En tiedä onko uusi aselaki jo mennyt niin pitkälle hullumaisuuteen että kiikaritähtäimet olisi luvanvaraistettu koska ovat "asetarvikkeita".
Oli miten oli, minulla on muutama vanha kiikaritähtäin ja haluaisin tehdä niistä osia eräänlaiseen omatekoiseen teodoliitin tapaiseen rakennelmaan. Jos joku lainlaatija haluaa heikentää lainkunnioitustani kieltämällä tällaisen, niin siitä vaan!
Kiikaritähtäin kiinnitetään "vaaterissa" olevaan laitteeseen ja suunnataan kohteeseen, keskitetään ristikon avulla, korkeus ja suunta luetaan laitteen asteikoilta. Optiikkaa ei siis tarvitse tehdä itse.
Kiikaritähtäimet kiinnitetään jonkinlaisen kiilauran avulla. Mutta ne mitat? Pienoiskiväärin kiila oli muistaakseni 17 mm, mutta näissä tähtäimissä on erilainen jalka, en muista tarkasti eikä minulla ole niitä tähtäimiä tässä. Onkohan netissä helposti saatavissa kiikaritähtäinten kiinnitysten yleisesti käytettyjä mitoituksia ja jos niin missä?
Kiikarin kiinnitys ei-aseeseen
seon milleistä kiinn
0
233
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774672- 1801987
- 1321702
- 1481275
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161181- 351066
- 78963
- 52936
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78892- 4868