Pelottavampia kauhukirjoja mitä ootte lukenu?!

Kauhujen ystävä

Niin eli otsikosta näkee mitä haen takaa.. Haluaisin lukea kauhukirjoja mutta tuntuu ettei niitä enää oikee ole missään.. :/ :/ Ja tuotah sitten myös niitä nuorten kauhukirjojen nimiä.. :) Kiitoksia etukäteen!!!

26

11116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rosa

      Monet Kingin kirjat, erityisesti vähän vanhemmat, on mielestäni tosi hyviä=pelottavia. Erityisesti Kolkuttajat on jäänyt mieleen (tosin sen luin 5.luokkalaisena eli 10 vuotta sitten!). Toinen pelottava, ja tuoreemmassa muistissa, on Kingin Piina.
      Voi kun nyt ei tule mieleen niitä parhaita kirjoja enempää... mulla on kirjotettuna muistiin melkeen kaikki kirjat mitä oon lukenu elämäni aikana, ja oon merkannu niistä parhaat, jotka voin lukee joskus uudestaankin, mutta nyt mulla ei oo sitä listaa tässä lähellä. Muistan kyllä että oon lukenu useemmankin sellasen kirjan, jota en kertakaikkiaan oo pystyny lukemaan yksin illalla sängyssä (=pitää mennä jonnekki missä on muita ihmisiä; esim. olohuoneessa katsomassa telkkaria), mutten kuitenkaan malttanu lopettaa (heh..joskus muutama vuosi sitten luin jonkun sellasen 500 sivusen kirjan kerralla loppuun, kun keskeyttäminen oli mahdotonta...)

      Tuli tässä mieleen, vähän asiasta poiketen...
      Ootteko kattonu kirjoihin perustuvia elokuvia? Monesti oikeen harmittaa, että tuli katsottua hyvä kirja elokuvaversiona. Kingin Piina oli vielä ihan hyvä=kauhea, samoin Uinu,uinu lemmikkini ykkönen. Mutta sitten mm. Unensieppaaja!..ei olis pitäny käydä sitä kattomassa leffassa, mutta kun kirja oli niin hyvä. Katson paljon leffoja ja luen paljon kirjoja; aika pitkälti yhtä paljon. Yks muuten tosi hyvä kirja leffa on (aika vanha) Elossa!, jonka oon lukenu ja kattonu useempaanki kertaan. Mutta kyllä kirja yleensä aina voittaa elokuvan, vai mitä?

      • Kauhujen ystävä

        Ite myös katson elokuvia ja luen tosi paljon.. :D Son mukavaa puuhaa, mutta kyllä on niin että kirjat vetävät pisteet kotiin... Piinaa en oo elokuvana kattonu... !??! onko semmoinen ?? Mutta unensieppaaja kyllä oli aivan paska.. mut se on vaan mun mielipiteeni..

        Mutta siis.. Ootkos katsonut Sitä vihreää mailia?!?! Elokuvana?? Mun mielestä se kolahti muhun tosi hyvin, se oli ihme kyllä onnistunut elokuva, mutta en oo lukenu kirjaa niin en sit tiiä millanen se olis kirjana... :/


      • Sasha
        Kauhujen ystävä kirjoitti:

        Ite myös katson elokuvia ja luen tosi paljon.. :D Son mukavaa puuhaa, mutta kyllä on niin että kirjat vetävät pisteet kotiin... Piinaa en oo elokuvana kattonu... !??! onko semmoinen ?? Mutta unensieppaaja kyllä oli aivan paska.. mut se on vaan mun mielipiteeni..

        Mutta siis.. Ootkos katsonut Sitä vihreää mailia?!?! Elokuvana?? Mun mielestä se kolahti muhun tosi hyvin, se oli ihme kyllä onnistunut elokuva, mutta en oo lukenu kirjaa niin en sit tiiä millanen se olis kirjana... :/

        Ehdottomasti karmein koskaan lukemani kirja. Meni yöunet vaikka olenkin paatunut kauhun ystävä. Se on siis Stephen Kingin kirja.


      • Rosa
        Kauhujen ystävä kirjoitti:

        Ite myös katson elokuvia ja luen tosi paljon.. :D Son mukavaa puuhaa, mutta kyllä on niin että kirjat vetävät pisteet kotiin... Piinaa en oo elokuvana kattonu... !??! onko semmoinen ?? Mutta unensieppaaja kyllä oli aivan paska.. mut se on vaan mun mielipiteeni..

        Mutta siis.. Ootkos katsonut Sitä vihreää mailia?!?! Elokuvana?? Mun mielestä se kolahti muhun tosi hyvin, se oli ihme kyllä onnistunut elokuva, mutta en oo lukenu kirjaa niin en sit tiiä millanen se olis kirjana... :/

        Joo, kyllä Piina on elokuvanakin; nyt kun sitä ihmettelit, niin aloin miettiä, että onkohan se sillä nimellä..? Misery se ainakin englanniks on se leffan nimi. ja vanha se on.

        Vihree maili on jostain syystä jääny kattomatta/lukematta. En tiiä miks, mutta mä oon luullu että se on huono, ja oon unohtanu koko jutun. Pitää varmaan etsiä käsiini ainakin se elokuva.


      • Zolena
        Rosa kirjoitti:

        Joo, kyllä Piina on elokuvanakin; nyt kun sitä ihmettelit, niin aloin miettiä, että onkohan se sillä nimellä..? Misery se ainakin englanniks on se leffan nimi. ja vanha se on.

        Vihree maili on jostain syystä jääny kattomatta/lukematta. En tiiä miks, mutta mä oon luullu että se on huono, ja oon unohtanu koko jutun. Pitää varmaan etsiä käsiini ainakin se elokuva.

        Ihan siltä varalta ettet vielä tota vihreää mailia oo lukenu/katsonu, itse olen nähnyt leffan kaks kertaa ja on todella hyvä!


    • Himolukija

      Jos haet yliluonnollista kauhua. Vaikka kirja on tavallaan komediaa. Silti varsin vaikuttava matka, minä-muodossa kerrottuna ...

    • sereca

      Luen todella paljon kirjoja, pääasiassa juuri jännitystä ja kauhua. Ainoat kauhukirjat jotka ovat todella pelottaneet yliluonnollisella kerronnallaan ovat Diane Guestin kirjat, mm:

      - Kehtolaulu (hiukset vieläkin pystyssä :)

      - Kauhujen talo (valkopukuinen kummitus aika karmaiseva)

      - Unissakävelijä (nukkumaan mennessä pelkäsi alkavansa kävelemään unissaan, iiks)

      Seuraavaksi onkin sitten vuorossa saman kirjailijan "Kielletty puutarha", luulenpa että on yhtä hyvä ja piinaava kuin nuo muutkin.

      Toki Stephen Kingilläkin on hyviä kirjoja, itse pidän näistä: "Uinu uinu lemmikkini", "Christine - tappaja-auto", "Kalpea aavistus", "Carrie", ja "Pimeä puoli".

      Jos tämän tyyppisiä kirjoja tiedätte enemmänkin, niin ehdotuksia otan minäkin vastaan. Todellista kauhua on vaikea löytää, ilman että kertomukseen on lisätty jotakin verellä mässäilyä, joka pilaa piinaavan yliluonnollisen tunnelman.

      • sereca

        Unohdin tuosta listasta Suomen Stephen Kingin eli Kari Nenosen :) Kannattaa lukea nämä:

        - Ken kuolleita kutsuu
        - Se ken tulee viimeiseksi on kuolema.

        Varsinkin tuo ensimmäinen kirja pelotti selittämättömällä tunnelmallaan.


      • Kaira
        sereca kirjoitti:

        Unohdin tuosta listasta Suomen Stephen Kingin eli Kari Nenosen :) Kannattaa lukea nämä:

        - Ken kuolleita kutsuu
        - Se ken tulee viimeiseksi on kuolema.

        Varsinkin tuo ensimmäinen kirja pelotti selittämättömällä tunnelmallaan.

        YÖK! Nenonen on aivan perseestä!
        Kummatkin mainitsemistasi opuksista suoltavat ärsyttävää slangia ja ovat henkilöasetelmiltaan samanlaisia. Lisäksi ne ovat niin lyhyitä, että niitä ei voi romaaneiksi lukea. Ne olisi ehdottomasti pitänyt julkaista yhteisteoksena!


      • Kaira
        sereca kirjoitti:

        Unohdin tuosta listasta Suomen Stephen Kingin eli Kari Nenosen :) Kannattaa lukea nämä:

        - Ken kuolleita kutsuu
        - Se ken tulee viimeiseksi on kuolema.

        Varsinkin tuo ensimmäinen kirja pelotti selittämättömällä tunnelmallaan.

        Niin ja miten kehtaat verrata Kingiä Nenoseen. Herran Jumala!! Hehän ovat niin kaukana toisistaan!


      • miia
        Kaira kirjoitti:

        Niin ja miten kehtaat verrata Kingiä Nenoseen. Herran Jumala!! Hehän ovat niin kaukana toisistaan!

        No makunsa kullakin. Tässähän topicissa kysyttiin, mikä on pelottavin mitä OLET lukenut, ei yleisesti pelottavia.


    • theokratie

      H.P. Lovecraftin novellit ovat aika mukavia kauhupaloja, jos päähenkilöiden paatoksellinen mielenvikaisuus ei vaivaannuta.

    • -----

      Stephen Kingin ja Peter straubin yhteistyön ( minun mielestä) mahtava teos: Pimeyden Talo

      Näyttää sivumäärältään jonkinmoiselta tiiliskiveltä mutta itse jäin kirjaan ainakin niin pahasti koukkuun ettei lukemiseen mennyt montaa päivää.

      • Kaira

        ...Talismaani, Kingin ja Straubin toinen yhteinen teos, josta tämä Pimeyden talo on jatkoa.


    • wilma

      Julma leikki oli niin kaamiva, että siihen tyssäs Kingin lukeminen...
      Tai sitten mulla vaan on aivan loistava eläytymiskyky... ;p

    • jännitystä

      Michael Connellylla on tosi jännittäviä kirjoja...Olen itse lukenut muutaman ja pidin todella paljon...Kaikista paras oli Tunnelirotta...

    • Beelsebuub

      Nuorempana luettuna Clive Barkerin Kadotuksen peli on jäänyt mieleen. En tykännyt Barkerin Veren kirjoista, mutta tämä oli enemmän perinteinen romaani.

      • Kipa

        S.Kingin kirjoista eniten ovat sykähdyttäneet vanhemmat teokset: SE, Hohto, Christine tappaja-auto. Kingin kirjoistahan on tehty muutamia mainioita elokuviakin, suokkarilistalla Hohto, Uinu, uinu lemmikkini, Stand by me -viimeinen kesä ja Rita Hayword- avaimet vapauteen. Nykyisissä kirjoissaan King on kyllä alkanut toistamaan itseään.

        Helvetin piirit oli hyvä ja peloittavakin kirja, tosin taitaa mennä scifin puolelle, mutta silti suosittelen. Kirjan kirjoittajaa en muista.


      • Jasu
        Kipa kirjoitti:

        S.Kingin kirjoista eniten ovat sykähdyttäneet vanhemmat teokset: SE, Hohto, Christine tappaja-auto. Kingin kirjoistahan on tehty muutamia mainioita elokuviakin, suokkarilistalla Hohto, Uinu, uinu lemmikkini, Stand by me -viimeinen kesä ja Rita Hayword- avaimet vapauteen. Nykyisissä kirjoissaan King on kyllä alkanut toistamaan itseään.

        Helvetin piirit oli hyvä ja peloittavakin kirja, tosin taitaa mennä scifin puolelle, mutta silti suosittelen. Kirjan kirjoittajaa en muista.

        Oma suosikkini on Peter Straubin "Kummitusjuttu" (Ghoststory) olen lukentut sen suomeksi sekä englanniksi...ja aina se on yhtä kamala...

        Suosikkeja ovat myös Stephen Kingin "SE" ja "Hohto"


    • S..

      Eli Dean Koontz...löytyy paljon kirjoja.

    • Wellamo

      Ostin Simmonssin "Kesäyön kauhu"-opuksen divarista parilla eurolla ja mielestäni se oli vähäsen pelottava, yleensä en pelkää lukemaani. Mutta kun yöllä sitä yksin kotona luki niin kesti hetken ennenkö uskaltauduin nousta tuolilta ja painella vessaan, eihän sitä ikänä tiedä mitä sieltä maan alta syöksyy tahi ikkunasta kurottaa...
      Suosittelen.

      Ufoista kertovat kirjat saavat varmaan aikaan pelontunteen, mikäli on yhtään "vainoharhainen". Itse en ufoista ole uskaltanut lukea, koska pienenä pelkäsin niitä lähes vainoharhaisena ja pelko varmasti laukeisi uudelleen mikäli niistä lukisin...

    • dth

      Itse pidän Kingeistä, mutta eräs tutustumisen arvoinen kirja on Oskar Reponen: Kirottu talo (meniköhän nimi oikein, kun siitä on kai 10v kun olen sen lukenut).

      • Kielo

        Reposen "Kirottu talo" oli minustakin tosi pelottava kun sen nuorempana luin. Kingin "Hohto" ja "Uinu uinu lemmikkini" ovat omaa luokkaansa, mutta kyseisen kirjailijan nykyinen tuotanto ei sen sijaan ole minuun kolahtanut yhtään.


    • poju

      en tiedä mitä tähän pitäis kertoa kirjailijan tuotannosta mutta ne on omalla tavalla tosi kammottavia. varsinkin epätoivon kaupunki. ja stephen king ei päätä kirjojaan onnelliseen loppuun.

      • Kielo

        Rick Hautalan "Kuoleman kivi" on myös todella hyvä kauhukirja.


    • Eevikui

      Kingin Hohto, Uinu Uinu lemmikkini ja Piina on kyllä hyviä ja pelottavia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4700
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      275
      2777
    3. 134
      1717
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1411
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      204
      1380
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1089
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe