Lapsellani 2,5 v. todettiin molemmissa korvissa korvatulehdus vrk ennen matkaa. Lääkkeeksi tuli antibiootti.
Lääkäri suositteli joko matkan peruuttamista tai sitten tuntia ennen nousua lapselle annettavaksi panadolia ja nenään nasolinia vielä 6 tunnin kuluttua panadolin annosta Pronaxenia. Matkaan lähdettiin.
Annoin tarpeelliset lääkkeet ja lapsi ei reagoinut nousuihin/laskuihin mitenkään erityisesti, selvästikkään ei ainakaan korviin koskenut. On kokenut lentomatkustaja muutenkin. Takana useita ulkomaanmatkoja.
Menomatka piti sisällään nousu, lasku, koneen vaihto, ja taas nousu ja lasku. Matka meni loistavasti, ainut että antibiootti veti yhdeksi päiväksi vatsan löysäksi.
Eli korvatulehdus ei aina automaattisesti satu lennon nousujen ja laskujen aikana, eikä ole este lentämiselle kun on lääkitys kohdallaan.
Korvatulehdus + lentomatka
3
693
Vastaukset
- Saafra
Kaveri lensi korvatulehduksessa ja molemmista korvista puhkesi tärykalvot. Seurauksena pysyvä lievä kuulonalenema. En itse ottaisi tuollaista riskiä lapseni kohdalla.
- samaa mieltä
Olen itse joutunut palaamaan matkalta korvatulehduksessa ja kokemus oli kyllä ihan hirvittävä. Sellaista tuskaa on kyllä vaikea kuvitellakaan. Itse sain lääkekuurin ja diagnoosin vasta seuraavana päivänä, joten "lääkitys ei ollut kohdallaan", todellakaan. Jos siis tulehdus oikeasti on päällä, en minkään lentäisi enkä veisi varsinkaan lasta koneeseen. Aikuinenkin uikutti tuskasta, lapsi olisi huutanut koko matkan suoraa huutoa - aiheesta.
- Nepparipoks
Vanha ketju, mutta pakko kommentoida.
Meillä samantapainen kokemus kuin ap:llä.
Korvalääkäri (huom. ei siis yleislääkäri) sanoi, että hyvin voi lentää 4-vuotias, vaikka toisessa korvassa oli tulehdusta. Hyvät särkylääkkeet ja nasolinia nenään.
Matka meni hyvin. Ei mitään ongelmia.
Korvatulehduksen hoidossa kannattaa jättää nuo yleislääkärit väliin ja suunnata suoraan sinne korvalääkärille. Oli sitten matkoja tiedossa tai ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289