Tuossa huvin vuoksi mittailin kääpiöpinserini (7kk) säkäkorkeutta ja mitta näytti 33-35cm. Eli tuon mukaan olisi ylikorkea.
Nyt sitten huolestuin että jääkö näyttelyt meillä väliin.
Tuli sitten mieleen että miten virallinen mittaus tehdään?
Missä asennossa koira seisoo, onko näyttelyasento vai ihan ''normi''?
Säkäkorkeuden mittaus, ylikorkeus
8
452
Vastaukset
- Kääkkämamma :)
Virallinen mittaus tehdään rennossa poseerauksessa, pää hiukan alhaalla.
Vähän huonolta vaikuttaa jos jo tuon ikäisenä on liian korkea... - Kääkkämamma :)
Virallinen mittaus tehdään rennossa poseerauksessa, pää hiukan alhaalla.
Vähän huonolta vaikuttaa jos jo tuon ikäisenä on liian korkea... - kääkkänen
minkä ikäisenä virallinen mittaus tehdään?
oon vaan tuon kerennyt jo ilmoittaa näyttelyihin kesäkuussa.. :/- Kääkkämamma :)
Tuomari voi mitata koiraa missä vaiheessa vaan jos haluaa. Jotkut mittaavat jopa melkein kaikki koirat läpi. Jos koira on ison näköinen niin voi joutua usein mittakepin alle. Oma tyttöseni on 30,5 cm ja moni tuomari haluaa mitata koska on niin ryhdikäs että vaikuttaa isolta, paljon olemme treenanneet mittamista koska tiedän että häntä mitataan :)
- kääkkänen
aivan aivan..
täytyy nyt vielä tuota mittailla ja katsoa.. jos tuo mitta vaikka valehtelee tai jotain :D
vaikkei tuo nyt rakenteen puolesta mikään muotovalio ole, niin olisi kuitenkin ollut kiva saada edes hyväksyttyä tulosta. - _Iso kääkkä_
Mulla on myös liian korkea kääpiöpinseri, noin 36 cm, kun seisoo täysin suorassa. Saako siis mittauksessa seisottaa "jalat pitkällä" niin kuin poseerauskuvissa kääkät yleensä on?
Mua ei oikeastaan haittaa näyttelyiden takia pojan koko, mutta agilityssa joudutaan mideihin.
Niin ja ei taida olla näyttelyissä mitään väliä sillä, että kyseessä on uros, vaikka uroksilla ja nartuilla on sama kokotaulukko...- _Iso kääkkä_
Siis piti sanomani, että vaan uroksilla ja nartuilla on sama kokotaulukko
- Kääkkämamma :)
En ole varma mitä tarkoitat "jalat pitkällä", jos takajalkoihin viittaat niin säkään ei se vaikuta :)
Osaava esittäjä osaa tietty "seisottaa matalalla" jolloin hiukan korkea koira voi menestyä esittäjän taidon ansiosta ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984