Säkäkorkeuden mittaus, ylikorkeus

kääkkänen

Tuossa huvin vuoksi mittailin kääpiöpinserini (7kk) säkäkorkeutta ja mitta näytti 33-35cm. Eli tuon mukaan olisi ylikorkea.
Nyt sitten huolestuin että jääkö näyttelyt meillä väliin.

Tuli sitten mieleen että miten virallinen mittaus tehdään?
Missä asennossa koira seisoo, onko näyttelyasento vai ihan ''normi''?

8

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kääkkämamma :)

      Virallinen mittaus tehdään rennossa poseerauksessa, pää hiukan alhaalla.
      Vähän huonolta vaikuttaa jos jo tuon ikäisenä on liian korkea...

    • Kääkkämamma :)

      Virallinen mittaus tehdään rennossa poseerauksessa, pää hiukan alhaalla.
      Vähän huonolta vaikuttaa jos jo tuon ikäisenä on liian korkea...

    • kääkkänen

      minkä ikäisenä virallinen mittaus tehdään?

      oon vaan tuon kerennyt jo ilmoittaa näyttelyihin kesäkuussa.. :/

      • Kääkkämamma :)

        Tuomari voi mitata koiraa missä vaiheessa vaan jos haluaa. Jotkut mittaavat jopa melkein kaikki koirat läpi. Jos koira on ison näköinen niin voi joutua usein mittakepin alle. Oma tyttöseni on 30,5 cm ja moni tuomari haluaa mitata koska on niin ryhdikäs että vaikuttaa isolta, paljon olemme treenanneet mittamista koska tiedän että häntä mitataan :)


    • kääkkänen

      aivan aivan..

      täytyy nyt vielä tuota mittailla ja katsoa.. jos tuo mitta vaikka valehtelee tai jotain :D
      vaikkei tuo nyt rakenteen puolesta mikään muotovalio ole, niin olisi kuitenkin ollut kiva saada edes hyväksyttyä tulosta.

    • _Iso kääkkä_

      Mulla on myös liian korkea kääpiöpinseri, noin 36 cm, kun seisoo täysin suorassa. Saako siis mittauksessa seisottaa "jalat pitkällä" niin kuin poseerauskuvissa kääkät yleensä on?

      Mua ei oikeastaan haittaa näyttelyiden takia pojan koko, mutta agilityssa joudutaan mideihin.

      Niin ja ei taida olla näyttelyissä mitään väliä sillä, että kyseessä on uros, vaikka uroksilla ja nartuilla on sama kokotaulukko...

      • _Iso kääkkä_

        Siis piti sanomani, että vaan uroksilla ja nartuilla on sama kokotaulukko


      • Kääkkämamma :)

        En ole varma mitä tarkoitat "jalat pitkällä", jos takajalkoihin viittaat niin säkään ei se vaikuta :)
        Osaava esittäjä osaa tietty "seisottaa matalalla" jolloin hiukan korkea koira voi menestyä esittäjän taidon ansiosta ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5454
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2416
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1947
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1658
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe