Kiinnostaisi kuulla, että koska teillä on alkanut hiukset kasvamaan. Olen kuullut, että voi alkaa hoitojenkin aikana. Minulla takana 4 ja edessä 2. 3 ensimmäistä oli Taxoterea ja 3 viimeistä CEF:iä.
Eikä näy mitään, tosin en ole aivan kalju, hahtuvat päälaella veikeästi pystyssä aamuisin, ihan kuin oranginpoikasella ;).
Mutta kun oli pitkä tukka, alkaa jo kaipaamaan sitä,peruukki on kuuma ja liinakin vähän rassaa, joten kertokaa miten nopeasti se kasvaa ja kasvaako nopeammin kuin normaalisti?
Hiusten kasvu
13
15347
Vastaukset
- ellie
Hiukset voivat aloittaa kasvun jo sytojen välissä, mutta nämä hiukset lähtevät pois. Uutta tukkaa voi ruveta odottamaan viimeisen syton jälkeen. Minulla oli viimeinen CEF maaliskuun lopussa, nyt heinäkuun alussa tukka on noin 2-4 cm pituista. Päälaella ja niskassa pitempää, sivuilla lyhyttä. Nyt tukka näyttää jo lyhyeltä poikatukalta. Tukka on tuuhea ja olen nyt entinen blondi, koska uusi tukka onkin tumma. Minuakin peruukki rassaa, on kuin pitäisi karvahattua, ja siirryikin käyttämään lippalakkia.
- Ellie
toi että värikin muuttuu..osaako blondi olla tumma? Minäkin blondi ja vielä blondattu kun oma väri tummui iän mukana. Niin hitaasti se sitten kasvaa, mulla lokakuussa 50v synttärit ja ajattelin lähteä laivalle ihan yksin rellestään, jos enää sitä osaakaan. Mutta sit pitää karva ottaa mukaan, ei auta, en osaa ihan poikatukalla ehkä olla oma itseni, tai kuka tietää, onhan tässä vuoristoradassa kai muuttunut jotenkin rohkeammaksi.
- tintti
tuntuu tuo hiustenkin kasvu olevan - ehkä riippuu myös sytostaattien laadusta? Mulla oli aikanaan viimeinen sytostaattihoito vappuaattona, juhannuksena ripustin jo peruukin naulaan. Poikatukkahan se tukka siinä vaiheessa oli mutta ihan "normaalin" mittainen. Mulla myös muutti tukka väriä hiukan tummemmaksi eikä ole palautunut entiselleen, on myös vähän paksumpi kuin aiemmin. Yhdellä sukulaismiehellä taas muuttui suora tumma tukka vaaleaksi kiharaksi - en tiedä olisiko tämä muutos jäänyt pysyväksi kun menehtyi syöpäänsä muutaman kuukauden päästä...
- olin blondi
Ellie kirjoitti:
toi että värikin muuttuu..osaako blondi olla tumma? Minäkin blondi ja vielä blondattu kun oma väri tummui iän mukana. Niin hitaasti se sitten kasvaa, mulla lokakuussa 50v synttärit ja ajattelin lähteä laivalle ihan yksin rellestään, jos enää sitä osaakaan. Mutta sit pitää karva ottaa mukaan, ei auta, en osaa ihan poikatukalla ehkä olla oma itseni, tai kuka tietää, onhan tässä vuoristoradassa kai muuttunut jotenkin rohkeammaksi.
ennen ja tuli takaisin maantien värisenä hiukset..ja hitaasti kasvavat.. mitenhän pitkät hiukset teillä nyt on kun siitä on jo aikaa kun tänne ootte kirjoittanu..
- hela
Oliskohan se ollu pari kuukautta viimesesta sytostaattihoidoista, kun hiukset alkoi kasvaa. Aluksi kasvoi hitaasti, mutta mitä paremmalle alkoi elo maistua, sitä nopeampaa hiuksetkin kasvaa. Ulkonäkö muuttui ainakin minulla tiuhaan tahtiin, koska alussa hiukset kasvoivat vaaleina, sitten maantienvärisenä, ja nyt ovat punaruskeat. Ei minulla ainakaan kasva nopeampaa kuin olisi sallittavaa, se on se sentti pari kuukaudessa. Parin kuukauden päästä saan toivottavasti jo ponnarille tai kahdelle lenksulle hiukset!
Tsemiä sinulle, ja jaksa odotella vielä vähän aikaa!! - N52
Vedin hiukset koneella silloin, kun ne ensimmäisen sytostaattihoidon jälkeen alkoivat tippua. Tähän kaljuun kasvoi ohutta hiusta jonkin verran hoitojen aikana. Hoitojen loputtua tukka alkoi kasvaa aika pian ja kolmen kuukauden kuluttua kävin ensimmäisen kerran kampaajalla. Minulla on aina ollut paksu tukka, joka hoitojen jälkeen hieman tummeni ja tuli takaraivolta kiharaksi. Nyt se on samanlainen kuin ennenkin eikä kiharoista ole tietoakaan.
