Valoilmiö Hudössä II

Armas x

Jatkoa tänne...

65

1209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jack Bauer

      Toivottavasti pysyy keskustelut asiallisena täällä, ja olkaa niin ystävällisiä ja käyttäkää hyvät ihmiset vain yhtä nimimerkkiä. Satusetiä hukattuine kameroineen ei tarvita täällä, eikö niin??

      • dokumentoija

        ei se ole satua, mutta uskokoon kukin mitä haluaa. Epäilijät voisivat lukea ensimmäisen viestini. En ole edes väittänyt muuta kuin yrittää saada valoja kuvattua. Se olisi riittänyt minulle ja uskoin sellaisen videon kiinnostavan muitakin vaikka ei olisikaan luontodokkaritasoa kuvanlaatu. Mutta miten vaan. Aion sen vielä toteuttaa ihan henkilökohtaisesta mielenkiinnosta, vaikka ei muita kiinnostaisikaan. Soromnoo sitten.


      • Epäilijä...
        dokumentoija kirjoitti:

        ei se ole satua, mutta uskokoon kukin mitä haluaa. Epäilijät voisivat lukea ensimmäisen viestini. En ole edes väittänyt muuta kuin yrittää saada valoja kuvattua. Se olisi riittänyt minulle ja uskoin sellaisen videon kiinnostavan muitakin vaikka ei olisikaan luontodokkaritasoa kuvanlaatu. Mutta miten vaan. Aion sen vielä toteuttaa ihan henkilökohtaisesta mielenkiinnosta, vaikka ei muita kiinnostaisikaan. Soromnoo sitten.

        Kyllä nyt tulee liian paksua, ennen maaliskuun viidettä ei moottorikelkalla ajettu yhdenkään saaren ympäri mistä voisi kuvata hudön itäpuolta. Viikonloppuna oli vasta niin paljon pakkasta että pääsi kelkalla ajamaan, sitä ennen oli niin paljon pehmeää lunta ja vettä ettei ajamisesta tullut mitään.


    • Jack Bauer

      Voitko kuvailla kameraa, merkki ja malli, jos vaikka joku tarjoaa huutonetissä, ja onko erikoistuntomerkkejä kuten nimimerkki rungossa, kuten jotkut varsinkin ammattilaiskuvaajat joskus on teettänyt? Mielelläni ilmoitan pollarille jos minulle tarjotaan kameraa, jonka tiedän olevan varastettu.

      Sinänsä "hyvä teko" yrittää saada valopallot kuvaan, sitä voisin ajatella yrittäväni itsekin jos mahdollisuus siihen olisi minulla :-)

    • Atomikeiju

      Googlen satelliittikuvista tarkasteltuna lähimmät saaret Hudön itäpuolella kalastajatilan korkeudella ovat Täktarnin saaret joissa varmuudella ainakin storassa on mökki/mökkejä.

      Kartasta mittaamalla n. 2,5 km linnuntietä. Pitemmältä tuskin on mitään järkeä yrittää kuvata, jos edes tuoltakaan. Siis ilman jo aiemmin mainittua metriluokan optiikkaa..

    • Keltanuttu

      Täktarnista olisi aivan turhaa yrittää kuvata kalastajatilan seutua. Täktarn on PALJON etelämmässä kuin kalastajatila. Kyseinen kalastajatilahan on Hudön itärannalla ja saaresta itään pistävän hiekkaisen niemen pohjoispuolella. Esim. Svartholm on paljon paremmin hollilla kuin Täktarn. Ratholmen, Vinbärsörarna ja Rödahället alkaisivayt olemaan jo aika hyvin jyvällä. En tosin pidä oikean saaren arvailua kovin fiksuna, koska tuo kuvausjuttu kuitenkin saattoi olla tottakin. Itse toivotan nimimerkki Dokumentoijalle onnea hankkeensa kanssa, jos hänen juttunsa oli tosi.

    • Keltanuttu
    • Vakilukija

      Minusta on ikävää jos täällä aletaan kyseenalaistaman jokaisen kirjoituksen todenperäisyys. Tuo jo sulkeutunut ketju on aivan loistavaa viihdelukemista ja olisi mukavaa jos ihmiset jatkaisivat kokemuksiensa jakamista tässä uudessa ketjussa. Jokaisella on tietysti oikeus epäillä ja kritisoida kirjoituksia, mutta liika kritiikki voi aiheuttaa itsesensuuria ja ketjun kuoleman. Yritetään siis sallia kullekin kirjoittajalle oma tyylinsä ja vapautensa. Ei tapeta loviisapalstan parasta aihetta.

      • Jack Bauer

        Tuossa oli kyllä asiaa, onhan se niinkin että palstalla pitäisikin saada tuoda julki omat mietteensä yms. Toivon kuitenkin, oikeastaan vetoan siihen että kirjoittajat käyttävät oman nimimerkkinsä, siis sen yhden ainoan jolla on myös rekisteröinyt itsensä. Minusta on vain silleen reilumpaa muitakin kohtaan jos edetään reilusti ja niin kuin ylläpidonkin suunnalta on tarkoitettu. Pitkää ikää ketjulle :- )


      • handuun
        Jack Bauer kirjoitti:

        Tuossa oli kyllä asiaa, onhan se niinkin että palstalla pitäisikin saada tuoda julki omat mietteensä yms. Toivon kuitenkin, oikeastaan vetoan siihen että kirjoittajat käyttävät oman nimimerkkinsä, siis sen yhden ainoan jolla on myös rekisteröinyt itsensä. Minusta on vain silleen reilumpaa muitakin kohtaan jos edetään reilusti ja niin kuin ylläpidonkin suunnalta on tarkoitettu. Pitkää ikää ketjulle :- )

        Vedä käteen!!! Kirjoitatko sinä rekisteröidyllä nimimerkillä? Edellisessä ketjussa oli viidestäsadasta kommenteista 3 rekisteröityä nimimerkkiä, eli jaka vetämistä.


      • Vakilukija
        Jack Bauer kirjoitti:

        Tuossa oli kyllä asiaa, onhan se niinkin että palstalla pitäisikin saada tuoda julki omat mietteensä yms. Toivon kuitenkin, oikeastaan vetoan siihen että kirjoittajat käyttävät oman nimimerkkinsä, siis sen yhden ainoan jolla on myös rekisteröinyt itsensä. Minusta on vain silleen reilumpaa muitakin kohtaan jos edetään reilusti ja niin kuin ylläpidonkin suunnalta on tarkoitettu. Pitkää ikää ketjulle :- )

        Jack Bauer, ei sinunkaan nimimerkkisi ole rekisteröity, vaikka ilmeisesti käytätkin aina samaa nimimerkkiä tänne kirjoittaessasi. Minustakin olisi kyllä suotavaa, että jokainen käyttäisi vain yhtä nimimerkkiä. Rekisteröityä en silti aio.

        Mutta nyt asiaan. Kerron tapauksen joka liittyy aiheeseen, vaikka en olekaan ollut sitä itse todistamassa. Entinen tyttöystäväni kertoi tämän minulle muutamia vuosia sitten. Hän veneili paljon vanhempiensa kanssa ollessaan lapsi ja vielä teini-ikäisenäkin. Joskus 90-luvun alussa alkusyksystä he olivat tulleet perheen retkiverneellä yöllä Porvoosta kotiin Loviisaan. Matkalla he ajoivat Skarven nimisen saaren ohi.

        Jo kaukaa he olivat huomanneet Skarvenista nousevan taivaalle kirkkaan valonsäteen. Kun he ohittivat saarta aika läheltä, niin valonsäde oli sammunut. Sen sammuttua oli saaren keskeltä alkanut näkyä kirkasta sykkivää valoa joka oli vaihdellut punaisesta violetin kautta siniseen. Heidän etääntyessään saaresta kohti Loviisaa valo oli näkynyt niin kauan kuin heillä oli siihen suora näköyhteys.

        He eivät olleet nähneet mitään valopalloja tai edes valon lähdettä eikä mitään liikettä. Ainoastaan kuvaamani valot. Uskoakseni tuo ilmiö ei välttämättä liity mitenkään ufoihin, mutta mitään tavallisempaakaan selitystä on vaikea keksiä. Skarvenissa ei tietääkseni ole edes mitään majakkaa tai muuta merenkulkuun liittyvää valoa. Lisäksi valo oli ollut tosiaankin erittäin kirkas.

        Tapahtuman selitys jääneekin arvoitukseksi. Halusin sen kuitenkin kertoa, koska mielestäni liittyy tähän aiheeseen.


      • Jack Bauer
        handuun kirjoitti:

        Vedä käteen!!! Kirjoitatko sinä rekisteröidyllä nimimerkillä? Edellisessä ketjussa oli viidestäsadasta kommenteista 3 rekisteröityä nimimerkkiä, eli jaka vetämistä.

        Etkö sinä ole rekisteröity omalla nimimerkillä? Vedä sit vaikka koipeen, mitä se sulle kuuluu olenko rekisteröity vai en? Ilmeisesti juuri sinä olet näitä joka kerta merkkiä muuttava, ja minkä tähden, onko siitä jotain hyötyäkin? Miksei käytetä joka kerta samaa nimimerkkiä, pitääkö handuun huomenna olla futuun tai jotain yhtä älytöntä? Sissus saatana mitä juttuja.


      • Jack Bauer
        Vakilukija kirjoitti:

        Jack Bauer, ei sinunkaan nimimerkkisi ole rekisteröity, vaikka ilmeisesti käytätkin aina samaa nimimerkkiä tänne kirjoittaessasi. Minustakin olisi kyllä suotavaa, että jokainen käyttäisi vain yhtä nimimerkkiä. Rekisteröityä en silti aio.

        Mutta nyt asiaan. Kerron tapauksen joka liittyy aiheeseen, vaikka en olekaan ollut sitä itse todistamassa. Entinen tyttöystäväni kertoi tämän minulle muutamia vuosia sitten. Hän veneili paljon vanhempiensa kanssa ollessaan lapsi ja vielä teini-ikäisenäkin. Joskus 90-luvun alussa alkusyksystä he olivat tulleet perheen retkiverneellä yöllä Porvoosta kotiin Loviisaan. Matkalla he ajoivat Skarven nimisen saaren ohi.

        Jo kaukaa he olivat huomanneet Skarvenista nousevan taivaalle kirkkaan valonsäteen. Kun he ohittivat saarta aika läheltä, niin valonsäde oli sammunut. Sen sammuttua oli saaren keskeltä alkanut näkyä kirkasta sykkivää valoa joka oli vaihdellut punaisesta violetin kautta siniseen. Heidän etääntyessään saaresta kohti Loviisaa valo oli näkynyt niin kauan kuin heillä oli siihen suora näköyhteys.

        He eivät olleet nähneet mitään valopalloja tai edes valon lähdettä eikä mitään liikettä. Ainoastaan kuvaamani valot. Uskoakseni tuo ilmiö ei välttämättä liity mitenkään ufoihin, mutta mitään tavallisempaakaan selitystä on vaikea keksiä. Skarvenissa ei tietääkseni ole edes mitään majakkaa tai muuta merenkulkuun liittyvää valoa. Lisäksi valo oli ollut tosiaankin erittäin kirkas.

        Tapahtuman selitys jääneekin arvoitukseksi. Halusin sen kuitenkin kertoa, koska mielestäni liittyy tähän aiheeseen.

        Tämä tapaus ilman muuta liittyy aiheeseen, ja kuulostaa mielenkiintoiselta, kellään muulla samaa tietoa? Mitä tuohon rekisteröimiseen tulee, aikoinaan kylläkin täytin tietoja ylläpidolle, joten olen kyllä uskonut tähän asti olevani jollain tavalla rekisteröity, siis tietonsa antaneena. Ehkä tämä on naiivinen harhatieto? Pitänee selvittää...

        Joka tapauksessa on outoa, jos kerran keskustelupalstalla pitää yhteyttä ja vastaa toisten kysymyksiin, että pitää joka kerta vaihtaa nimimerkkiä. Nimimerkin vaihto tulee kysymykseen (ainakin minulle) jos haluaa peittää/harhauttaa muita. Olkoon miten vain, meni näköjään toiveajatteluni harakoille...


    • Jack Bauer

      Minä olen sentään nähnyt oikean ufon. Teidän muiden jutut on lasten satuja sen rinnalla. Älkää siis alkako minulle aukomaan. Minä alienien voideltuna messiaana olen yksin oikeutettu päättämään mikä on totuus.

      • Jack Bauer

        Tässä teillä yläpuolella jonkun "handuun"? kirjoittama teksti. Todella ikävää että tällaisia on täällä. Turhaa lukea ja kirjoittaa tänne kun muut alkaa käyttää minun nimimerkkiäkin? Onhan tämä aika palsta.


      • Jack Bauer
        Jack Bauer kirjoitti:

        Tässä teillä yläpuolella jonkun "handuun"? kirjoittama teksti. Todella ikävää että tällaisia on täällä. Turhaa lukea ja kirjoittaa tänne kun muut alkaa käyttää minun nimimerkkiäkin? Onhan tämä aika palsta.

        Ei Jack Bauer ole rekisteröity nimimerkki! Sillä nimellä voi kuka vaan kirjoittaa.
        Kysy viisaammilta miten rekisteröinti tapahtuu.


    • Jack Bauer

      Sinulle oikea Jack Bauer. Tuossa sivun ylälaidassa on painike "liity jäseneksi". Sitä klikkaat ja täyttelet kysytyt asiat. Käyttäjätunnukseksi laitat vaikka Jack Bauer. Jos kukaan ei ole rekisteröinyt samaa nimimerkkiä, niin saat sen omaksesi ja sen jälkeen kukaan muu ei voi sillä nimimerkillä kirjoittaa suomi24:jään. Jos joku on sen jo rekisteröinyt, niin voit ottaa jonkin samantapaisen, vaikka Jack Bauer ehta, tai aito tms, vaikka jokin numero perään. Tai vaikka alaviivalla tyyliin Jack_Bauer.

      • Jack Bauer

        Kiitos, tuosta en olisi ikinäs elvinnyt yksin.


    • Jack Bauer

      Se oli ilmiselvää. Jos mies ei tiedä onko rekisteröitynyt, mutta arvelee olevansa, koska "on joskus jotain tietoja ylläpidolle täyttänyt", niin varmasti kaikki apu asian hoitamiseksi on tarpeen.

    • Jack Bauer

      Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer Jack Bauer

      • Jack Bauer

        Nyt te pilaatte koko palstan 'ittuilemalla minulle.


    • Loviisalainen82

      Se vanha keskustelu oli hyvä. Älkää please pilatko tätä riitelyllä.

    • kosminenkosketus
    • Dokumentoija

      Nyt on yli 121 tuntia hämärässä ja pimeässä kuvattua videota Hudöstä. Siitä tunti ja 42 minuuttia selittämättömiä valoilmiöitä. Niin että pa**aa naamaan teille epäilijöille. Ja ihan kiusallani julkaisen omani vasta kun joku muu tekee ensin saman. En edes vaadi että pitää näkyä valoilmiöitä. Kunhan joku laittaa julkisuuteen muutaman vuorokauden pätkän pimeän ja hämärän aikaan tunnistettavasti Hudöstä kuvattua videota, niin laitan minäkin omani julki. En ennen sitä. Minulle ei vi**uilla.

    • setvinen

      Hienoa nimimerkki Dokumentoija, että et ole antanut periksi. Kävit sitten ostamassa uuden videokameran, hienoa! Saitko videolle kuinka laadukasta materiaalia? Näkyykö filmillä selviä kohteita? Voitko kuvailla minkälaisia valoilmiöitä olet saanut tallenettua, minkä muotoisia, kokoisia, värisiä jne.

      Itse luotan vaistooni, että olet aidosti asialla. Olisi mukavaa nähdä minkälaista kuvaa olet saanut filmille. Jatka vain samaa malliin!

    • Dokumentoija

      No kuvausetäisyys oli pitkä, kuten jo alussa sanoin. Tein tämän ensisijassa saadakseni itse tietää, että onko siellä Hudössä ihan oikeasti öisin jotain valoja. Ja sen tämä videotallenne kiistatta vahvistaa. Siis ainakin itselleni, kun itseni ei tarvitse epäillä oman videoni aitoutta. Ne valot ovat väriltään valkoisesta sinertävään ja liikkuvat välillä vilkkaasti. Mistään jäälläkulkijoista ei ole kysymys, koska välillä valot nousevat puita korkeammalle ja laskeutuvat taas alemmas. Enimmäkseen aika himmeitä, mutta pari todella kirkastakin tuli videolle. Ja haaste on yhä voimassa! Kuvatkaa ja laittakaa julkisuuteen vastaava video, niin minäkin julkaisen omani. Teen sen julkistuksen mahdollisesti jopa omalla nimelläni, mutta senkin vasta sitten kun joku muu tekee sen ensin. Loppujen lopuksi minulle on aivan sama, että julkaisenko videoni vai en. Varsinainen tarkoitukseni kun on jo nyt saavutettu.

    • setvinen

      Hienoa Dokumentoija! Sulla on nyt ainakin faktaa, että outoja valoja Hudössä vilistää. Mitä mieltä olet, mitä ne voisivat olla? Oletko aiemmin ollut kiinnostunut tämänlaisista ilmiöistä? Miten olisi jos ottaisit yhteyttä vaikka Lovariin ja näyttäisit toimitukselle? Kovan haasteen heitit. Jos minulla olisi samanlaiset mahdollisuudet kuin sinulla, kuten mökki ja kamera, niin olisin aikoja päiviä sitten laittanut kuvaussessiot pystyyn. Mukavaa että olet ottanut asiaksesi videotaltioinnin. Mites nyt tästä eteenpäin?

      • ....................

        Taitaa Dokumentoija (omituisen videon julkaisuehdon asettaneena) olla sama hlö kuin setvinen.
        Mitään videomatskua tuskin Dokumentoijalla on, kunhan vedättää lukijoita :D
        Hauska ketju tämä Loviisan valopallot kuitenkin on ja mukava lukea.
        Suurin osa viesteistä on kaiketi jonkun moniniccisen hemmon tuotoksia.
        Jatka vaan samaan malliin!


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        .................... kirjoitti:

        Taitaa Dokumentoija (omituisen videon julkaisuehdon asettaneena) olla sama hlö kuin setvinen.
        Mitään videomatskua tuskin Dokumentoijalla on, kunhan vedättää lukijoita :D
        Hauska ketju tämä Loviisan valopallot kuitenkin on ja mukava lukea.
        Suurin osa viesteistä on kaiketi jonkun moniniccisen hemmon tuotoksia.
        Jatka vaan samaan malliin!

        on sama henkilö


      • v10 globetrotter

        Minun naapurinihan olet. ja täällä ilmeisesti doku ja setvinen nimimerkillä.

        Älkää hyvät kanssaihmiset uskoko tämän kirjoituksia. Mitään ei ole näkynyt tuolla hudön suunnalla, todella pitkään aikaan ainakaan. kyseine nimimerkki on naapurini ja täälläpäin tunnetusti omituinen tyyppi muidenkin naapureiden mielestä. Näkee varmasti valoja erilaisia omassa päässään. Olen oleskellut koirani kanssa todella paljon ulkona, jäälläkin, ei ole mitään näkynyt. Juuri pimeän aikaan valot kyllä näkyisi, mutta kun ei ole valoja. Selkävaivani takia en pysty kunnolla nukkua, joten olen jo vuoden verran oleskellut ulkona ja tehnyt pitkiäkin reittejä, ja enimmäkseen pimeän aikaan. Hyvin usein olen kotona vasta aamuviideltä, ja juur hudö on näkökentässä koko ajan, ei vaan valoja näy.


      • Valo pimeään
        v10 globetrotter kirjoitti:

        Minun naapurinihan olet. ja täällä ilmeisesti doku ja setvinen nimimerkillä.

        Älkää hyvät kanssaihmiset uskoko tämän kirjoituksia. Mitään ei ole näkynyt tuolla hudön suunnalla, todella pitkään aikaan ainakaan. kyseine nimimerkki on naapurini ja täälläpäin tunnetusti omituinen tyyppi muidenkin naapureiden mielestä. Näkee varmasti valoja erilaisia omassa päässään. Olen oleskellut koirani kanssa todella paljon ulkona, jäälläkin, ei ole mitään näkynyt. Juuri pimeän aikaan valot kyllä näkyisi, mutta kun ei ole valoja. Selkävaivani takia en pysty kunnolla nukkua, joten olen jo vuoden verran oleskellut ulkona ja tehnyt pitkiäkin reittejä, ja enimmäkseen pimeän aikaan. Hyvin usein olen kotona vasta aamuviideltä, ja juur hudö on näkökentässä koko ajan, ei vaan valoja näy.

        Kiitos Globetrotter. Tämä vahvistaa epäilyni koko valoilmöiden olevan pelkkää huijausta.


    • setvinen

      No ei pidä paikkansa, ei ole tapana keskustella itseni kanssa. Jäädään nyt ihan rauhassa odottamaan, mitä Dokumentoija videomateriaalille tekee.

      • RUDOLV von DÜSSELDOR

        Isojen poikien hiekkalaatikkoon ei tule uusia leluja, koska niitä ei ole!!
        Huvittuneena olen seurannut keskustelua, vaitiolovelvollisuuden takia en ole voinut osallistua. Nyt jäin (jään) eläkkeelle ja muutan kotipaikkakunnalle takaisin. Sen voin kertoa että työskentelin "tornissa" mistä on suora näköyhteys Hudöön. Siellä on sellaisia laitteita että mökkiläisiä hävettäis jos tietäis. Niillä laitteilla seurataan ympäri vuoden ja vuorokauden liikkeitä ja muutoksia maisemissa, meriliikenteessä sekä pinnan alla että päällä. Kaikki tallennetaan, ja tieto menee kaapelia pitkin Svartholman laiturille ja siitä eteenpäin keskuksiin eri puolelle mannerta.
        Jos ja jos Hudöössä olisi ollut jotain poikkeavaa, kuten tunnistamattomia valoja, niin niitä olisi kuvattu ja raportoitu eteenpäin. Vuodesta -73 ei ole havaittu mitään poikkevaa, yhtään raporttia ei ole lähetetty, eli siellä ei ole mitään outoja valoja.
        Tavallaan kiusantekoa lopettaa teidän hiekkalatikkokeskustelu, mutta lapsetkin voivat uskoa valoihin ja niiltä jää hieno suojattu saari käymättä.


      • juu totta kai
        RUDOLV von DÜSSELDOR kirjoitti:

        Isojen poikien hiekkalaatikkoon ei tule uusia leluja, koska niitä ei ole!!
        Huvittuneena olen seurannut keskustelua, vaitiolovelvollisuuden takia en ole voinut osallistua. Nyt jäin (jään) eläkkeelle ja muutan kotipaikkakunnalle takaisin. Sen voin kertoa että työskentelin "tornissa" mistä on suora näköyhteys Hudöön. Siellä on sellaisia laitteita että mökkiläisiä hävettäis jos tietäis. Niillä laitteilla seurataan ympäri vuoden ja vuorokauden liikkeitä ja muutoksia maisemissa, meriliikenteessä sekä pinnan alla että päällä. Kaikki tallennetaan, ja tieto menee kaapelia pitkin Svartholman laiturille ja siitä eteenpäin keskuksiin eri puolelle mannerta.
        Jos ja jos Hudöössä olisi ollut jotain poikkeavaa, kuten tunnistamattomia valoja, niin niitä olisi kuvattu ja raportoitu eteenpäin. Vuodesta -73 ei ole havaittu mitään poikkevaa, yhtään raporttia ei ole lähetetty, eli siellä ei ole mitään outoja valoja.
        Tavallaan kiusantekoa lopettaa teidän hiekkalatikkokeskustelu, mutta lapsetkin voivat uskoa valoihin ja niiltä jää hieno suojattu saari käymättä.

        Mitään poikkeavaa ei ole havaittu? Miten selität sen, että hyvin monet ihmiset ovat näitä valoilmiöitä nähneet Hudön saaren lähettyvillä? Onko kyse mielestäsi siis joukkohallusinaatiosta vai mistä? Entä jos onkin niin, että sinä elät hypnoosissa, etkä näe mitään?


    • AtomiKeiju
    • Källasta katsoin

      Juuri nyt näkyy kirkas valo Hudössä. Sopii RUDOLV von DÜSSELDORinkin mennä itse katsomaan.

    • Exkapi

      RUDOLV von DÜSSELDOR, mitä tarkoitat kun sanot, että Hudö on "hieno suojattu saari"? Miten puolustusvoimat/merivartiosto on sen suojannut?

    • Para Normaali

      Kohta starttaa venekyyti Hudöseen. Tarkoitus yöpyä siellä ja koettaa bongata mahdollisia outoja ilmiöitä. Raporttia seuraa...

      • mörökölli

        Siinä starttaa, varatkaa tarpeeksi juomista niin rupee näkyy valoja. Voi kiesus sentään noita lapsia.


      • Lipstikka
        mörökölli kirjoitti:

        Siinä starttaa, varatkaa tarpeeksi juomista niin rupee näkyy valoja. Voi kiesus sentään noita lapsia.

        Mörökölli on turhan skeptinen. Antakaa toisen nyt edes ensin raportoida, hyvänen aika sentään!


    • Para Normaali

      Skeptikoille erävoitto, mitään poikkeavaa ei tapahtunut.

    • JariKo

      Eilen aamuyöllä kolmen aikaan kuului Hudöstä voimakas ääni. Se oli kuin kentällä rullaava suihkunone ja jatkui vartin verran.

      • pasivo

        jonkun mummo pieras.


    • Haveri

      Sukeltaja on ollut typpihumalassa, jonka useimmat noihin syvyyksiin sukeltavat tuntevat.

    • Sviddunääs

      Ufo mullakin sängyn alla. Kostuttaa hyvin ilmaa.

    • Karboksyyli

      Yöllä 11.7 kuului kovaa ujellusta kun ajoimme Lillahudön eteläpuolitse ohi.

    • hjjkyfc

      tällä hetkellä olen juuri yksin saariston metsässä ja voin kertoo pelko perseessä ekaa kertaa,vaikka suden jos toisenkin olen nähnyt ja karhunkin vilaukselta.. Nyt jokin valohuntu tms..puiden varjossa. Kuvaan sitä ,mutta kuvaa nyt pimeässä puhelimella. Jos tälle joku järk pakkl mennä kattoo

      • kallunki

        he he hoomorimiehiä. ja ne sudetkin näit tietenkin ähtärin eläinpuistossa.


    • Mielenkiintoinen juttu tämä Huudö.
      Olen seuranut pari kolme vuotta tätä ketjua ja tykästynyt siihen.
      Tuo Norjalaisten video ei oikein vakuuttanut. Olen ootellut jonkun kuvaamaa videota tästä Loviisan ja Hudön jutusta. Kirjoitan tätä aivan omalla nickillä.

      • kallunki

        Sitä videota saat kyllä odottaa ja kauan, siihen asti kunnes nämä höröt oppii väärentämään matskua. kovasti väittävät kuvanneen valolaitteita hudön saarella...väittää voi mitä vaan .. valehtelijoita kaikki tyynni.. nauravat itse kun joku uskoo juttuihin joita täällä kerrotaan..hekohekoo..joku setterikin väitti kuvanneensa äsken videon hudöstä palloineen vaan missä video..varmasti laittaisivat nöytille jos vain olis mitä näyttää...et silleen


    • sienihuuru ufot

      Kohtahan ne valoilmiöt lisääntyy kunhan kärpässienet alkaa olla syöntikokoisia?
      Laittakaa sinne Hudöseen kärpässienisafari ja kilpailu kuka näkee parhaita ufoja!

      • Kallu

        just niin,tänään tuli taas pieni sadekuuro ja lämmintä pitää, joten sienet tykkää. äkkiä kilpailu pystyyn. Mitä vois ehdottaa palkinnoiksi sijoille 1-3??? Saiskohan svartholman taksin ajamaan porukkaa hudöseen?


    • Täplikkäät sienet

      1.Palkinto keskustelutuokio humanoidin kanssa 2. Palkinto ajelua ufolla humanoidin kanssa ulkoavaruudessa 3.Palkinto ajelua yksin ufolla Hudön saaren ilmatilassa ilman humanoidin opastusta!

      • Loppu slut

        Ai hurja, ette usko ikinä! Se oli 100 metriä halkaisialtaan ja soikea. Ulos tuli vaaleanvihreitä yksisilmäisiä olentoja. Päätin, Hudöhön en tule ikinä enää.


    • olette kuonaa

      häiriköt voittivat. kiinnostava keskustelu on tuhottu typerillä kommenteilla. haistakaa kiinteä orgaaninen jäte!

      • Hydöö

        Vuo haaista ite nii tiiät mille paska haisee!


    • valehtelija pellet

      Kaikki jutut oli vedätystä koska niitä valoja ei enää ole näkynyt!

    • Anonyymi

      Oli todella viihdyttävää lukemista Hudön valopalloista ja ties mistä ujeltimista.
      Eipä ole kuitenkaan yhtäkään videota tai valokuvaa tullut julkisuuteen, vaikka jo vuosikausia olemme odotelleet. Jo tällä perusteella uskallan väittää, että pitkät keskustelut Hudön valopalloista ovat olleet vain keksittyjä mielikuvituksen tuotteita.

    • Anonyymi

      Satusetien kaupunki..

    • Anonyymi

      Minnehän ne kaikki ufoja nähneet pölkkypäät ovat piiloutuneet?
      Varmaankin pari kovaa talvea on tainnut siirtää ainakin osan näistä tyhjän sepittäjistä kirkkomaan puolelle. Voi noita pöpiparkoja!

    • Anonyymi

      Nämä loviisalaiset ufo-friikit olivat hyvä esimerkki siitä, kuinka miljoonakin kärpästä voi olla näissä ufo-asioissa väärässä. Höyrypäät loviisalaiset saivat toinen toiseltaan lisää kiihkoa ja intoa kehittää entistä hurjempia tarinoita. Monet loviisalaiset alkoivat olla jo täysin varmoja, että jotakin siellä täytyy olla, kun kerran näin paljon näitä havaintoja ja pitkältä ajalta vielä.
      Vaan sitten koitti arkinen, ikävä totuus. Ei ole ollut mitään valoilmiöitä. Ei yhtäkään valokuvaa. Ei ainoatakaan videota. Viranomaiset tornissa ovat olleet viimeinen niitti. Ei ole heilläkään ollut yhtäkään ufoksi luokiteltavaa selittämätöntä valoilmiötä.

    • Anonyymi

      Ei liene sepittely enää kovassa kurssissa.

      PS. Ollaan juuri nyt Hudössä jo toista päivää. Ei ole valopalloja pahemmin näkynyt meressä kuin puiden yläpuolellakaan, heh!

      • Anonyymi

        Ei ufo enää siellä ole. Se laskeutui enkelin siivin Tullisillalle, lento sakkasi. Se rakentaa uutta pesää ihan omin eväin sormet sinisenä ja broilerin sulat kainaloissa. Enkeli on sopeutunut sulavasti haastavaan ympäristöön, kaväärit kutsuvat hanta "Käveleväksi Katastrofiksi". Tarkempaa tietoa tieto broileri sta saa lov-infosta.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe