Juu elikkäs sain tossa hankittua Canon EOS 600D.n ja ajattelin ostaa jonkun paremman objektiivin tohon. Kaveri sano, että se Canonin 50mm F1.8 objektiivi on hyvä ja eikä hintakaan oo kauhee että oiskohan tollasen hankkiminen järkevää?
Kannattaako?
6
336
Vastaukset
mikä objektiivi sulla nyt on?
tuo 50mm maksaa satasen, jos ei ole tyytyväinen siihen niin ei siinä paljoa menetä.
http://www.photozone.de/canon-eos/160-canon-ef-50mm-f18-ii-test-report--review?start=2
ei paha satasen linssiksi.- 60mm f2.8 Macro
Mitä se 50 F1.8 tuo lisää sun valokuvaukseen???
Osta se makro! EF-S 60mm f2.8 Macro
http://www.photozone.de/canon-eos/513-canon60f28apsc?start=2
http://www.photozone.de/canon-eos/162-canon-ef-s-60mm-f28-usm-macro-test-report--review?start=2
Tuo aivan uuden ulottuvuuden valokuvaukseen ja on taatusti hyvä putki.- uihgushuf
Macro-objektiivit on yleisesti hyviä, tai erittäin hyviä, mutta hintavia.
1.8/50 on mekaanisesti hyvin huono, vaikka se kyllä optisesti kaikki halpazoomit voittaa jo täydellä aukolla ja on 3 suljinaikaa valovoimaisempi.
Siinä missä kitillä pitää olla 1/60 s. saa 1.8 :lla n.1/600 s.
5,6 ja 1,8:n väli kun on 3,3 aukkoa.
1,8/50, kuten makrokin vaatii rinnalleen ainakin yhden objektiivin, mutten on "systeemin idea" mennyttä ja käyttöalue suppea. - Marco-
uihgushuf kirjoitti:
Macro-objektiivit on yleisesti hyviä, tai erittäin hyviä, mutta hintavia.
1.8/50 on mekaanisesti hyvin huono, vaikka se kyllä optisesti kaikki halpazoomit voittaa jo täydellä aukolla ja on 3 suljinaikaa valovoimaisempi.
Siinä missä kitillä pitää olla 1/60 s. saa 1.8 :lla n.1/600 s.
5,6 ja 1,8:n väli kun on 3,3 aukkoa.
1,8/50, kuten makrokin vaatii rinnalleen ainakin yhden objektiivin, mutten on "systeemin idea" mennyttä ja käyttöalue suppea.(Macro-objektiivit on yleisesti hyviä, tai erittäin hyviä, mutta hintavia)
kysyn makrosta sen verran että mitä muuta sillä voi kuvata kuin ötököitä lahietäisyydeltä
ostoslistalla: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - loistava putki
Marco- kirjoitti:
(Macro-objektiivit on yleisesti hyviä, tai erittäin hyviä, mutta hintavia)
kysyn makrosta sen verran että mitä muuta sillä voi kuvata kuin ötököitä lahietäisyydeltä
ostoslistalla: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USMosta pois vaan
Ei ainoastaan makrokuvaukseen
MP-E 65 mm 1–5x -makro-objektiivia lukuun
ottamatta kaikkia makro-objektiiveja voidaan
käyttää myös tavallisessa valokuvauksessa.
Esimerkiksi makro-objektiivit EF-S 60 mm
f/2,8 Makro USM ja EF 100 mm f/2,8L Makro
IS USM soveltuvat hienosti
muotokuvaukseen, kun taas pienikokoinen
EF 50 mm f/2,5 Makro on laadukas
perusobjektiivi, joka soveltuu ihanteellisesti
taideteosten ja tuotekuvien kopiointiin.
Itse sanoisin, että EF 100mm f/2.8L Macro IS soveltuu loistavasti
- Muotokuvaukseen
- Urheilukuvaukseen
- Luontokuvaukseen
- Maisemakuvaukseen
http://www.lenstip.com/214.11-Lens_review-Canon_EF_100_mm_f_2.8_L_Macro_IS_USM_Summary.html
- loistava putki
Pakko lisää tohon listaan vielä
- Tuotekuvaus
Eli kun ei kuvata niin läheltä, mutta lähempää kuitenkin kuin esim. muotokuvauksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311364
- 102881
- 75713
- 51605
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13521ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30417- 26389
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384