Suvaitsevaisuus ?

Kiutaköngäs

Kuinkahan monta kiintiöpakolaista Ahvenanmaalle otettiin viime vuonna 2011 ?
Kiinnostas tietää jotta vois suhteuttaa väkilukuun ja lyödä jauhot suuhun mannersuomen rasisteille.

8

319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruotsalaisena

      Ei löydy vastaajaa eli ei yhtään pakolaista, mutta maahanmuuttajia kylläkin.
      Ahvenanmaalla on oikeus valita ketä he ottavat saarelleen.
      Suomenkieliset Suomen kansalaiset eivät ole niitä suosituimpia muuttajia Ahvenanmaan ruotsikiihkoisten mielestä.

      • RKp

        Eli tosi rasistit löytyy sieltä.


      • Maarianhaminan kaupunki on ottanut vastaan pakolaisia, mutta viimeksi kai vuonna 2010. Luin lehdistä, että tällä hetkellä pakolaisstatuksen omaavia henkilöitä Ahvenanmaalla on vain yksi.Mutta Maarianhaminan kaupungilla on sopimus maakuntahallituksen kanssa pakolaisten ottamisesta.Turun Sanomista luin äskettäin, että Turun seudulla (vai oliko se koko Varsinais-Suomessa) ei yhdelläkään kunnalla ole edes sopimusta pakolaisten ottamisesta.


    • Karjalaiseksi tässä

      Tuo on ihan lööperiä, että Varsinais-Suomessa ei olisi kunnissa pakolaisia.
      Sen hyvinkin näkee kun mänee katsomaan niin asia selviää?
      Suomessa on monia muitakin ruotsinkielisiä kuntia mihin ei ole otettu pakolaisia.
      Muistamme miten sodan jälkeen suomenruotsalaisille piti laatia laki
      millä estettiin karjalaisten evakkojen asuttaminen noille ruotsalaisille alueille.
      Haluaisin, että koulukirjoihin mainitaan tuo suomenruotsalaisten häpeä
      miten omia kansalaisia syrjittiin vaikka he olivat hädänalaisia ja tarvitsivat
      avustuksia ja tukea.

      • En sanonut, ettei Varsinais-Suomessa ole pakolaisina sinne tulleita, vaan sanoin että TÄLLÄ HETKELLÄ kunnilla ei ole sopimusta pakolaisten ottamisesta. Ja pakolaisstatus häviää kolmen vuoden jälkeen. Sen jälkeen ei enää virallisesti ole pakolainen.


      • nuuskija

        Tiedätkö mitä? Mihinkähän kaikki evakot Porkkalasta sijoitettiin? Heidät sijoitettiin pääasiassa etelärannikon ruotsinkielisiin kuntiin. Ja heitä oli aika paljon. Että se siitä kieltäytymisestä.


    • Turha muutos

      Jospa se nimitys poistuisi myös niissä maissa mistä nämä pakoonlähtijät
      joutuvat lähtemään pakoon. Tuntuu turhalta muuttaa jotain mikä aiheuttaa sekaantumisia maahanmuuttajien kansa sillä maahanmuuttajat tulevat
      elättämään itsensä, mutta pakolaisia täytyy auttaa alkuun.

    • Antitäti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe