satiinilakanat

laatueroja

voisitteko kertoo mistä saa hyviä satiinivuodevaatteita?

mulla on joku borås ja on kivan tuntuinen. stockmannin oma menettelee. nyt ostin anttilasta ja tuntuu karheelle ja muoviselle.

mielellään tietysti edullista mutta hyvää. millasiahan hemtexin ovat...

4

507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zirkonius

Ostin Jyskistä Kronborgin puuvillasatiiniset lakanat ja ne ovat ihanan pehmeät eikä kuitenkaan liukkaat että pysyvät paikoillaan. Voin suositella. Tästä lähtien ostan vain niitä.

• puuvillasatiini

Moi!
      esim Båroksen tai finnlaysonin puuvillasatiinit ovat ihania.. katso mitä satiinia ostat!! Eli ei-luonnonkuituiset hiostavat ja ovat niitä kasariliukkaita ja megakiiltäviä..

• Sika säkissä?

Ei pidä antaa satiini sanan hämätä. Jos satiini on kudottu huonosta (lyhytkuituisesta, puuvillan kampausjämistä ym.) puuvillasta, ei kannata ostaa, koska ne alkavat kuitenkin nyppyyntyä ja nöyhtääntyvät pilalle.

Mutta mistäs päättelet, että laadu on kelvollista? Koska materiaalissa ei ole mitään mainitsemisen arvoista, kuten sitä, että puuvilla EDES olisi kampapuuvillaa (eli lyhyimmät kuidut kammattu pois), on vaikea tietää, mitä roskaa saa. Ja ovathan rupuiset kampausjämätkin "kampapuuvillaa", jos oikein halutaan huijata kuitenkaan teknisesti valehtelematta...

Ostin Anttilan puuvillasatiinisen pussilakanan. Mitä RAHAN HAASKAUSTA! Pari pesua ja ovat nöyhtäiset ja nyppyyntyneet. Minä kyllä mielelläni ostaisin flanelliset petivaatteet ihan flanellisina...

Eivät olleet edes halpahallin tarjouskellarin hintatasoa, vaikka laadultaan sitä olivatkin. Kierrän kaukaa tämän myymälän.

Olen asunut USA:ssa ja siellä vanhassa puuvillamaassa petivaatteissa ilmoitetaan aina puuvillan thread count eli käytettyjen lankojen määrä per neliötuuma. Korkeampi TC ei aina merkitse mukavampaa laatua (koska kovin iso lankaluku voi tarkoittaa myös paksua/painavaa/jäykkää lakanaa - jonnekinhan kaikkien niiden lankojen on mahduttava - mutta kyllä se jotain kertoo). Harvat ostavat alle 300 tc puuvillaa, tosin ei sitä paljon myydäkään. 220 tc oli "huonolaatuisin" USA:ssa ostamani ja se oli mielestäni huippulaatua.)
        .

• Ursis

Olen myös huomannut laatueroa puuvillasatiineissa. Jopa saman s-ryhmän House-puuvillasatiinilakanoissa on selvä ero, vaikka tuoteseloste on sama eli puuvillasatiini. Karhealle tuntuu tämä viimeisin hankinta, aiempi saman hintaryhmän (edullinen) oli tosi ihana, pehmeä, mutta jämäkkä, liukkaan tuntuinen, mutta ei kiiltävä. Saisipa Suomeenkin tuo jenkkilän tavan ilmoittaa tarkemmin kankaan ominaisuuksista. Kiitos paljon infosta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2508
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1909
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1650
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1405
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1397
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1358
    Aihe