voisitteko kertoo mistä saa hyviä satiinivuodevaatteita?
mulla on joku borås ja on kivan tuntuinen. stockmannin oma menettelee. nyt ostin anttilasta ja tuntuu karheelle ja muoviselle.
mielellään tietysti edullista mutta hyvää. millasiahan hemtexin ovat...
satiinilakanat
4
503
Vastaukset
- zirkonius
Ostin Jyskistä Kronborgin puuvillasatiiniset lakanat ja ne ovat ihanan pehmeät eikä kuitenkaan liukkaat että pysyvät paikoillaan. Voin suositella. Tästä lähtien ostan vain niitä.
- puuvillasatiini
Moi!
esim Båroksen tai finnlaysonin puuvillasatiinit ovat ihania.. katso mitä satiinia ostat!! Eli ei-luonnonkuituiset hiostavat ja ovat niitä kasariliukkaita ja megakiiltäviä..- Sika säkissä?
Ei pidä antaa satiini sanan hämätä. Jos satiini on kudottu huonosta (lyhytkuituisesta, puuvillan kampausjämistä ym.) puuvillasta, ei kannata ostaa, koska ne alkavat kuitenkin nyppyyntyä ja nöyhtääntyvät pilalle.
Mutta mistäs päättelet, että laadu on kelvollista? Koska materiaalissa ei ole mitään mainitsemisen arvoista, kuten sitä, että puuvilla EDES olisi kampapuuvillaa (eli lyhyimmät kuidut kammattu pois), on vaikea tietää, mitä roskaa saa. Ja ovathan rupuiset kampausjämätkin "kampapuuvillaa", jos oikein halutaan huijata kuitenkaan teknisesti valehtelematta...
Ostin Anttilan puuvillasatiinisen pussilakanan. Mitä RAHAN HAASKAUSTA! Pari pesua ja ovat nöyhtäiset ja nyppyyntyneet. Minä kyllä mielelläni ostaisin flanelliset petivaatteet ihan flanellisina...
Eivät olleet edes halpahallin tarjouskellarin hintatasoa, vaikka laadultaan sitä olivatkin. Kierrän kaukaa tämän myymälän.
Olen asunut USA:ssa ja siellä vanhassa puuvillamaassa petivaatteissa ilmoitetaan aina puuvillan thread count eli käytettyjen lankojen määrä per neliötuuma. Korkeampi TC ei aina merkitse mukavampaa laatua (koska kovin iso lankaluku voi tarkoittaa myös paksua/painavaa/jäykkää lakanaa - jonnekinhan kaikkien niiden lankojen on mahduttava - mutta kyllä se jotain kertoo). Harvat ostavat alle 300 tc puuvillaa, tosin ei sitä paljon myydäkään. 220 tc oli "huonolaatuisin" USA:ssa ostamani ja se oli mielestäni huippulaatua.)
.
- Ursis
Olen myös huomannut laatueroa puuvillasatiineissa. Jopa saman s-ryhmän House-puuvillasatiinilakanoissa on selvä ero, vaikka tuoteseloste on sama eli puuvillasatiini. Karhealle tuntuu tämä viimeisin hankinta, aiempi saman hintaryhmän (edullinen) oli tosi ihana, pehmeä, mutta jämäkkä, liukkaan tuntuinen, mutta ei kiiltävä. Saisipa Suomeenkin tuo jenkkilän tavan ilmoittaa tarkemmin kankaan ominaisuuksista. Kiitos paljon infosta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483130Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272894- 1212326
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111316
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121083- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802