- Elina
Minulla on kaikenkaikkiaan 10 hoitoa takana joista 4 viimeisintä Taxoterea ja herceptiiniä. joka kerralla olen pitänyt päässäni kylmägeelimyssyä ja omilla hiuksilla olen pärjännyt ja peruukit on kaapissa. Tosi lyhyet on nyt , mutta uutta hiusta kasvaa vinhaa vauhtia ja ovat lujasti kiinni. Eli kyllä näköjään hiukset voi kasvaa hoitojenkin aikana.
- onneton..
Kolmen viikon välein. Joka kerta hoidon jälkeen lähti hiuksia. Nyt viimeisestä hoidosta on yli kaksi viikkoa ja vielä lähtee hiusta, sitä ei juurikaan ole edes, mutta vielä lähtee. Ei ainakaan velä ole näkynyt mitään uutta hiusta. Olen hermoromahduksn partaalla tän hiusten lähdon takia.
- trenditukka
onneton.. kirjoitti:
Kolmen viikon välein. Joka kerta hoidon jälkeen lähti hiuksia. Nyt viimeisestä hoidosta on yli kaksi viikkoa ja vielä lähtee hiusta, sitä ei juurikaan ole edes, mutta vielä lähtee. Ei ainakaan velä ole näkynyt mitään uutta hiusta. Olen hermoromahduksn partaalla tän hiusten lähdon takia.
Viidennen hoidon jälkeen alkoi ilmestyä sänkeä, joka ei lähtenytkään kuudennen hoidon aikana, vaan jatkoi kasvuaan. Kiharaa tukkaa, paksua ja tummaa (ent. blondi) työntyi esiin. Kiharat alkoi loiveta 6 kk jälkeen. Nyt päässä on kerroksittain leikattu lyhyt tukka ja pitkä poninhäntä on kaapissa muistona.
- onneton...
trenditukka kirjoitti:
Viidennen hoidon jälkeen alkoi ilmestyä sänkeä, joka ei lähtenytkään kuudennen hoidon aikana, vaan jatkoi kasvuaan. Kiharaa tukkaa, paksua ja tummaa (ent. blondi) työntyi esiin. Kiharat alkoi loiveta 6 kk jälkeen. Nyt päässä on kerroksittain leikattu lyhyt tukka ja pitkä poninhäntä on kaapissa muistona.
Tukka on noin puolisenttiä pitkä. Joka aamu katson peillin, olisiko jo paljon kasvanut. Odotan ja toivon. Minua ainakin ottaa lujille tämä kaljuna olo.
- keljutus..
onneton... kirjoitti:
Tukka on noin puolisenttiä pitkä. Joka aamu katson peillin, olisiko jo paljon kasvanut. Odotan ja toivon. Minua ainakin ottaa lujille tämä kaljuna olo.
Kyllä kasvaa tukka tosi hitaasti, Olen syönyt prioriinia ja biotiinia pari kuukautta, ei ne mitään auta. Aikaa sytostaateista on jo kolme kuukautta. leikkasin mieheni tukan noin kolme kuukautta sitten aika lyhyeksi ja sillä on kasvanut tukka siitä jo monta senttiä.
Musta tuntuu, että sänki, mikä minulla on , ei ole kasvanut kuukaudessa yhtään. Turha sanoa, että tukka kasvaisi nopeasti takaisin, se kasvaa todella tosi hitaasti. Kaipa se on sänki vielä toisenkin kolmen kuukauden jälkeen.
- Korkkiruuvikiharat
Sytostaattikuurini loppui toukokuun lopulla 2010. Ensimmäisen kerran uskaltauduin töihin ilman peruukkia vuoden 2011 alussa. Tukka kasvoi hitaasti tummahkoa kiharaa. Nyt minulla on varsinainen korkkiruuvikiharapöheikko, jota ihmiset haluavat kosketella. Tukanhoito on todella helppoa, kampaamossa olen käynyt viimeksi puolitoista vuotta sitten. Aikaisempi tukkani oli vähän taipuisa ja maantien värinen.
- ahdinko..
Minulla on viimeisestä sytostaatista aikaa hieman yli puolitoista vuotta ja nyt vasta ensiviikolla ensikertaa senjälkeen menen parturiin leikkauttamaan hiukset. Hitaasti kasvoi uutta hiusta. Yli kuukausi viimeisestä hoidosta lähti päästä viimeisetkin hiukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1113337GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys491213Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja711207- 831182
Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351082- 601027
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27930- 67888
- 53887
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872