Lisää zoomia Nikoniin.

odottaja.,.,..

10

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laatukinmerkkaa

      Nikonin edellinen superhyperzoom P500 36x zoomilla (23-810 mm) ei ole kovin suosittu, koska se häviää kuvanlaadussa esim Canon sx40:lle (35x, 24-840 mm) ja Sony DSC-HX100V:lle (30x, 27-810 mm).

      Mielenkiintoista nähdä, onko Nikon tällä kertaa panostanut myös laatuun eikä vain numeroarvoihin.

    • odottaja-.,

      Joo joo, tuon mä tiesinki, mutta koska tulee 100x zoomi, miksi ei tehdä jo, eikö osata?

      • laatukinmerkkaa

        Kerro ensin minkälaisen 100x zoomin haluaisit?

        Pitäisikö sen olla (kinovastaavuuksina)
        a) 1-100 mm
        b) 10-1000 mm
        c) 35-3500mm

        Ja pitäisikö siinä kamerassa olla 1/100, 1/2,3 vai "täyskokoinen" kenno?


    • Dol Biong

      Mulle riittäisi joka lähtöön 24 – 480 mm/35, f/2,8 – 5,6 kunhan laatu olisi hyvää järkkäriobiskan laatua.

    • odottaja.,.,

      En tarvi mitään kino enkä muitakaan juttuja, vain 100x yltävän zoomin, mut jos ette tiedä mitä tuo 100x zoomi tarkoittaa, sitten ei kannata vastata.

      • 100 X

        En usko että noilla "ylipitkillä zoomeilla" saa kovin hyvää kuvaa aikakseksi- ei ainakaan mun superzoomilla ( vanhentunut malli ). Tarkennuskin oli telepäässä aivan surkea-sahasi edestakaisin. Voihan se olla tulevaisuudessa niitä pystytään rakentamaan jo paremmin- esim Nokian Pureview 808:n teknologialla - ei pelkästään opiikkaan painottuen.


      • laatukinmerkkaa

        "100x yltävän zoomin"

        Suoraan sanottuna, minä en ymmärrä mitä sinä haluat.

        Jos olisi myynnissä zoomeja alkaen 1 mm laajakulmalla, sinulle siis riittäisi zoom 1-100 mm.

        Ja sinun mielestäsi se olisi ihan sama kuin zoom joka kattaisi alueen 10-1000 mm.

        Kumpikin noista olisi 100x.

        Tuo Nikonin uutuus yltää telepäässä 1000 mm, mutta laajakulma on "vain" 24 mm, joten sen zoomkerroin on "vain" 41,7x. Tämä luku siis saadaan laskusta 1000 / 24 = 41,666666666667.

        Joten kertoisitko nyt mitä oikeasti haluat, vai tunnustatko (jo) olevasi trolli?


      • 100 X
        laatukinmerkkaa kirjoitti:

        "100x yltävän zoomin"

        Suoraan sanottuna, minä en ymmärrä mitä sinä haluat.

        Jos olisi myynnissä zoomeja alkaen 1 mm laajakulmalla, sinulle siis riittäisi zoom 1-100 mm.

        Ja sinun mielestäsi se olisi ihan sama kuin zoom joka kattaisi alueen 10-1000 mm.

        Kumpikin noista olisi 100x.

        Tuo Nikonin uutuus yltää telepäässä 1000 mm, mutta laajakulma on "vain" 24 mm, joten sen zoomkerroin on "vain" 41,7x. Tämä luku siis saadaan laskusta 1000 / 24 = 41,666666666667.

        Joten kertoisitko nyt mitä oikeasti haluat, vai tunnustatko (jo) olevasi trolli?

        Nyt mä löysin sen 100 Xn zoomin:

        http://www.canon.com/bctv/products/index_box.html

        Jos aikoo perustaa oman TV kanavan niin tuolla Canonin 100 x zoomilla tulee hyvin toimeen. Hinta voi kyllä olla vähintään henkilöauton luokkaa.


      • odottaja...,.
        laatukinmerkkaa kirjoitti:

        "100x yltävän zoomin"

        Suoraan sanottuna, minä en ymmärrä mitä sinä haluat.

        Jos olisi myynnissä zoomeja alkaen 1 mm laajakulmalla, sinulle siis riittäisi zoom 1-100 mm.

        Ja sinun mielestäsi se olisi ihan sama kuin zoom joka kattaisi alueen 10-1000 mm.

        Kumpikin noista olisi 100x.

        Tuo Nikonin uutuus yltää telepäässä 1000 mm, mutta laajakulma on "vain" 24 mm, joten sen zoomkerroin on "vain" 41,7x. Tämä luku siis saadaan laskusta 1000 / 24 = 41,666666666667.

        Joten kertoisitko nyt mitä oikeasti haluat, vai tunnustatko (jo) olevasi trolli?

        Joo, mä kerron, Minä haluaisin samanlaisen kun tuo Nikon, mutta tuon "42x-supezoom" tekstin tilalla olisi teksti " 100x-superzoom " ja kamerassa olisi teksti " x100" tai "100x". Muuten saisi olla samanlainen. Meneekö jo perille, vai laitanko vielä rautalangastakin.


      • mää en keksi enää
        odottaja...,. kirjoitti:

        Joo, mä kerron, Minä haluaisin samanlaisen kun tuo Nikon, mutta tuon "42x-supezoom" tekstin tilalla olisi teksti " 100x-superzoom " ja kamerassa olisi teksti " x100" tai "100x". Muuten saisi olla samanlainen. Meneekö jo perille, vai laitanko vielä rautalangastakin.

        Laita tarra. Pääset helpoimmalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1043
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      103
      977
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      737
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      580
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe