Kyproksella toukokuussa

exa2

Heippa! Olemme suunnitelleet lomaa Kyprokselle , ehkä äkkilähtönä.
Mihin paikkaan sinne kannattaisi mennä? Emme ehkä haluaisi mennä sellaisiin pakkoihin missä on paljon turisteja, mutta ei taas mihinkään pienempiin kyliin missä ei muita turisteja juuri näy. Ehkä tälläisina kokemattomina matkailijoina meille sopii paremmin nuo turistipaikat. Mitä nähtävyykisä kannattaisi ainakin käydä Kyproksella katsomassa ja missä paikoissa kannattaisi käydä? Entä onko toukokuun ensimmäinen viikko huono ajankohta, vai olisiko syksy parempi? Pystyykö esimerkiksi toukokuussa uimaan meressä? Haluaisimme mennä sellaiseen paikkaan joka on rannalla, hiekkaranta kohtuullisen lähellä ja shoppailu mahdollisuudetkin lähellä, ja myös satama olisi lähistöllä koska sieltä olisi mukava tehdä purjehdusretkiä merelle, yms.

Kertokaa kokemuksianne meille tietämättömille (:

14

4000

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saarela

      Menkää Limassoliin, mutta älkää ottako hotellia sieltä hotellialueelta (= 6 km keskustasta itään, rannalla toki), vaan ihan keskikaupungilta. Siinä on kaikki sitten käden/kävelymatkan ulottuvilla. Limassol on vanhastaan kansainvälinen satamakaupunki. Wanha kaupunki on rähjäisyydestään huolimatta (tai sen takia) jotenkin romanttinen. Paraatipaikkoja meren äärellä juuri rakennetaan miellyttämään rahaväkeä, joten tuosta vanhasta idyllistä ei enää kauan pääse nauttimaan.
      Bussiliikenne toimii nykyään hyvin ja on halpaa. yksi ja sama lippu 2€, kelpaa koko päivän. Sillä pääsee mihin vain myös Limassolin maakunnan alueella, ei siis pelkästään kaupungin sisällä.
      "Missä kannattaa käydä" - no se riippuu omista mieltymyksistä... mitä haluaa nähdä ja kokea. Näiden bloggaajien mielestä kevät on Kyproksen parasta aikaa http://www.triptocyprus.com/2009/03/spring-in-cyprus.html
      Olen samaa mieltä.
      Merivesi on tietenkin lämpimämpää syys-lokakuussa, toukokuun alussa keskimäärin vain 20-21 asteista.

    • sp

      Pafokselle ehdottomasti...

    • Vaihtoehtoja löytyy

      Menkää pafokseen, larnakaan, protarakseen tai jos haluatte limassoliin, ottakaa hotelli esim.Atlantica Bay on hienolla paikalla.
      Keskustassa on hyvä hotelli Kanika Pantheon, joka on jo siistimpää aluetta, mutta todella roskaisuus on silmiinpistävää Kanikan ja Atlantiva Oasiksen välillä -hyi olkoon millaista roskaisuutta!
      Suosittelen kyllä kuitenkin vielä Gardan seutuja tai Taormina!

    • miumau22

      Oltiin viime vuonna toukokuun puolessa välissä protarasissa.Ihanan rauhallista oli vielä silloin vaikkakin jotkut paikat vielä availivat oviaan.Todella lämmintä oli ja meressä voi hyvin uida.

      • Didy

        Hei miumau 22 ja muutkin Protaraksessa käyneet! Olisiko teillä vinkkejä mitä voisi lähialueella tehdä? Shoppailua, retkiä? Kuinkas rannalla, onko maksulliset pedit, voiko oman pyyhkeen laittaa makuualustaksi, onko rantakahviloita?


      • Perneran seutu
        Didy kirjoitti:

        Hei miumau 22 ja muutkin Protaraksessa käyneet! Olisiko teillä vinkkejä mitä voisi lähialueella tehdä? Shoppailua, retkiä? Kuinkas rannalla, onko maksulliset pedit, voiko oman pyyhkeen laittaa makuualustaksi, onko rantakahviloita?

        Perneran alueelle ollaan lähdössä Toukokuussa. Ennen ei ole käyty Kyproksella, joten olisin halunnut kysellä hintoja. Päivällinen ravintolassa? Olut ravintolassa/kaupassa? Tupakan hinta? Taksi hinnat? Ilmeisesti bussi on edullinen Perneran ja Protaraksen välillä, mutta miten usein ja myöhään kulkee?


    • loma-nainen

      Itse olen lähdössä kaverin kanssa toukokuun ensimmäiseksi viikoksi Ayia Napaan ja kiinnostaisi myös nuo hinnat... Onko kukaan hypännyt benjihyppyä siellä? Onko tietoa sen hinnasta?

      • Mut ei halpaa

        Lähes kaikki on suomen hinnoissa, ainakin ravintolassa, jos on mahdollista ottakaa puolihoito hotelliin - tulee melkein halvemmaksi, ainakin jos on hyvä hotelli.
        Olut on pieni tölkki 80 sentistä - 1,40 euroon - riippuu mistä ostaa, jäätelöt yli 2,00, viinikin on kaupoissa jo lähes suomen hinnoissa, siis ei mikään ihan halpa maa enää. No vesi on vielä halpaa, ja sitä menee jos on kuuma!


    • lomaaaaaaa

      me mennään jo 16.4 toivottavasti on lämmintä... :)

    • Gurnauskiss

      Itse olen menossa 23.4 ja vähän huonolta näyttää tuon lämmön suhteen mitä olen ennusteita katsonut :(

    • miumau22

      protarasissa on paljon hyviä ruokapaikkoja joten kannattaa katsastaa muitakin kuin oman hotellin ravintola.Lähistöllä hyviä retkikohteita on mm. Cape greco ja Famagusta.Bussilla tai taksilla pääsee kätevästi Agia Napaan.Olut on muuten selkeästi halvempaa ravintolassa kuin Suomessa,ainakin useimmissa ravintoloissa,toki löytyy kalliimpiakin...Mezeä kannattaa ehdottomasti kokeilla :)

      • Kohti Protarasta

        Osaatko miumau22 kertoa tupakan hintaa Kyproksella? Olen kuullut että aurinkorasvat on tosi kalliita, onko näin?


    • miumau22

      Totta,olen yleensä ostanut rasvat täältä tai tilannut ennakkoon taxfreestä.Tupakan hinnasta täytyy tunnustaa etten ole liiemmin seurannut... :)

      • just palannut

        Alta 4e aski. Bussilippu 1e suuntaansa tai 3e päivälippu. Rasvat 7-17 e.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe