Elikkä olen ammatiltani talonrakentaja ja ammattikoulussa aikanaan suoritettu tulityökortti on mennyt vanhaksi ja pitäisi siis uudestaan suorittaa. Tulevia työkohteita omakotitalo-työmaat ja ehkä myös kerrostalo-rakentamista tulee olemaan.
Haluaisinkin kokemusta omaavilta kirvesmiehinä ja timpureina työskenteleviltä vinkkiä, että kannattaako suorittaa tuo normaali tulityökurssi vai katto- ja vedeneristys tulityökurssi? Eli kumpi on tavalliselle rakentajalle kannattavampi vai kannattaako suorittaa molemmat? Ja sitten käsittääkseni työturvallisuuskurssi kannattaisi olla suoritettuna?
Kumpi tulityökortti rakentajalle?
5
369
Vastaukset
- sen ne osaa
Saahan nuo virulaiset hanttipulit tulipalon syttymään ilman tulityökorttiakin.
- kurssille
Niinhän ne varmasti saa, kuten monet muutkin.. Valitettavasti vaan tuo vastaus ei auttanut mua tippaakaan :)
- Putkari1234
Normi tulityökortilla pärjäät aika pitkälle, huopahommat taitaa olla suurin syy tuon mustan (kattotulityökortin) hankintaan. Toki saattaa olla jotain erikoisia metallirakenne hommia katolla.
Ilman työturvallisuuskorttia ei periaatteessa työmaalle pääse. Joku raksamies varmaa osaa vastata paremmin tohon mustaan korttiin. - timpa timpuri
No ei tota nyt kannata itse lähteä suoritamaan . Kyllä se mestari lähetää kursille jos on tarvista
- Elementtirane
Ei isolle työmaalle pääse ilman työturvallisuuskorttia. Se on ensisijainen. Toiseksi tulityöstä sininen läpyskä riittää perus raksaranen hommiin. Sillä saat sitten olla vaikka tulityövartijana. ja.rälläköinti yms perus kipinät hoituu... Riippuen sinun työnkuvasta. Tosiaan en itse myöskään maksaisi siitä, jos tekee omalla nimellä vaikka hitsauksia, kuuluu sitten asiaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1202759- 872431
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai651890- 1761810
- 561807
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1581596Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461586- 1231403
Jokainen suomalainen on velvollinen puolustamaan Suomea
Kaikilla Suomen kansalaisilla on maanpuolustusvelvollisuus eli velvollisuus osallistua Suomen puolustamiseen. Miesten m3941326Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket281289