Lisää zoomia Nikoniin.

odottaja.,.,..

10

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laatukinmerkkaa

Nikonin edellinen superhyperzoom P500 36x zoomilla (23-810 mm) ei ole kovin suosittu, koska se häviää kuvanlaadussa esim Canon sx40:lle (35x, 24-840 mm) ja Sony DSC-HX100V:lle (30x, 27-810 mm).

Mielenkiintoista nähdä, onko Nikon tällä kertaa panostanut myös laatuun eikä vain numeroarvoihin.

• odottaja-.,

Joo joo, tuon mä tiesinki, mutta koska tulee 100x zoomi, miksi ei tehdä jo, eikö osata?

• laatukinmerkkaa

Kerro ensin minkälaisen 100x zoomin haluaisit?

Pitäisikö sen olla (kinovastaavuuksina)
        a) 1-100 mm
        b) 10-1000 mm
        c) 35-3500mm

Ja pitäisikö siinä kamerassa olla 1/100, 1/2,3 vai "täyskokoinen" kenno?

• Dol Biong

Mulle riittäisi joka lähtöön 24 – 480 mm/35, f/2,8 – 5,6 kunhan laatu olisi hyvää järkkäriobiskan laatua.

• odottaja.,.,

En tarvi mitään kino enkä muitakaan juttuja, vain 100x yltävän zoomin, mut jos ette tiedä mitä tuo 100x zoomi tarkoittaa, sitten ei kannata vastata.

• 100 X

En usko että noilla "ylipitkillä zoomeilla" saa kovin hyvää kuvaa aikakseksi- ei ainakaan mun superzoomilla ( vanhentunut malli ). Tarkennuskin oli telepäässä aivan surkea-sahasi edestakaisin. Voihan se olla tulevaisuudessa niitä pystytään rakentamaan jo paremmin- esim Nokian Pureview 808:n teknologialla - ei pelkästään opiikkaan painottuen.

• laatukinmerkkaa

"100x yltävän zoomin"

Suoraan sanottuna, minä en ymmärrä mitä sinä haluat.

Jos olisi myynnissä zoomeja alkaen 1 mm laajakulmalla, sinulle siis riittäisi zoom 1-100 mm.

Ja sinun mielestäsi se olisi ihan sama kuin zoom joka kattaisi alueen 10-1000 mm.

Kumpikin noista olisi 100x.

Tuo Nikonin uutuus yltää telepäässä 1000 mm, mutta laajakulma on "vain" 24 mm, joten sen zoomkerroin on "vain" 41,7x. Tämä luku siis saadaan laskusta 1000 / 24 = 41,666666666667.

Joten kertoisitko nyt mitä oikeasti haluat, vai tunnustatko (jo) olevasi trolli?

• 100 X
        laatukinmerkkaa kirjoitti:

"100x yltävän zoomin"

Jos olisi myynnissä zoomeja alkaen 1 mm laajakulmalla, sinulle siis riittäisi zoom 1-100 mm.

Ja sinun mielestäsi se olisi ihan sama kuin zoom joka kattaisi alueen 10-1000 mm.

Tuo Nikonin uutuus yltää telepäässä 1000 mm, mutta laajakulma on "vain" 24 mm, joten sen zoomkerroin on "vain" 41,7x. Tämä luku siis saadaan laskusta 1000 / 24 = 41,666666666667.

Joten kertoisitko nyt mitä oikeasti haluat, vai tunnustatko (jo) olevasi trolli?

Nyt mä löysin sen 100 Xn zoomin:

http://www.canon.com/bctv/products/index_box.html

Jos aikoo perustaa oman TV kanavan niin tuolla Canonin 100 x zoomilla tulee hyvin toimeen. Hinta voi kyllä olla vähintään henkilöauton luokkaa.

• odottaja...,.
        laatukinmerkkaa kirjoitti:

"100x yltävän zoomin"

Joo, mä kerron, Minä haluaisin samanlaisen kun tuo Nikon, mutta tuon "42x-supezoom" tekstin tilalla olisi teksti " 100x-superzoom " ja kamerassa olisi teksti " x100" tai "100x". Muuten saisi olla samanlainen. Meneekö jo perille, vai laitanko vielä rautalangastakin.

• mää en keksi enää
        odottaja...,. kirjoitti:

Joo, mä kerron, Minä haluaisin samanlaisen kun tuo Nikon, mutta tuon "42x-supezoom" tekstin tilalla olisi teksti " 100x-superzoom " ja kamerassa olisi teksti " x100" tai "100x". Muuten saisi olla samanlainen. Meneekö jo perille, vai laitanko vielä rautalangastakin.

Laita tarra. Pääset helpoimmalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      177
      3671
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      85
      1628
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      27
      1375
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1262
    5. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      194
      1053
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      19
      1048
    7. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      1011
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      90
      999
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      111
      921
    10. Se olisi ihan

Napinpainalluksen päässä. Ei vaatisi paljon
      Ikävä
      62
      775
    Aihe