harmi vaan että lehden taso on samaa kuin kommentit...kaania kaania hah haa
      !!!

      No joo en oo Ajolinjan toimittaja mutta lehtee oon lukenu jo iät ajat ja ihan hyvä se on. Hyvä että tässä pienessä maassa edes joku alan lehti.

      Mutta mutta, tätä nyt en ymmärrä kun "kaanian" kimppuun täällä kovasti hyökätään. Solvataan ja panetellaan ym. Oottakos panneet merkille että "kaaniamiehet" on aika hiljaa olleet, ei oo hirveesti volvoo tai muitakaan solvattu. Ja tuosta kaanian esilläolosta, kai se nyt on selvä että lehdissä siitä paljon juttua, katsokaa nyt noita autonäyttely-juttuja kun kaaniaahan niissä suurin osa on. Jostain syystä. Kaania on jostain syystä nyt juuri kovassa maineessa. Härmässäskin yli puolet oli kaaniaa.

      Kyllä, itse olen kanssa "kaaniamies", en henkeen ja vereen, mutta ei ole mitään tarvetta solvata muita merkkejä. Töitä niilläkin tehdään.

      Ettei nyt vaan pikku pikku pikku kateuden poikasta.....


    • Aina ajolinja kirjoitti:

      No joo en oo Ajolinjan toimittaja mutta lehtee oon lukenu jo iät ajat ja ihan hyvä se on. Hyvä että tässä pienessä maassa edes joku alan lehti.

      Mutta mutta, tätä nyt en ymmärrä kun "kaanian" kimppuun täällä kovasti hyökätään. Solvataan ja panetellaan ym. Oottakos panneet merkille että "kaaniamiehet" on aika hiljaa olleet, ei oo hirveesti volvoo tai muitakaan solvattu. Ja tuosta kaanian esilläolosta, kai se nyt on selvä että lehdissä siitä paljon juttua, katsokaa nyt noita autonäyttely-juttuja kun kaaniaahan niissä suurin osa on. Jostain syystä. Kaania on jostain syystä nyt juuri kovassa maineessa. Härmässäskin yli puolet oli kaaniaa.

      Kyllä, itse olen kanssa "kaaniamies", en henkeen ja vereen, mutta ei ole mitään tarvetta solvata muita merkkejä. Töitä niilläkin tehdään.

      Ettei nyt vaan pikku pikku pikku kateuden poikasta.....

      kaania miehet on poikkeuksellisen yksinkertasta porukkaa,sekä isännät että rengit.Kaikenmaailman hiluvitkuttimia ja valoa on ku,karnevaaleissa kaania tulee vastaan ni näkee jo kaukaa,että vähän on tuunailtu.


    • Aina ajolinja kirjoitti:

      No joo en oo Ajolinjan toimittaja mutta lehtee oon lukenu jo iät ajat ja ihan hyvä se on. Hyvä että tässä pienessä maassa edes joku alan lehti.

      Mutta mutta, tätä nyt en ymmärrä kun "kaanian" kimppuun täällä kovasti hyökätään. Solvataan ja panetellaan ym. Oottakos panneet merkille että "kaaniamiehet" on aika hiljaa olleet, ei oo hirveesti volvoo tai muitakaan solvattu. Ja tuosta kaanian esilläolosta, kai se nyt on selvä että lehdissä siitä paljon juttua, katsokaa nyt noita autonäyttely-juttuja kun kaaniaahan niissä suurin osa on. Jostain syystä. Kaania on jostain syystä nyt juuri kovassa maineessa. Härmässäskin yli puolet oli kaaniaa.

      Kyllä, itse olen kanssa "kaaniamies", en henkeen ja vereen, mutta ei ole mitään tarvetta solvata muita merkkejä. Töitä niilläkin tehdään.

      Ettei nyt vaan pikku pikku pikku kateuden poikasta.....

      ei ole kateutta ei, itsellä on toistaiseksi valta laittaa sen merkkinen kun haluan tai pystyn ja kaanialla ei vielä ole ollut sellaista mallia mikä kiinnostaisi. koeajot ei ole vakuuttanut ja vaihdoinpa tässä kaverin kanssa reissun ajaksikkin autoja muttei kuumetta tullut,autossa pitää olla muutakin kun ääni? no jokainen ajaa millä haluaa,onneksi


    • Aina ajolinja kirjoitti:

      No joo en oo Ajolinjan toimittaja mutta lehtee oon lukenu jo iät ajat ja ihan hyvä se on. Hyvä että tässä pienessä maassa edes joku alan lehti.

      Mutta mutta, tätä nyt en ymmärrä kun "kaanian" kimppuun täällä kovasti hyökätään. Solvataan ja panetellaan ym. Oottakos panneet merkille että "kaaniamiehet" on aika hiljaa olleet, ei oo hirveesti volvoo tai muitakaan solvattu. Ja tuosta kaanian esilläolosta, kai se nyt on selvä että lehdissä siitä paljon juttua, katsokaa nyt noita autonäyttely-juttuja kun kaaniaahan niissä suurin osa on. Jostain syystä. Kaania on jostain syystä nyt juuri kovassa maineessa. Härmässäskin yli puolet oli kaaniaa.

      Kyllä, itse olen kanssa "kaaniamies", en henkeen ja vereen, mutta ei ole mitään tarvetta solvata muita merkkejä. Töitä niilläkin tehdään.

      Ettei nyt vaan pikku pikku pikku kateuden poikasta.....

      juu sitähän se on


    • VOLVO FH 750 kirjoitti:

      johan se päätoimittajakin heräsi kommentoimaan, harmi vaan että lehden taso on samaa kuin kommentit...kaania kaania hah haa
      !!!

      Minkäs teet kun iskällä oli satakymppi, sataykstoistanen ja ysikolmonen.


    • VOLVO FH 750 kirjoitti:

      ei ole kateutta ei, itsellä on toistaiseksi valta laittaa sen merkkinen kun haluan tai pystyn ja kaanialla ei vielä ole ollut sellaista mallia mikä kiinnostaisi. koeajot ei ole vakuuttanut ja vaihdoinpa tässä kaverin kanssa reissun ajaksikkin autoja muttei kuumetta tullut,autossa pitää olla muutakin kun ääni? no jokainen ajaa millä haluaa,onneksi

      Volvo on romu jo 90 luvun alusta volvossa oli liian paljon sähköisii asioita ei missä tuolla keskellä ei mitään oo mitään Volvo servisee scanian pysty sillon korjaa ite mutta Volvoa ei isälläni oli 142h nokallinen scania jonka osti käytettynä ja myi 2000 luvun alussa ja osti 80 luvun alopussa ei kä siinä välillä ollu siinä Kiteen ei kerta kaikkiaan mitään vikaan toista olis ollu jossain vastaa vasaa volvossa!!!!!!!


    • Scania R620 HIGLINE kirjoitti:

      Volvo on romu jo 90 luvun alusta volvossa oli liian paljon sähköisii asioita ei missä tuolla keskellä ei mitään oo mitään Volvo servisee scanian pysty sillon korjaa ite mutta Volvoa ei isälläni oli 142h nokallinen scania jonka osti käytettynä ja myi 2000 luvun alussa ja osti 80 luvun alopussa ei kä siinä välillä ollu siinä Kiteen ei kerta kaikkiaan mitään vikaan toista olis ollu jossain vastaa vasaa volvossa!!!!!!!

      ei ummarra ei ymmarra,mitä tarkoitat?Volvo FB 86 vm 71 oli paljo
      yksinkertasempi kuin tämän päivän scania ja varmatoimisempi.SE Mäkisellä
      oli niitä.


  • SCANIA ON "THE KING OF THE ROAD"!

    KUMARTAKAA, RIVIKONEPELLET!!!!!

    Kuten kirjassakin sanotaan, "ei ole muita jumalia kuin...."

    • tämä edellinen viesti puhuu puolestaan, ei pitäisi yleistää mutta kuvastaa aika paljon...


    • johan "kaanian" käsikirjassakin sanotaan,kun asfaltti loppuu käänny takaisin, "kaania" on tehty volvon sorvinlastuloista. TOSI ON


    • Sinä voimalla ison kasin.Katsele ja haistele ruskeeta reikee.


  • kaania myy ihan sairaasti, kiitos ruotsin koko ajan devalvoituvan kruunun ja hyvän tuotteen? lisää suomalaisia töihin kanialle tai alihankintaa tarjoomaan, ainakin kunnon rautaruukin terästä banjon sisään, ettei napsahtele 730:lläkään puikot poikki

    • Voimalla ison kasin nimimerkistä jokainen voi päätellä mitä seuraa,kun yksinkertaset tekee autoja yksinkertasille isännille ja kuljettajille.

      Vähä älysten kombinaatio.


    • Scan-Auto hyvittelee vaihdokeista sairaasti ja automiehet menee väliraha vipuun ja siten ihmetellään kun Scaniassa ei vermeet kestä! Paljon on murheita kuulema ollut ja autot remonteissa yöpajoilla!!


  • Täällä taas nää läppispeelot haukkuu kuorossa Ajolinjaa ja Scaniaa, koska syy-yhteyskin löytyi. Ajolinjassa on ollut Scanioista ja ko. merkillä ajavista autoilijoista juttua!!!!!! VOI HELVETTTI TEITÄ PÄSSEJÄ!!!!!! Huoooh... ja kun sääliäkään teitä ei saisi.......

    Ajakaa nyt sillä VolvollaSisullaIvekolla hammasta purren ja nähkää unta "isostakasista"!

    • kuules sananelikakkone!Pärrää vain siellä scanian kopissa ja anna
      volvo/sisu/ivekomiesten tehrä työnsä.!Joskus aikoinaan ajoin
      Kultavuoren 143 scaniaa,,,voi raukat! F 12 volvo pieksi mennen tullen
      tämän maantien Kuninkaan!!!

      Nyt alla uus R, palaan asiaan!


    • ÄRRRÄÄÄ 500 kirjoitti:

      kuules sananelikakkone!Pärrää vain siellä scanian kopissa ja anna
      volvo/sisu/ivekomiesten tehrä työnsä.!Joskus aikoinaan ajoin
      Kultavuoren 143 scaniaa,,,voi raukat! F 12 volvo pieksi mennen tullen
      tämän maantien Kuninkaan!!!

      Nyt alla uus R, palaan asiaan!

      onhan siinä vissi ero onko moottori vinkkeli vai honkkeli jos meinaa päästä mäelle vinkkeli vie väännöllä honkkeli kierroksilla mutta jos 8 sylinterisen pitäis viedä vähemmän polttoainetta kun 6 sylinterisen se olisi sula mahdottomuus . ja mitä tulee scaniaan ja sisuun scaniaa pystyy ajaan varvastossuilla sisua joutuu ajaan turvakengillä sillä kaasua painettava tuulettajan propelliin asti . eikös ollut mainos ,suomalaisella sisulla läpi harmaan kiven mutta scanialla sen pystyy siirtään


    • sataneliykkönen kirjoitti:

      onhan siinä vissi ero onko moottori vinkkeli vai honkkeli jos meinaa päästä mäelle vinkkeli vie väännöllä honkkeli kierroksilla mutta jos 8 sylinterisen pitäis viedä vähemmän polttoainetta kun 6 sylinterisen se olisi sula mahdottomuus . ja mitä tulee scaniaan ja sisuun scaniaa pystyy ajaan varvastossuilla sisua joutuu ajaan turvakengillä sillä kaasua painettava tuulettajan propelliin asti . eikös ollut mainos ,suomalaisella sisulla läpi harmaan kiven mutta scanialla sen pystyy siirtään

      Ja, mikä Sisu kyseessä? Kerro vähän tarkemmin, kun tunnut tietävän.


    • tukkirekka kirjoitti:

      Ja, mikä Sisu kyseessä? Kerro vähän tarkemmin, kun tunnut tietävän.

      mikähän vääntö oli kyseessä?En sitte millään scaniasta sitä löytänyt.
      Palatkaa maanpinnalle scaniamiehet!


    • sataneliykkönen kirjoitti:

      onhan siinä vissi ero onko moottori vinkkeli vai honkkeli jos meinaa päästä mäelle vinkkeli vie väännöllä honkkeli kierroksilla mutta jos 8 sylinterisen pitäis viedä vähemmän polttoainetta kun 6 sylinterisen se olisi sula mahdottomuus . ja mitä tulee scaniaan ja sisuun scaniaa pystyy ajaan varvastossuilla sisua joutuu ajaan turvakengillä sillä kaasua painettava tuulettajan propelliin asti . eikös ollut mainos ,suomalaisella sisulla läpi harmaan kiven mutta scanialla sen pystyy siirtään

      on pojalla kumma luulo v8 koneesta baari kuuloja


    • tukkirekka kirjoitti:

      Ja, mikä Sisu kyseessä? Kerro vähän tarkemmin, kun tunnut tietävän.

      Maakunnasta kuuluu, että uudet V8 Sisut kulkevat ihan riittävästi, mutta TODELLA vähällä löpöllä. Onko jollakin tietoa?


    • TYÖKONE kirjoitti:

      Maakunnasta kuuluu, että uudet V8 Sisut kulkevat ihan riittävästi, mutta TODELLA vähällä löpöllä. Onko jollakin tietoa?

      Noo, Parsattoo kilsaa ajaneena, kulutusmittarin mukaan kulutus todella pieni.
      Kulku oli kuin 80luvun autoista suora kopio.
      Todellista kulutusta en tiedä, mutta 730 scaniaan verrattuna mittarin mukaan ero 7litraa/100km, Sisun eduksi.


    • sataneliykkönen kirjoitti:

      onhan siinä vissi ero onko moottori vinkkeli vai honkkeli jos meinaa päästä mäelle vinkkeli vie väännöllä honkkeli kierroksilla mutta jos 8 sylinterisen pitäis viedä vähemmän polttoainetta kun 6 sylinterisen se olisi sula mahdottomuus . ja mitä tulee scaniaan ja sisuun scaniaa pystyy ajaan varvastossuilla sisua joutuu ajaan turvakengillä sillä kaasua painettava tuulettajan propelliin asti . eikös ollut mainos ,suomalaisella sisulla läpi harmaan kiven mutta scanialla sen pystyy siirtään

      Olisko todellisuus, just toisin päin, vinkkeli menee kierroksilla ja niin edespäin.


  • Eikös siinä jutussa ollut kyse yhdestä tapauksesta jossa R730 rekkaveturi oli kiukutellut alusta asti. Veto ollut huonoa ja kulutus isompi kuin omistajan aikaisemmassa Scaniassa, oli jäänyt jossain mäessä R620 jalkoihin jolla oli ollut vielä pari tonnia enemmän kuormaa.
    Suuttimia ja boxeja siihen on maahantuojan toimesta vaihdeltu kun omistaja ensin tapellut aikansa kun eivät meinanneet uskoa että autossa on jotain vikaa.
    En tiedä miten asiassa lopulta kävi mutta näin tämän auton myynti-ilmoituksen Norjalaisella rekkasivustolla, hieno auto oli kaikilla mahdollisilla herkuilla ja 90000km ajettunakin pyynti oli vielä euroiksi muutettuna liki 160000e, ei ollut pitkään myynnissä kunnes joku sen sieltä osti.
    Kaikissa merkeissä on maanantai kappaleita, tämä oli varmaan sellainen. Omistaja oli kirjoittanut monta riviä kertomusta autosta ja oli panostanut siihen oikeasti paljon rahaa ja sitten se olikin ihan susi. Pettymys paistoi selvästi läpi kirjoituksista.
    Onhan siellä Norgessa olosuhteet autolle kovia, eikä sitä polttoaineen kulutusta voi verrata mihinkään maantie ajoon, kyllä sitä ainetta palaa kun noustaa 30 tonnin kalakuormalla vuonon rannoilta kiville,tämäkin auto oli vielä telivetoinen mikä lisää hiukan kulutusta muutenkin.
    Mutta ei pidä yleistää, ei kaikki R730 Scaniat ole susia jotkut jopa toimivatihan ok. Yhdellä mun kaverilla oli uusi FH660 rekkaveturi uudesta, sen kone oli auki ekan kerran jo 18000km kohdalla... että sattuu sitä muillakin merkeillä.

