Hei,
Harkinnassa on rakentaminen, kun sopivaa taloa ei ole löytynyt. Tontti saattaisi olla nyt tiedossa. Mitkä ovat ne keskeiset asiat, jotka tontista pitäisi välittäjältä kysyä/selvittää itse kunnasta?
Minulle keltanokkana tulee mieleen vain se, että mitä laatua maa on, eli onko hiekka/savi/kallio ja saako sinne maalämmön... Alue on kaavoitettu ja siellä on kunnallistekniikka. Tontilla on vanha mökki, joka pitää purkaa rakentamisen tieltä. Tontti on vesistön äärellä. Eli pitää myös selvittää tontin korkeus ja tulvavaara.
Keskeiset tiedot tontista?
BuildingVirgin
1
185
Vastaukset
- issni
Tässä pari kysymystä, jotka itse kysyisin:
Rakennusoikeus, eli kuinka paljon saa rakentaa.
Rakennusala, eli mihin kohtaan tonttia saa rakentaa.
Mikä kaava, eli onko yleiskaava, rantakaava, maa- ja metsätalousalue jne. Minkälaisen ulkonäöltään talon saa rakentaa kyseiselle tontille kyseisellä kaava-alueella. Väritys, julkisivumateriaali, kerrosluku.
Mitä naapuritonteille saa rakentaa ja kuinka lähelle.
Saako mökin purkaa, vai onko se suojeltu.
Korkeusasema, eli mihin korkeuteen voi rakentaa. Voi olla maansiirtotöitä edessä.
Liittymien hinta.
Tontin rasitteet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167220- 1992607
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1102241En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761628Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911129- 441029
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va461009- 99961
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6763- 46763