Kannattaako?

hmmh1

Juu elikkäs sain tossa hankittua Canon EOS 600D.n ja ajattelin ostaa jonkun paremman objektiivin tohon. Kaveri sano, että se Canonin 50mm F1.8 objektiivi on hyvä ja eikä hintakaan oo kauhee että oiskohan tollasen hankkiminen järkevää?

6

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 60mm f2.8 Macro
      • uihgushuf

        Macro-objektiivit on yleisesti hyviä, tai erittäin hyviä, mutta hintavia.
        1.8/50 on mekaanisesti hyvin huono, vaikka se kyllä optisesti kaikki halpazoomit voittaa jo täydellä aukolla ja on 3 suljinaikaa valovoimaisempi.
        Siinä missä kitillä pitää olla 1/60 s. saa 1.8 :lla n.1/600 s.
        5,6 ja 1,8:n väli kun on 3,3 aukkoa.
        1,8/50, kuten makrokin vaatii rinnalleen ainakin yhden objektiivin, mutten on "systeemin idea" mennyttä ja käyttöalue suppea.


      • Marco-
        uihgushuf kirjoitti:

        Macro-objektiivit on yleisesti hyviä, tai erittäin hyviä, mutta hintavia.
        1.8/50 on mekaanisesti hyvin huono, vaikka se kyllä optisesti kaikki halpazoomit voittaa jo täydellä aukolla ja on 3 suljinaikaa valovoimaisempi.
        Siinä missä kitillä pitää olla 1/60 s. saa 1.8 :lla n.1/600 s.
        5,6 ja 1,8:n väli kun on 3,3 aukkoa.
        1,8/50, kuten makrokin vaatii rinnalleen ainakin yhden objektiivin, mutten on "systeemin idea" mennyttä ja käyttöalue suppea.

        (Macro-objektiivit on yleisesti hyviä, tai erittäin hyviä, mutta hintavia)

        kysyn makrosta sen verran että mitä muuta sillä voi kuvata kuin ötököitä lahietäisyydeltä

        ostoslistalla: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM


      • loistava putki
        Marco- kirjoitti:

        (Macro-objektiivit on yleisesti hyviä, tai erittäin hyviä, mutta hintavia)

        kysyn makrosta sen verran että mitä muuta sillä voi kuvata kuin ötököitä lahietäisyydeltä

        ostoslistalla: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

        osta pois vaan

        Ei ainoastaan makrokuvaukseen

        MP-E 65 mm 1–5x -makro-objektiivia lukuun
        ottamatta kaikkia makro-objektiiveja voidaan
        käyttää myös tavallisessa valokuvauksessa.
        Esimerkiksi makro-objektiivit EF-S 60 mm
        f/2,8 Makro USM ja EF 100 mm f/2,8L Makro
        IS USM soveltuvat hienosti
        muotokuvaukseen, kun taas pienikokoinen
        EF 50 mm f/2,5 Makro on laadukas
        perusobjektiivi, joka soveltuu ihanteellisesti
        taideteosten ja tuotekuvien kopiointiin.

        Itse sanoisin, että EF 100mm f/2.8L Macro IS soveltuu loistavasti

        - Muotokuvaukseen
        - Urheilukuvaukseen
        - Luontokuvaukseen
        - Maisemakuvaukseen

        http://www.lenstip.com/214.11-Lens_review-Canon_EF_100_mm_f_2.8_L_Macro_IS_USM_Summary.html


    • loistava putki

      Pakko lisää tohon listaan vielä

      - Tuotekuvaus

      Eli kun ei kuvata niin läheltä, mutta lähempää kuitenkin kuin esim. muotokuvauksessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe