Lapsellani 2,5 v. todettiin molemmissa korvissa korvatulehdus vrk ennen matkaa. Lääkkeeksi tuli antibiootti.
Lääkäri suositteli joko matkan peruuttamista tai sitten tuntia ennen nousua lapselle annettavaksi panadolia ja nenään nasolinia vielä 6 tunnin kuluttua panadolin annosta Pronaxenia. Matkaan lähdettiin.
Annoin tarpeelliset lääkkeet ja lapsi ei reagoinut nousuihin/laskuihin mitenkään erityisesti, selvästikkään ei ainakaan korviin koskenut. On kokenut lentomatkustaja muutenkin. Takana useita ulkomaanmatkoja.
Menomatka piti sisällään nousu, lasku, koneen vaihto, ja taas nousu ja lasku. Matka meni loistavasti, ainut että antibiootti veti yhdeksi päiväksi vatsan löysäksi.
Eli korvatulehdus ei aina automaattisesti satu lennon nousujen ja laskujen aikana, eikä ole este lentämiselle kun on lääkitys kohdallaan.
Korvatulehdus + lentomatka
3
755
Vastaukset
- Saafra
Kaveri lensi korvatulehduksessa ja molemmista korvista puhkesi tärykalvot. Seurauksena pysyvä lievä kuulonalenema. En itse ottaisi tuollaista riskiä lapseni kohdalla.
- samaa mieltä
Olen itse joutunut palaamaan matkalta korvatulehduksessa ja kokemus oli kyllä ihan hirvittävä. Sellaista tuskaa on kyllä vaikea kuvitellakaan. Itse sain lääkekuurin ja diagnoosin vasta seuraavana päivänä, joten "lääkitys ei ollut kohdallaan", todellakaan. Jos siis tulehdus oikeasti on päällä, en minkään lentäisi enkä veisi varsinkaan lasta koneeseen. Aikuinenkin uikutti tuskasta, lapsi olisi huutanut koko matkan suoraa huutoa - aiheesta.
- Nepparipoks
Vanha ketju, mutta pakko kommentoida.
Meillä samantapainen kokemus kuin ap:llä.
Korvalääkäri (huom. ei siis yleislääkäri) sanoi, että hyvin voi lentää 4-vuotias, vaikka toisessa korvassa oli tulehdusta. Hyvät särkylääkkeet ja nasolinia nenään.
Matka meni hyvin. Ei mitään ongelmia.
Korvatulehduksen hoidossa kannattaa jättää nuo yleislääkärit väliin ja suunnata suoraan sinne korvalääkärille. Oli sitten matkoja tiedossa tai ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1215795Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744771902Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk221276Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111233Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861093Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481005- 64971
- 64916
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll59885Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.24884