Koululaisella M53.0 diagnoosi kokemuksia kaivataan!

kurjuus

Koululaisellamme on Niska-pääoireyhtymä, Kaula-pääoireyhtymä. Minkälaista apua olette saaneet? ja onko niistä ollut apua? Meillä käytössä fysioterapeutin tekemä niskajumppa joka ilta. Silti esiintyy niska/lapakipua. Lisäksi laukaisee migreenikohtauksia ja huonoaoloa. Ruoka ei tunnu monestikkaan maistuvan tuon huononolon takia :-/ Kertokaa omia kokemuksia? Vastauksista olisin kovin kiitollinen

3

4369

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Violet*

En tiedä kyseisestä oireyhtymästä, mutta itsellä on jännitysniska ja siitä aiheutuvia migreenejä (ja migreeniä muutenkin). Fysioterapeutti on suunnitellut minulle niskajumpan, mutta harvemmin omasta tahdosta tulee jumppaa tehtyä sillä se laukaisee useimmiten migreenin. Jonkin aikaa kuitenkin yritin tehdä jumppaa joka ilta ja jännitysniskan aiheuttamat migreenit vähenivät. Eli voisin suositella jumpan jatkamista, mutta kenties muutamana iltana/kk tai /vko jättäisi jumpan pois koululaisen itse toivomina iltoina.

Huonovointisena ruoka ei todellakaan maistu ja pahimmillaan syöminen voi saada oksentamaan. Ruokaa kuitenkin on aina hyvä olla tarjolla ja syö sitten sen verran kuin vointi antaa periksi. Kannattaa kuunnella koululaistanne, että mitkä ruuat maistuvat silloin vähiten (itselleni huonovointisena kaikkein vähiten maistuvat esim. ranskalaiset ja kananmuna).

• Voimia !

en tiedä kysestä oire yhtyästä mitään mutta syömis juttu meidän nuorella on vaikea astma ja silloin kun se on huononna niin ruoka ei maistu / miten olsi viileät ruuat esim rahka valmiiksi tehdyt voilekeivät tai sitte leikeleet valmiiksi että saa valita leipä miluista vaikka sämpylöitä hedelmiä keittoa jäätelöä jugurttia viiliä juureksia valmiiksi kylmään veteen pilkotuna soppaa tässä jotain ja pieniä määriä kerralla ja usein ja kysy nuerelta että mitä hänestä tuntisi että voisi ehkä ryödä ja älä sano että etkö taskaan syö vain kysy että voisitko ryödä jotain muuta ja vielä tuli mieleen että puuro niitähän on kaikkia monen laisia . Jaksamista !

• Itse olen neljäs luokkalainen jolla on migreeni. Samankaltaista juttua minullakin.
      Silti eräs hieroja turusta on auttanut ihan hirveästi näihin! (Toivottavasti asut turussa) Lähetä sitten viestiä niin annan tarkempia ohjeita sinne. Olin kerran klo 12 mennyt sinne puoleksi tunniksi, ja sanottiinkin että, migreenipotilaat ovatkin yleensä jäykkiä, josta tuleekin kohtaukset. Kun olin tullut jo pois, niin klo 16 minulta lähti särky. Venytykset auttavat paljon! Ja ultraviolettivalot yms saavat yleensä kohtaukset alkuun. Itse olen nyt menossa megatsoneen, jossa on näitä valoja, ja olen ennen saanut sieltä kohtauksen, mutta viimeksi annoin huonolle ololleni periksi ja kohtaus tuli alkuun. Nyt menen sinne, ja otan estolääkkeet mukaan, ja kokeilen, taistella kohtausta vastaan. Sekin voi ehkäistä kohtauksia.
      Voimia sinne kohtalon toveri!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3296
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1848
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      540
      1549
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      75
      1156
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      60
      966
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      796
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe