Lisää zoomia Nikoniin.

odottaja.,.,..

10

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laatukinmerkkaa

      Nikonin edellinen superhyperzoom P500 36x zoomilla (23-810 mm) ei ole kovin suosittu, koska se häviää kuvanlaadussa esim Canon sx40:lle (35x, 24-840 mm) ja Sony DSC-HX100V:lle (30x, 27-810 mm).

      Mielenkiintoista nähdä, onko Nikon tällä kertaa panostanut myös laatuun eikä vain numeroarvoihin.

    • odottaja-.,

      Joo joo, tuon mä tiesinki, mutta koska tulee 100x zoomi, miksi ei tehdä jo, eikö osata?

      • laatukinmerkkaa

        Kerro ensin minkälaisen 100x zoomin haluaisit?

        Pitäisikö sen olla (kinovastaavuuksina)
        a) 1-100 mm
        b) 10-1000 mm
        c) 35-3500mm

        Ja pitäisikö siinä kamerassa olla 1/100, 1/2,3 vai "täyskokoinen" kenno?


    • Dol Biong

      Mulle riittäisi joka lähtöön 24 – 480 mm/35, f/2,8 – 5,6 kunhan laatu olisi hyvää järkkäriobiskan laatua.

    • odottaja.,.,

      En tarvi mitään kino enkä muitakaan juttuja, vain 100x yltävän zoomin, mut jos ette tiedä mitä tuo 100x zoomi tarkoittaa, sitten ei kannata vastata.

      • 100 X

        En usko että noilla "ylipitkillä zoomeilla" saa kovin hyvää kuvaa aikakseksi- ei ainakaan mun superzoomilla ( vanhentunut malli ). Tarkennuskin oli telepäässä aivan surkea-sahasi edestakaisin. Voihan se olla tulevaisuudessa niitä pystytään rakentamaan jo paremmin- esim Nokian Pureview 808:n teknologialla - ei pelkästään opiikkaan painottuen.


      • laatukinmerkkaa

        "100x yltävän zoomin"

        Suoraan sanottuna, minä en ymmärrä mitä sinä haluat.

        Jos olisi myynnissä zoomeja alkaen 1 mm laajakulmalla, sinulle siis riittäisi zoom 1-100 mm.

        Ja sinun mielestäsi se olisi ihan sama kuin zoom joka kattaisi alueen 10-1000 mm.

        Kumpikin noista olisi 100x.

        Tuo Nikonin uutuus yltää telepäässä 1000 mm, mutta laajakulma on "vain" 24 mm, joten sen zoomkerroin on "vain" 41,7x. Tämä luku siis saadaan laskusta 1000 / 24 = 41,666666666667.

        Joten kertoisitko nyt mitä oikeasti haluat, vai tunnustatko (jo) olevasi trolli?


      • 100 X
        laatukinmerkkaa kirjoitti:

        "100x yltävän zoomin"

        Suoraan sanottuna, minä en ymmärrä mitä sinä haluat.

        Jos olisi myynnissä zoomeja alkaen 1 mm laajakulmalla, sinulle siis riittäisi zoom 1-100 mm.

        Ja sinun mielestäsi se olisi ihan sama kuin zoom joka kattaisi alueen 10-1000 mm.

        Kumpikin noista olisi 100x.

        Tuo Nikonin uutuus yltää telepäässä 1000 mm, mutta laajakulma on "vain" 24 mm, joten sen zoomkerroin on "vain" 41,7x. Tämä luku siis saadaan laskusta 1000 / 24 = 41,666666666667.

        Joten kertoisitko nyt mitä oikeasti haluat, vai tunnustatko (jo) olevasi trolli?

        Nyt mä löysin sen 100 Xn zoomin:

        http://www.canon.com/bctv/products/index_box.html

        Jos aikoo perustaa oman TV kanavan niin tuolla Canonin 100 x zoomilla tulee hyvin toimeen. Hinta voi kyllä olla vähintään henkilöauton luokkaa.


      • odottaja...,.
        laatukinmerkkaa kirjoitti:

        "100x yltävän zoomin"

        Suoraan sanottuna, minä en ymmärrä mitä sinä haluat.

        Jos olisi myynnissä zoomeja alkaen 1 mm laajakulmalla, sinulle siis riittäisi zoom 1-100 mm.

        Ja sinun mielestäsi se olisi ihan sama kuin zoom joka kattaisi alueen 10-1000 mm.

        Kumpikin noista olisi 100x.

        Tuo Nikonin uutuus yltää telepäässä 1000 mm, mutta laajakulma on "vain" 24 mm, joten sen zoomkerroin on "vain" 41,7x. Tämä luku siis saadaan laskusta 1000 / 24 = 41,666666666667.

        Joten kertoisitko nyt mitä oikeasti haluat, vai tunnustatko (jo) olevasi trolli?

        Joo, mä kerron, Minä haluaisin samanlaisen kun tuo Nikon, mutta tuon "42x-supezoom" tekstin tilalla olisi teksti " 100x-superzoom " ja kamerassa olisi teksti " x100" tai "100x". Muuten saisi olla samanlainen. Meneekö jo perille, vai laitanko vielä rautalangastakin.


      • mää en keksi enää
        odottaja...,. kirjoitti:

        Joo, mä kerron, Minä haluaisin samanlaisen kun tuo Nikon, mutta tuon "42x-supezoom" tekstin tilalla olisi teksti " 100x-superzoom " ja kamerassa olisi teksti " x100" tai "100x". Muuten saisi olla samanlainen. Meneekö jo perille, vai laitanko vielä rautalangastakin.

        Laita tarra. Pääset helpoimmalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5100
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2357
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1867
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1568
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1195
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe