http://www.engadget.com/2012/01/31/nikon-unveils-coolpix-p510-42x-superzoom-p310-with-f-1-8-lens/
Onko uusi ennätys? No kuitenkin, hitaasti etenee zoomi-asia, koska tulee 100x zoomilla? Miksi ei tehdä jo?
Lisää zoomia Nikoniin.
10
241
Vastaukset
- laatukinmerkkaa
Nikonin edellinen superhyperzoom P500 36x zoomilla (23-810 mm) ei ole kovin suosittu, koska se häviää kuvanlaadussa esim Canon sx40:lle (35x, 24-840 mm) ja Sony DSC-HX100V:lle (30x, 27-810 mm).
Mielenkiintoista nähdä, onko Nikon tällä kertaa panostanut myös laatuun eikä vain numeroarvoihin. - odottaja-.,
Joo joo, tuon mä tiesinki, mutta koska tulee 100x zoomi, miksi ei tehdä jo, eikö osata?
- laatukinmerkkaa
Kerro ensin minkälaisen 100x zoomin haluaisit?
Pitäisikö sen olla (kinovastaavuuksina)
a) 1-100 mm
b) 10-1000 mm
c) 35-3500mm
Ja pitäisikö siinä kamerassa olla 1/100, 1/2,3 vai "täyskokoinen" kenno?
- Dol Biong
Mulle riittäisi joka lähtöön 24 – 480 mm/35, f/2,8 – 5,6 kunhan laatu olisi hyvää järkkäriobiskan laatua.
- odottaja.,.,
En tarvi mitään kino enkä muitakaan juttuja, vain 100x yltävän zoomin, mut jos ette tiedä mitä tuo 100x zoomi tarkoittaa, sitten ei kannata vastata.
- 100 X
En usko että noilla "ylipitkillä zoomeilla" saa kovin hyvää kuvaa aikakseksi- ei ainakaan mun superzoomilla ( vanhentunut malli ). Tarkennuskin oli telepäässä aivan surkea-sahasi edestakaisin. Voihan se olla tulevaisuudessa niitä pystytään rakentamaan jo paremmin- esim Nokian Pureview 808:n teknologialla - ei pelkästään opiikkaan painottuen.
- laatukinmerkkaa
"100x yltävän zoomin"
Suoraan sanottuna, minä en ymmärrä mitä sinä haluat.
Jos olisi myynnissä zoomeja alkaen 1 mm laajakulmalla, sinulle siis riittäisi zoom 1-100 mm.
Ja sinun mielestäsi se olisi ihan sama kuin zoom joka kattaisi alueen 10-1000 mm.
Kumpikin noista olisi 100x.
Tuo Nikonin uutuus yltää telepäässä 1000 mm, mutta laajakulma on "vain" 24 mm, joten sen zoomkerroin on "vain" 41,7x. Tämä luku siis saadaan laskusta 1000 / 24 = 41,666666666667.
Joten kertoisitko nyt mitä oikeasti haluat, vai tunnustatko (jo) olevasi trolli? - 100 X
laatukinmerkkaa kirjoitti:
"100x yltävän zoomin"
Suoraan sanottuna, minä en ymmärrä mitä sinä haluat.
Jos olisi myynnissä zoomeja alkaen 1 mm laajakulmalla, sinulle siis riittäisi zoom 1-100 mm.
Ja sinun mielestäsi se olisi ihan sama kuin zoom joka kattaisi alueen 10-1000 mm.
Kumpikin noista olisi 100x.
Tuo Nikonin uutuus yltää telepäässä 1000 mm, mutta laajakulma on "vain" 24 mm, joten sen zoomkerroin on "vain" 41,7x. Tämä luku siis saadaan laskusta 1000 / 24 = 41,666666666667.
Joten kertoisitko nyt mitä oikeasti haluat, vai tunnustatko (jo) olevasi trolli?Nyt mä löysin sen 100 Xn zoomin:
http://www.canon.com/bctv/products/index_box.html
Jos aikoo perustaa oman TV kanavan niin tuolla Canonin 100 x zoomilla tulee hyvin toimeen. Hinta voi kyllä olla vähintään henkilöauton luokkaa. - odottaja...,.
laatukinmerkkaa kirjoitti:
"100x yltävän zoomin"
Suoraan sanottuna, minä en ymmärrä mitä sinä haluat.
Jos olisi myynnissä zoomeja alkaen 1 mm laajakulmalla, sinulle siis riittäisi zoom 1-100 mm.
Ja sinun mielestäsi se olisi ihan sama kuin zoom joka kattaisi alueen 10-1000 mm.
Kumpikin noista olisi 100x.
Tuo Nikonin uutuus yltää telepäässä 1000 mm, mutta laajakulma on "vain" 24 mm, joten sen zoomkerroin on "vain" 41,7x. Tämä luku siis saadaan laskusta 1000 / 24 = 41,666666666667.
Joten kertoisitko nyt mitä oikeasti haluat, vai tunnustatko (jo) olevasi trolli?Joo, mä kerron, Minä haluaisin samanlaisen kun tuo Nikon, mutta tuon "42x-supezoom" tekstin tilalla olisi teksti " 100x-superzoom " ja kamerassa olisi teksti " x100" tai "100x". Muuten saisi olla samanlainen. Meneekö jo perille, vai laitanko vielä rautalangastakin.
- mää en keksi enää
odottaja...,. kirjoitti:
Joo, mä kerron, Minä haluaisin samanlaisen kun tuo Nikon, mutta tuon "42x-supezoom" tekstin tilalla olisi teksti " 100x-superzoom " ja kamerassa olisi teksti " x100" tai "100x". Muuten saisi olla samanlainen. Meneekö jo perille, vai laitanko vielä rautalangastakin.
Laita tarra. Pääset helpoimmalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901945
- 1131043
- 103977
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20737- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä29580Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481