Lapsellani 2,5 v. todettiin molemmissa korvissa korvatulehdus vrk ennen matkaa. Lääkkeeksi tuli antibiootti.
Lääkäri suositteli joko matkan peruuttamista tai sitten tuntia ennen nousua lapselle annettavaksi panadolia ja nenään nasolinia vielä 6 tunnin kuluttua panadolin annosta Pronaxenia. Matkaan lähdettiin.
Annoin tarpeelliset lääkkeet ja lapsi ei reagoinut nousuihin/laskuihin mitenkään erityisesti, selvästikkään ei ainakaan korviin koskenut. On kokenut lentomatkustaja muutenkin. Takana useita ulkomaanmatkoja.
Menomatka piti sisällään nousu, lasku, koneen vaihto, ja taas nousu ja lasku. Matka meni loistavasti, ainut että antibiootti veti yhdeksi päiväksi vatsan löysäksi.
Eli korvatulehdus ei aina automaattisesti satu lennon nousujen ja laskujen aikana, eikä ole este lentämiselle kun on lääkitys kohdallaan.
Korvatulehdus + lentomatka
3
689
Vastaukset
- Saafra
Kaveri lensi korvatulehduksessa ja molemmista korvista puhkesi tärykalvot. Seurauksena pysyvä lievä kuulonalenema. En itse ottaisi tuollaista riskiä lapseni kohdalla.
- samaa mieltä
Olen itse joutunut palaamaan matkalta korvatulehduksessa ja kokemus oli kyllä ihan hirvittävä. Sellaista tuskaa on kyllä vaikea kuvitellakaan. Itse sain lääkekuurin ja diagnoosin vasta seuraavana päivänä, joten "lääkitys ei ollut kohdallaan", todellakaan. Jos siis tulehdus oikeasti on päällä, en minkään lentäisi enkä veisi varsinkaan lasta koneeseen. Aikuinenkin uikutti tuskasta, lapsi olisi huutanut koko matkan suoraa huutoa - aiheesta.
- Nepparipoks
Vanha ketju, mutta pakko kommentoida.
Meillä samantapainen kokemus kuin ap:llä.
Korvalääkäri (huom. ei siis yleislääkäri) sanoi, että hyvin voi lentää 4-vuotias, vaikka toisessa korvassa oli tulehdusta. Hyvät särkylääkkeet ja nasolinia nenään.
Matka meni hyvin. Ei mitään ongelmia.
Korvatulehduksen hoidossa kannattaa jättää nuo yleislääkärit väliin ja suunnata suoraan sinne korvalääkärille. Oli sitten matkoja tiedossa tai ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin
Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k1392875Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi262417- 1352008
Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan
Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara1341583Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?
Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...831377- 331213
- 1001161
Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle21049Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä
et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta601032Minua särkee puolestasi
Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit50990