Vad bra att vi har brandvarnare.Jag bor i våningshus och vi har brandvarnare i trappuppgången.På torsdagen i förra veckan började de tjuta,ingen rök syntes meddetsamma trots att det brann i nedre våningen.Barns lek med ljus gjorde att hela bostaden är rökskadad och obeboelig,men inga människor eller djur blev skadade.Utan brandvarnare kunde det gått mycket illa.Sedan lönar det sig att stänga dörren och om det finns brevinkast kan man stoppa en våt frottehandduk i hålet,det gör att röken inte kommer in.Sedan är det bäst att vänta på brandkårens information.
Vastaukset 1
- kätingen
När man läser om sådana här saker eller om det händer i grannskapet,så blir jag åtminstone ÄNNU försiktigare med eld och elektriska grejor.Jag hör tillde här människorna som måste gå in tillbaks och kolla att allt är avstängt.Ljus bränner jag bara på balkongen i säker lykta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 901328
- 45677
- 20629
- 46569
- 47563
Sinisilmäiselle tutulle miehelle
Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit38549- 70531
Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön
Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o132528- 41512
Ylen typerät rinnastukset.
Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan176478