  • mites on pelannu toi opticruise mulla ainakin tosi huonosti vaihtaa... jää liikennevaloissa jalkoihin kun on niin hidas....scanialla on katottu/päivitetty monta kertaa ja auto g420 kuokkulaiteilla...

    • Hommaa keppi,niin ei oo hidas vaihtaa.


  • ei oo tehty kunnon kaaniaa 143 jälkeen.siinä on kaikki kohdallaan ja sähköö vain valoissa.mulla on niitä onnekss kaks ja lisää ostan kun kohilleen osuu.kulutuss samassa kun tän päivän 12 litran sähkömoottoreissa samassa työssä ehkä toisinaan jopa vähemmän.se ei mee aina niin suoraviivaisesti se kulutuspuoli että 6 mukia ja 12 litraa on vähemmän kun 8 ja 14. mutta meitähän joilla tieto ja kokemus (30 vuotta) hymyilyttää kun poijaat puhuu asioista joista on lukenut lehdistä tai kuulleet volvo-pojilta. ajolinjan tilauksen lopetin kun siellä vaan on juttua auvisesta ja ristimaasta tai muista paikkamaalatuilla autoilla ajavista.ei tuu niiden raha työstä niin kun meidän muiden jokka omillaan koittaa pärjätä.niillähän on omat laitkin esim. valoista.meitä muita sakotetaan lisä -pitkien parkeista mutta entäs niitä?

  • 143 nuppina kiva peli,,,mutta kärry kanssa n60tn massaa,480 hv scania ja volvo
    pukkaa kirkkaasti ohi! Aikoinaan meirän kylän saab-scania myyjä myi
    4kpl uutta143 jintercooler scaniaa ,kaikista koneet paskana alle kymppitonnissa!
    ei siihen aikaan huudeltu scanian viosta ja vaivoista.

    • Voivoi. Kyllä se 60t on kulkenut 113 Kanikalla ja 10-Vollellakin


  • Armeijan paskahuusissa ja volvossa on vaan pytyt jonossa

    • pyttyt jonossa,mukavampi tehdä "torttua"!!! näin se vaan on!


    • Meidän kassulla muodosti vessanpytyt V-kasin


  • VOIPI OLLA ET KUORMA KULKEE PIENEMMÄLLÄKIN TEHOLLA .MUT 10H TYÖPÄIVÄSSÄ SE LÖYSÄ JÄÄ 1H AJOSUORITEESSA.VUODESSA TEKEE AINAKIN SEN 300H .yhdellä kuljettajalla kahdella se onkin 600 h.paljoko auto tienaa 600h 55kmH x 1,75 euroo about 55x600 noin 6000 euroo -.

    • Äläpä liioittele ajansäästöä jalaskutapasikin on väärä. Ja jos jotain aikaa säästyy. niin kuskit istuu senkin tauolla huoltsikalla. Ja jostain syystä noilla isoitehoisilla autoilla saadaan menemään paljon polttoainetta. Ammattimiehiä tosiaan.

      t: Kuljetusyrittäjä


  • Onko huhuissa perää, että Volvon FH750 vaihdelaatikoissa on joku isompi ongelma päällä, jonka ratkaisua haetaan? Onko joku joutunut odottelemaan uutta autoa tämän takia?

    • juu,varmaan on!! Huhut pitävät aina paikkaansa,tupakkipaikan jälkeen luotettavin tietolähde.kakkosena abc huoltsikka..Hyvin kiertue 750 volvot pelitti!


    • Joo,eihän siinä mitään isompaa ongelmaa ole,kun vaan
      heittävät sen I-stiftin lähimpään romukoppaan.
      Keppivaihteet tilalle.


    • 23 kirjoitti:

      Joo,eihän siinä mitään isompaa ongelmaa ole,kun vaan
      heittävät sen I-stiftin lähimpään romukoppaan.
      Keppivaihteet tilalle.

      ja räntäpää jullit hajottaa voimansiirron heti aamupäivästä!


  • Missä on Sisun ja Mersun vastine 700 -750 teholuokkaan??? Onneton Sisu-polar räpellys 599hv ja Mersun uusi Actros 510hv. Ruotsalaiset osaa tehdä tehokkaan rekka-auton. Ja jos tulee vielä 90 tonnin junat vielä maanteille. Niin niitä kuormia ei ainakaan ajeta millään Mopo -Mersu Actroksella ja Sisu-Polarilla.

    • sissuun laitetaan katepillar c18, ,ei vaiskaan,Turha on lähteä Volvon ja scanian kanssa teho kilpaan!Ei minkään valmistajan,näin se vaan on.
      Puhun siis sarjatuontanto autoista.


    • Oletkos huomannut, että ruotsalaiset lapsoset kilpailee keskenään tehokkaimmasta autosta ja noin promille niitä ostaa, että siinä ruotsalaisten fanaatikkojen järki oikein kukoistaa.
      Kuka vaan moottorinvalmistaja pystyisi kilpailemaan tehoissa, muttei ilmeisesti maksa vaivaa, koska megamoottoreille ostajat hukassa.


    • Vai oikein rekka-auton, jotenkin kertoo iästä.
      Tehokisasta sen verran, että takuulla suuremmat moottorinvalmistajat, mitä Scania ja Volvo on, pystyvät tekemään tehokkaamman moottorin, jos haluavat.
      Tuntuu vaan, että jos kenkätehtailija tekisi viisi numeroa isompaa kenkää, mitä on jalkoja olemassa, vain sen takia, että tekee suurimman kengän, kun on niin komeeta.
      Teho hehkuttajat tuskin ajavat suurimmalla Scanialla tai Volvolla.


    • n.90t painot ei mitään uutta ja paljon pienemmillä koneilla ennen ajettiin puupuolella,niin eiköhän ne mersulla ja sisullakin mene! jotenkin tuli ajolinjan päätoimittajan kirjoitus mieleen tuosta Ruotsi number 1 kirjoituksesta,katsokaa uusimmman nron 2 ja sivu 37...tosi amiskirjoitus!


    • Mersun 510 vedoltaan huono ja kulutus yllätävän suuri.Näitä mä sanon puputtaja kuskeiks:Ja v kuutoset sätkättäjät.


    • Boije 1200hv NL16 kirjoitti:

      sissuun laitetaan katepillar c18, ,ei vaiskaan,Turha on lähteä Volvon ja scanian kanssa teho kilpaan!Ei minkään valmistajan,näin se vaan on.
      Puhun siis sarjatuontanto autoista.

      Pillarilta löytyy kyllä kuorma-auto käyttöön v12.nen.Mut tää kuus mukinnen 18l jenkithän ajaa nor.850tehoilla:Keski-suomessa saman tehoinen mut ei kerrota kellä.


    • ivecolla kirjoitti:

      Oletkos huomannut, että ruotsalaiset lapsoset kilpailee keskenään tehokkaimmasta autosta ja noin promille niitä ostaa, että siinä ruotsalaisten fanaatikkojen järki oikein kukoistaa.
      Kuka vaan moottorinvalmistaja pystyisi kilpailemaan tehoissa, muttei ilmeisesti maksa vaivaa, koska megamoottoreille ostajat hukassa.

      kyllä kuule,ne ivekollakin suunnittelee tehojen nostoa.Uus iveco
      tulossa(on muute ihan fh volvon näkönen)Kone olis kuulema
      vajaa 17 litran kuutonen.Pohjois- italiassa pitkiä nousuja,siksi scania
      ja volvo suosittuja siellä.


    • juupis Lervolta kirjoitti:

      kyllä kuule,ne ivekollakin suunnittelee tehojen nostoa.Uus iveco
      tulossa(on muute ihan fh volvon näkönen)Kone olis kuulema
      vajaa 17 litran kuutonen.Pohjois- italiassa pitkiä nousuja,siksi scania
      ja volvo suosittuja siellä.

      Ivecolla ol jo 70luvulla 17litranen v8.Muistaako kukaan.


    • Tulevaisuudessa suomalaiset kuljetukset hoidetaan venäläisen kuskin toimesta ruotsalaisella autolla. Suomalaiset kuskit pienenevällä peruspäivärahalla yhdessä kotimaisten autonrakentajien kanssa. Tätäkö haluat? Eikö jo lopetettaisi tämä omaan pesään p....ntaminen?


  • Kyllä se on niin, että oli kone rivi tai v-kone, niin jos se on oikean kokoinen ja tehoinen, niin se on ihan sama kumpi vaan. Mitä parempaa on v-koneessa? No se on monesti matalampi... No mitä parempaa on rivikoneessa? Siinä on leveämmät laakerit, kestoa ajatellen. Molemmista saa tehoa ja vääntöä ulos ja molempia moottori malleja korjaillaan milloin mistäkin viasta johtuen. Tuosta tehokilpailusta vielä, kun miettii paljonko polttoaine tänään maksaa, niin joku uuden MB:n 510 tai vanhemman Actroksen , sekä Sisun V8:n 600hv riittää moneen menoon, kun järki otetaan käteen, vai mitä? Kyllä sieltä Mercedekseltäkin on tulossa 15,6 litran rivimoottori, kunhan saadaan testit ajettua.

  • Ja tehot ja väännöt tästä tulevasta Mersun 15.6 litraisesta suorasta kuutosesta, Kiitos. Ollaan viisaampia sitten.

    • Minulla on jo alustavaa tietoa Mersun tulevista "isolohko-6:ista". En halua kuitenkaan laittaa huhuja likkeelle aivan vielä vaan kertoisin, että kasejakin on aikoinaan ollut kuorma-autoissa myös rivikoneena. Tunnetuin lienee kai Gardnerin 13,93-litrainen, josta tässä kuva:
      http://www.flickr.com/photos/46046969@N03/6037591279/
      -käytetty mm. engl. ERFissä.


    • Truck ´N´ Roll kirjoitti:

      Minulla on jo alustavaa tietoa Mersun tulevista "isolohko-6:ista". En halua kuitenkaan laittaa huhuja likkeelle aivan vielä vaan kertoisin, että kasejakin on aikoinaan ollut kuorma-autoissa myös rivikoneena. Tunnetuin lienee kai Gardnerin 13,93-litrainen, josta tässä kuva:
      http://www.flickr.com/photos/46046969@N03/6037591279/
      -käytetty mm. engl. ERFissä.

      Ja Scaniassa jo 50-luvulla oli lättähatun suora kasi.
      Noin 150 hv.


  • Mitä yhteistä on Scanialla ja blondilla? Niitä on hankala hallita liukkaalla, ne imee helvetisti satasella, alkavat naputtaa iän myötä ja kaikki haluavat koeajaa....
    http://www.rahtarit.fi/vitsit.html

    • tungt.no sivustolla uutisointi kaanian ongelmista jatkuu, suomen alan lehdistössä ihmeellisen hiljaista ollut uutisointi asiasta. v- kone on historiaa ja kania sen myötä!


    • ketjuttaako? kirjoitti:

      tungt.no sivustolla uutisointi kaanian ongelmista jatkuu, suomen alan lehdistössä ihmeellisen hiljaista ollut uutisointi asiasta. v- kone on historiaa ja kania sen myötä!

      juu,hiljaa on skanian "äänitorvet" Suomessa!
      Toivottavasti kirjoittavat volvon jäätymistä kissankokoisilla kirjaimilla.
      Ja huonoista peilin lämmittimistä! Pellet

      Ps.Meirän kymmenestä scania-laivueesta jääty 8kpl viime talvena!

      Kattokaas ,mitä Volvo tuo loppuvuodesta markkinoille,,siinä scaniaMan
      volkswagen group tekee löysät housuun!


    • Pellet pelkää kirjoitti:

      juu,hiljaa on skanian "äänitorvet" Suomessa!
      Toivottavasti kirjoittavat volvon jäätymistä kissankokoisilla kirjaimilla.
      Ja huonoista peilin lämmittimistä! Pellet

      Ps.Meirän kymmenestä scania-laivueesta jääty 8kpl viime talvena!

      Kattokaas ,mitä Volvo tuo loppuvuodesta markkinoille,,siinä scaniaMan
      volkswagen group tekee löysät housuun!

      tosiaan oli hietsulla monen sivun jutut volvojen jäätymisongelmista tai mistä vaan keksi aiheen,khaanian remonteista ei sanaakaan ajolinjassa. luulee varmaan nauttivan suurta arvostusta autoilijoiden keskuudessa...söötertäljen sinffoniaa kuunnellen hah haa! kyllähän se olisi mukavampi lukea hieman asiallisempia ja monipuolisempia artikeleita siitäkin lehdestä mutta ei tule tapahtumaan ennenkuin päätoimittaja vaihtuu, eikä raskaskalusto-lehti ole sen parempi. kaikki autot rassuuttaa enempi tai vähempi valitettavasti


    • new FH 2012 kirjoitti:

      tosiaan oli hietsulla monen sivun jutut volvojen jäätymisongelmista tai mistä vaan keksi aiheen,khaanian remonteista ei sanaakaan ajolinjassa. luulee varmaan nauttivan suurta arvostusta autoilijoiden keskuudessa...söötertäljen sinffoniaa kuunnellen hah haa! kyllähän se olisi mukavampi lukea hieman asiallisempia ja monipuolisempia artikeleita siitäkin lehdestä mutta ei tule tapahtumaan ennenkuin päätoimittaja vaihtuu, eikä raskaskalusto-lehti ole sen parempi. kaikki autot rassuuttaa enempi tai vähempi valitettavasti

      Paitsi ei Scania!


  • Mitkä ongelmat? Scaniassa? Nyt en ymmärrä kysymystä? Hehheh...

  • Vähän huvitti syksyllä kun hieroin kauppaa Scaniasta ja kyselin tietysti miten voimansiirto nykysin kestää... Myyjä ja korjaamopäälikkö vakuutteli yhteen ääneen, että akseliperäisen ongelmat taakse jääny ja napaperäisessä ei oo koskaan ongelmia ollutkaan.
    No mentiin siitä sitten kahvioon kahville ja siihen sattu tuttu autoilija, jolla sattumoisin oli etuperä Scaniasta auki. Kyselin häneltä kommenttia ja hän totes vaan että,"ihan hyvin toimii, kun muistaa käyttää niin ku kipeää naista!" Minä repesin...ja myyjä punasteli!

    • Akseliperäisellä Scanialla olen ajanut ajourastani noin 15v. Homma ei ole ollut lähellekään pelkkää tie ajoa.Kaksi kertaa on 143 katkennut akseli,molemmissa tapauksissa autolla oli ajettu pari miljoonaa km.Akselit olivat alkuperäiset.
      Toisessa tapauksessa tuli samalla peräremppa.
      Uudemmilla Scanioilla ei ole sattunut vastaavaa,en tosin koskaan ole ajanut 2005vm tuoreemmilla.
      Tiedän monia puutavara-autoilijoita jotka ajavat Scanioilla ja hyvin on perät kestäneet.Tuskinpa ne kestää missään merkeissä,mikäli autolla ajetaan erään Mersu miehen esimerkin mukaisesti,kuten hän itse asian ilmaisi tuodessaan autoansa korjaamolle.-Upposi akselia myöten pehmeikköön,laitoin 1500 kierrosta ja nostin kytkintä,ei kestänyt.


    • Ponape kirjoitti:

      Akseliperäisellä Scanialla olen ajanut ajourastani noin 15v. Homma ei ole ollut lähellekään pelkkää tie ajoa.Kaksi kertaa on 143 katkennut akseli,molemmissa tapauksissa autolla oli ajettu pari miljoonaa km.Akselit olivat alkuperäiset.
      Toisessa tapauksessa tuli samalla peräremppa.
      Uudemmilla Scanioilla ei ole sattunut vastaavaa,en tosin koskaan ole ajanut 2005vm tuoreemmilla.
      Tiedän monia puutavara-autoilijoita jotka ajavat Scanioilla ja hyvin on perät kestäneet.Tuskinpa ne kestää missään merkeissä,mikäli autolla ajetaan erään Mersu miehen esimerkin mukaisesti,kuten hän itse asian ilmaisi tuodessaan autoansa korjaamolle.-Upposi akselia myöten pehmeikköön,laitoin 1500 kierrosta ja nostin kytkintä,ei kestänyt.

      Näin se on ja aina tulee olemaankin nimittäin tulee aina olemaan ns merkkimiehiä niin itsekkin Scania on merkkini siinä vain on sitä jotain ? mutta en silti hauku muita merkkejä volvo mersu sisu man ihan hyviä kaikki ovat olleet scania tuntuu vain olevan se mun merkki jotta.ei kehu ala haisemaan niin kerrottakoon että edelisessä työpaikassani työautona oli scani 143 oli muuten paska auto johtuen varmaankin siitä ettei siitä olut pidetty huolta uusissa autoissa ongelmat useinkin johtuvat alati lisääntyvästä elektroniikasta oli se sinun merkki mikä vain miksi pitää haukkua muita merkkejä lopuksi vielä noista laittomista lisävaloista jotka muuten ovat kohta laillisia koska suomessa käy kohta ruotsalaisittain kun viranomainen ei voi estää se muutetaan lailliseksi ja jollette usko niin olihan se lisäjarruvalokin kielletty nyt se on pakollinen varuste


  • Kyl on mukavan leppoisaa menoa R kaanialla kun vedosta huolehtii allisonin automaatti, eikä mikään automatisoitu manuaali.
    Ei viivyttele vaihtohetkellä ja ahtopaineet pysyy koko vaihdeskaalan läpi.
    Moottorijarrutuksessa allison huolehtii alaspäinvaidosta, jotta maksimi moottorijarrutus saadaan aikaiseksi ja tämäkin yhtäjaksoisesti koko vaihdeskaalan läpi.
    Ei muuten kulu jarrujen kitkapinnat turhaan.
    Kuljettaja ei voi tehdä repäiseviä liikkeellelähtöjä, joilla rikotaan paikat.
    Liukkaalla pinnalla ei ole tasaisempaa lähtijää, kuin allison.
    Kiihdytys sujuu nopeasti haluttuun nopeuteen, jolloin voi siirtyä pintakaasulla huristeluun ja kesämaisemien ihasteluun...
    On se ikävää, jos pitää narista ja valittaa, kun tuli pihisteltyä kalustoa hankkiessa...

    • Just... Ja millaisilla painoilla ajelee allisonikuski?


    • Manuaalilaatikko kirjoitti:

      Just... Ja millaisilla painoilla ajelee allisonikuski?

      Olen tällainen "höyhensarjalainen", eli kokonaispaino lain mukaan 56tn.
      Tosin yöaikaan tuppaa hieman lipsumaan yli...


    • Mukavuuden haluinen kirjoitti:

      Olen tällainen "höyhensarjalainen", eli kokonaispaino lain mukaan 56tn.
      Tosin yöaikaan tuppaa hieman lipsumaan yli...

      no paljonkos nahtaa menee allisonmiehellä?Tuppaa nestelaatikot olemaan janosia.Entäs lämmöt,jos painaa yhtä mittaa porvoosta ouluun ja takas.Montas ristikkoa on mennyt?


    • HKL ALLISON SISU kirjoitti:

      no paljonkos nahtaa menee allisonmiehellä?Tuppaa nestelaatikot olemaan janosia.Entäs lämmöt,jos painaa yhtä mittaa porvoosta ouluun ja takas.Montas ristikkoa on mennyt?

      Nuppiajossa menee 32,7 litraa satasella pääkaupunkiseudun seka-ajossa.
      Ajo siis koneiden siirtoa ja maansiirtoajoa.
      Keskikulutuksen tarkistin juuri, kun jätin "mukavuuslaitoksen" parkkiin ja mittaus oli 3247km:n keskikulutus.
      Lavetin vedossa kuluu 42,1 litraa satasella.
      Kulutus mitattu 976 km pitkällä siirrolla ja painoa 54,7tn.
      lämmöt ei ole karkailleet missään olosuhteissa laatikossa, eikä moottorissa.
      Laatikko ei ole vanhakantainen "pikku allison", vaan uusi iso allison.
      Yhtään ristikkoa ei ole mennyt, mutta yksi laatikon takapään stefa alkoi hieman keräämään pölyä ja siitä päätellen oli kostunut vuodon takia.
      Ei tosin tiputtanut alleen yhtään.
      Vaihtoivat takuuna, vaikka kilometrejä reilusti yli takuun.
      Meillä kun on tapana, ettei tiputella luontoon.
      Kävin tänään Kokkolassa Purasen juttusilla ja kyselin, että onnistuisiko vastaavalla laatikolla saamaan uuden ajokin mersulta, kun perheen muutkin autot on kyseistä merkkiä.
      Ei kuulemma onnistu, edes isolla rahalla.
      Puranen halusi tulla kyytiin, kun satuin olemaan pihassa mukavuuslaitoksellani ja vielä täydessä kuormassa ( 2,9tn ylikuormaa).
      Kehui allisonin toimivuutta kiihdytyksessä ja moottorijarrutuksessa vertaansa vailla olevaksi.
      Uskoo, ken tahtoo... Ja loput on nuijia...
      Semmoista se elämä on... Toisilla on... Toisilla ei...
      Ollaan silti kiitollisia, että saadaan huristella liikenteessä kaikenmaailman friikkien seassa.


    • HKL ALLISON SISU kirjoitti:

      no paljonkos nahtaa menee allisonmiehellä?Tuppaa nestelaatikot olemaan janosia.Entäs lämmöt,jos painaa yhtä mittaa porvoosta ouluun ja takas.Montas ristikkoa on mennyt?

      Ei muuten Porvoosta Ouluun saa ajella yhtäsoittoa, saati edestakaisin.
      Johan se tavaran vastaanottajakin Oulussa suuttuisi, kun et pysähdy perillä, vaan pyörähdät pihassa ja jatkat takaisin Porvooseen.
      Hyvää viikonloppua kaikille.


    • Mukavuuden haluinen kirjoitti:

      Ei muuten Porvoosta Ouluun saa ajella yhtäsoittoa, saati edestakaisin.
      Johan se tavaran vastaanottajakin Oulussa suuttuisi, kun et pysähdy perillä, vaan pyörähdät pihassa ja jatkat takaisin Porvooseen.
      Hyvää viikonloppua kaikille.

      Firman "kassakonetta "ei sovi pysäydellä jonninjoutavien taukojen takia!
      Samoin vkloppua!


    • Mukavuuden haluinen kirjoitti:

      Nuppiajossa menee 32,7 litraa satasella pääkaupunkiseudun seka-ajossa.
      Ajo siis koneiden siirtoa ja maansiirtoajoa.
      Keskikulutuksen tarkistin juuri, kun jätin "mukavuuslaitoksen" parkkiin ja mittaus oli 3247km:n keskikulutus.
      Lavetin vedossa kuluu 42,1 litraa satasella.
      Kulutus mitattu 976 km pitkällä siirrolla ja painoa 54,7tn.
      lämmöt ei ole karkailleet missään olosuhteissa laatikossa, eikä moottorissa.
      Laatikko ei ole vanhakantainen "pikku allison", vaan uusi iso allison.
      Yhtään ristikkoa ei ole mennyt, mutta yksi laatikon takapään stefa alkoi hieman keräämään pölyä ja siitä päätellen oli kostunut vuodon takia.
      Ei tosin tiputtanut alleen yhtään.
      Vaihtoivat takuuna, vaikka kilometrejä reilusti yli takuun.
      Meillä kun on tapana, ettei tiputella luontoon.
      Kävin tänään Kokkolassa Purasen juttusilla ja kyselin, että onnistuisiko vastaavalla laatikolla saamaan uuden ajokin mersulta, kun perheen muutkin autot on kyseistä merkkiä.
      Ei kuulemma onnistu, edes isolla rahalla.
      Puranen halusi tulla kyytiin, kun satuin olemaan pihassa mukavuuslaitoksellani ja vielä täydessä kuormassa ( 2,9tn ylikuormaa).
      Kehui allisonin toimivuutta kiihdytyksessä ja moottorijarrutuksessa vertaansa vailla olevaksi.
      Uskoo, ken tahtoo... Ja loput on nuijia...
      Semmoista se elämä on... Toisilla on... Toisilla ei...
      Ollaan silti kiitollisia, että saadaan huristella liikenteessä kaikenmaailman friikkien seassa.

      Kuka Puranen Kokkolassa ruvennut myymään mersuja?


    • Mukavuuden haluinen kirjoitti:

      Nuppiajossa menee 32,7 litraa satasella pääkaupunkiseudun seka-ajossa.
      Ajo siis koneiden siirtoa ja maansiirtoajoa.
      Keskikulutuksen tarkistin juuri, kun jätin "mukavuuslaitoksen" parkkiin ja mittaus oli 3247km:n keskikulutus.
      Lavetin vedossa kuluu 42,1 litraa satasella.
      Kulutus mitattu 976 km pitkällä siirrolla ja painoa 54,7tn.
      lämmöt ei ole karkailleet missään olosuhteissa laatikossa, eikä moottorissa.
      Laatikko ei ole vanhakantainen "pikku allison", vaan uusi iso allison.
      Yhtään ristikkoa ei ole mennyt, mutta yksi laatikon takapään stefa alkoi hieman keräämään pölyä ja siitä päätellen oli kostunut vuodon takia.
      Ei tosin tiputtanut alleen yhtään.
      Vaihtoivat takuuna, vaikka kilometrejä reilusti yli takuun.
      Meillä kun on tapana, ettei tiputella luontoon.
      Kävin tänään Kokkolassa Purasen juttusilla ja kyselin, että onnistuisiko vastaavalla laatikolla saamaan uuden ajokin mersulta, kun perheen muutkin autot on kyseistä merkkiä.
      Ei kuulemma onnistu, edes isolla rahalla.
      Puranen halusi tulla kyytiin, kun satuin olemaan pihassa mukavuuslaitoksellani ja vielä täydessä kuormassa ( 2,9tn ylikuormaa).
      Kehui allisonin toimivuutta kiihdytyksessä ja moottorijarrutuksessa vertaansa vailla olevaksi.
      Uskoo, ken tahtoo... Ja loput on nuijia...
      Semmoista se elämä on... Toisilla on... Toisilla ei...
      Ollaan silti kiitollisia, että saadaan huristella liikenteessä kaikenmaailman friikkien seassa.

      Jos ei mersulta saa niin miten olisi kotimainen mersutekniikalla? Sisun edellisessä mallisarjassa ei ollut Allisonia saatavana mutta sellainen kuitenkin pari vuotta sitten on tehty - Helsingin kaupungin pelastuslaitoksen uusi 5-akselinen nostinauto on Allisonilla. Ja eipä ole mersun V8:n perässä ennen Fulleria nähty, nyt on. Kai Karjaalla Allisonkin istutetaan jos joku siitä on jotain ekstraa valmis maksamaan. Saa siinä samalla muutenkin auton jossa on RUNKO


    • Mukavuuden haluinen kirjoitti:

      Nuppiajossa menee 32,7 litraa satasella pääkaupunkiseudun seka-ajossa.
      Ajo siis koneiden siirtoa ja maansiirtoajoa.
      Keskikulutuksen tarkistin juuri, kun jätin "mukavuuslaitoksen" parkkiin ja mittaus oli 3247km:n keskikulutus.
      Lavetin vedossa kuluu 42,1 litraa satasella.
      Kulutus mitattu 976 km pitkällä siirrolla ja painoa 54,7tn.
      lämmöt ei ole karkailleet missään olosuhteissa laatikossa, eikä moottorissa.
      Laatikko ei ole vanhakantainen "pikku allison", vaan uusi iso allison.
      Yhtään ristikkoa ei ole mennyt, mutta yksi laatikon takapään stefa alkoi hieman keräämään pölyä ja siitä päätellen oli kostunut vuodon takia.
      Ei tosin tiputtanut alleen yhtään.
      Vaihtoivat takuuna, vaikka kilometrejä reilusti yli takuun.
      Meillä kun on tapana, ettei tiputella luontoon.
      Kävin tänään Kokkolassa Purasen juttusilla ja kyselin, että onnistuisiko vastaavalla laatikolla saamaan uuden ajokin mersulta, kun perheen muutkin autot on kyseistä merkkiä.
      Ei kuulemma onnistu, edes isolla rahalla.
      Puranen halusi tulla kyytiin, kun satuin olemaan pihassa mukavuuslaitoksellani ja vielä täydessä kuormassa ( 2,9tn ylikuormaa).
      Kehui allisonin toimivuutta kiihdytyksessä ja moottorijarrutuksessa vertaansa vailla olevaksi.
      Uskoo, ken tahtoo... Ja loput on nuijia...
      Semmoista se elämä on... Toisilla on... Toisilla ei...
      Ollaan silti kiitollisia, että saadaan huristella liikenteessä kaikenmaailman friikkien seassa.

      Allison on hieno laite, valitettavsti maksaa ostaa ja nestekytkin huonontaa hyötysuhdetta ja siten lisää polttoaineen kulutusta.
      Kaikki ajaisi sillä jos olisi taloudellisesti varaa.
      Sopivassa erikoistyössä ehkä myös kokonaistaloudellisin pitkällätähtäimellä.
      Köyhät joutuu ajamaan robottiautomaatilla, tyhmät ajaa vielä keppivaihteella.


  • Automaattinen tekstin korjaus muutti Vehon, jostain syystä kokkolaksi ???

  • Kohta 26 vuotta alalla, kasvammeko koskaan aikuisiksi ? yksikään merkki ei täydellinen,itse tykkään eniten Scaniasta

  • Voiskos joku teistä NORJAA osaavista kertoa mistä löytää ko.jutut Scanian vaivoista? Teitä norjaa osaavia kun tuntuu riittävän tässä keskustelussa.

    Kiitos tiedosta jo ennakoon!!!

  • Kielitaidottomalle: http://www.tidningenproffs.se/nyhet/2012/04/27/Scanias-730-problem-kan-snart-vara-losta/ , ilman suurempaa kielitaitoa selviää, että Scanian R730 erityisesti Norjaan viedyissä malleissa on sekä tehottomuutta että suurta kulutusta - pahimmissa tapauksissa molempia yhtäaikaa havaittu. Osassa autoissa ongelmat tuntuvat alkavan tietyn km-määrän jälkeen, 6 000 miliä eli 60 000 km on jutussa mainittu. Myös opticruise kiukkuaa. Korjausehdotuksena on ohjelmistojen päivittämistä ja polttoainepuhdistimen vaihtoa. Ja tietty lupauksella; 'olemme lähellä ratkaista ongelmat' eli ihan paniikissa keksivät kaikkea mahdollista. Kuulostaa pahanenteiseltä, lähes cat-moottoriselta katastrofilta.

    • Miksihän Volvon vaihdelaatikot pyörivät lattialla? Kansia menee ja sitä rataa..


    • Tähän jatkona voisi mainita, että on kyllä niin myötämielinen ruotsalaisen Proffs -lehden 'kritiikki' Scanian ongelmiin, että jopa BOY-media jää kakkoseksi. Selitellään ihan tehtaan puolesta parhain päin tyytymättömiä asiakkaita hyvitelläkseen. Norjalaiset tuntuvat valittavan R730:n ongelmia, onko Suomessa vastaavaa kuulolla? Vai onko niitä täällä ollenkaan?


    • svenskataalande kirjoitti:

      Tähän jatkona voisi mainita, että on kyllä niin myötämielinen ruotsalaisen Proffs -lehden 'kritiikki' Scanian ongelmiin, että jopa BOY-media jää kakkoseksi. Selitellään ihan tehtaan puolesta parhain päin tyytymättömiä asiakkaita hyvitelläkseen. Norjalaiset tuntuvat valittavan R730:n ongelmia, onko Suomessa vastaavaa kuulolla? Vai onko niitä täällä ollenkaan?

      kuin kusi sukassa hiljaa, kun ollaan huomattu mihin paskaan on tullut näpit iskettyä :D



    • kielitaidoton kirjoitti:

      näkyypä FH16-750 toimivan norjassaki

      http://berglitruckstop.no/viewtopic.php?t=2519&start=4455

      vai kertoisiko joku mitä tuolla sivulla olevissa kahdessa kuvassa tapahtuu

      Samakai se onko tehoja vai ei kuhan auto liikkuu ilman apua =)

      eli eipä kannata huudella volvon olevan parempi jos tuollaista pääsee sattumaan. En sitä ole väittänyt ettei kaanialla ole R730:sen kans ongelmia, mutta naurattaa vaan että volvo-miehet on suunapäänä heti haukkumassa ja huutelemassa kaanian viosta ja vaivoista vaikka omastaki tuotteesta löytyy vikaa ihan tarpeeksi. Toki toimii se toisinkin päin, mutta kun tässä nyt enempi parjataan kaaniaa niin olkoon tämä nyt sitten kapinointia


    • kielitaidoton kirjoitti:

      eli eipä kannata huudella volvon olevan parempi jos tuollaista pääsee sattumaan. En sitä ole väittänyt ettei kaanialla ole R730:sen kans ongelmia, mutta naurattaa vaan että volvo-miehet on suunapäänä heti haukkumassa ja huutelemassa kaanian viosta ja vaivoista vaikka omastaki tuotteesta löytyy vikaa ihan tarpeeksi. Toki toimii se toisinkin päin, mutta kun tässä nyt enempi parjataan kaaniaa niin olkoon tämä nyt sitten kapinointia

      ai niin joo

      en del av = OSA (tässä tapauksessa = osassa)

      =)


    • kielitaidoton kirjoitti:

      eli eipä kannata huudella volvon olevan parempi jos tuollaista pääsee sattumaan. En sitä ole väittänyt ettei kaanialla ole R730:sen kans ongelmia, mutta naurattaa vaan että volvo-miehet on suunapäänä heti haukkumassa ja huutelemassa kaanian viosta ja vaivoista vaikka omastaki tuotteesta löytyy vikaa ihan tarpeeksi. Toki toimii se toisinkin päin, mutta kun tässä nyt enempi parjataan kaaniaa niin olkoon tämä nyt sitten kapinointia

      Yhteistä kaania- ja vollemiehille tuntuu olevan Sisun haukkuminen, ettei vaan muisteta että omatkin on vain teknisiä kokoelmakyhäelmiä. Sama kai haukkua suomalaisia miehiä lokomoiksi ja ruotsalaisia liukkaitten ja savotoiden kuninkaiksi. Ensinmainitut tehty Suomessa, jälkimmäiset Ruotsissa (ainakin osin).


  • Tyyppiesimerkki 'uutisoinnista': http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201206762. Mikä näitä sivustoja vaivaa, ei mitään omaa selostusta tai arvioita uusien ruotsalaismerkin esittelyssä, copy paste maahantuojan sivustolta ja se on sitten uutinen?
    Kyllä keulii; 'maansiirto Scania on varustettu off-road-keulalla',,, nyt kiinnijäätyään ei kanikasta mene ensimmäisenä perä, eiku portaat rikki.
    'Scanian V8-moottorit ovat saavuttaneet ikonin aseman kuorma-automaailmassa.' Niitä ortodoksien ikoni-kuvia ensin tuotiin hulluna neuvostojen maasta, nyt niitä varastellaan takaisin Venäjälle, toivottavasti tämäkin ikoni.

  • Voi jeesus maaria ! ONKOHAN TÄS MAALIMASSA AMMATTIMAISELLE KUORM-AUTOILULLE ANNETTU MUTAKU OLEMATON KAANIA, EIKÖ PITÄS OLLA MUUTAKI KU HIRVIÄ ÄÄNI JA LEVIÄ PETI?

    • Voi raukka, mene lääkäriin kun noin pahasti päätäs pakottaa.


  • No onneksi Volvon i-shit on toiminut hyvin... Puhumattakaan urealaitteista...

    • jonkun pitää olla edelläkävijä!


    • Tuossahan noita lattialla pyörii; I-shiftejä. Tutuks on tullut lootan sisältö.


  • "volvomies"et ole vielä oppinut ajamaan autoa?Vai mitä meinaat

    • No tule sinä ajamaan kun olet hyvä neuvomaan. Kytkin ja vaihteisto taass auki. Kuskiko syyllinen?


  • On ollu paljon ongelmia R730.ssä, kyseinen yksilö puun ajossa. Maahantuoja ei saanu koskaan auto vetämään ja muutenkin huonoa ottautumista ongelmiin takuuaikana. Auto saatiin kulkemaan takuuajan jälkeen kun itse laitettiin omalla korjaamolla säädöt kohdalleen. Hinta ei vastaa ollenkaan sitä mitä keulassa luvataan ja jos vedot tippuu samassa suhteessa uudessa V8:ssa 520/580hp niin maine menee V8:ta kokonaan.

  • Kuulin vaan semmosta että scanian 730 vie 5 litraa päivässä öljyä,mielestäni pitäis scanian laitaa uusi kone nokille ???

  • Scania 142 H , V8 vm.1982. 250 tkm. ajettu paloauto...tietääkö kukaan, nko 140- sarjaa valmistettu koskaan / missään / milloinkaan, vaikka väkisin väännettynä Härski Hartikaisen verstaalla AUTOMAATTI-ASKILLA???...olen etsinut etsinyt netistä ja kysellyt kyläsepiltä...ei vaan löydy tietoa, ei!!!... olen päättänyt automaatin siihen sovittaa ja olisin erittäin kiitollinen, jos joku osaisi antaa tietoa, vinkkejä, kontakteja? Oma ajatukseni asiasta on, että ALLISON HT 750 voisi olla ok ja vielä niitä "vanhan liiton" vehkeitä, jossa ei turhaa elektroniikkaa...joten juuri vanhan vinkkelin jatkoksi ok. ALLISONIN (harvinaisuus) eli 6-vaihteinen HT 70 voisi olla myös vaihtoehto??? Kiitos (mahdollisista) tiedoista!!!

    • kysyppä kone-keskosta,allisonin maahantuoja.toka vaihtoehto on bm volvo dummpperin laatikko.


  • Volvo ja nuoli siitä alko kuljettajan huoli. kunnioittakaa scaaniaaa voimalan ison V8
    Mutta einää Volvo kuskit ymmärrän mitään tajuuhan sen nyt jo tyhmä että scania on
    Ainakin selvästi eniten myydyin ja kestävin ja luotettavin ja tehokkain kuin. Joku uuden karheen FH sarjan volvo oli semmonen koe ajossa automaattivaihsteistolla
    Ei kiihtynyt mihinkäänja leikkas heti kii ensinmäisesse ylä mäessä ja sammu sitten kun tuli kunon aito scaania koe ajoon se toimi kun pitikin että kunnioitakaaa kunnon scaaniaa voimalla ison V8!!!!!!!
    KING ON THE ROAD

  • Scania! voi pojat. Mitä vikaa scaniassa on? Toisiku volvossa ,reistailee koko, siis koko aja!

    • Volvo ei reistaile! Kuulkaa kaania vanit. SCANIA ON ROMU. Volvo on paras!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • VOLVO JYRÄÄ kirjoitti:

      Volvo ei reistaile! Kuulkaa kaania vanit. SCANIA ON ROMU. Volvo on paras!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      SCANIA JYRÄÄ VOLVON! Scania 100, Volvo 0. Scanian V8 moottori on PARAS!!!!

      Näin se homma menee!


    • SCANIA FANI kirjoitti:

      SCANIA JYRÄÄ VOLVON! Scania 100, Volvo 0. Scanian V8 moottori on PARAS!!!!

