Opiskelemaan Diakonia-ammattikorkeakouluun Järvenpäähän

Olen kiinnostunut opiskelemaan kirkon nuorisotyönohjaajaksi Diakonia-ammattikorkeakoulussa Järvenpäässä. Mua vaan jännittää ihan hirveesti valintakoe. Haluaisin tietää, millaisia valintakokeita Diakonia-ammattikorkeakoulussa Järvenpäässä on ollu kirkon nuorisotyönohjaajan koulutukseen liittyen.

5

450

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hipparullallei

Sosionomi-kirkonnuorisotyönohjaajan pääsykokeet ja ylipäätään diakin sosionomin pääsykokeet ovat päivän kestävä rupeama. Sisältää opettajien ryhmähaastattelun, jossa annetaan testattavalle ryhmälle pari aihetta käsittelyyn ja sitten on Psykologikeskus Päämäärän tekemä kirjallinen osio, jossa muistaakseni vierähtää aikaa kolmisen- nelisen tuntia. Kirjallisilla testeillä testataan luonteenominaisuuksia, sopivuutta alalle ja oppimiskykyä, luetun ymmärtämistä, loogista ajattelua, luovuutta jne... Testiin ei oikeastaan voi valmistautua. Itseäni autoin aikanaan katselemalla etukäteen ihan matematiikan perussääntöjä, että osasin laskea yksinkertaisia laskuja pääsykokeissa. Muutenhan se homma meni ihan olemalla oma itsensä ja vastailemalla rehellisesti esitettyihin kysymyksiin. Opettajien ryhmähaastatteluun voi valmistautua mietiskelemällä etukäteen pinnalla olevia yhteiskunnallisia ilmiöitä, pohtimalla työpaikan ihmissuhteita jne...

Tottakai pääsykoe jännittää ja hyvä niin, pienen paineen alla on vähän herkempi ympäristön vihjeille ja saattaa olla kokonaisvaltaisemmin läsnä tilanteessa ja sehän vaikuttaa positiivisesti pääsykokeessa.

Toivottavasti pärjäät pääsykokeissa. Järvenpään Diakissa on kiva opiskella

T: Sosionomi-diakoniaopiskelija

• Kiitos sulle tosi paljon! Mä toivon niin kovasti, että pääsisin opiskelemaan Järvenpään Diakiin! Oon ollu seurakunnan toiminnassa mukana melkein kahdeksan vuotta, ja musta tuntuu, että kirkon nuorisotyönohjaaja on mun kutsumusammatti. Pääsitkö ensimmäisellä yrityksellä opiskelemaan, vai jouduitko yrittämään monta kertaa, ennen kuin pääsit opiskelemaan?

• Hipparullallei

Heips again!

Pääsin sisään toisella hakukerralla. Ekalla kerralla jäin kahden pisteen päähän:). Toisella hakukerralla jo tiesin, mitä odottaa, niin olin mahdollisimman lunkki ja ylitin sisäänpääsyrajan lähes kahdellakymmenellä pisteellä. Vähän samaan malliin on monella kaverillakin mennyt.
      Onnea hakuun!

• Kiitos paljon! :)

• mulle ei

Onko sulle tullu jo kutsu pääsykokeisiin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      56
      4486
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      85
      4177
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3638
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3560
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      110
      2587
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2418
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2312
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2299
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2289
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2164
    Aihe