isä vain paperilla

ei halunnut

Kun isä on isä vaan paperilla ja nimessä? Isä tapaa lastaan kerran viikossa, jos sitäkään. Oppiiko lapsi koskaan tuntemaan isäänsä kunnolla? Lapsi on vielä tosi pieni.

15

509

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmyrkäinen

Kerran viikossa? On isiä jotka tapaavat kerran vuodessa, jos sitäkään. Kerran vijkossa on aika usein!

• 18+16

Samaa mieltä, kerran viikossa aika kivasti. En itse ainakaan valittaisi. Omiani isänsä tapaa kuukauden-neljän kuukauden välein, eikä väliajoilla ole missään tekemisissä lasten kanssa.

Solmiihan lapset suhteet mummuihin, vaareihin, täteihin, setiin yms, ja tuskin heitäkään joka pv näkee.

• e.peni

Liity nyt facebook uusi ryhmä jonka tavoitteena on saada parannusta tähän asiaan kansalaisaloitten kautta (Viikonloppu isä jos sitäkään ; ( T:Perustaja

• lue uudestaan
        e.peni kirjoitti:

Liity nyt facebook uusi ryhmä jonka tavoitteena on saada parannusta tähän asiaan kansalaisaloitten kautta (Viikonloppu isä jos sitäkään ; ( T:Perustaja

Et nyt tainnu pena tajuta että kyse on niistä miehistä joita ei kiinnosta tavata lastaan..

• lue asiat asioina!
        lue uudestaan kirjoitti:

Et nyt tainnu pena tajuta että kyse on niistä miehistä joita ei kiinnosta tavata lastaan..

e.peni on kyllä tajunnut nykyisin vallitsevan tilanteen että lähi (joka käytännössä on lähes aina se äiti) pystyy sanelemaan täysvaltaisesti lapsen kontaktit/ei kontaktit isään!

• KK

Kerran viikossa on hienosti tapaamisia, kyllä heille suhde muodostuu jo sen perusteella.

• Ei halunnut

Mä vertaankin siihen että toisilla on isä päivittäin. Meidän lapsi oli vahinko ja minä jäin yksin. Siitä pidin kiinni että isä allekirjoitti haluamani paperit ja antoi nimensä. Mitä väliä sillä on jos lapsi käytännössä elää ilman isää? En voi vaatia isää elämään kanssamme,yritin,muttei halunnut.

• Hei Haloo!

No mites se sitten meillä? Viisi lasta, isä tekee reissutöitä. Viikonloppuisin on vaan kotona. ONKO HÄN ISÄ OLLENKAAN?

• ktyj5r6

Kyllä lapsi oppii isänsä tuntemaan (kun kasvaa/alkaa ymmärtämään) jos tästä vaan aina puhutaan isänä ja isäänsä saa tavata, tapasivatpa he kerran viikossa tai kerran kahdessa kuukaudessa!!

• blah blah 975

Tsiisus, et voi arvatakkaan kuinka huonosti asiat vois vielä olla.. Lapsipuolieni isä näkee kouluikäisiä lapsiaan ehkä kerran kuussa ja joskus harvemmin. Ja me asutaan jumankekka samassa kaupungissa, ja lapsilla on jo omat puhelimet jne eikä isä ikinä edes soita ja kysy kuulumisia???? Että kerran viikossa kuulostaa kyllä tosi makeelta..

• yh äiti35

joo se on kyl ihan tarpeeksi. mulla sama lähtötilanne kun sulla mutta isä kävi ristiäisis ja sen jälkeen pari kertaa. nyt jouluna kävi tiputtamassa äitinsä puolesta yhden lahjan, lapsi itki ja pelkäs eikä suostunut meneen syliin joten hän lähti samantien. en tiedä koska seuraavaksi haluaa nähdä, mutta toivon ettei pitkään aikaan kun lapsi pelkää häntä.

• yks paperi isä

oispa nähny lapsensa ristiäiset edes.. ihan vaan sivukommenttina.

• nainen:100%

Mies on puolinainen ilman perhettä, perheessä isän on osallistuttava elatukseen ja taloudenhoitoon. Lapset kasvavat niin että kohina kuuluu eikä se lupaa kysy.

Mies on puolinainen.

• Häntäheikki isät

Voitte itse päätellä miten siinä käy, kun lapsi näkee isäänsä vain kerran viikossa useimmiten lienee, joka toinen viikonloppu.

Isä vanhenee ja tavat muuttuvat, kun kahteen viikkoon voi tehdä mitä vain ilman vastuuta lapsista, muuttuu isä ja kun lapsi kasvaa ja kaverit käy tärkeämmiksi, pakostakin tulee välimatkaa lisää ajatuksiin ja isän kaipuaus lakkaa, tosin silloin äoidin osuus koko ajan muuttuu entistä tärkeämmäksi.
      Lapsi tarvitsee sen vanhemman aina lähelleen, sen joka on aina tarvittaessa lähellä ja kuuntelee.
      Jos isä ei silloinkaan saanut aikaa riittäämään lapselle, kun oli perheessä, kuinka hän nyt joka toinen viikonloppu pystyisi tuota aikaa ottamaan takaisin.

Ja miksim nämä häntäheikit edes yrittävät saada lapsiaan, kun eivät heistä välittäneet aikaisemminkaan.

• hylkiön äiti

Ei ole sama asia jos isä asuu lapsen kanssa ja touhuilee arkiaskareita ym lapsen kanssa. Miten voitte väittää että pieni vauva joka näkee ehkä viikossa yhden tunnin isäänsä on täysin sama asia kuin joka päivä saa isänrakkautta ja huomiota. Ei tasan ole sama asia!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1546
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1393
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1217
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1194
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      952
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe