Lisää zoomia Nikoniin.

odottaja.,.,..

10

227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laatukinmerkkaa

Nikonin edellinen superhyperzoom P500 36x zoomilla (23-810 mm) ei ole kovin suosittu, koska se häviää kuvanlaadussa esim Canon sx40:lle (35x, 24-840 mm) ja Sony DSC-HX100V:lle (30x, 27-810 mm).

Mielenkiintoista nähdä, onko Nikon tällä kertaa panostanut myös laatuun eikä vain numeroarvoihin.

• odottaja-.,

Joo joo, tuon mä tiesinki, mutta koska tulee 100x zoomi, miksi ei tehdä jo, eikö osata?

• laatukinmerkkaa

Kerro ensin minkälaisen 100x zoomin haluaisit?

Pitäisikö sen olla (kinovastaavuuksina)
        a) 1-100 mm
        b) 10-1000 mm
        c) 35-3500mm

Ja pitäisikö siinä kamerassa olla 1/100, 1/2,3 vai "täyskokoinen" kenno?

• Dol Biong

Mulle riittäisi joka lähtöön 24 – 480 mm/35, f/2,8 – 5,6 kunhan laatu olisi hyvää järkkäriobiskan laatua.

• odottaja.,.,

En tarvi mitään kino enkä muitakaan juttuja, vain 100x yltävän zoomin, mut jos ette tiedä mitä tuo 100x zoomi tarkoittaa, sitten ei kannata vastata.

• 100 X

En usko että noilla "ylipitkillä zoomeilla" saa kovin hyvää kuvaa aikakseksi- ei ainakaan mun superzoomilla ( vanhentunut malli ). Tarkennuskin oli telepäässä aivan surkea-sahasi edestakaisin. Voihan se olla tulevaisuudessa niitä pystytään rakentamaan jo paremmin- esim Nokian Pureview 808:n teknologialla - ei pelkästään opiikkaan painottuen.

• laatukinmerkkaa

"100x yltävän zoomin"

Suoraan sanottuna, minä en ymmärrä mitä sinä haluat.

Jos olisi myynnissä zoomeja alkaen 1 mm laajakulmalla, sinulle siis riittäisi zoom 1-100 mm.

Ja sinun mielestäsi se olisi ihan sama kuin zoom joka kattaisi alueen 10-1000 mm.

Kumpikin noista olisi 100x.

Tuo Nikonin uutuus yltää telepäässä 1000 mm, mutta laajakulma on "vain" 24 mm, joten sen zoomkerroin on "vain" 41,7x. Tämä luku siis saadaan laskusta 1000 / 24 = 41,666666666667.

Joten kertoisitko nyt mitä oikeasti haluat, vai tunnustatko (jo) olevasi trolli?

• 100 X
        laatukinmerkkaa kirjoitti:

"100x yltävän zoomin"

Jos olisi myynnissä zoomeja alkaen 1 mm laajakulmalla, sinulle siis riittäisi zoom 1-100 mm.

Ja sinun mielestäsi se olisi ihan sama kuin zoom joka kattaisi alueen 10-1000 mm.

Tuo Nikonin uutuus yltää telepäässä 1000 mm, mutta laajakulma on "vain" 24 mm, joten sen zoomkerroin on "vain" 41,7x. Tämä luku siis saadaan laskusta 1000 / 24 = 41,666666666667.

Joten kertoisitko nyt mitä oikeasti haluat, vai tunnustatko (jo) olevasi trolli?

Nyt mä löysin sen 100 Xn zoomin:

http://www.canon.com/bctv/products/index_box.html

Jos aikoo perustaa oman TV kanavan niin tuolla Canonin 100 x zoomilla tulee hyvin toimeen. Hinta voi kyllä olla vähintään henkilöauton luokkaa.

• odottaja...,.
        laatukinmerkkaa kirjoitti:

"100x yltävän zoomin"

Joo, mä kerron, Minä haluaisin samanlaisen kun tuo Nikon, mutta tuon "42x-supezoom" tekstin tilalla olisi teksti " 100x-superzoom " ja kamerassa olisi teksti " x100" tai "100x". Muuten saisi olla samanlainen. Meneekö jo perille, vai laitanko vielä rautalangastakin.

• mää en keksi enää
        odottaja...,. kirjoitti:

Joo, mä kerron, Minä haluaisin samanlaisen kun tuo Nikon, mutta tuon "42x-supezoom" tekstin tilalla olisi teksti " 100x-superzoom " ja kamerassa olisi teksti " x100" tai "100x". Muuten saisi olla samanlainen. Meneekö jo perille, vai laitanko vielä rautalangastakin.

Laita tarra. Pääset helpoimmalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      69
      2352
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      245
      2323
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1538
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      37
      1373
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      64
      1357
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1319
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1220
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      81
      1008
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      999
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      989
    Aihe