Tietotekniikan DI ja tietotekniikan maisteri ja ero oli?

Joku viisas kertokoo

Mietin vaan mitä eroa noilla on? DI.ksi luetaan teknillisessä korkeakoulussa, mutta maisteriksi voi lukea kuitenkin vaikka Jyväskylän yliopistossa jossa ei ole mitään tekemistä teknillisen korkeakoulun kanssa. Onko näillä oikeesti mitään merkitystä? Maisteri ei varmaan pysty sanomaan itseään DI.ksi, mutta se ei varmaan työnhaussa ole hittoakaan väliä?

4

1705

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asd

Olen itsekin miettinyt ihan samaa ja olisi mukavaa jos joku pystyisi vähän valaisemaan enne kuin teen valinnan. Olen nimittäin niin kahden vaiheilla lähteäkö Jyväskylään vai Lappeenrantaan opiskelemaan tietotekniikkaa.

• käpistelijä

Ei sillä enää täällä ole oikeasti väliä oletko DI vai FM IT-alalla. Samoihin töihin pääsee molemmilla papereilla ja loppujen lopuksi työkokemus, omat kiinnostukset ja persoonallisuus ratkaisee tuletko valituksi.

• opuiyu

Juurikin näin, it-alalla kokemus ratkaisee enemmän kuin tutkintonimike. Jyväskylässäkin valmistuisi diplomi-insinööriksi jos olisivat siihen saanet luvan kun joskus sitä hakivat, nyt sieltä valmistuu maistereita. Ei hittojakaan väliä nimikkeellä. Jyväskylässä saa myös pedagogisia opintoja eli voi opiskella myös tietotekniikan aineopettajaksi. Itsekin kaksoistutkinnon jälkeen aion suunnata dippa-inssin opintoihin Lappeenrantaan tai sitten Jyväskylään, Jyväskylään saa vielä lisäpisteitä kaksoistutkinnon suorittamisesta.

• Expert

Valitse se mistä löydät kiinnostavaa kurssi-/opetustarjontaa suhteessa siihen mistä olet kiinnostunut ja mikä vaikuttaa muuten vain sopivalta/mukavalta.

IT-alalla merkitsee puhtaasti se mitä osaa ja pelkkä tutkintonimike ei kerro mitään itse tutkinnon sisällöstä / suoritetuista opinnoista ja siitä mitä oikeasti tekee. Pitää/kannattaa erikoistua tiettyihin osa-alueisiin oman kiinnostuksen mukaan jo opintojen ja mahdollisten työharjoittelujen/-näytteiden kautta, koska ala on erittäin laaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe