Hörhöt Pieksämäellä vapaana

hörhöt

Mielenterveyslaki antaa vaikeasti mielisairaiden olla vapaana, sehän on oikea ilmiö. Olen törmännyt näihin Pieksämäen hörhöihin monta kertaa vaikka en ole asunut Yläristillä kuin parisen vuotta.
Kuulin että joku oli käynyt uhkaamassa koirantaluttajia kun koira oli haukkunut ja uhannut tappaa mutta että siellä samalla kulmalla viime sunnuntaina oli pariskunta joka osoitteli sormella ja huitoi toisia ihmisiä. Ei tää ihan tervettä ole.
Torilla tapaa näitä tonttuja ja pitkin Keskuskatua saa ihan varoa.

40

886

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei haittaa

Taas tulee kevät ja näillä hörhöillä alkaa mennä tosi lujaa. Se näkyy tietysti katukuvissa ja toria myöten. Sinnehän ne urpot kokoontuu.

• se vaan on niin...

Kannattaa muistaa että nää ihmiset on sairaita ei niistä kannata välittää. Sitten kun tulee omaan pihaa tai käy kiinni se on poliisin paikka. Ehkä ambulanssikin olisi tilata.

• ewredfskjjkdfsdsafja

En jaksa murehtia hörhöistä. Pahat normaalin ihmisen kirjoissa olevat Rädyt minua huolettavat.

• Päätönkanako

hih no en minä kyl ole hörhö vaikka sellaiseksi luullaan.

PÄÄNI ON TUTKITTU kun eks mies haukkui hulluksi.kävin ihan sitten mt toimistossa varmuuden vuoksi ja en kuulema ole mt ongelmainen. eli
      ei nyt taas aleta jauhaa skeidaa;)

Ollaan iloisia keväästä:)

• HetkiSittenPettynyt

Ihminen, joka on saanut elää lapsuutensa ja nuoruutensa turvallisten ihmisten kanssa, ei osaa pelätä tai varoa narsistia. Hänellä on vahva perusluottamus ihmisiin, ja hän suhtautuu muihin myönteisesti. Ihmiset ovat hänen mielestään lähtökohtaisesti hyviä. Tällainen sisnisilmäisesti ihmisiin luottava joutuu yleensä pettymään jossain vaiheessa, kun hän huomaa, etteivät ihmiset olekaan pelkästään hyviä. Ihmisistä noin muutaman prosentin on arvioitu olevan vaikeasti luonnehäiriöisiä. Lievemmin luonnehäiriöisiä on enemmän. On siis hyvin todennäköistä, että jokainen kohtaa elämänsä aikana ennemmin tai myöhemmin tällaisen ihmisen, vaikkei häntä heti luonnehäiriöiseksi tunnistaisikaan."

TÄMÄ ON SIIS LAINAUS SUORAAN ERÄÄLTÄ SIVULTA .

• tuntenut tuta

Tällainen luonnehäiriöinen kun mesoo omalla asuinseudullaan niin se on joskus ihan huvittavankin näköistä kun silmät seisoo päässä ja huutelee, mutta joskus kyllä tuntuu että näiden paikka on kyllä jossain hoidon parissa. Mutta nythän suuntautus on tämä hullut vapaalla ja se kyllä näkyy.

• HersiKiukkunen

Miten on mahdollista että hoitoalalle pääsee opiskelemaan ja töihin hyvinkin mieleltään häiriintyneet ihmiset,jopa alkoholisoituneet?
      Pääsykokeissa huomasin sen.
      Minä,normaali, lukion käynyt ja työkokemusta hoitoharjoitteluista olinkin häntäpäässä.
      Minut ohitti ja siis pääsi opiskelemaan moni tunnetusti aivan "sekopää".
      EN ymmärrä ja kammottaa muutoinkin kun tuttavani on nimeltä mainitsemattomassa hoitopaikassa ja siellä työskentelee oikeasti kaheli ihminen.
      Pelottaa mitä hoitovirheitä tämmöiset ihmiset tekeekään.
      Ja varmaan itse ottavat mömmöjä lääkekaapeista.

• sukuvikaa

Sekopäät niin kuin mainitsit ne osaa niin hyvin näytellä ja vetää monta roolia. On hirveää seurata miten tällainen hoitelee omia lapsiaan ne ovat ihan samanlaisia keskisormen näyttäjiä ja irvistelijöitä tuolla kadulla. Sen minkä kotoa oppii sen vanhana taitaa.

• entarvikaljaa+0
        sukuvikaa kirjoitti:

Sekopäät niin kuin mainitsit ne osaa niin hyvin näytellä ja vetää monta roolia. On hirveää seurata miten tällainen hoitelee omia lapsiaan ne ovat ihan samanlaisia keskisormen näyttäjiä ja irvistelijöitä tuolla kadulla. Sen minkä kotoa oppii sen vanhana taitaa.

aika jännää kyllä, muakin vinoillaan ties miksikä ja ei oo lapseni näytelleet keskisormia.
        eri asia nää pennut jotka joudutaan häiriökäytöksien takia siirtelemään eri luokille ja jopa eri kouluun kun ei oikeasti opettajat tule toimeen ja muut lapset ei saa olla rauhassa.
        näissä perheissä se alko on pitkälti se ongelman ydin.
        itsellä raitis perhe.

• kärtsäänsut
        sukuvikaa kirjoitti:

voi hihi,elä kehtaa...lääkkeiden väärinkäyttäjä olet. jos otat älä aja !

• tietäjä
        sukuvikaa kirjoitti:

läpinäkyvää senkin rotta

• KattiaKanssa!

Tuo lähihoitajakoulutushan on ihan pelletouhua.
      Tuli itse todettua.
      Kaikenlaisia hörhöjä siellä sai opiskella ammatin itselleen,kauhistuttaa
      ajatella näitä ihmisiä ihan oikeissa hoitoalan töissä.
      Osa on itse lääkkeiden väärinkäyttäjiä tai kaljantissuttelijoita.

• tuli mieleen

Pääsekö lähihoitaja varastamaan potilaiden mömmöjä? Tuohon voisi olla yksi syy hakeutua alalle.

• Rehtisairaanhoitaja
        tuli mieleen kirjoitti:

Pääsekö lähihoitaja varastamaan potilaiden mömmöjä? Tuohon voisi olla yksi syy hakeutua alalle.

kyllä ne pääsee mut kiinni ku jää,nii potkut tuleepi yleensä.
        inhottavaa se on. itse sairaanhoitajana olen ollut tilanteissa kun on syyllisiä etsitty.

• Ihmisen mieli
        Rehtisairaanhoitaja kirjoitti:

kyllä ne pääsee mut kiinni ku jää,nii potkut tuleepi yleensä.
        inhottavaa se on. itse sairaanhoitajana olen ollut tilanteissa kun on syyllisiä etsitty.

Jos jonkun vanhuksen huumepillerin vaihtaa vitamiiniin, niin kuka huomaa mitään? Lääke ei tehoaja annetaan parempaa kamaa. Tai vanhus vain kärsii kovat kivut eikä ketään kiinnosta.

• Hoitohoitoo
        Ihmisen mieli kirjoitti:

Jos jonkun vanhuksen huumepillerin vaihtaa vitamiiniin, niin kuka huomaa mitään? Lääke ei tehoaja annetaan parempaa kamaa. Tai vanhus vain kärsii kovat kivut eikä ketään kiinnosta.

No ei hoitsuja kiinnosta,vanhusten kivut tai mikään muukaan.
        vai mitä mieltä isotädistäni jolle sanonut lähihoitaja että ohan sulla vaippa,kuse siihen kun täti pyys vessaan päästä?
        Pystyy kävelemään hyvin kun hoitaja vähän pitää kädestä,että on varmempi olo.

• Tällaista tapahtuu
        Hoitohoitoo kirjoitti:

No ei hoitsuja kiinnosta,vanhusten kivut tai mikään muukaan.
        vai mitä mieltä isotädistäni jolle sanonut lähihoitaja että ohan sulla vaippa,kuse siihen kun täti pyys vessaan päästä?
        Pystyy kävelemään hyvin kun hoitaja vähän pitää kädestä,että on varmempi olo.

Vanhuksen arvokkuutta loukkaa, ettei pääse vessaan avustettuna, vaan joutuu tekemään asiansa vaippoihin. Varsinkin naisilla seurauksena on usein virtsatulehduksia, jotka jouduttavat kuolemaa. Näin vanhuksesta sitten päästään nopeasti ja mukavasti eroon.

• Juoppojen työllisyys

Osa kyllä opiskelee ei päästäkseen hoitotöihin, vaan saadakseen paremmin yhteiskunnan tukia = kaljarahoja. Ei se mitään, eläähän heidänkin täytyy, ja ehkei heitä hoitajiksi palkattaisikaan, mutta koulutusmäärärahat voisi käyttää järkevämminkin...

• kunnon hoitoa
        Juoppojen työllisyys kirjoitti:

Osa kyllä opiskelee ei päästäkseen hoitotöihin, vaan saadakseen paremmin yhteiskunnan tukia = kaljarahoja. Ei se mitään, eläähän heidänkin täytyy, ja ehkei heitä hoitajiksi palkattaisikaan, mutta koulutusmäärärahat voisi käyttää järkevämminkin...

Oman vanhuksen hoitoa seuratessani huomasin ettei sillä ihmisellä ollut mitään väliä mitä se haluaa. Nukkumaan laitettiin jo noin klo 19 vanhainkodissa ja mömmöillä turrutettiin nuppi. Hirveetä. Ei se kiire ole aina syy.

• ent.lähihoitaja
        kunnon hoitoa kirjoitti:

Oman vanhuksen hoitoa seuratessani huomasin ettei sillä ihmisellä ollut mitään väliä mitä se haluaa. Nukkumaan laitettiin jo noin klo 19 vanhainkodissa ja mömmöillä turrutettiin nuppi. Hirveetä. Ei se kiire ole aina syy.

niin se meneepi. Yövaippa vaihdetaan siinä 18-19 aikaan ja aamuun asti sit mennään vaikka ois kuinka märkä vaippa.
        Minä en jaksanut tuota duunia. vaihdoin alaa

• wwjjjjjjjj
        ent.lähihoitaja kirjoitti:

niin se meneepi. Yövaippa vaihdetaan siinä 18-19 aikaan ja aamuun asti sit mennään vaikka ois kuinka märkä vaippa.
        Minä en jaksanut tuota duunia. vaihdoin alaa

Onko tämä sitten ihmisarvoista elämää enää, panee kyllä kysymään. Mutta tätä se on joka paikassa. Joku harva hoitopaikka tosi harva voi olla erilainen.

• missä sitten on raja

Ihan törkeät tapaukset pitäisi laittaa laitokseen pysyvästi ennen kuin sattuu mitään pahempaa. Eiköhän tuo uhkailu ole jo niin vakava asia että puoli vuotta ei varmaan laitoshoitoa riitä.

• T48

Sama ilmiö taitaa nykyään olla ympäri Suomen.....kun ei määrärahoja pitää näitä "hörhöjä" lukkojen takana, vaan ovat "avohoidossa"!

• outoa porukkaa

Ei täällä uskalla enää liikkua myöhällä ulkona yksin. Noita huumehuruja on jo täälläkin aila lailla.

• HuhHuh

aila lailla:D taidat ite olla sienii vetäny

• Pieru-Jorma_

Minä olen pieru

• Yrjö-Pirjo

Jorman kannattas ulkoilla,hieno ilma on.

• pitäs toimia

Näitä perhesurmia on jo nähty Suomessa tarpeeksi pitäs varmaan tehdä jotakin ennen kuin meidänkin Pieksämäellä räjähtää. Ei tarvii olla mikään asiantuntija kun huomaa ne perheet missä on ongelmia eikä vähän olekaan.

• EnPUUTU

joo tiedän pari perhettä,jossa pahat alko-ongelmat ja miel.terv prakaa,sekä isällä että äidillä.
        Kyllä...
        mutta kukaan ei puutu,joten annetaanpa olla ja ootellaanpa.
        en puutu enää.

• onko kelan pummeja?

Oliko kyse pariskunnasta? Vielä sen ymmärtäisi että jompi kumpi on seko mutta että kummatkin ei ihme että perhesurmia tulee. Ei kai tämmöistä jaksa kukaan loputtomiin. Toivottavasti en törmää näihin!!!!!!!!!!!!

• IloistaKesäää

Onneks en ole seko.Ja avioerosin sekosta juuri.
        Ei tapahdu ainakaan meidän perheessä pahaa.
        Rauhaisat yöt on kun ei katsella juopunutta isukkia :)

• piikkilihassanne
        IloistaKesäää kirjoitti:

ja huom tulihan stadissa bulevAArdilla surma.vaikka ei olleet kela/sossupummeja.

pieksämäellä monta perhettä jossa duunarivanhemmat mutta kyl niit ongelmia on mm. alkoholi

• uuiijjjjiii
        IloistaKesäää kirjoitti:

On raskasta seurata juomista ja kun siitä ei tule mitään kun pahaa jälkeä. Humalan viaksi on hyvä kaikki laittaa. Itsekin erosin joku vuosi sitten tällaisesta isukista ja nyt on elämä toisin.

• Traumoja
        uuiijjjjiii kirjoitti:

On raskasta seurata juomista ja kun siitä ei tule mitään kun pahaa jälkeä. Humalan viaksi on hyvä kaikki laittaa. Itsekin erosin joku vuosi sitten tällaisesta isukista ja nyt on elämä toisin.

Se on hatunnoston paikka,että osaa aikanaan erota alkoholistista.
        Parikymmentä vuotta minä katselin juoppoa.
        Aikuinen poikani kärsii masennuksesta,ja epäilen ja tiedänkin että
        osaksi se johtuu lapsuudessa koetuista asioista.
        Jouduimme jopa yöpymään pojan kanssa ulkona jonkun kerran,kun isä
        sai juoppohulluuskohtauksen.

• Onnekasyksinäinen

Mitään ei voi ennustaa.
      Jos jollain päässä niksahtaa niin niksahtaa.
      EI se aina katso koulutus/varallisuustasoon.

Emme voi tietää koska Pieksämäellä pamahtaa.
      Toivotaan että ei ikinä!
      mutta jokanen voi omasta puolisosta niitä tunnusmerkkejä vähän katsoa.Jos on herkkä suuttumaan,aggressiivinen useinkin,kannattaa jättää semmonen ihminen.
      Sillä on sitä patoutumaa ja päässä vikaa,ja jos se kunnolla räjähtää nii sillon voi tapahtua kauheita.
      Eli tasanen rauhallinen puoliso on paras. Toki joskus ihminen on väsynyt ja riitoja voi tulla,mutta lyöminen tms ei ole normaalia parisuhteessa,eikä yletön huutaminen ja raivoaminen.

• Anonyymi

Ikävämpi homma.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      91
      1929
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      278
      1761
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      305
      1560
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1442
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      88
      1038
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1007
    7. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      977
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      56
      968
    9. Toivon että jätät tämän päivän jälkeen minut lopullisesti rauhaan mies

Ihan kokonaan, kiitos.
      Ikävä
      67
      944
    10. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      941
    Aihe