Leikattu kolli ruokinta

Tietämätön!

Hei ! Hain muutamia viikkoja sitten löytöeläintalosta
Aivan ihanan kisuherran 1 vee! Kävin leikkauttamassa, kaikki
Sujui hyvin jne. Olen antanut kisulle sekä steriloiduille kissoille tarkoitettua kuivamuonaa, että märkäruokaa. Aluksi sujui hyvin , eikä edes välttämättä syönyt kaikkia raksuja, mutta nyt hotkaisee melkeinpä kaiken kerralla, ja kerjäileekin ruokailuun välissä maukuen. Kyseessä on ensimmäinen kissani, siksi kyselisinkin, että kuinka paljon märkä JA kuivamuonaa tulisi antaa per ateria ? Kisu painaa vajaa 4 kg

12

2174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin paljon, että tulee kylläiseksi. Aika pieni on kolliksi nelikiloinen. Saa olla enemmän painoa. Isokokoinen kissa olisi jo liiankin laiha tuon painoisena.

      Mahdollisimman paljon märkäruokaa steriloidulle.

      • Minä taas

        Joo tää oli sillon haettaessa tosi laiha nyt kyllä saanutmassaa luiden päälle. Paljonko tuota märkäruokaa 3 pussia päivässä ja nappuloita siinä sivussa ? Oon ihan sekasin kun keskusteluakin lukenut joissai sanotaan et liikaa joissain liian vähän ( ymmärrän tietysti kisu kohtaiset erot


      • pento
        Minä taas kirjoitti:

        Joo tää oli sillon haettaessa tosi laiha nyt kyllä saanutmassaa luiden päälle. Paljonko tuota märkäruokaa 3 pussia päivässä ja nappuloita siinä sivussa ? Oon ihan sekasin kun keskusteluakin lukenut joissai sanotaan et liikaa joissain liian vähän ( ymmärrän tietysti kisu kohtaiset erot

        Tarjoapa niiden teollisten mössöjen sijaan kunnon ruokaa eli raakaa lihaa, porsasta, kanaa, sydäntä, maksaa jne.


      • 0067r
        pento kirjoitti:

        Tarjoapa niiden teollisten mössöjen sijaan kunnon ruokaa eli raakaa lihaa, porsasta, kanaa, sydäntä, maksaa jne.

        Noitten kaupallisten mössöjen lisäksi kannattaa antaa kissan saalistaa itse ruokaansa.


      • Entäs näin ?
        0067r kirjoitti:

        Noitten kaupallisten mössöjen lisäksi kannattaa antaa kissan saalistaa itse ruokaansa.

        Kuinka paljon on tarpeeksi jos syöttää nyt kuitenkin märkäruokaa ja steriloiduille kissalle tarkoitettui raksui. ? Päivässä määrät ?


      • pento
        Entäs näin ? kirjoitti:

        Kuinka paljon on tarpeeksi jos syöttää nyt kuitenkin märkäruokaa ja steriloiduille kissalle tarkoitettui raksui. ? Päivässä määrät ?

        Tuossa Latzin pakkaauksessa sanotaan suomen kielellä: Aikuiselle noin neljän kilon kissalle 3-4 pussia (a 100g) päivässä. Raksuja voi välipalaksi antaa jos kissa ei ole liian lihava.
        Itsekin annan noita molempia, mutta pääasiassaa ruokin kissaani lihalla. Se kun ei todellakaan ole sen kalliimpaa, pikemminkin päinvastoin.


      • pento
        0067r kirjoitti:

        Noitten kaupallisten mössöjen lisäksi kannattaa antaa kissan saalistaa itse ruokaansa.

        Jos kissa elelee vaikkapa kerrostaloasunnossa niin se kuolee nälkään jos se joutuu itse ravinttonsa pyydystämään,,,:)


    • MMM

      Meillä on kaksi leikattua kollia ja toinen niistä kohta vuoden ikäinen. Muikku leikattiin aika nuorena jo ja siitä lähtien ruokahalu on ollut aikamoinen. Se hotkii ruokansa ja tilaisuuden tullen syö muiden kissojen ruat jos eivät heti syö omiansa pois.
      Meillä on aina tarjolla raksuja sekä aamuin illoin märkä ruokaa jokaiselle 1pss..
      Toinen leikattu 4v. kolli ja leikkaamaton kohta 1v. narttu ovat hyvässä kunnossa ja sopivan painoisia,mutta Muikkulle on kertynyt liikakiloja ja nivusiin kehittyneet ikävät roikkuvat ihrat..
      Ongelmana meillä siis tällä hetkellä se että miten saisi tuon yhden painoa pudotettua..
      Eläinlääkäri varoitteli jo kesällä että pitäisi seurata Muikun painoa ettei pääsisi lihomaan mutt avahinko päsi tapahtumaan.
      Suosittelen kyllä seuraamaan kissasi painoa ja hieman rajoittamaan ruokailukertoja (jos raksuja tarjolla niin 3-4pss/pv märkäruokaa voi olla liikaa, ne määritykset on varmaankin tarkoitettu sellaisille jotka eivät raksuja syö)
      Steriloidulla kissalla se ruokahalu tuppaa kasvamaan ja vatsa sen mukana.
      Kissan normaalipaino on 2,5–7 kg. riippuu tietysti kissan rakenteesta onko muuten pienehkö vai isompi katti. :)

      • Minä

        Kiitos paljon!


      • kiva kissa
        Minä kirjoitti:

        Kiitos paljon!

        Minun löytökissani painoi 2kk sitten kun tuli talooni 1.9kg ja oli tosi laiha. Kuukausi sitten steriloitiin ja kissan paino oli noussut 2.8kg. Nyt neiti painaa 3.5kg eikä ole vieläkään liikaa painoa.
        En rajoita syömistä mitenkään. Annan kaksi kertaa viikossa tuoretta kalaa, muikkuja, särkiä, ahvenia tai silakoita. Eilen meni pieniä muikkuja 5 kpl.
        Muuta ruokaa 100g annospakkauksia kissan ruokahalun mukaan noin 1 1/2 pakkausta päivässä. Lisäksi se saa pari ruokalusikallista kermaa ja kaksi kertaa viikossa kananmunan keltuaisen raakana.
        Tuoretta naudanlihaa on joka päivä tarjolla, jota se syö ehkä noin 50-70g
        Raksuja on aina tarjolla, mutta niitä se syö erittäin vähän, ehkä ruokalusikallisen päivässä.

        Kissani on erittäin energinen, kova juoksemaan ja leikkimään, hyppii pöydillä ja kiipeilee verhoihin ym "ihanaa". Annan pienen nyt iloita elämästään kun on päässyt pois kurjista oloista.
        Vieläkään kisu ei uskalla mennä ulos, vaan juoksee talon perimmäiseen huoneeseen, jos ulko-ovi on pidemmän aikaa auki.
        Hylättynä keäkissana kokemus ulkoilmasta on sille ollut traumaattinen.


    • dilledong1

      leikatuille kateille ei pitkää aikaa kannata maitokaupan eläinruokia syöttää. niistä tulee virtsakiteitä/kiviä. raksut eläinlääkäriltä, sterilized annospussit eläinkaupasta. ja kanaa, kalaa, lihaa

      • 118

        Millekään kissalle ei pidä syöttää lähikaupan viljamössöjä. Eikä nuo leikatun kissan ruuat poikkea mitenkään tavallisesta ruuasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      241
      2132
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      154
      1378
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1270
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      999
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      835
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      650
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      649
    Aihe