      Näin se homma menee!

      katsokaa se salaa... kuvattu scania v8 kuskin video esim arktiset rekat sivulta,aivan täydellisesti kuvaa sen merkin kuskien ajatusmaailmaa ja lapsellisuuden tasoa!!!
      autossa jos ei muuta ominaisuutta ole kuin ääni niin aika heikkoa on


  • Täällähän näyttäisi olevan keskustelun taso yhtä korkealla kuin hiekkalaatikolla pikkupoikien kesken. Tiedän sekä Volvo, Scania että Mercedes yrittäjiä ja jokaisella on ongelmia aivan tasapuolisesti. Erot tulevat ajotuntumasta. Jokainen tyylillään...

  • Meillä on puuta ajettu Sisulla, Scanialla ja Volvolla. Ongelmansa kussakin, kuin myös hyviä puolia. V8 egoiluun ei olla koskaan lähdetty, eikä merkkipalvontaan ylipäänsä. Suoraan on aina sanottu, jos joku asia on pielessä jollain merkillä ollut.

  • Scanialla N. 20 vuotta työtä tehnyt. En moiti,mutta aiemmin F volvo ,oli lämmin ja kestävämpi., joutui erittäin koville useasti ja ei koskaan voimansiirto pettänyt. Scanialla ei moisia tilanteita voi tehdä,sulake,eli perät ei kestä sitä.sisussa perät kesti,mut kytkin petti.. Meillä on on monta mieltä,mutta paras k-auto millä olen työtäni tehnyt on f12 volvo.
    Oli säädetty voimat kohdelleen. Ehkä 600 pollea,jos nykyiseen 580 Scaniaan vertaa.

    • joo,samaa mieltä F12 intercooler,ei parempaa tule.


  • Kusetettu on tosiaa pitänee vaihtaa muitaki on olemassa

  • Keski Suomessa jyväskylän Scania siellä nää teitten kuninkaat piileskelee.Rapussa kun vastaan tulee niin naama piiloon .Hävettää kun toi kanikka on taas pajalla.Moni varmaan vaihttais merkkiä mut ylpeys ei anna periksi.Monelle periatteet on tullut maksamaan paljon.Näissäkin keskusteluissa palkka rengit aukoo turpa värkkiä.No hyvä se on aukoo kun näitä remontti laskuja ei tartte maksaa.Omistaavat osamaksu riisi kipon.Senkin ulosottomies on hakenut.Mukava tulla töihin ilman autoo ja valehdella silmät sikkuralla.Me tiedetään totuus.

  • En voi väittää itseäni asiantuntijaksi. Olen ajanut Scania-Vabis L 75 -vetoista 5-akselista puoliperäyhdistelmää 1969–1970 ja Scania-Vabis LB 76-vetoista vastaavankokoista kesällä 1972. Tämän jälkeinen kokemukseni raskaan kaluston parissa on rajoittunut satunnaiseen harrastusluontoiseen ajeluun harvakseltaan 2- tai 3-akselisilla perävaunuttomilla peleillä. Täysperää en ole ajanut koskaan metriäkään.

    Tulinpahan vain kertomaan, että Tekniikan Maailman eilen ilmestyneessä numerossa 07/2016 on varmastikin alan miehiä kiinnostava juttu 13-akselisesta koeluontoisesta puutavarayhdistelmästä, ”Scania R 730 LB 8×4: 104-tonninen HCT-tukkirekka”. Liikuskelee jossakin Ivalon ja Rovaniemen välillä.

    Lukaiskaa!

    • joo näin kuvan kun hinasivat sitä perse ilmassa rovaniemelle,olisko tyypillinen pyllytauti tullut?


  • Samaa paska kaikki, sisulla enkä rellulla oo ajanu mutta eniten tykänny näistä uusista mersuista.

  • Vanhan aikane svedu paska lohko halki takaa keskeltä kopat paskaa täynnä,adblue kusee silmään ajaessa merkkivalot läikyttää.

  • Miksiköhän kanikka oli esim. eniten rekisteröity pölliauto viime vuonna?Ei varmaan ainakaan sen takia että olisi olisi paljon vikoja.Miksi sellaiset autoilijat jotka ovat ajaneet iät ja ajat Volvolla ovat ostaneet Scanian,parhaimmat 3kpl kerralla,tästä voisi päätellä että taitaa Volvolla olla ongelmia esim euro 6,sähköt,laatikot?

  • Volvot ne vaan pelaa, ei ollenkaan sähkövikoja, ad-blue vikoja ym. tietokone boxi vikoja!

  • UUSscania 780 tukholma eteläpuoli koppi pystysä savu nousi,vajaa vuosi ajetu testissä.

  • Kaikki nää merkit millä ajellaan on samaa paskaa.. eri paketti, samat viat.. työkaluja ne kaikki on.. jokainen ajaa millä tykkää/minkä saa käyttöönsä. Pidetään ne autot vaan tiellä, ja kuorma ajallaan määränpäähän! =) Hyvää alkavaa syksyä! T. Lomalle jäävä

  • Eipä tullut huhuttua 780 hv-versiota ainakaan toistaiseksi.

  • Niin eikös Scaniassa ja Toyota Hiacessa 80-luvulta ole sama perä..??
    Heh heh.. ;-D
    Scanian perä on rikki jos siinä ei ole mitään vikaa.
    ;-D

    • mul oli taunuksesa sama perä mitä kanikasa on ny.


  • miten on nyt pelanneet nämä uudet kaaniat volvon-miehillä jotka laittoi,onko vaihdelaatikot ja perät kestäneet samanlaista käyttöä...?

    • Laatikko ei kestä kun nyt jo luistaa norm 800hv tehoilla sivuakseli kiero.


  • Paavo Pesusieni- mallin kaaniassa jos ei vaihdelaatikkoon tule parannusta niin ei tarvitse isompia koneita, nyt jo kusessa entisten tehojen kanssa jotka isommilla painoilla ajavat.
    kuukauden parhailla kestänyt laatikot ja nämä ei ole yksikkötapauksia

  • Nii oliko se se tää uus LAATIKKO MALLIN SCANIA TEHTY HUINDAY TEHTAAL KOVIN SAMAN NÄLÖINE ON MALLILTAAN SE OLI 2014 NÄYTTELYSÄ.

  • 40v kokemuksella,jonka aikana useita merkkejä ajokkina. Vieläkin ajan ,nyt scania.
    Ihmettelen nyky kuskien käytöstä,tullaan täysi poka päällä huoltamon pihaan.sammutetaan moottori heti. Haetaan kahvi mukaan N,5 min,ei olisi pitänyt sammuttaja moottoria! Ihme kun tulee remonttia! Mulla aikaa vieläkin vaikka kiire,käyttää muutama minuutti tyhjäkäyntiä. Pitäs auton valmistajien tehdä aika rele,ettei sammu moottori heti. Yhdyn edellisiin,että F12 piristetty on paras!

  • Volvohan on renaultin koneella ja kopilla . Scania sitä Ruotsi tekniikkaa , joten siitäpä tasoerot .

  • Pete ja Kenworth kestää!

  • scanian V8 myynti keskeytetty ja huhujen mukaan tuleeko enää markkinoille ollenkaan. onko jollakin tarkempaa tietoa?

    • Kaanian valmistus loppuu, Manni merkkinä jatkuu valmistus!


  • Näyttää tolla Ventoniemelläkin tulleen Scanioita Volvon tilalle, olisikohan syynä Volvon epäluotettavuus.

  • Scania HP tarkoittaa HELLÄ PAMAUS LAATIKOSTA PERÄSTÄ SAMAAN AIKAAN NYTKIN KYTKIN 500 HP

    • Ankanpää kaanian valmistus kielettävä LAILLA


  • Samaa mieltä kyllä sulattoon perrrkkeelle koko keksintö aivovaurio

  • Aina löytyy susia tai maanantai kappaletta tänään pitää tehdä heikosti jotta osia menee

  • Myydään alkuperäisiä italian kalikoita puoleen hintaan Halppa loota ei kestä kesään
    saakka

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.