Opiskelemaan Diakonia-ammattikorkeakouluun Järvenpäähän

Olen kiinnostunut opiskelemaan kirkon nuorisotyönohjaajaksi Diakonia-ammattikorkeakoulussa Järvenpäässä. Mua vaan jännittää ihan hirveesti valintakoe. Haluaisin tietää, millaisia valintakokeita Diakonia-ammattikorkeakoulussa Järvenpäässä on ollu kirkon nuorisotyönohjaajan koulutukseen liittyen.

5

466

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hipparullallei

Sosionomi-kirkonnuorisotyönohjaajan pääsykokeet ja ylipäätään diakin sosionomin pääsykokeet ovat päivän kestävä rupeama. Sisältää opettajien ryhmähaastattelun, jossa annetaan testattavalle ryhmälle pari aihetta käsittelyyn ja sitten on Psykologikeskus Päämäärän tekemä kirjallinen osio, jossa muistaakseni vierähtää aikaa kolmisen- nelisen tuntia. Kirjallisilla testeillä testataan luonteenominaisuuksia, sopivuutta alalle ja oppimiskykyä, luetun ymmärtämistä, loogista ajattelua, luovuutta jne... Testiin ei oikeastaan voi valmistautua. Itseäni autoin aikanaan katselemalla etukäteen ihan matematiikan perussääntöjä, että osasin laskea yksinkertaisia laskuja pääsykokeissa. Muutenhan se homma meni ihan olemalla oma itsensä ja vastailemalla rehellisesti esitettyihin kysymyksiin. Opettajien ryhmähaastatteluun voi valmistautua mietiskelemällä etukäteen pinnalla olevia yhteiskunnallisia ilmiöitä, pohtimalla työpaikan ihmissuhteita jne...

Tottakai pääsykoe jännittää ja hyvä niin, pienen paineen alla on vähän herkempi ympäristön vihjeille ja saattaa olla kokonaisvaltaisemmin läsnä tilanteessa ja sehän vaikuttaa positiivisesti pääsykokeessa.

Toivottavasti pärjäät pääsykokeissa. Järvenpään Diakissa on kiva opiskella

T: Sosionomi-diakoniaopiskelija

• Kiitos sulle tosi paljon! Mä toivon niin kovasti, että pääsisin opiskelemaan Järvenpään Diakiin! Oon ollu seurakunnan toiminnassa mukana melkein kahdeksan vuotta, ja musta tuntuu, että kirkon nuorisotyönohjaaja on mun kutsumusammatti. Pääsitkö ensimmäisellä yrityksellä opiskelemaan, vai jouduitko yrittämään monta kertaa, ennen kuin pääsit opiskelemaan?

• Hipparullallei

Heips again!

Pääsin sisään toisella hakukerralla. Ekalla kerralla jäin kahden pisteen päähän:). Toisella hakukerralla jo tiesin, mitä odottaa, niin olin mahdollisimman lunkki ja ylitin sisäänpääsyrajan lähes kahdellakymmenellä pisteellä. Vähän samaan malliin on monella kaverillakin mennyt.
      Onnea hakuun!

• Kiitos paljon! :)

• mulle ei

Onko sulle tullu jo kutsu pääsykokeisiin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      39
      2361
    2. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      59
      804
    3. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      46
      798
    4. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      219
      625
    5. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      81
      587
    6. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      7
      559
    7. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      47
      538
    8. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      62
      532
    9. Pientä pintaremonttia

Mistä löytää kirves sähkö putkimiestä tai lasin asentajaa rässä hyrynsalmen pitäjässä, kun eiole puhelinluetteloa eikä k
      Hyrynsalmi
      16
      524
    10. Mitä oikeasti haluat?

🥹
      Ikävä
      42
      520
    Aihe